Hemmetin grillipekonijuustosienet... mä en kestä!!
Muutama vuosi sitten alkoi se grillisieni-buumi. Kaikki tarjoili niitä. Kohtelias kun olen, kehuin aina vierailla tarjottavia ruokia.
Tänä kesänä olen ollut seitsemän krtaa grilli-illanistujaisissa ja KAIKKI tarjoaa niitä hiton sieniä! Nyt niitä väännetään ihan urakalla, kun "kaikki niistä niin tykkää". Yhden saan oksu suussa jotenkin alas ja eikö lutaselle ilmaannu aina toinen... ja kolmas. Ei auta vaikka kuin sanoo olevansa ähky, kun "tehtiin kerrankin iso satsi ja nyt herkutellaan!"
Se löysä pekoni siinä löllön sienen päällä on kamalaa ja se juusto siellä sisällä maistuu vatsataudille. Minkäs teen, kun sata vuotta sitten tulin kehaisseeks, että juu juu, herkkua on. Nyt kaikki tuntuu muistavan tämän ja en enää kehtaa sanoa, että YÖK x100!!!
Kommentit (62)
Sitä saa mitä tilaa. Muut ovat tietenkin vakuuttuneet rehellisyydestäsi ja haluavat tarjota sinulle jotain sellaista, josta varmasti pidät, eli kovasti kehumiasi juustopekoniherkkusieniä.
Ah, ne sienet on ainoa liharuoka mitä kaipaan, siirryttyäni kasvissyöjäksi...
Musta pekka-juusto on paras sinne sisään. Grillataan ne sienet folionyyteissä yksittäin, hyvin kypsyy.
Etkö osaa sano ei? Jokainen tietää että jotku nirppanokat eivät syö sieniä.
Kuuluu meidänkin vakiogrillattaviin, on kuulunut jo 25 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:23"]
Naureskelin vähän kanssa kun ennen juhannusta oli parissakin kaupassa herkkusieniä oikein isot laatikkopinot että syrjäyttääkö nämä jo ensi vuonna perinteisen suomalaisen kyrsän vai mitä hittoa. Joskus 15v sitten varmaan tutustuin lajiin eikä se nyt tosiaankaan ole niin hyvä/helppo/halpa/varma grilliruoka että omassa kattauksessa menisi ikinä makkaran tai pihvin tai liha-sipuli-juures-vartaan ohi. Ja onneksi ilmeisesti ne joiden grillistä tulee syötyä vieraana on samaa mieltä.
Viljelty herkkusieni on jotenkin niin epäsieni tai sienenkorvike. Ei näytä sieneltä, ei maistu sieneltä, ei kasva metsässä, ei maksa sienen hintaa, ei oikein edes tarvitse suolaa tai sipulia tai kermaa tai voita tai smetanaa. Tosin jos noita käyttää niin kastikkeesta tulee hyvä, ihan väkisin ja on siinä myös herkkusienen hyvä maku.
Jotenkin taakse se maku jää jos sieni grillataan verhoiltuna pekonilla, joka sinänsä on kyllä ihan ensiluokkainen läskisiivu ja ihan parasta nimenomaan grillattuna, mutta ei se silti sienityksellä parane tasoaan ylemmäs.
[/quote]
Tää on kyllä täyttä bullsittia. Pekoni, herkkusieni ja nimenomaan KOSKENLASKIJA-juusto makuyhdistelmä sopii täydellisesti yhteen.
[/quote]viherpippurijuustoa... nam
Miten joku voikin saada tällaisesta asiasta ongelman? Miksi et sano, että et enää tykkää. Maku muuttuu, ihminen kyllästyy samoihin makuihin jne. Nyt saat syyttää ainoastaan itseäsi =)
Miksi joku syö vielä pitsaa? 60-luvun alkupuolella tuli Suomeen eka pizzeria ja ajatelkaa mistä asti sillä on köyhät italialaiset mahansa täyttäneet, kun ei ole ollut varaa oikeaan pastaan.
Järkyttävää.
Mä täytän ne tuorejuustolla. Nam. :P
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:07"]
Yhden saan oksu suussa jotenkin alas ja eikö lutaselle ilmaannu aina toinen... ja kolmas.
[/quote]
:D Sori, kuulostaa vaan niin hauskalta, että aina kun saat edellisen syötyä, lautaselle ilmaantuu jostain aina seuraava ja seuraava.
Voimahali sulle. Ne sienet on kamalia.
Sano, että sulla on ongelmia korkean kolesterolin kanssa ja lääkäri kehoitti vähentämään kovan rasvan + lihan syöntiä.
Noita on kylä tarjoiltu jo 20 vuotta. Ei se mikään uusi juttu ole.
Jätä siitä ekasta puolet syömättä niin uutta ei tule :)
Alkaahan ne hieman jo kyllästyttää, en ole moisia muutamaan vuoteen syönyt...
Kantsii tehdä pienistä herkkusienistä, jotka saa rapsakoiksi pekonipinnalta ja kypsymään hyvin juustoon asti.
Mä olen tehnyt niitä jo pari vuotta. En syö itse enkä tyrkytä muille. Mä käyn grillaamassa tuttujen luona ja heille voin sanoa etten tykkää sienistä ja suostun maistamaan korkeintaa yhden ja jos se on pahaa, niin en syö. Minkälaisia kavereita sulla oikein on, kun et kehtaa heille makumieltymyksiäsi kertoa?
Sano, että ei kiitos, olen jo syönyt noita liikaa tänä kesänä, otan tuota salaattia ja makkaraa.
No eihän ne olekaan hyviä jos pekoni on löllöä ja sieni on raaka ja juustovalinta ei ole mennyt nappiin...
Mutta kun ostaa sopivankokoisia sieniä, tunkee täyteen Aura-juustoa tai Reginaa (sekin sinihomejuusto, vielä kermaisempi kuin Aura), ja rillaa tarpeeksi kauan niin että pekoni paistuu rapeaksi sinen ympärillä, niin on kyllä iin hyvää että pakko tehdä kesällä melkein aina kun saa tilaisuuden grillata =)
Pekoni rapsakaksi ja melkein mustaksi. Kyllä mulle maistuu ja ei kai niitä pakko ole syödä? Kai sä itse saat valita lautaselles mitä syöt?
Miks ihmisillä on niin kamala tarve selittää että joku ruoka on "vanha juttu" ja ollut jo poissa muodista monta vuotta, ja he todellakin tietävät tämän asian, ja ovat siten jotenkin niin ajan hermolla että! Kertokaas nyt sitten mitkä muut ruoat on tosi out, sellaisia joita maistoitte viimeksi yli 5 vuotta sitten ja joiden tarjoajille nauratte nykyään selän takana?