Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19903)

Vierailija
3041/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut kuvittelemaan , ettei vanhukset ymmärrä nuoremoia ?Ennen ei ollut kaikki niin itsestään selvää , koulutus maksettiin omastapussista , eikä mitään vuokratukiakaan ollut. Nyky ihmiset vaativat aivan liikaa toisilta , nistamatta itse tikkuakaan ristiin. Miksi maataloudessa on ulkomaalaisia työssä , jos omakansa , on avustusten varassa. Mietippä sitä !!!!Eikä ollut mitään ilmaisia ruokia , jopa kassilla nykyisin sapuskaa himaan roudataan ja silti valitat !!!

Vierailija
3042/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä tapahtunut:

Henkilöllä on tynnyrissä kasvaneita ja 50-luvulle jämähtäneitä kaikki tietäviä sukulaisia, jotka jakavat ehtymätöntä viisauttaan pyydettiin tai ei.

Seuraavaksi huomataan, että kaikki yli 60v ovat samanlaisia yli -ihmisiä, omasta

mielestään. Heistä nuorempi polvi on pelkkää selkärangatonta tukisiipeilijää, jotka ei edes viitsi duunia hakea.

Niinkuin tässä ei olisi tarpeeksi tietoisuuteen tulee, että nehän saa aivan helvetin isoja eläkkeitä , jotka työssäkäyvät maksavat. Jolloin jopa suurempi eläke kuin lähihoitajan liksa.

Alkaa kiivas väittely, kummalla on kurjempaa. Molemmat osapuolet ovat raivoissaan. Nuoremmat vetoat eläke-elättien omaisuuteen tosin sekin voi olla väärässä maakunnassa ja lahoamassa niille sijoilleen, asenteeseen ja kaikkeen muuhun maan ja taivaan väliltä. Vanhempi polvi kertoo sokerijuurikaspelto kokemuksistaan ja hellahuoneista kantovedellä. Väittely ja ongelma edelleen tilanteessa ratkaisematon.

Väittelyn jatkuessa nuoremmat tuovat keskusteluun uuden aspektin, sodan käyneen sukupolven epäkunniottavan kohtelun ja 70 -luvun taistolaisuuden jälleen yhtenä esimerkkinä vanhempien itsekkyydestä.

Molemmat osapuolet syyttävät toinen toisiaan lakkaamatta ettei toinen tiedä mitään hänen elämästään. Kun joku yrittää siitä jotain kertoa hänet nuijitaan alas , edusti hän kumpaa puolta tahansa, vasta -argumenteilla sotakorvauksista metsänsä ryypänneeseen isään.

Jatkakaa !

Jatkuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3043/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella äänessä ovat nuoret ja keski-ikäiset, loppupuolella boomerit itse. Samaan aikaan, kun te täällä tappelette, kuka vei rahat ja mahdollisuudet keneltäkin ja kenen elämä on ollut rankinta, niin varakkaat sivistyneet suvut turvaavat jälkikasvunsa elämisen sukupolvesta toiseen. Eivät he käytä energiaansa tällaiseen, vaan pitävät yhtä ja näkevät sukupolvien jatkumon omaa napaa pidemmälle.

Heilläkin elämä tulee muuttumaan ja siihen vaikuttaa nuorempien ihmisten rahatilanne. Enää ei ole vakituisia tes-palkka töitä kuin harvoilla mikä tarkoittaa tulevaisuudessa tietynlaisten firmojen loppua. Kulutuskäyttäytyminen on erilaista kuin nyt eläkkeellä olevilla esim. teattereissa ei käydä eikä kahviloissa, myös sellaiset yritykset jotka myyvät kalliita tuotteita loppuvat esim. asuntovaunut, asuntoautot, remontit, autoja ei myöskään viedä merkkihuoltoon, moni suunnittelee luopuvansa autosta kokonaan, koska siitä tulee liian kallista, myöskään mitään mökkirantoja ei kaiveta, kaikki nuo ovat liian kalliita juttuja.

Vierailija
3044/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella äänessä ovat nuoret ja keski-ikäiset, loppupuolella boomerit itse. Samaan aikaan, kun te täällä tappelette, kuka vei rahat ja mahdollisuudet keneltäkin ja kenen elämä on ollut rankinta, niin varakkaat sivistyneet suvut turvaavat jälkikasvunsa elämisen sukupolvesta toiseen. Eivät he käytä energiaansa tällaiseen, vaan pitävät yhtä ja näkevät sukupolvien jatkumon omaa napaa pidemmälle.

Tuo on yksioikoinen käsitys.

Ketju on viihdettä, ja tänne kirjoittaminen ajankulua. Eivät ne "varakkaat sivistyneet suvut" sen paremmin koko ajan uutterasti tee jotain taloudellisesti hyödyllistä, vaan viihdyttävät itseään hekin.

Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse tehdä mitään hyödyllistä, sillä korot juoksee itsestään.

No mutta ymmärräthän, ettei tällanen sukupolvien välinen kateus ja katkeruus johda mihinkään muuhun kuin siihen, että sukupolvi toisensa jälkeen vetää kotiin päin, eikä halua tukea seuraavan sukupolven menestymistä ja mahdollisuuksia.

Totta kai johtaa. Ketju on suosittu ja saa nuoremmatkin tiedostumaan, että eläkeasiat on junailtu sukupolvien kannalta epäoikeudenmukaisesti. Ehkä se saa heidät tulevaisuudessa päättäjinä muistamaan aina oikeudenmukaisuuden ja ennakoinnin tärkeyden.

Juuri näin! Tarkoitus tuoda perspektiiviä asioihin. Pitkään suuret ikäluokat saivatkin kertoa urotöistään ilman vastaväitteitä. Pahimmat menevät niin pitkälle että suuret ikäluokat varmistuvat Suomen vapaudenkin.

Vierailija
3045/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on viihdettä, ja tänne kirjoittaminen ajankulua. Eivät ne "varakkaat sivistyneet suvut" sen paremmin koko ajan uutterasti tee jotain taloudellisesti hyödyllistä, vaan viihdyttävät itseään hekin.

Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse tehdä mitään hyödyllistä, sillä korot juoksee itsestään.

No mutta ymmärräthän, ettei tällanen sukupolvien välinen kateus ja katkeruus johda mihinkään muuhun kuin siihen, että sukupolvi toisensa jälkeen vetää kotiin päin, eikä halua tukea seuraavan sukupolven menestymistä ja mahdollisuuksia.

Totta kai johtaa. Ketju on suosittu ja saa nuoremmatkin tiedostumaan, että eläkeasiat on junailtu sukupolvien kannalta epäoikeudenmukaisesti. Ehkä se saa heidät tulevaisuudessa päättäjinä muistamaan aina oikeudenmukaisuuden ja ennakoinnin tärkeyden.

Miksi tässä alapeukkuja? Tottahan se on, että eläkeasiat ovat nykyisille alle 35-v junailtu aivan päin p*rsettä, samaan aikaan kun suuret ikäluokat nauttivat hedelmistä joita eivät ole kasvattaneet.

Esimerkkinä kerron vertailun; minä ja äitini työskentelemme samalla alalla. Minulla tällä hetkellä eläkkeelle jäänti 6v myöhemmin kuin hänellä ja eläke 300€/kk huonompi (laskurien mukaan). Eli hän saa suuremman eläkkeen ja on kymmenisen vuotta (eläkeikä tulee minulla vielä nousemaan) vähemmän työelämässä kuin minä.

Mikä tässä on muka reilua?

Vierailija
3046/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dodii. Nyt hallitus suunnittelee veroetua töihin palaaville eläkeläisille. Welcome back, Boomers!

Pakkoha se näin, kun ei teistä nuorista töihin ole!

Toivottavasti mahdollisimman moni boomer huomaa, ettei ole enää kelvollinen työmarkkinoille.

Hankkisit apua tuohon katkeruuteesi. 

Ala maksamaan verojesi päälle 400e kuussa eläkemaksuja , niin saat perspektiiviä asiaan.

Tuskin sinä maksat itse yhtään mitään, elätä nyt ensin edes itsesi. 

Niin sinä et hyväosaisena pidä sitä 400e minään. Minulle se on iso raha ja se on vielä verojen päälle. Kova on osa kun pitää elättää eläkeläisetkin. Lapsien elättäminen on toki itsestäänselvää. Mutta saa tässä moneen taipua. Olisitte edes pitäneet eläkekusetuksenne vähän kohtuullisempana. Kai se ahneus sitten sekaisin teidät. Ahneus on inhimillistä, mutta että lastenne kustannuksella. Se on liian julmaa ja perverssiä. Se on jotenkin niin vastoin kaikkea mitä vanhemmilta odottaisi.

-Asiolla on perspektiiviä

Yhden asian ihminen. Oletko varmasti laskenut kaikki etuudet ja kulut mukaan laskelmiisi. Jos sinulle kuuluu 400 euroa, niin maksa itse pois esim. suuremmat lapsilisät mitä nykyisin saadaan tai ne opintorahat mitä olet saanut.

Maksoitko sinä takaisin lapsistasi saadun lapsilisän? Tuo 400e on vielä verojen päälle sellaisia kuuluja joita suuret ikäluokat eivät maksaneet kuin mauksi. Ne maksut katsoitte hyväksi maksattaa omilla lapsillanne. Sika maista törkeyttä. Ei sillä oikein kansakunnan hall of fameen päästä. Mietin, että ajattelitko tosiaan, että tästä ei voi jäädä kiinni? Ajattelittrko että luonanne sankarieepos todella oikeuttaa tekemään tällaisen reilukerho tempun jälkipolville? Mieti nyt ihminen hetkinen sitä dynamiikkaa. Siinä missä te maksoitte eläkemaksuja yhden euron, saatte takaisin neljä. Siinä missä minun ikäluokka maksaa euron , saamme takaisin 0,8 euroa.

Vierailija
3047/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1945-1950 syntyneet olivat 90-95,  40-50-vuotiaita. Kyllä vain heitä(kin) irtisanottiin töistä sankoin joukoin, eikä läheskään kaikki saaneet heti uusia töitä, jotkut eivät koskaan. Miksi luulette, että kaikki heistä ovat saaneet kaiken helpolla? Itse olin suuressa firmassa vähän alle 30, kun se lopetti kerrasta. Ei mitään yt-neuvotteluja, vaan "työt loppuvat tänään kaikilta ja ovet laitetaan säppiin" -ilmoitus aamupäivällä. Tätä tapahtui silloin pilvin pimein. Ette halua nähdä kuin sen sukupolven, jolla on mennyt hyvin. Edes valtio ei ollut turvallinen paikka, sillä posteja lakkautettiin, VR:n lipunmyyntipisteitä lakkautettiin, tielaitoksia lakkautettiin...

Vierailija
3048/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3985 lisää, että oli tuossa firmassa nuorimpia. Vuosi oli 1992. 

Vierailija
3049/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä vartenko ap elää?  Kyllä yhteiskunnan tarjoamat edut ja infra ja ilmapiiri on ihan toista kuin vielä  boomerien nuoruudessa.  Hyvä kun saavat eläkkeensä hyvitykseksi se on vähintä.  Ei ole mitään tajua ap:llä todellakaan.  Eihän nuorten pidäkään kuluttaa, eikös se ole ihanne.

Vierailija
3050/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä alapeukkuja? Tottahan se on, että eläkeasiat ovat nykyisille alle 35-v junailtu aivan päin p*rsettä, samaan aikaan kun suuret ikäluokat nauttivat hedelmistä joita eivät ole kasvattaneet.

Esimerkkinä kerron vertailun; minä ja äitini työskentelemme samalla alalla. Minulla tällä hetkellä eläkkeelle jäänti 6v myöhemmin kuin hänellä ja eläke 300€/kk huonompi (laskurien mukaan). Eli hän saa suuremman eläkkeen ja on kymmenisen vuotta (eläkeikä tulee minulla vielä nousemaan) vähemmän työelämässä kuin minä.

Mikä tässä on muka reilua?

Nyt unohdat että vanhimmat boomerit kelluivat isiensä munissa ratkaisevissa torjuntataisteluissa 1944 ja täten vaikuttivat Suomen kohtaloon. Olisiko ilman siittiöboomereita vapaata Suomea?! Siellä Tali-Ihantalassa , Tienhaarassa, Ilomantsissa, nietjärvellä jne ei katsottu oliko siittiö xx vai xy, vaan yhdessä rintarinnanbhyvässä kyynärpäätutumassa torjuttiin päälle painava vihollinen. Sotakorvauksetkin tuli maksettua ajoissa koska vanhimmat boomerit olivat jo seitsemän vuotiaita! Raskas metalliteollisuus paukutti tuotantoennätyksiä kun pikku Erkit ja Pirjot antoivat työpanoksensa isänmaalleen.

Vierailija
3051/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heilläkin elämä tulee muuttumaan ja siihen vaikuttaa nuorempien ihmisten rahatilanne. Enää ei ole vakituisia tes-palkka töitä kuin harvoilla mikä tarkoittaa tulevaisuudessa tietynlaisten firmojen loppua. Kulutuskäyttäytyminen on erilaista kuin nyt eläkkeellä olevilla esim. teattereissa ei käydä eikä kahviloissa, myös sellaiset yritykset jotka myyvät kalliita tuotteita loppuvat esim. asuntovaunut, asuntoautot, remontit, autoja ei myöskään viedä merkkihuoltoon, moni suunnittelee luopuvansa autosta kokonaan, koska siitä tulee liian kallista, myöskään mitään mökkirantoja ei kaiveta, kaikki nuo ovat liian kalliita juttuja.

Juu, kaivinkonehommat vähenevät, eläkeläiset kaivoivat mökkirantoja mutta nuoremmalla sukupolvella ei ole sellaisia rahoja. Eikä remontti rahoja, ne ketkä tekee niin tekee halvemmalla esim. tuttava haki keittiökaapit Latvian ikeasta, Suomi on kallis maa. Ja hiusväri haetaan kaupasta ja laitetaan itse, ei ole parturi hintoihin rahaa. Jossain välissä päättäjät ymmärtää että vain tes-palkalla voi kuluttaa, nyt vielä eläkeläiset kuluttaa.

Vierailija
3052/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kaivinkonehommat vähenevät, eläkeläiset kaivoivat mökkirantoja mutta nuoremmalla sukupolvella ei ole sellaisia rahoja. Eikä remontti rahoja, ne ketkä tekee niin tekee halvemmalla esim. tuttava haki keittiökaapit Latvian ikeasta, Suomi on kallis maa. Ja hiusväri haetaan kaupasta ja laitetaan itse, ei ole parturi hintoihin rahaa. Jossain välissä päättäjät ymmärtää että vain tes-palkalla voi kuluttaa, nyt vielä eläkeläiset kuluttaa.

Tietynlaisia yrityksiä jää vain muutamia.

Vierailija
3053/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi te nuoret ette sitten säädä sellaisia eläkelakeja, jotka olisivat teille sopivia? Aika kädetöntä vaan täällä uilottaa. Parlamentaarinen demokratia meille kaiken on luonut: eläkkeet, koulutuksen, terveydenhoidon, sivistyksen. Jatkakaa siitä.

Vierailija
3054/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi te nuoret ette sitten säädä sellaisia eläkelakeja, jotka olisivat teille sopivia? Aika kädetöntä vaan täällä uilottaa. Parlamentaarinen demokratia meille kaiken on luonut: eläkkeet, koulutuksen, terveydenhoidon, sivistyksen. Jatkakaa siitä.

Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä joten ei saada lakeja läpi.

Toisaalta yrityksiä tulee paljon loppumaan ja asuntojet arvot romahtavat. Nuoremmat sukupolvet ovat köyhempiä ja heitä on vähemmän. Vielä eläkeisiä on paljon joten siksi päättäjätkään eivät ymmärrä päätöksensä seurauksia.

Vierailija
3055/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mun likka rakensi mökkinsä ja ruoppasi rantansa ihan omilla rahoillaan. Tontti oli multa saatu. Mutta kun on töissä saa pallkaa, oletteko kuulleet? Osti muuten likka asunnonkin ukkosa kanssa, vielä siitä on velkaa, mutta hiljakseen makselevat.

Vierailija
3056/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on syntynyt -50 kolmelapsiseen perheeseen. Molemmat vanhempansa olivat koulutettuja ja ihan hyvätuloisia, erittäin sivistyneitä ihmisiä.

Isovanhempani auttoivat ja tukivat omia lapsiaan kaikessa niin kauan kuin olivat hyvässä kunnossa ja elossa. Aika muhkean perinnönkin jättivät jälkikasvulleen.

Vasta viime vuosina on käynyt ilmi, mitä kaikkea isovanhempani ovatkaan turvanneet omille lapsilleen. Äitini ja hänen sisaruksensa ovat saaneet isot rahoitukset asumiseen ja opintoihin. Lisäksi isovanhemmat hoitivat usein meitä lapsenlapsia ja käytännössä enoni lapset viettivät mummulassa kaikki kesät. Isovanhemmat ovat myös mm. pelastaneet enoni tilanteessa, jossa hän teki konkurssin, antaneet ennakkoperinnön äidilleni asunnonhankintaa varten tämän ensimmäisen avoeron jälkeen ja vaikka mitä. En edes tiedä kaikkea.

Kun isovanhempani olivat elämänsä ehtoopuolella, me lapsenlapset ja kotihoito hoidimme pääosan kaikesta. Tätini hoiti myös jonkin verran asioita, mutta oma äitini ja enoni osasivat vain arvostella ja räksyttää. Kun kotihoito ei tee sitä ja tätä...

Koko minun, sisarusteni ja serkkujeni nuoruuden ajan vanhempamme ovat korostaneet meille oikein marttyyreina, kuinka ovat kaiken tehneet ja hankkineet ihan itse. Suoranaisesti siis valehdelleet. Minulle, sisaruksilleni ja serkuilleni ei ole meidän vanhemmilta apua tai tukea herunut sen jälkeen, kun 18 täytimme. Meidän elämä ei heitä kiinnosta, paitsi arvostella ja piikitellä pitää. Apua ovat kinuamassa milloin mihinkin, kun eivät itse viitsi tai jaksa tehdä. Eno vaimoineen vähän aikaa sitten uhriutui, kun pitää varmaan toinen kesämökki myydä pois. Omat vanhempani kriiseilevät, että pitääkö se ihan maksullinen siivooja tilata, kun ei oikein itse viitsisi 160 neliön taloa itse siivota. Ja sehän ei tule kuuloonkaan, että pienempään asuntoonkin voisi vaihtaa. Aivan hirvittävä loukkaus heitä kohtaan, että pitäisi talosta luopua (sijaitsee halutulla alueella ja menisi helposti kaupaksi) . Minua ja siskoa syyllistetään kun ei ehditä heidän pihatöitä hoitaa.

Tismalleen sama kokemus. Oma äitini, 50-luvulla syntynyt myöskin, sai kaiken. Ei tarvinut opintolainaa, pappa betalar. Tuli parin viimeisen vuosikymmenen sisään kesämökki ja talo, perintöveroja ei maksanut kun sai siihen (laittoman) avustuksen sukulaiselta. Nyt hassaa kaiken isovanhempien perinnön ja huoltamattomat mökit jää aikanaan homeisena minulle. Tämähän on oma syyni, mitäs en vuorotyön, pienten lasten ja oman kodin hoitamisen ohella hoida rakennuksia, joita en saa edes käyttää (se kesämökki järven rannalla, ei saa lomailla mutta työt pitäisi tehdä).

Itsellänihän oli kymmenien tuhansien opintolainat, pätkätyöt jne. Taloudellinen avustus pyöreä nolla, fyysistä apua en ole saanut koskaan, edes vaikean raskauden loppumetreillä sillä itse pitää tehdä kaikki kuten hänkin on tehnyt. Aikoinaan esimerkiksi hoidatti meidät lapset mummoloissa kesäisin, me pidetään miehen kanssa vuositolkulla lomat eri aikaan jotta saadaan pieni koululainen hoidettua. Ja minä olen kuulemma saanut kaiken helpolla, kun nykyään ajat on niin eri. Työelämästä nyt ei tarvitse mainitakaan, miten eri tahti nykyään on.

Itseäni kaivelee kuinka isä myi viisi sukupolvea suvussa kulkeneen metsän pois. Itse kaavailin sille vielä parempaa metsänhoitosuunnitelmaa ja lapsilleni lisäturvaa. Omana elinaikanakin siitä olisi vielä saanut päätehakkuun tehdyksi . Kuinka kuvaavaa on, että juuri viidestä sukupolvesta se varakkain boomer myi metsän, kun edeltävät köyhät sukupolvet sitä hoitivat ja vaalivat , sekä siirsivät eteenpäin. Siinä on jotain symboolista.

Toivottavasti käyttää kaiken myydyn omaksi hyväkseen, ja törsää kaiken eikä jätä katkeralke lapselleen yhtään mitään. Olisi tosiaan viisainta. Mehän itse kukin elämme vain kerran.

On tosiaan eri maata kuin esivanhempamme ja minä. Ei ole sattumaa, että se on juuri boomer, joka itsekkäästi pisti suvun metsän sileäksi.

Jos tuo metsä oli suvun, ei sun isäs olis voinut sitä myydä. Mutta kun omaansa myi, mikäpä siinä, omistamallaan omaisuudella saa tehdä just niin kuin itseään huvittaa.Oikein teki.No tottakai 400 euron eläkadetyyppiä vituttaa.

Vierailija
3057/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mun likka rakensi mökkinsä ja ruoppasi rantansa ihan omilla rahoillaan. Tontti oli multa saatu. Mutta kun on töissä saa pallkaa, oletteko kuulleet? Osti muuten likka asunnonkin ukkosa kanssa, vielä siitä on velkaa, mutta hiljakseen makselevat.

Paljonko on velkaa?

Nuo ihmiset ovat harvinaisuus ja kaupan alalta ja palvelualalta lähtee paljon työpaikkoja.

Nykyään työpaikoissa tehdään paljon töitä palkkatuella ja työmarkkinatuella, aina otetaan uusi tilalle, koska valtio maksaa tuota palkkatukea, ei tarvitse kaupungin tai yrittäjän maksaa kuin pieni osa palkasta ja valtio loput. Mutta tuota palkkatukea saa vain tietyn aikaa, 6 kuukautta, sitten uusi työntekijä tilalle.

Vierailija
3058/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin saanut työkkäristä 6 kuukautta palkkatukea yksityisen puolen toimistotyöpaikkaan, mutta nyt olen palkkatuella toimistotöissä eri työpaikassa.

Vierailija
3059/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät tekee paljon palkkatuella töitä esim. tarhoissa lasten hoitajina, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahallissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihojen hoitoa esim. puistot sekä paljon muuta, mutta työ on vain 6 kuukautta ja uusi työtön tilalle.

Vierailija
3060/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan nykyajan työikäinen tai nuori kuuntelisi vanhoja kääkkä boomereita missään asiassa. Typerämpää sakkia saa hakea. Onneksi tuo sakki jää pian historiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi