Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin grillipekonijuustosienet... mä en kestä!!

Vierailija
24.06.2014 |

Muutama vuosi sitten alkoi se grillisieni-buumi. Kaikki tarjoili niitä. Kohtelias kun olen, kehuin aina vierailla tarjottavia ruokia.

Tänä kesänä olen ollut seitsemän krtaa grilli-illanistujaisissa ja KAIKKI tarjoaa niitä hiton sieniä! Nyt niitä väännetään ihan urakalla, kun "kaikki niistä niin tykkää". Yhden saan oksu suussa jotenkin alas ja eikö lutaselle ilmaannu aina toinen... ja kolmas. Ei auta vaikka kuin sanoo olevansa ähky, kun "tehtiin kerrankin iso satsi ja nyt herkutellaan!"

Se löysä pekoni siinä löllön sienen päällä on kamalaa ja se juusto siellä sisällä maistuu vatsataudille. Minkäs teen, kun sata vuotta sitten tulin kehaisseeks, että juu juu, herkkua on. Nyt kaikki tuntuu muistavan tämän ja en enää kehtaa sanoa, että YÖK x100!!!

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelin vähän kanssa kun ennen juhannusta oli parissakin kaupassa herkkusieniä oikein isot laatikkopinot että syrjäyttääkö nämä jo ensi vuonna perinteisen suomalaisen kyrsän vai mitä hittoa. Joskus 15v sitten varmaan tutustuin lajiin eikä se nyt tosiaankaan ole niin hyvä/helppo/halpa/varma grilliruoka että omassa kattauksessa menisi ikinä makkaran tai pihvin tai liha-sipuli-juures-vartaan ohi. Ja onneksi ilmeisesti ne joiden grillistä tulee syötyä vieraana on samaa mieltä.

Viljelty herkkusieni on jotenkin niin epäsieni tai sienenkorvike. Ei näytä sieneltä, ei maistu sieneltä, ei kasva metsässä, ei maksa sienen hintaa, ei oikein edes tarvitse suolaa tai sipulia tai kermaa tai voita tai smetanaa. Tosin jos noita käyttää niin kastikkeesta tulee hyvä, ihan väkisin ja on siinä myös herkkusienen hyvä maku.

Jotenkin taakse se maku jää jos sieni grillataan verhoiltuna pekonilla, joka sinänsä on kyllä ihan ensiluokkainen läskisiivu ja ihan parasta nimenomaan grillattuna, mutta ei se silti sienityksellä parane tasoaan ylemmäs.

Vierailija
62/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:16"]

Mun mielestä se "muoti" tuli jo abt. 10 vuotta sitten, enkä mä tykänny niistä silloinkaan, vieläkö joku niitä tekee? Kamalaa varmaan saada niitä joka paikassa!

[/quote]

Niin siis kelaa, jotkut onnettomat vielä syö niitä?! Vähäks noloa... Onneks toiset sentään osaa olla muodin harjalla grilliruokien suhteen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi