Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin grillipekonijuustosienet... mä en kestä!!

Vierailija
24.06.2014 |

Muutama vuosi sitten alkoi se grillisieni-buumi. Kaikki tarjoili niitä. Kohtelias kun olen, kehuin aina vierailla tarjottavia ruokia.

Tänä kesänä olen ollut seitsemän krtaa grilli-illanistujaisissa ja KAIKKI tarjoaa niitä hiton sieniä! Nyt niitä väännetään ihan urakalla, kun "kaikki niistä niin tykkää". Yhden saan oksu suussa jotenkin alas ja eikö lutaselle ilmaannu aina toinen... ja kolmas. Ei auta vaikka kuin sanoo olevansa ähky, kun "tehtiin kerrankin iso satsi ja nyt herkutellaan!"

Se löysä pekoni siinä löllön sienen päällä on kamalaa ja se juusto siellä sisällä maistuu vatsataudille. Minkäs teen, kun sata vuotta sitten tulin kehaisseeks, että juu juu, herkkua on. Nyt kaikki tuntuu muistavan tämän ja en enää kehtaa sanoa, että YÖK x100!!!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitathan aina kokonaisen suuhusi?

Vierailija
42/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet on kammottavia. Yök ja puistatus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:29"]

Sienet on kammottavia. Yök ja puistatus!

[/quote] No jostain sitä on seleeniä saatava.

Vierailija
44/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, valehtelu ja kohteliaisuudesta syöminen kannattaa aina. Onnea valitsemallasi tiellä! Monta sientä on vielä polullasi ennen kuin opit sanomaan "ei kiitos".

Vierailija
45/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni on sairaus, infektio, ei ruokaa.

Vierailija
46/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:32"]

Sieni on sairaus, infektio, ei ruokaa.

[/quote] Syötkö parmesaania?

Vierailija
47/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ne on ihania, itse tein just juhannuksena. Ei kukaan muu mulle tarjoile mitään.

Vierailija
48/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää noilla pekonihässäköillä.

Vierailija
49/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä. Meillä syötiin noita sieniä, kun asuin kotona eli ennen vuotta 1999. En olit muistanut koko ruokalajia. Missä te oikein asutte jos tämä innovaatio on vasta nyt tavoittanut? :D

Vierailija
50/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella mitä se grillipekonijuustosienten tarjoaja on miehelleen manannut ennen grillikemuja: "taasko meidän pitää tehdä niitä pekonisieniä kun se maaretti niistä niin hirveesti tykkää, ei vaan enää yhtään jaksais kun ne on niin helvetin pahoja eikä niistä kukaan muu tykkää, muut kun se maaretti, sille mä ne kaikki kuitenkin lopulta syötän.."

Vierailija
51/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ne kyllä mikään uusi juttu ole. Ai, että ihan "pari vuotta sitten" olet jo syönyt! Ajatella!

Vierailija
52/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas.. en voi ymmärtää miten niitä kukaan voi vihata.. ainoa herkku joka saa mulle ns ruokaorkun aikaseksi <3

Vierailija
53/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ai, pekoni kyllä tulee rapeaksi, uunissa, meillä kun ei ole kunnon grilliä, ja koskenlaskijaa siellä sisällä, ei mitään sinihomepjaskaa...

Juhannuksena olin kylässä ja siellä isäntä grillasi esim. porkkana- ja pinaattilättyjä, paahtoleipää, nakkeja, maissintähkiä, makkaroita, kasvispihvejä, kananugetteja, lohinyyttejä... ja mitähän vielä, kaikkea mahdollista mutta ei niitä sieniä :)

Vierailija
54/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ne on kamalia ne täytetyt sienet. Ymmärrän sua oikein hyvin.

Mulla oli odotusaikana kaikennäköisiä outoja mielitekoja, pidin mm. vuohenjuustosta todella paljon. Synnytyksen jälkeen en oo voinut maistaa palaakaan vuohenjuustosta kun oksettaa samantien mutta eräs sukulaistäti, joka kerran tarjosi jotain vuohenjuustosalaattia, muistaa sen ainoan kerran kun sitä kehuin. Sitä salaattia on ollut nyt tarjolla viimeisen 10 vuotta joka ainoa kerta "kun sä niin tykkäät". Oon kyllä sanonut että ei se enää oikein maita ja että oli vain odotusajan mieliteko, mut ei auta.

Vierailija
55/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoina ne kulkee ruokatrenditkin, kuten muoti muutenkin. Pulled porkkikin on taas in.

Vierailija
56/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara, mä en kestä! Ylipäänsä kaikki grilliruoka!!! Kaikki maistuu ihan samalle p****lle , mutta täytyyhän sitä nyt kesällä GRILLATA!!

Vierailija
57/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinasi kaasugrilli syttyä tuleen noiden takia. Pekonista valuva rasva syttyi palamaan ja grillistä nousi paljon savua ja isot liekit. Joo, en enää ikinä taida uskaltaa tehdä noita. Olipa ainakin kypsät sienet, kun tulivat ihan liekitetyiksi.

Vierailija
58/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se "muoti" tuli jo abt. 10 vuotta sitten, enkä mä tykänny niistä silloinkaan, vieläkö joku niitä tekee? Kamalaa varmaan saada niitä joka paikassa!

Vierailija
59/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei aikuinen. älä syö niitä yhtään. ihme kitinää.  

Vierailija
60/62 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:14"]

Meillä meinasi kaasugrilli syttyä tuleen noiden takia. Pekonista valuva rasva syttyi palamaan ja grillistä nousi paljon savua ja isot liekit. Joo, en enää ikinä taida uskaltaa tehdä noita. Olipa ainakin kypsät sienet, kun tulivat ihan liekitetyiksi.

[/quote]

Onpa kauhiaa jos grillissä syttyy liekki. Sellasta se grillaaminen joskus on, ei sitä tarvitse pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi