Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19899)

Vierailija
2821/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37505 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen jälleen kerran alapeukuttajien ajatuksenjuoksua. Olen viestin 2821 kirjoittaja, ja eikös vaan sitäkin jo ehtinyt joku alapeukuttaa! Miksi ihmeessä? Mitä alapeukutettavaa siinä on, jos minä kerron miten minun elämäni boomerina on sujunut?

No, tervetuloa alapeukuttamaan tätäkin.

Noiden alapeukutusten kohdentamisesta tiettyihin kommentteihin näkee porukan tason. Nuo alapeukutukset sinunkin asialliseen kommenttiisi todistavat vain, että peukuttajat

ovat jokseenkin typeriä, tyhmiä, ilkeitä, tietämättömiä tai kaikkea tätä. Kunhan käyvät vain ärsyttääkseen lätkimässä alapeukkuja.

Tämän pitäisi olla aikuisten ihmisten palsta, mutta ikävä kyllä täällä viihtyvät myös keskenkasvuiset ääliöt.

Ja siihen kysymykseesi minkä esitit siellä edellisessä viestissä, on turha odottaa järkevää vastausta. Koska sellaista ei ole.

En ole tuo kirjoittaja, mutta ihmettelen eläkeläisten tietämättömyyttä asioista esim. työttömien sääntöjä ja tukia muutetaan jatkuvasti. Ja jos näet jonkun henkilön kaupassa kaupan työvaatteet päällä hyllyttämässä tavaraa tai sairaalassa sairaanhoitajan vaatteet päällä toimistotöissä niin se ei tarkoita, että henkilö saisi palkkaa, osa saa, osa ei. Työttömiä on lähes joka työpaikassa nykyään.

Hyvä että vajaakykyisiäkin välillä työllistetään. Eivät erakoidu.

Niinpä. Nuo eivät yleensä vaan ymmärrä, miksi ei kuitenkaan vakinaisteta.

Vaikea loukkaamatta selittää.

Vierailija
2822/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ne ymmärrä näitä tukien kanssa kikkailevia elämäntapatyöttömiä ja sossupummeilua sitten yhtään. Kyllä se on niin väärin, että pitäis itsensä elättää työnteolla kun luukulta saa samat rahat ja aikansa voi kuluttaa vaikka Mannerheimintiellä telttaillen.

Mistä tiedät ovatko nuo ihmiset työkyvyttömyyseläkkeellä vai työttömiä. Oletko työkkärissä töissä, että näet listat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on kateellisia kun nuorilla on varaa ostaa 200€ älypuhelin osamaksulla. Se on kuulemma osoitus kuinka helppoa nykynuorilla on ja kuinka kurjaa itsellä oli kun "ei nuorena ollut rahaa törsättäväksi".

Sitten kuitenkin unohtaa sanoa että oli velaton uusi omakotitalo ja järvenrantamökki jo parikymppisenä, kansakoulupohjalla tehdyssä duunariammatissa tienatuilla rahoilla.

Hankalahan se on mitään selittää henkilölle, jonka suhteellisuudentaju on tuota luokkaa.

Tätä sinun sepostusta lukiessa tulee kyllä mieleen, että se olet sinä, jolla ei ole suhteellisuuden-tai todellisuudentajua. Boomereilla ei todellakaan ole ollut taloja ja mökkejä parikymppisenä, ainakaan useimmilla. Eri asia tietysti rikkailla, jotka saaneet perintöjä, mutta niinhän se on nykyäänkin.

Itse olen boomerin lapsi ja vuokralla asuttiin kaksiossa viisi henkeä, olin yli 10-vuotias, kun vanhemmat osti isomman kerrostalo-osakkeen 80-luvulla. Kesämökkiä ei ollut. Jonkinlainen auto oli, mutta se oli aina joku vanha romu, jota isä korjaili kaiket kesät. Ammatiltaan isä oli kuorma-autonkuljettaja ja äiti töissä valtion virastossa. Silti rahasta oli melko tiukkaa ja elintaso aivan toinen kuin nykyään. Tätä samaa oli myös kaikilla kavereilla, jotkut tosin asuivat vielä huonommin vanhoissa puutaloissa tai piharakennuksissa, joissa oli pieni yhteisvessa käytävässä eikä lainkaan suihkua.

Kun nää lukee Amerikan buumereista, siellä oli nousukausi ja täällä pula-aika, sotakorvaukset. Sodan häviäjän osa.

Vierailija
2824/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on töissä sekä työmarkkinatuella että palkkatuella, vaikka työtön tekisi työnsä kuinka hyvin niin hän ei saa jatkaa, koska hänen jälkeensä otetaan uusi työtön, jolla on palkkatukioikeus.

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, kaupungin puutarhatoimessa puutarhatöissä jne.

Vierailija
2825/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 000 ihmistä nostaa työttömyyskorvauksia, lähde vero.fi

Ei varmaan pitäisi kysyä, mutta: miten ihmeessä vero.fi -sivuilta saa tiedon työttömyyskorvausta saavien määrästä?

Vierailija
2826/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika järkyttyneenä seurannut tätä ketjua, olen -45 syntynyt boomer, ja syyttävät sormet osoittavat siis juuri minua ja ikätovereitani.

Esitän nyt teille yhden kysymyksen ja toivon teidän vastaavan siihen: mitä minun, tavallisista tavallisimman ihmisen, olisi _yksityishenkilönä_ pitänyt tehdä toisin, että te ette kokisi tulleenne väärin kohdelluiksi?

Synnyin keskiluokkaiseen perheeseen (4 lasta), kävin kouluni, opiskelin, menin töihin (olisiko minun solidaarisuudesta tulevia sukupolvia kohtaan pitänyt jättää ottamatta vastaan työpaikka?), perustin perheen ja kasvatin lapseni. Hyvin keskiluokkaista elämää siis. Ja sitä jatkavat nyt lapseni, koulutustaan vastaavissa töissä, ja ilmeisesti seuraavakin sukupolvi tekee näin. (Lapsenlapseni hankki juuri ensimmäisen omistusasuntonsa 23-vuotiaana. Minä olin 31 ennen kuin pääsin omistusasuntoon kiinni).

Mitkä olivat minun vaikutusmahdollisuuteni? Äänioikeuttani käytin (ja käytän) kaikissa vaaleissa, siinäpä se taitaa olla. Olisiko minun pitänyt mennä politikkaan mukaan, vaikken tuntenut siihen minkäänlaista paloa? Olisiko minun pitänyt kyetä ennustamaan tuleva kehitys kymmeniä vuosia eteenpäin ja jotenkin omilla valinnoillani yrittää vaikuttaa siihen? Miten? Kertokaa!

Ihmeellistä marttyrointia ja ikäluokalle tyypillistä valitettavasti. Joo ei olisi tarvinnut jättää töitä tekemättä ja elämää elämättä. Riittää kun ymmärtää että maailma on muuttunut ja suhtautuu ihmisiin kauniisti sen mukaan. Eikä ainakaan yritä marttyroimalla hiljentää heitä jotka haluavat keskustella asiasta.

Tämä ei ole vastaus esitettyyn kysymykseen,olisiko hänen pitänyt osata ennustaa vaan samaa diipadaapaa jossa näkökanta ja mielipide on marttyrointia ( mistä te näitä termejä revitte ? ) tai uhriutumista mikäli se poikkeaa vastaajan mielipiteestä. Sama kysymys on esitetty jo xx kertaa , vastausta ei syyttävä osapuoli ole antanut pl.eläkkeiden leikkaaminen , joka sekään ei meidän käsissämme.

Maailman muutoksesta ja työmarkkinoiden sen mukana olen samaa mieltä kuten kohteliaasta käytösestäkin, tämänhän pitäisi olla selviö.

Se, että useampi ikäryhmä leimataan kermap*rseiksi jotka varastivat lastensa tulevaisuuden ja vielä retostelevat sillä, on yleistys joka saa ainakin minut barrikaadeille .

Vierailija
2827/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät enää ole yhteiskunnassa tuottavia joutaisivat monien kirjoittajien mielestä pois päiviltä kuluttamasta verovaroja. Onko tämä jotain oikeistolaista ajatuskulkua, joka on perussuomalaisten myötä voimistunut?

Vierailija
2828/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen, kun kaupan alan työpaikat vähenevät! On mahtavaa, kun kauppoihin tulee lisää itsepalvelukassoja ja omatoimisia kerää ja skannaa-palveluita saadaan lisää!

Monikaan ei jaksa kaupan alan kurjassa työssä ja asiakaspalvelussa yhtä kesätyöjaksoa kauempaa. Työ on ikävää, yksitoikkoista, haasteetonta, henkisesti ja fyysisesti kuormittavaa, hektistä ja vaatii erittäin hyvää paineensietokykyä.

Kaupan alalla on huono palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat. Bonuksena on epäkohteliaat, ilkeät ja aina ja kaikesta valittavat ja vi##umaiset  asiakkaat. Työntekijät joutuvat kohtaamaan epäasiallista ja röyhkeää käytöstä asiakkaitten taholta, haukkumista, kiroilua, suunsoittoa, huutamista, uhkailua ja jopa käsiksi käymistä. Kaupan alan ja asiakaspalvelun työntekijät joutuvat kohtaamaan näpistelijöitä, ammattivarkaita, päihtyneitä asiakkaita, moniongelmaisia asiakkaita, huumeiden käyttäjiä ja lääkkeitten väärinkäyttäjä-piripäitä ja jopa fyysistä väkivaltaa ja ryöstönuhkaa.

Ja ihme ja kumma - enemmistö epäkohteliaista ja hankalista asiakkaista on yleensä iäkkäitä ihmisiä. Jotkut vanhat naiset ovat kuin sitruunan syöneitä hapannaamoja ja kitisevät ja valittavat naurettavista asioista!

Kuvauksesi kaupanalan töistä on pelkkää ristiriitaa.

Miten työ voi olla ”yksitoikkoista” ja ”haasteetonta” ja samaan aikaan ”hektistä”, ”henkisesti ja fyysisesti kuormittavaa” ja ”vaatii erittäin hyvää paineensietokykyä.”?

Etkö nähnyt tuossa jirjoittaessasi mitään ristiriitaa?

Toisaalta tekstissäsi olevia listoja olisi voinut tiivistää, mutta jostain syystä halusit luetella samoja asioita useampaan kertaan. Mahdollisesti korostaaksesi tämän ”haasteettoman” työn monia haasteita?

Vierailija
2829/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan pitäisi kysyä, mutta: miten ihmeessä vero.fi -sivuilta saa tiedon työttömyyskorvausta saavien määrästä?

Työttömät maksavat veroa. Kelan sivuilla mainitusta työmarkkinatuesta menee vero.

Vierailija
2830/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät enää ole yhteiskunnassa tuottavia joutaisivat monien kirjoittajien mielestä pois päiviltä kuluttamasta verovaroja. Onko tämä jotain oikeistolaista ajatuskulkua, joka on perussuomalaisten myötä voimistunut?

Kun tekee työmarkkinatuella 20 päivää kuukaudessa töitä saa 700, kun minimieläke 836. Ja työttömillä on koulutukset. Nykyään eläkkeet ovat samansuuruisia tai suurempia kuin monen palkat, ennen oli toisinpäin.

Vierailija
2831/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät maksavat veroa. Kelan sivuilla mainitusta työmarkkinatuesta menee vero.

Työmarkkinatuki on noin 700, mutta veroa menee 20% eli netto 518

Vierailija
2832/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.

Sota-ajan eläneet ymmärsikin että kaikki ei mene niin kuin haluaisi, eikä se ole omista valinnoista kiinni.

Mutta nämä sodan jälkeen syntyneet ovat saaneet kaiken helpolla ja kuvittelevat sen olevan omaa ansiotaan.

Vierailija
2833/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Seuraava kysymys: miten tuolta vero.fi -sivustolta saa kaivettua tiedon 800 000:sta työmarkkinatuestaan veroa maksavasta?

Vierailija
2834/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen, kun kaupan alan työpaikat vähenevät! On mahtavaa, kun kauppoihin tulee lisää itsepalvelukassoja ja omatoimisia kerää ja skannaa-palveluita saadaan lisää!

Monikaan ei jaksa kaupan alan kurjassa työssä ja asiakaspalvelussa yhtä kesätyöjaksoa kauempaa. Työ on ikävää, yksitoikkoista, haasteetonta, henkisesti ja fyysisesti kuormittavaa, hektistä ja vaatii erittäin hyvää paineensietokykyä.

Kaupan alalla on huono palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat. Bonuksena on epäkohteliaat, ilkeät ja aina ja kaikesta valittavat ja vi##umaiset  asiakkaat. Työntekijät joutuvat kohtaamaan epäasiallista ja röyhkeää käytöstä asiakkaitten taholta, haukkumista, kiroilua, suunsoittoa, huutamista, uhkailua ja jopa käsiksi käymistä. Kaupan alan ja asiakaspalvelun työntekijät joutuvat kohtaamaan näpistelijöitä, ammattivarkaita, päihtyneitä asiakkaita, moniongelmaisia asiakkaita, huumeiden käyttäjiä ja lääkkeitten väärinkäyttäjä-piripäitä ja jopa fyysistä väkivaltaa ja ryöstönuhkaa.

Ja ihme ja kumma - enemmistö epäkohteliaista ja hankalista asiakkaista on yleensä iäkkäitä ihmisiä. Jotkut vanhat naiset ovat kuin sitruunan syöneitä hapannaamoja ja kitisevät ja valittavat naurettavista asioista!

Kuvauksesi kaupanalan töistä on pelkkää ristiriitaa.

Miten työ voi olla ”yksitoikkoista” ja ”haasteetonta” ja samaan aikaan ”hektistä”, ”henkisesti ja fyysisesti kuormittavaa” ja ”vaatii erittäin hyvää paineensietokykyä.”?

Etkö nähnyt tuossa jirjoittaessasi mitään ristiriitaa?

Toisaalta tekstissäsi olevia listoja olisi voinut tiivistää, mutta jostain syystä halusit luetella samoja asioita useampaan kertaan. Mahdollisesti korostaaksesi tämän ”haasteettoman” työn monia haasteita?

Heh, ja lisäksi enemmistö näistä hankalista asiakkaista on iäkkäitä: näpistelijöitä, ammattivarkaita, päihtyneitä asiakkaita, moniongelmaisia asiakkaita, huumeiden käyttäjiä ja lääkkeitten väärinkäyttäjä-piripäitä ja jopa fyysistä väkivaltaa ja ryöstönuhkaa.

Vierailija
2835/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika järkyttyneenä seurannut tätä ketjua, olen -45 syntynyt boomer, ja syyttävät sormet osoittavat siis juuri minua ja ikätovereitani.

Esitän nyt teille yhden kysymyksen ja toivon teidän vastaavan siihen: mitä minun, tavallisista tavallisimman ihmisen, olisi _yksityishenkilönä_ pitänyt tehdä toisin, että te ette kokisi tulleenne väärin kohdelluiksi?

Synnyin keskiluokkaiseen perheeseen (4 lasta), kävin kouluni, opiskelin, menin töihin (olisiko minun solidaarisuudesta tulevia sukupolvia kohtaan pitänyt jättää ottamatta vastaan työpaikka?), perustin perheen ja kasvatin lapseni. Hyvin keskiluokkaista elämää siis. Ja sitä jatkavat nyt lapseni, koulutustaan vastaavissa töissä, ja ilmeisesti seuraavakin sukupolvi tekee näin. (Lapsenlapseni hankki juuri ensimmäisen omistusasuntonsa 23-vuotiaana. Minä olin 31 ennen kuin pääsin omistusasuntoon kiinni).

Mitkä olivat minun vaikutusmahdollisuuteni? Äänioikeuttani käytin (ja käytän) kaikissa vaaleissa, siinäpä se taitaa olla. Olisiko minun pitänyt mennä politikkaan mukaan, vaikken tuntenut siihen minkäänlaista paloa? Olisiko minun pitänyt kyetä ennustamaan tuleva kehitys kymmeniä vuosia eteenpäin ja jotenkin omilla valinnoillani yrittää vaikuttaa siihen? Miten? Kertokaa!

Ihmeellistä marttyrointia ja ikäluokalle tyypillistä valitettavasti. Joo ei olisi tarvinnut jättää töitä tekemättä ja elämää elämättä. Riittää kun ymmärtää että maailma on muuttunut ja suhtautuu ihmisiin kauniisti sen mukaan. Eikä ainakaan yritä marttyroimalla hiljentää heitä jotka haluavat keskustella asiasta.

Tämä ei ole vastaus esitettyyn kysymykseen,olisiko hänen pitänyt osata ennustaa vaan samaa diipadaapaa jossa näkökanta ja mielipide on marttyrointia ( mistä te näitä termejä revitte ? ) tai uhriutumista mikäli se poikkeaa vastaajan mielipiteestä. Sama kysymys on esitetty jo xx kertaa , vastausta ei syyttävä osapuoli ole antanut pl.eläkkeiden leikkaaminen , joka sekään ei meidän käsissämme.

Maailman muutoksesta ja työmarkkinoiden sen mukana olen samaa mieltä kuten kohteliaasta käytösestäkin, tämänhän pitäisi olla selviö.

Se, että useampi ikäryhmä leimataan kermap*rseiksi jotka varastivat lastensa tulevaisuuden ja vielä retostelevat sillä, on yleistys joka saa ainakin minut barrikaadeille .

Ei saa ylentää itseään marttyyriksi marttyyrin paikalle ;DDDDDDDDD

Vierailija
2836/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meiltä ainakaan inflaatio lainaa syönyt. Aravalainan korko jotain 9,5% luokkaa ja pankkilainankin korko samaa luokkaa.

Teidät räkänokat koulutimme omilla varoillamme ja nyt ette osaa muuta kuin valittaa ja nuoremmat eivät hekään osaa muuta kuin valittaa.

Me maksamme verorahoista teidän eläkeläisten terveydenhoitoa 6000 euroa/vuodessa eläkeläinen ja teitä on 1,6 miljoonaa, lisäksi eläkeläisten hoitokotimaksuja 5 miljardia vuodessa, kansan- ja takuueläkettä 2,5 miljardia, lisäksi kodinhoitajat, lääkkeitä, kelatakseja, työeläkkeitä maksetaan 29 miljardia joista suurin osa maksetaan nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista teille, vain muutama miljardi otetaan rahastosta.

No voi voi, etkö tiedä, että tuo mielettömän suuri eläkeläisjoukko maksaa älyttömän suurista eläkkeistään huomattavasti suurempaa veroa kuin palkkatyöläiset, lisäsi kuluttaa ja maksaa välilliset verot siinä missä työssä käyvätkin. Pikkasen tolkkua nyt tuohon kateuteen!

Vierailija
2837/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee työmarkkinatuella 20 päivää kuukaudessa töitä saa 700, kun minimieläke 836. Ja työttömillä on koulutukset. Nykyään eläkkeet ovat samansuuruisia tai suurempia kuin monen palkat, ennen oli toisinpäin.

Tämä on surullista Suomessa miten monessa työssä palkalla ei tule toimeen.

Vierailija
2838/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Miksi pitäisi ymmärtää ? Jokainen elää omaa elämää, muut elävät erilaista miksi sitä ihmetellä ?

Jos ei ymmärrä, että kaikilla ei ole asiat lähtökohtaisesti yhtä hyvät, saattaa päätyä ihmettelemään, miksi kansa, jolla ei ole leipää, ei söisi sen sijaan kakkua.

Vierailija
2839/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullista Suomessa miten monessa työssä palkalla ei tule toimeen.

Missä vero.fi sivulla näkyy ne 800 000 työmarkkinatuesta veroa maksavaa?

Vierailija
2840/19899 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on tosi vaikea sietää boomereita. Yhtä  hitaita ja hyödyttömiä työntekijöitä en ole nähnyt missään muussa sukupolvessa. Ei tietenkään koske kaikkia, mutta todella, todella monia. Eikä ole kyse mistään vanhuuden höperyydestä vaan laiskuudesta. Mitään ei olla valmiita opettelemaan, vaikka kaikki muut opettelee koko ajan uutta! He eivät seuraa alan kehitystä yhtään, eivät ikinä auta muita jos pyydetään, mutta heidän puolestaan pitäisi muiden olla koko ajan tekemässä sitä ja tätä.

Meillä on harjoittelija, joka mm. tuuraa tiettyjä boomereita heidän kesälomiensa aikana. Yksi boomeri kieltäytyi neuvomasta hänelle mitään! Harjoittelijan ei kuulu tehdä kaikkia näiden suojatyöpaikkaisten tehtäviä, hän tekee vain ne, joita ei voi siirtää.

Mutta miten kävikään? Harjoittelija on saanut 2-3 boomerin työt tehtyä ihan ajallaan. Senkin, joka ei kertonut, miten työt pitää tehdä. Harjoittelija otti itse selvää. Hän siis tekee nyt kolmen boomerin työt eikä hänellä ole edes mikään kiire työpäivän aikana. Eikä kyse ole mistään yli-ihmisestä. Kyse on siitä, että boomerit ovat laiskoja ja saamattomia. He myös kovin mielellään myrkyttävät työilmapiiria lietsomalla koko ajan jotain draamaa nuorempien kanssa.

Eli kun valitetaan, että boomereita ei palkata, niin en ihmettele yhtään. Olisko peiliin katsomisen paikka?

Kaikki boomerit on olleet jo vuosia eläkkeellä, koska ovat vähintään 70-vuotiaita.