Muita rapakunnossa olevia mammoja? Aletaanko punnertamaan yhdessä? :)
Minä en pääse kuin 5 punnerrusta jalat suorana mutta haluaisin niin osata monta ja tulla hyväkuntoiseksi. Kuka tulee mukaan? Ajattelin aloittaa tänään punnertamaan säännöllisesti!
Kommentit (36)
On kyllä tullut päästettyä itsensä melko huonoon kuntoon. Olen vasta 24v ja tyttö 3v. Nyt vastarakastuneena tekisi mieli tehdä asialle jotain ihan itsensä vuoksi. Mies kyllä rakastaa minua tällaisena, mutta kunnon myötä olo saattaisi muutenkin kohentua :)
No niin kaikki mukaan vain! Menkää lattialle ja kokeilkaa tuleeko punnerruksia :)
Mä ajattelin kokeilla tuota kuuden viikon ohjelmaa, juuri tuosta linkatusta osoitteesta :)
Ap
Mä olen innoissani tästä kun se ei maksa mitään, ei tarvitse järjestää lapsille hoitopaikkoja vaan voin vain mennä esim. makuuhuoneeseeni ja tehdä punnerrukset! Kyllä ne lapset sen hetken pärjäilee. Tuntuu niin vaikealta lähteä jonnekin kodin ulkopuolelle ja järjestää lapsille hoitajat.
No niin, tehkääpä tekin aloitustestit :)
Ap
Mitä tuollainen punnerrus tekee vartalolle? Mikä kohta muokkautuu? Miten pian huomaa jotain muutoksia ulkonäössä?
Auttaako punnerrukset siihen kun kärsin usein noidannuolesta? Vahvistuuko selkä jotenkin?
En mä saa yhtään punnerrysta jalat suorana. Polvien päältä sitten kyllä.
Minunkin pitää tehdä tuon ykköslaatikon mukaan eli 0-5 punnerrusta. Kyllä se kunto kai kohoaa?
Tytär otti tavoitteeksi 100 punnerrusta ja sai itselleen pahan rasitustulehduksen ranteeseen. Tais päästä johonkin 60:een.
En ehkä rapakunnossa, mutta liikkua pitäisi varmaan enemmän. Nyt ei pysty punnertamaan, kun maha ottaa maahan. Normaalisti saan ehkä 10. Oon siis raskaana rv 34.
Kannatan jotain jokapäiväistä ohjelmaa kuntoiluun, kuten punnerruksia, vatsalihaksia, selkälihaksia, joogavenytyksiä ja aurinkotervehdyksiä, hyppynarua, kahvakuula ja kyykkyjä.
Itse nyt raskaana teen joka päivä käsilihakset (5 eri liikettä x 10), kevyet kyykyt x 30 (ei saa syviä tehdä), jalannostot maasta (x 15 x 2), joogavenytyksiä 5 erilaista 10 hengitystä ja loppuvenytykset. Liikkuvuus pysynyt hyvänä ja liitoskivut kadonneet.
Lisäksi jotain muuta liikuntaa. Käyn nyt, kun on aikaa joka toinen päivä reippaalla 5 kilsan kävelyllä ja pari kertaa viikossa uimassa.
Eli haastan vähän monipuolisempaan ohjelmaan kuin punnerruksiin. :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:20"]
Mitä tuollainen punnerrus tekee vartalolle? Mikä kohta muokkautuu? Miten pian huomaa jotain muutoksia ulkonäössä?
[/quote]
Kehittää ojentajien ja rintalihasten kestävyyttä ja jossain määrin voimaa sekä jonkin verran varmasti myös vatsalihaksia (vastaavalla mekanismilla kuin lankutus).
Muutoksia ulkonäössä ei välttämättä juurikaan tule, kun tehdään harjoituksia useiden kymmenien toistojen sarjoissa. Lihaskasvu tapahtuu alle 15 toiston sarjoissa, ja rasvanpolttoon tuollainen punnerrusohjelma ei hirveästi vaikuta. Penkkipunnerrus on kehonmuokkauksen kannalta paljon tehokkaampi variaatio, sillä siinä vastuksen pystyy säätämään siten, että pysytään 5-15 toiston alueella. Mutta haluaako kukaan vartaloa, missä on kehitetty vain rintaa ja ojentajia?
Eiköhän tuossa ohjelmassa kuten muussakin liikunnassa pidä kuunnella omaa kehoaan, ettei synny rasitusvammoja. Tuossakin ohjelmassa ohjataan uusimaan viikko, jos se on tuntunut rankalta eikä menemään eteenpäin hampaat irvessä ja väkisin. Neuvotaan myös tekemään aloitustesti uudelleen (ja siirtymään mahdollisesti alemmalle tasolle).
Minä tein testin. Sain tehtyä kolme punnerrusta ja sen jälkeen selkä ilmoitti niin voimakkaasti itsestään, että jätin punnerrukset siihen. Ei niitä montaa olisi enää tullutkaan, mutta selkävaivani kanssa joudun passaamaan tämän mielenkiintoiselta ja innostavalta kuulostavan ohjelman. Minua olisi motivoinut sen ajallinen helppous, eteneminen ja tulosten näkyminen. Kannustan siis teitä muita!
Mä en pysty tekemään yhtään jalat suorana, koska alkaa kyynärpäissä tuntua säkenöintiä. Osaako joku sanoa mistä tuo johtuu? En ole koskaan voinut tehdä tuon takia. Asennon pitäisi olla ihan oikea. Kai?
Pystyt siis tekemään punnerruksia polvet lattiassa? Siinä tapauksessa veikkaisin kivun syyksi heikkoja käsilihaksia.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:49"]
Mä en pysty tekemään yhtään jalat suorana, koska alkaa kyynärpäissä tuntua säkenöintiä. Osaako joku sanoa mistä tuo johtuu? En ole koskaan voinut tehdä tuon takia. Asennon pitäisi olla ihan oikea. Kai?
[/quote]
Minä aloitan huomenna tuon 100 punnerrusta sivun mukaan! Olen kategoriassa 1 sillä sain tehtyä 5 punnerrusta.
Käsitinkö oikein, ensimmäisellä viikolla teen maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina punnerruksia. Huomenna on keskiviikko joten aloitan huomenna.
Ekalla viikolla minun pitää tehdä kaksi sarjaa. Sarjojen välissä pitää levätä yksi minuutti.
Onko se nyt näin:
teen huomenna viisi punnerrusta. Lepään minuutin. Teen vielä viisi punnerrusta.
Tässäkö kaikki koko keskiviikolle?
Perjantaina sama, kolme sarjaa tällä kertaa. 5 punnerrusta, lepo, 5 punnerrusta, lepo, 5 punnerrusta.
Näinkö se menee? :)
Ap
Lepoaika pitenee joka kerta, ekana päivänä se on 60 s, tokana treenipäivänä lepo on 90 s ja kolmantena 2 minuuttia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:00"]
Pystyt siis tekemään punnerruksia polvet lattiassa? Siinä tapauksessa veikkaisin kivun syyksi heikkoja käsilihaksia.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:49"]
[/quote]
[/quote]
En kovin hyvin, mutta paremmin. Jos teen punnerruksia seinää vasten, niin sama ongelma. Varmasti heikot lihaksetkin, mutta en usko sen olevan täysin syy, koska tosiaan seinää vastenkin se säkenöinti tuntuu ja seinää vastenhan on kevyt tehdä.
Mä en saa hei yhtään! Sähän olet jo hyvä!