Miksi Kokoomus on niin suosittu?
Mihin suosio perustuu?
Älkää haukkuko ja olko asiattomia, jotta keskustelua ei poisteta. Vain asiallista kritiikkiä.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on myös laskutaitoisia ja järkeviä ihmisiä, jotka ymmärtävät että mitään taikaseinää ei ole ja että kakku on ensin leivottava ennen kuin sen jakaa....
Kokoomus haluaa, että leipojille maksetaan hyvin vähän ja sen jälkeen tulevat feodaaliherroina jakamaan kakkua tyyliin "kaksi palaa minulle, yksi pala leipojalle, kaksi palaa minulle, yksi pala leipojalle...".
Neuvostoliitossa valtio omisti leipomot. Ja kuinkas siinä kävikään. Jauhot loppu koko maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on valtiohoitaja puolue, joka kykenee ajattelemaan myös omien äänestäjiensä suoranaisten etujen yläpuolelle. Hyvinvointivaltio Suomessa ei kestä, jos lapsia ei tehdä ja puolet kansasta vetää lonkkaa, koska se ajattelee, että sillä on oikeus. Joko hyvinvoinnin rakentamiseen osallistuu suurempi joukko, tai elätettäviä on vähemmän, se on se karu totuus. Vähän tuo ulkomainen työvoima kiinnostaa kansaa, joten ainoa mahdollisuus on leikata sieltä missä leikattavaa on. Sosiaalitukia ei tarvitse poistaa, mutta niiden tasoa pitää todellakin miettiä uusiksi.
Elä itse sillä perusturvalla vaikka kokonainen vuosi ja tule sitten kertomaan tänne miten avokätinen ja runsas se oli. Sinunkaltaiset runkkarit kuuluvat saunan taakse.
Eli sen voisi vaikka ottaa pois, sillä ei tee mitään?
Hyvä uutinen. Kai se koskee myös asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on myös laskutaitoisia ja järkeviä ihmisiä, jotka ymmärtävät että mitään taikaseinää ei ole ja että kakku on ensin leivottava ennen kuin sen jakaa....
Kokoomus haluaa, että leipojille maksetaan hyvin vähän ja sen jälkeen tulevat feodaaliherroina jakamaan kakkua tyyliin "kaksi palaa minulle, yksi pala leipojalle, kaksi palaa minulle, yksi pala leipojalle...".
nyt kyllä sekoitit vihervassareihin, jotka nyt ovat vallassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on valtiohoitaja puolue, joka kykenee ajattelemaan myös omien äänestäjiensä suoranaisten etujen yläpuolelle. Hyvinvointivaltio Suomessa ei kestä, jos lapsia ei tehdä ja puolet kansasta vetää lonkkaa, koska se ajattelee, että sillä on oikeus. Joko hyvinvoinnin rakentamiseen osallistuu suurempi joukko, tai elätettäviä on vähemmän, se on se karu totuus. Vähän tuo ulkomainen työvoima kiinnostaa kansaa, joten ainoa mahdollisuus on leikata sieltä missä leikattavaa on. Sosiaalitukia ei tarvitse poistaa, mutta niiden tasoa pitää todellakin miettiä uusiksi.
Elä itse sillä perusturvalla vaikka kokonainen vuosi ja tule sitten kertomaan tänne miten avokätinen ja runsas se oli. Sinunkaltaiset runkkarit kuuluvat saunan taakse.
Miksi eläisin. Minun pääomatuloni ovat reilusti enemmän kuin toimeentulotuen minimitaso. Ja kyllä, ihan itse olen nämä pääomatuloni hankkinut sijoittamalla ja säästämällä pitkäjänteisesti. Näin olen pitänyt huolen ettei minun TARVITSE olla mistään yhteiskunnan almuista riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomukseta on tullut ulkokultaisten esittäjien puolue. Ikään kuin muut ajattelisivat, että meidän perheellä menee hyvin ja on rahaa, koska olemme julkisesti kokoomuksen kannattajia. Yleistä nousukkailla ja hyvätuloisten miesten pienituloisilla vaimoilla.
Ihmeellistä höpinää.
Politiikan tehtävä on rahanjako.
Minä äänestän sitä puoluetta joka takaa minulle eniten rahaa viivan alle. Luulen että näin tekee jokainen järkevä ihminenOlet ihan hakoteillä. Ei järkevä ihminen ajattele noin. Se on lyhytnäköistä. Pikavoittoajattelu johtaa pitkällä tähtäimellä tappioon.
