Hemmetin grillipekonijuustosienet... mä en kestä!!
Muutama vuosi sitten alkoi se grillisieni-buumi. Kaikki tarjoili niitä. Kohtelias kun olen, kehuin aina vierailla tarjottavia ruokia.
Tänä kesänä olen ollut seitsemän krtaa grilli-illanistujaisissa ja KAIKKI tarjoaa niitä hiton sieniä! Nyt niitä väännetään ihan urakalla, kun "kaikki niistä niin tykkää". Yhden saan oksu suussa jotenkin alas ja eikö lutaselle ilmaannu aina toinen... ja kolmas. Ei auta vaikka kuin sanoo olevansa ähky, kun "tehtiin kerrankin iso satsi ja nyt herkutellaan!"
Se löysä pekoni siinä löllön sienen päällä on kamalaa ja se juusto siellä sisällä maistuu vatsataudille. Minkäs teen, kun sata vuotta sitten tulin kehaisseeks, että juu juu, herkkua on. Nyt kaikki tuntuu muistavan tämän ja en enää kehtaa sanoa, että YÖK x100!!!
Kommentit (62)
Sienet on kammottavia. Yök ja puistatus!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:29"]
Sienet on kammottavia. Yök ja puistatus!
[/quote] No jostain sitä on seleeniä saatava.
Niinpä niin, valehtelu ja kohteliaisuudesta syöminen kannattaa aina. Onnea valitsemallasi tiellä! Monta sientä on vielä polullasi ennen kuin opit sanomaan "ei kiitos".
Sieni on sairaus, infektio, ei ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:32"]
Sieni on sairaus, infektio, ei ruokaa.
[/quote] Syötkö parmesaania?
Ai että ne on ihania, itse tein just juhannuksena. Ei kukaan muu mulle tarjoile mitään.
Voisin elää noilla pekonihässäköillä.
Mitä helvettiä. Meillä syötiin noita sieniä, kun asuin kotona eli ennen vuotta 1999. En olit muistanut koko ruokalajia. Missä te oikein asutte jos tämä innovaatio on vasta nyt tavoittanut? :D
Mä voin kuvitella mitä se grillipekonijuustosienten tarjoaja on miehelleen manannut ennen grillikemuja: "taasko meidän pitää tehdä niitä pekonisieniä kun se maaretti niistä niin hirveesti tykkää, ei vaan enää yhtään jaksais kun ne on niin helvetin pahoja eikä niistä kukaan muu tykkää, muut kun se maaretti, sille mä ne kaikki kuitenkin lopulta syötän.."
...ei ne kyllä mikään uusi juttu ole. Ai, että ihan "pari vuotta sitten" olet jo syönyt! Ajatella!
Voi taivas.. en voi ymmärtää miten niitä kukaan voi vihata.. ainoa herkku joka saa mulle ns ruokaorkun aikaseksi <3
Ai ai, pekoni kyllä tulee rapeaksi, uunissa, meillä kun ei ole kunnon grilliä, ja koskenlaskijaa siellä sisällä, ei mitään sinihomepjaskaa...
Juhannuksena olin kylässä ja siellä isäntä grillasi esim. porkkana- ja pinaattilättyjä, paahtoleipää, nakkeja, maissintähkiä, makkaroita, kasvispihvejä, kananugetteja, lohinyyttejä... ja mitähän vielä, kaikkea mahdollista mutta ei niitä sieniä :)
:D Ne on kamalia ne täytetyt sienet. Ymmärrän sua oikein hyvin.
Mulla oli odotusaikana kaikennäköisiä outoja mielitekoja, pidin mm. vuohenjuustosta todella paljon. Synnytyksen jälkeen en oo voinut maistaa palaakaan vuohenjuustosta kun oksettaa samantien mutta eräs sukulaistäti, joka kerran tarjosi jotain vuohenjuustosalaattia, muistaa sen ainoan kerran kun sitä kehuin. Sitä salaattia on ollut nyt tarjolla viimeisen 10 vuotta joka ainoa kerta "kun sä niin tykkäät". Oon kyllä sanonut että ei se enää oikein maita ja että oli vain odotusajan mieliteko, mut ei auta.
Aaltoina ne kulkee ruokatrenditkin, kuten muoti muutenkin. Pulled porkkikin on taas in.
Makkara, mä en kestä! Ylipäänsä kaikki grilliruoka!!! Kaikki maistuu ihan samalle p****lle , mutta täytyyhän sitä nyt kesällä GRILLATA!!
Meillä meinasi kaasugrilli syttyä tuleen noiden takia. Pekonista valuva rasva syttyi palamaan ja grillistä nousi paljon savua ja isot liekit. Joo, en enää ikinä taida uskaltaa tehdä noita. Olipa ainakin kypsät sienet, kun tulivat ihan liekitetyiksi.
Mun mielestä se "muoti" tuli jo abt. 10 vuotta sitten, enkä mä tykänny niistä silloinkaan, vieläkö joku niitä tekee? Kamalaa varmaan saada niitä joka paikassa!
hei aikuinen. älä syö niitä yhtään. ihme kitinää.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:14"]
Meillä meinasi kaasugrilli syttyä tuleen noiden takia. Pekonista valuva rasva syttyi palamaan ja grillistä nousi paljon savua ja isot liekit. Joo, en enää ikinä taida uskaltaa tehdä noita. Olipa ainakin kypsät sienet, kun tulivat ihan liekitetyiksi.
[/quote]
Onpa kauhiaa jos grillissä syttyy liekki. Sellasta se grillaaminen joskus on, ei sitä tarvitse pelätä.
Laitathan aina kokonaisen suuhusi?