Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19903)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lähärin palkasta jää 1200-1500e/kk tilille ja isovanhempani nostaa 2000e netto tilille ja päässyt 56v eläkkeelle niin onhan tässä jotain vikaa! Itse saan jäädä joskus lähemmäks 70v eläkkeelle ja voin vain haaveilla että tulotaso pysyis edes samana :D
Näin se vaan menee. Olemme 70/80 vuotiaat eläkeläiset.joka kuukausi tilille napsahtaa n 4500e yht. Jin elkkeelle 64 vuotiaana ja sain sitä ennen tehdä töitä yli 40v ja puoliso jäi sairaseläkkeelle 55vuotiaana . Lapsikatras kasvatettiin. Ei tarvinnu viedä päivähoitoon ei ollut paikkoja .Yksityinen hoitaja hoiti ja tietty kaikki maksettiin omasta pussista.
No nyt on maat ja mannut,ykköskoti + luxus mökki, pari autoa jne . On millä mällätä😂. Askeettinen luxuselämä on mukavaa ja leppoisaa kaikin tavoin.
Matkustettu on omiksi tarpeiksi. Nyt nautitaan luonnon rauhasta ja kalastuksesta yms.Kyllä on ollut helppoa ,kun on ahkera , kiitollinen luonne. Totta tosiaan vakaviakin sairauksia on matkan varrelle mahtunut, niin ylä ,kuin alamäkeä.
Mottoni on- carpe diem.Meillä yhteiset tulot on 2460 ja meitä on 4 eli puolisoni palkka nettona 1600, tuossa summassa on mukana vuorolisät illoista ja viikonlopuista ja täydet työtunnit, itse saan työmarkkinatukea 660 ja 200 lapsilisää 2 lapsesta, tuosta maksetaan vuokra, auton kulut ja muut. Ei saada muita tukia. Irtisanotuilla on 10 vuoden sisällä totuttelemista.
Niin ja tuo 6 tonnia kuussa tienaava tyyppi keuhkoaa ketjun täydeltä jostain 400 euron maksusta eläkeläisille.Jotenkin vois ymmärtää jos teillä olisi jotain naristavaa.
No niin eläkekusetuksesta vaahtoava, olet saanut syntymästäsi lähtien monenlaisia palveluja: neuvolan, päivähoidon, koulutuksen, terveydenhuollon, lapsillesi samat palvelut ym, ym, etkä ole maksanut niistä juuri mitään. Palautapa nyt ystävällisesti todellisten kulujen ja maksamasi summan välinen erotus veronmaksajille. Niitä palveluja on veroina joutunut maksamaan juurikin ikäluokka, jota kohtaan täällä katkeruuttasi purat.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lähärin palkasta jää 1200-1500e/kk tilille ja isovanhempani nostaa 2000e netto tilille ja päässyt 56v eläkkeelle niin onhan tässä jotain vikaa! Itse saan jäädä joskus lähemmäks 70v eläkkeelle ja voin vain haaveilla että tulotaso pysyis edes samana :D
56-vuotiaana eläkkeelle pääseminen ei ole normi. Joko hän on jäänyt putkeen eli joutunut yyteitten takia työttömäksi tai sitten hän on joku armeijan kapiainen, lentäjä tms. Tai sitten saanut sairauseläkkeen, mikä on sitten ollut perusteltua. Lentäjän eläkkeeksi tosin pari tonnia on aika pieni....
Vaikka sinun eläkeikäsi olisi 70 v, niin kyllä sinäkin sairauseläkkeelle tulisit pääsemään, jos siihen syytä olisi. Tai työkyvyttömyyseläkkeelle, miksi sitä nykyään sanotaankaan.
En muuten usko ollenkaan siihen, että ihmisiä voitaisiin pakottaa tekemään töitä jonnekin 70-vuotiaaksi. Se ei yksinkertaisesti onnistu. Tietenkin on niitä teräsmummuja ja -vaareja, mutta pieni vähemmistö. Yleensä sairaudet alkaa iskeä ihmisiin siinä kuusikymppisinä, silloin kun alkavat. Monet nykyisinkin eläkkeelle jäävät, joiden eläkeikä on 64-65 v, on jo saaneet kaikenlaisia kremppoja ja vaivoja, jopa hankalia sairauksiakin ja ovat sairauslomilla niiden takia ja sitkeästi vain jatkavat sinne eläkeikään saakka. Siskonikin sairasti viimeisinä työvuosinaan syöpää. Ei vain halunnut jäädä töistä pois, koska pystyi vielä, ja työ vei ajatukset pois siitä sairaudesta.
Muistisairaudetkin voi alkaa jo ennen nykyistäkin eläkeikää. Entinen esimieheni sairastui reumaan ja sanoi, että kyllä hän eläkkeelle asti pystyy olemaan töissä kumminkin, mutta eipä vaan pystynyt.
Vaikeuksia tulee olemaan, jos tuohon mennään. Työnantajan velvollisuus olisi sitten myös huolehtia siitä, että työntekijä pysyy työkuntoisena, ja vaatimuksia pitäisi vähentää ilman muuta. Täytyy siinä työlainsäädäntöäkin sitten sorvailla uusiksi ja työehtoja myös. Aika monilla ns. nuorilla eläkeläisillä on vielä ne omat vanhemmat elossa ja niistä huolehtiminen sitten vielä töitten päälle. Ei voida sitten ainakaan omaisten olettaa hoitavan vanhuksiaan.
Kyllä toiset ymmärtävät. Nyt on koulutuksen lisäksi hyvin tärkeää ASENNE , sosiaaliset taidot ja suhteet.
Asenne on hyvin tärkeä, että ei töihin hakiessa ja töissä neuvo vanhempia tai "yritystä" , jos niin taitava on voi itse perustaa yrityksen. Pitää olla aktiivinen , mutta oikealla tavalla.
🅰🆂🅴🅽🅽🅴 saadaan paljolti kodissa ja sitä on vaikea kehittää, voi tulla kodin poliittisesta näkökannasta, uskonnosta, yms.
Näkymätön käsi
Nalle Wahlroos kadehtii opiskelijoiden saamia tukia ja Juhana Vartiainen kotihoidontukia, mikä h...etti siinä on, että vaikka itsellä on riittävästi, niin muiden vähiä roposia kadehditaan.
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:
Eläkeläiset voisivat itse hakea aina vuorollaan sen 400k minulta kk. Katsoa jokaista neljää lastani silmiin ja sanoa syy miksi on tärkeämpää antaa jo ennestään varakkaalle eläkeisjuottoporsaalle se raha. Antaisi ehkä perspektiiviä sikapossullekin.
Luuletkos sinä reppana, että jos eläkevakuutusmaksut olisi pienemmät, vaikka kuinka kuinka pienet, niin sinä jostain saisit kuukaudessa 400 euroa enemmän kuin nyt?
Et saisi.
Sinun palkkasi nykyisestä ei olisi yhtään isompi. Se on se, miksi se on laskettu ja työnantajat ne vaan hyötyisivät, jos hyötyisivät nekään.
Äläkä todellakaan tee lapsia, jos sinulla ei ole varaa ruokkia ja vaatettaa niitä eikä antaa niille kunnon kotia. Kukaan ei ole vastuussa sinun omista päätöksistäsi. Sinun on täytynyt lapsia suunnitellessasi tietää mitä olit tekemässä.
Jokainen työssäkäyvä ja työtönkin periaatteessa, maksaa tuloistaan erilaisia sosiaalikuluja, joita olet niin sinä kuin niin monet muutkin kärkkymässä.
Jos asia olisi noin rahaa tosiaan saisi taikaseinästä. Sitä ei saa ja 33miljardin vuosieläkemäärän vaikka puoliintuminen tietenkin olisi valtava piristysruiske elinkeinoelämälle ja työssäkävijöille. Jos ei näin olisi , ei kestävyysvajeesta tarvitsi edes puhua. Se on todellinen ja kuristava ongelma ja vähentää investointihalukkuutta, palkkaamista jne Suomessa. Teidän eläkekusetuksella on hirvittävä hinta.
Sinähän puhut kuin piikki olisi jatkuvasti ja kaikessa auki. Eläkeläisille onkin ja se on iso osa ongelmaa. En toki enempää asia tee neljä on ihan hyvä. Kuten olen sanonut olen heidät elättänyt. Suurilla ikäluokilla , jotka käyvät joka kk lapsiensa kukkarolla ei tietenkään ole varaa sanoa noin. Koko eläkkeenne suunnittelette sen mukaan että lapsenne niitä teille sitten maksaa. Eli tiesitte lapsia suunnitellessanne jo kusettavanne heiltä omat eläkkeenne?
me maksajat olemme kirjaimellisesti vastuussa teidän päätöksistä mitä tulee eläkkeisiinne. 400e kuussa pelkästään minäkin. Sitä vasten on tietysti ironista ja naurettavaa ojentaa minua, että jos en jotain asiaa osannut täysin ottaa huomioon. Sen verran Sinun pitäisi jo osata tulkita minua, että en ole erityisen sosiaalitukipositiivinen, joten minun syyttely siitä putoaa taas kategoriaan naurettavaa. Vähän sitä perspektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
Nalle Wahlroos kadehtii opiskelijoiden saamia tukia ja Juhana Vartiainen kotihoidontukia, mikä h...etti siinä on, että vaikka itsellä on riittävästi, niin muiden vähiä roposia kadehditaan.
Näille on tärkeää saada köyhien määrä kasvamaan ja katukerjääjiä lisää amerikan malliin. Itse mittatilauspuvussa ajetaan Mersun takapenkillä ohi!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset voisivat itse hakea aina vuorollaan sen 400k minulta kk. Katsoa jokaista neljää lastani silmiin ja sanoa syy miksi on tärkeämpää antaa jo ennestään varakkaalle eläkeisjuottoporsaalle se raha. Antaisi ehkä perspektiiviä sikapossullekin.
Tämä on ajatuksen tasolla jotenkin niin hieno kuvio.
Nämä eläkepossut tosin, eivät hirveästi osaa tuntea mitään empatiaa toisia kohtaan, ja ymmärrys on heillä sen verran rajoittunutta, ettei köyhien työläisten lapset paljoa kiinnosta heitä.
Korkeintaan alkaisivat Espanjanmatka rahansa hakureissulla neuvomaan ja pätemään, kuinka sitä teidänkin pitäisi osata elää yhtä fiksusti kuin he.
Niin helppo on kun se tulee tilille eikä eläkekusetuksensa vaikutuksia näe kenttäolosuhteissa . Kun eläkeläinen itse lähtee taas kerran Kanarialle voisi joku lapsiperhe joka heille eläkettässaattaa maksaa sen 400-800e kuussa olla halukas lähtemään myös edes joskus. Mutta ei. Ei tietenkään.
sitten voi itselleen valehdella että tämä on ansaittua . Miten se voisi olla kun on maksettu eläkettä euro ja sitten saadaan itse eläkettä neljä euroa. Eläke tulee tiputtaa siihen neljännekseen ja silti se on vielä minun ikäluokkaan nähden voiton puolella .
Käyttäjä397289 kirjoitti:
Kyllä toiset ymmärtävät. Nyt on koulutuksen lisäksi hyvin tärkeää ASENNE , sosiaaliset taidot ja suhteet.
Asenne on hyvin tärkeä, että ei töihin hakiessa ja töissä neuvo vanhempia tai "yritystä" , jos niin taitava on voi itse perustaa yrityksen. Pitää olla aktiivinen , mutta oikealla tavalla.
🅰🆂🅴🅽🅽🅴 saadaan paljolti kodissa ja sitä on vaikea kehittää, voi tulla kodin poliittisesta näkökannasta, uskonnosta, yms.
"Asenne" pitää olla sellainen, kuin työnantaja haluaa. Sillä ei ole mitään tekemistä jonkun lapsuudenkodin ilmapiirin kanssa. Työntekijän pitää osata mielistellä työnantajaa ja asiakasta sekä esittää/näytellä oikeanlaista "asennetta". Ihmiset ovat persoonallisuudenoiirteiltään hyvin erilaisia, mutta "asenteella" heidät yritetään ahtaa samaan muottiin. Ei ihme että burnoutteja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suora ja yksinomainen seuraus boomereiden eläkekusetuksesta. Sinäkin pistät joka kk noin 100e eläkeläisten kulutusjuhlakassaan. Ja kun tämän sanot ääneen? Alkaa kommentointi, että, mene töihin. Töissähän sinä käytkin, mutta silti se on patenttivastaus. Seuraavaksi valitetaan, että sait katsoa televisiota lapsena jne..
Eläkekade kertoo maksavansa 400 €/ Kk eläkeläisille, ja nyt laskeskelee, että lähihoitaja maksaa 1200- 1500 € /kk palkastaan n 100 € / kk eläkeläisille. Tästä voidaankin laskea eläkekateellisen kk.palkka , joka on siis siis 4800 € - 6000€ !!.
Ei siis ahneudella ja kateudella ole tosiaan mitään rajaa.Eläke"kateellinen" tekee tuottavaa työtä, kun taas eläkeläinen on pelkkä kuluerä ja kusettaja.
Mitä tuottavaa niissä sun lomissas, lomaltapaluurahoissas ym etuisuuksissas oikein on?
Niistä nauttii kaikki palkansaajat ikäluokkaan katsomatta. Lomaltapaluurahan historia liittyy hyvin elimellisesti muuten suurin ikäluokkiin. Ei sitä enää kyllä palkkalaskelmassa näy ja se on integroitu lomarahaan. Mutta tutustu tosiaan sen historiaan.
Lomaltapaluuraha on muutettu teidän luuserisukipolven ansiosta saavutetuksi eduksi ja lomarahaksi, kukas siitä nyt luopuisi. Historia on tuttu, ei tarvi suositella.
Siis täysi lomapalkka ja kaiken huipuksi vielä lomaraha, lähes kuukauden palkka sekin.Eikä siis tarvi tehdä mitään. No ,juu kaikki palkansaajat nauttivat
tiettyjä etuja. Samoin maksavat tiettyjä veroja, kiukuttelet ihan kuinka paljon tahansa.Älä kuitenkaan läkähdy harmitukseen ja kateuteen.
Jos olisi tuttu, niin tietäisit että noista nautti suuret ikäluokatkin ja lanseerasivat "saavutetuista eduista ei luovuta". Ylijäykkä kankea ja joustamaton ay-liike oli myös suurten ikäluokkien sellaiseksi viimeistään 70-luvulla luoma.
Miten niin ei ole ansainnut eläkettään? Puhutaan nyt ihan siis vanhemman ihmisen toimeentulosta, he eivät siis mielestäsi saisi tulla toimeen sen jälkeen, kun ovat työelämästä jääneet pois?
Eikö joku 40-50 vuoden työura sinun mielestäsi oikeuta elämään ihmisarvoista elämää enää sen jälkeen, kun on tehnyt työnsä ja tullut vanhaksi?
He ovat sen tuottavan työnsä jo tehneet, et kai oleta, että ihmiset tekee tuottavaa työtä kehdosta hautaan?
He ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa työpanoksellaan koko työuransa ajan. Ja nyt sinä vaadit siinä, että he eivät saisi enää elää kunnolla sen kaiken jälkeen.
Nämä rääkymiset täällä loukkaa tavallisia ihmisiä, jotka ei suinkaan ole millään jättieläkkeillä, vaan itse asiassa ihmettelevät itsekin sitä, miten vähän eläkettä heille on kertynyt pitkästä työurasta. Onko ihmiset oikeasti sitä mieltä, että joku tonnin eläke pitäisi pudottaa neljännekseen? Miten sillä summalla voi olettaa kenenkään elävän? Ja vielä vanha ihminen, joka ei ole enää vahva eikä terve.
Jos sinulta otetaan palkastasi kenties satanen (älä esitä, että sinun palkkasi on itse asiassa 400 euroa enemmän, mutta se otetaan päältä pois, ei ole, kyllä sinun palkkasi on määritelty yleisten palkkasopimusten mukaan ja se on juuri sen mukainen kuin mitä palkkalaskelmassasi näkyy eli se ei ole 400 enemmän), ja eläkeläiset hyötyy siitä enemmän, niin näin se on oltava, että saavat edes jotakin. Ei ketään voi heitteille jättää, vai voiko mielestäsi? Eikö kukaan edeltävän polven ihminen ole mielestäsi hyödyttänyt yhteiskuntaa niin, että nyt heille annetaan mahdollisuus elää vanhuutensa edes jotenkin taloudellisesti turvattuna?
Ymmärrän vihaisuuden, kun puhutaan kymppitonnien eläkkeistä, mutta niistä ei nyt selvästikään ole kyse, vaan ihan tavallisista palkansaajien eläkkeistä.
Jostain on yhteiskuntaan tultava rahaa, että ihmiset saadaan tulemaan toimeen. Ei se raha taivaasta tule, se tulee palkansaajien veroista.
Me suuret ikäluokatkin maksoimme eläkevakuutusmaksuja, ja sen lisäksi maksoimme veroillamme koko yhteiskuntarakenteen jos oikein syvälle mennään. Me loimme päivähoito-oikeudet, joista te nuoremmat nyt nautitte. Meidän verovaroistamme maksettiin terveyskeskuspalvelut ja vanhusten, vammaisten, lasten, nuorten, koululaisten ja työttömien ja elämäntapaluusereiden palvelut. Olemme olleet maksajien puolella koko työuramme ajan. Emme vain ole keksineet kutsua sitä kusetukseksi.
Ja eiköhän ne kakkarannut siellä pöntöissänne ole ihan teidän omia tekojanne, tämä alkaa jo mennä ihan farssiksi. Joten en enää tänne tule teidän raivokirjoituksianne lukemaan, kun sillä ei mitään voiteta, ei nuoret eikä vanhat. Avaimet on nyt jo teidän käsissänne, joten nyt on teidän vuoronne muuttaa maailmaa, jos se muutettavissa on ja toki voitte vaatia meidän eläkkeitämme lakkautettaviksi. Ei minua haittaa jos niin kävisi, sitten siirtyisin vaan luukulta toiselle, koska jollain kurin minunkin pitää tämä mitätön ja tarpeeton hylkiön elämäni kustantaa. Ja jostain se raha revittäisiin sitten kuitenkin, mistäs muualta kuin nuorempien veroista ja maksuista sekin. Tai sitten tippuisi taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole ansainnut eläkettään? Puhutaan nyt ihan siis vanhemman ihmisen toimeentulosta, he eivät siis mielestäsi saisi tulla toimeen sen jälkeen, kun ovat työelämästä jääneet pois?
Eikö joku 40-50 vuoden työura sinun mielestäsi oikeuta elämään ihmisarvoista elämää enää sen jälkeen, kun on tehnyt työnsä ja tullut vanhaksi?
He ovat sen tuottavan työnsä jo tehneet, et kai oleta, että ihmiset tekee tuottavaa työtä kehdosta hautaan?
He ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa työpanoksellaan koko työuransa ajan. Ja nyt sinä vaadit siinä, että he eivät saisi enää elää kunnolla sen kaiken jälkeen.
Nämä rääkymiset täällä loukkaa tavallisia ihmisiä, jotka ei suinkaan ole millään jättieläkkeillä, vaan itse asiassa ihmettelevät itsekin sitä, miten vähän eläkettä heille on kertynyt pitkästä työurasta. Onko ihmiset oikeasti sitä mieltä, että joku tonnin eläke pitäisi pudottaa neljännekseen? Miten sillä summalla voi olettaa kenenkään elävän? Ja vielä vanha ihminen, joka ei ole enää vahva eikä terve.
Jos sinulta otetaan palkastasi kenties satanen (älä esitä, että sinun palkkasi on itse asiassa 400 euroa enemmän, mutta se otetaan päältä pois, ei ole, kyllä sinun palkkasi on määritelty yleisten palkkasopimusten mukaan ja se on juuri sen mukainen kuin mitä palkkalaskelmassasi näkyy eli se ei ole 400 enemmän), ja eläkeläiset hyötyy siitä enemmän, niin näin se on oltava, että saavat edes jotakin. Ei ketään voi heitteille jättää, vai voiko mielestäsi? Eikö kukaan edeltävän polven ihminen ole mielestäsi hyödyttänyt yhteiskuntaa niin, että nyt heille annetaan mahdollisuus elää vanhuutensa edes jotenkin taloudellisesti turvattuna?
Ymmärrän vihaisuuden, kun puhutaan kymppitonnien eläkkeistä, mutta niistä ei nyt selvästikään ole kyse, vaan ihan tavallisista palkansaajien eläkkeistä.
Jostain on yhteiskuntaan tultava rahaa, että ihmiset saadaan tulemaan toimeen. Ei se raha taivaasta tule, se tulee palkansaajien veroista.
Me suuret ikäluokatkin maksoimme eläkevakuutusmaksuja, ja sen lisäksi maksoimme veroillamme koko yhteiskuntarakenteen jos oikein syvälle mennään. Me loimme päivähoito-oikeudet, joista te nuoremmat nyt nautitte. Meidän verovaroistamme maksettiin terveyskeskuspalvelut ja vanhusten, vammaisten, lasten, nuorten, koululaisten ja työttömien ja elämäntapaluusereiden palvelut. Olemme olleet maksajien puolella koko työuramme ajan. Emme vain ole keksineet kutsua sitä kusetukseksi.
Ja eiköhän ne kakkarannut siellä pöntöissänne ole ihan teidän omia tekojanne, tämä alkaa jo mennä ihan farssiksi. Joten en enää tänne tule teidän raivokirjoituksianne lukemaan, kun sillä ei mitään voiteta, ei nuoret eikä vanhat. Avaimet on nyt jo teidän käsissänne, joten nyt on teidän vuoronne muuttaa maailmaa, jos se muutettavissa on ja toki voitte vaatia meidän eläkkeitämme lakkautettaviksi. Ei minua haittaa jos niin kävisi, sitten siirtyisin vaan luukulta toiselle, koska jollain kurin minunkin pitää tämä mitätön ja tarpeeton hylkiön elämäni kustantaa. Ja jostain se raha revittäisiin sitten kuitenkin, mistäs muualta kuin nuorempien veroista ja maksuista sekin. Tai sitten tippuisi taivaasta.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, noita pienituloisia eläkeläisiä on 500 000, mutta sitten on 1100000 eläkeläistä, joiden eläke on samansuuruinen kuin työssäkäyvien palkat ja noista palkoista maksetaan vielä korkeita eläkemaksuja teille.
Vertauksena työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia ja osa tekee työttömyyskorvauksella töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suora ja yksinomainen seuraus boomereiden eläkekusetuksesta. Sinäkin pistät joka kk noin 100e eläkeläisten kulutusjuhlakassaan. Ja kun tämän sanot ääneen? Alkaa kommentointi, että, mene töihin. Töissähän sinä käytkin, mutta silti se on patenttivastaus. Seuraavaksi valitetaan, että sait katsoa televisiota lapsena jne..
Eläkekade kertoo maksavansa 400 €/ Kk eläkeläisille, ja nyt laskeskelee, että lähihoitaja maksaa 1200- 1500 € /kk palkastaan n 100 € / kk eläkeläisille. Tästä voidaankin laskea eläkekateellisen kk.palkka , joka on siis siis 4800 € - 6000€ !!.
Ei siis ahneudella ja kateudella ole tosiaan mitään rajaa.Eläke"kateellinen" tekee tuottavaa työtä, kun taas eläkeläinen on pelkkä kuluerä ja kusettaja.
Mitä tuottavaa niissä sun lomissas, lomaltapaluurahoissas ym etuisuuksissas oikein on?
Niistä nauttii kaikki palkansaajat ikäluokkaan katsomatta. Lomaltapaluurahan historia liittyy hyvin elimellisesti muuten suurin ikäluokkiin. Ei sitä enää kyllä palkkalaskelmassa näy ja se on integroitu lomarahaan. Mutta tutustu tosiaan sen historiaan.
Lomaltapaluuraha on muutettu teidän luuserisukipolven ansiosta saavutetuksi eduksi ja lomarahaksi, kukas siitä nyt luopuisi. Historia on tuttu, ei tarvi suositella.
Siis täysi lomapalkka ja kaiken huipuksi vielä lomaraha, lähes kuukauden palkka sekin.Eikä siis tarvi tehdä mitään. No ,juu kaikki palkansaajat nauttivat
tiettyjä etuja. Samoin maksavat tiettyjä veroja, kiukuttelet ihan kuinka paljon tahansa.Älä kuitenkaan läkähdy harmitukseen ja kateuteen.Jos olisi tuttu, niin tietäisit että noista nautti suuret ikäluokatkin ja lanseerasivat "saavutetuista eduista ei luovuta". Ylijäykkä kankea ja joustamaton ay-liike oli myös suurten ikäluokkien sellaiseksi viimeistään 70-luvulla luoma.
Niin kuin sanoin , on tuttu, mitä vastaan väittelet, vai etkö ymmärrä kirjoitettua tekstiä?
Tietysti tiedän että suuret ikäluokatkin ovat nauttineet samoista eduista kuin luuserisukipolvikin.Mikään ikäpolvi ei luovu saavutetuista eduista. Perseet penkkiin, sanoo ay-liike.Turha eduista ja eläkkeistä on juuri suuria ikäluokkia on syyttää.
Ay- liike tosiaan aikansa elänyt jäänne entisiltä ajoilta. toisaalta millainenkohan työntekijöiden asema olisi, jos ei heidän puoliaan olisi pidetty juuri ay- liikeiden toimesta. Ja onhan niitä edelleenkin.Enkä siis ole eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat kuin meidän nuorempien työpanoksella ja veroilla ei olisi mitään merkitystä. Mielestäsi SINUN työpanoksesi ja SINUN maksamasi verot ja maksut olisivat jotenkin tärkeämpiä kuin nykyisin työelämässä olevien ja siksi SINÄ olet ansainnut kaiken. Toisin sanoen olet sitä mieltä, että me nuoremmat emme ansaitse päästä eläkkeelle pitkän työuran jälkeen, saati sitten oikeutta eläkkeeseen jolla tulee toimeen. Toiveesi on toteutumassa, meillä tuskin tulee olemaan niitä kumpaakaan.
Mitäpä veikkaatte, että malttaako ikäluokkahullu käyttää koko kesälomansa tämän ketjun parissa vai loppuuko veto jossain vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Todella turha yrittää selittää mitään asiallista tuolle eläkekusetustyypille, ei mene sitten kirveelläkään perille.Häntä joka tapauksessa ottaa kaaliin että eläkkeitä maksetaan ylipäätänsä, ja kaiken huipuksi 6- tonnin palkallaan kehtaa keuhkota että joutuu maksamaan jotain 400 euron eläkemaksua. Oi kauheeta sentään, miten kurjaa onkaan!,Siis eihäntuossa ole mitään tolkkua.Pitäköön tunkkinsa. Äläkä ota häntä vakavasti.
No nythän se tuli selväksi, mitä jo pitemmän aikaa kommenteista ja ylä-ja alapeukutuksista päättelinkin: Porvarisperheen hyvin toimeentuleva kakara täällä saa itkupotkuraivareita, kun joutuu eläkemaksuakin maksamaan. Kai nyt verotkin sitten pitäisi poistaa ainakin suurituloisilta. Ja ammattiliitot lopettaa, että pienituloisten palkat voitaisiin alentaa tai mieluummin orjatyö sallia. Parasta tietysti tämän "eläkekusetustyypin" mielestä olisi, että kaikki eläkeläiset vietäisiin saunan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, noita pienituloisia eläkeläisiä on 500 000, mutta sitten on 1100000 eläkeläistä, joiden eläke on samansuuruinen kuin työssäkäyvien palkat ja noista palkoista maksetaan vielä korkeita eläkemaksuja teille.
Vertauksena työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia ja osa tekee työttömyyskorvauksella töitä.
Eli onko niin, että suuret ikäluokat sai liian suuria palkkoja? Niihin heidän palkkoihinsahan heidän eläkkeittensä määrät pohjautuvat.
Mutta jos he olisivat saaneet pienempiä palkkoja, heidän verotuksensakin olisi jäänyt pienemmäksi. Eikä niillä verotuloilla olisi yhteiskuntaa rahoitettu. Kaikki olisi huonommin.
Tai sitten he olisivat saaneet sen palkan kuin saivat, mutta verotus ja muut palkasta otettavat kulut olisi ollut paljon suurempi, jolloin taas heidän käteensä jäämä ansio olisi jäänyt pieneksi ja kansantalous kärsinyt, koska ostovoimaa ei olisi ollut.
Eli Suomen olisi pitänyt jäädä enempi köyhäksi tai suorastaan kehitysmaaksi. Ei olisi ollut varaa rakentaa maata, koska ei täällä olisi kukaan menestynyt. Kaupankäynti ei olisi kannattanut.
Ta sitten valtio olisi huolehtinut ihmisten elämisestä, eli olisimme suurin piirtein kommunistinen maa. Tosin sekään ei ihan tässä yhtälössä toteudu.
Käyttäjä397289 kirjoitti:
Olipa typerää paskaa.
tiettyjä etuja. Samoin maksavat tiettyjä veroja, kiukuttelet ihan kuinka paljon tahansa.Älä kuitenkaan läkähdy harmitukseen ja kateuteen.