En usko että sosialistinkaan arpa voittaa. Aikaisemmat kokeilut on päättyneet karusti.
Vihreä siirtymäkin veisi kivikaudella.
Mielestäni on vain järkevää äänestä sitä joka on sekä ansiotyötulojen ja pääomatulojeni takuupuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitossa valtio omisti leipomot. Ja kuinkas siinä kävikään. Jauhot loppu koko maasta.
Jauhojen loppumisella ei ollut mitään tekemistä leipomoiden kanssa vaan lähinnä maatalouspolitiikan, jossa tehtiin useitakin tuhoisia virheitä. Keskusjohtoisuuden takia pääkaupungissa tehdyt virhearviot koskivat sitten koko maata.
Tuhoisaa on myös ajattelu, että Kokoomuksen vastustaminen tarkoittaa Neuvostoliiton kannattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse ihmetellä, kun katsoo tilastoja äänestysprosentista: hyvätuloisten asuinalueella äänestetään aktiivisemmin.
Ihmekö tuo. Yleensä aktiivisuus ja toimeliaisuus johtaa hyviin tuloihin ja vaurastumiseen. Peruslaiskat harvemmin menestyvät ja rikastuvat.
On eliitille välttämätöntä, että osa kansasta syrjäytyy. Ei kilpaile opiskelupaikoista eikä työpaikoista eliitin pentujen kanssa. Kokoomus vastusti tiukasti peruskoulua aikoinaan ja nyt maksutonta toista astetta.
Peruskoulu tasapäistää kansalaiset laiskoiksi luusereiksi. Sieltä ei köyhänkään lapsi nouse vaikka olisi älynsä puolesta menestyjä. Kiitos menee demareille. Eliitti vie lapsensa yksityiskouluihin joissa kouliintuvat kilpailuhenkisiksi ja yritteliäiksi.
Koska on pakko olla ensin sitä jaettavaa, että voi ylipäänsä jakaa. Tyhmä ei vain tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhojen loppumisella ei ollut mitään tekemistä leipomoiden kanssa vaan lähinnä maatalouspolitiikan, jossa tehtiin useitakin tuhoisia virheitä. Keskusjohtoisuuden takia pääkaupungissa tehdyt virhearviot koskivat sitten koko maata.
Tuhoisaa on myös ajattelu, että Kokoomuksen vastustaminen tarkoittaa Neuvostoliiton kannattamista.
Ai se olikin peltipuoluelainen. Tehän olette nykyään myös vassaritiimissä. Joten neuvostoliitto on teidänkin ihanne.
Jos joutuu valitsemaan työnteon tai Gulagin välillä niin valitsen työnteon.
Koska Kokoomukselle ei ole vaihtoehtoa oikeistopuolelta. Ovat monopoliasemassa.
Vierailija kirjoitti:
Voit päästä töihin myös vassareiden kolhoosiin.
Koska rahvaat, köyhät, huono-osaiset, duunarit, päihteiden/huumeidenkäyttäjät, asunnottomat ja muut luuserit ovat niin helevetin tyhmiä etteivät halua äänestää. Valittavat ettei ole sadoista ehdokkaista mieleistä, vaikka puoluetta siinä katsotaan enemmän kuin yksilöä.
Eivätkä älyä äänestää siten, ettei ääniä menisi sellaisille joita eivät halua johtoon, vaan edes jollekin muulle.
Jos et ollut äänestänyt, tai raapustanut taas jolleki mikki hiirelle, turha valittaa.
Kokoomuksen äänestäjät valitettavasti ovat liian fiksuja, koska ovat aktiivisia.
Toistaiseksi vai kapitalistit ovat onnistuneet luomaan kilpailukykyisiä yrityksiä jotka tarjoavat töitä. Onko vassarit ja sosialistit perustaneet Suomessa hyvinmenestyviä kolhooseja? Onko niissä hyvät palkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit päästä töihin myös vassareiden kolhoosiin.
Vassareiden kolhoosin nimi on julkinen sektori. Palkatkin on paremmat kuin yksityisyrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Pelastivat Suomen 1918
2018 mennessä sitten tehneet omalta osaltaan parhaansa tuhotakseen Suomen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääriajattelut ei toimi, ei Neuvostoliitto eikä Sekoomus. Markkinatalous tarvitsee sääntelyä ja myös valtion omistamia yrityksiä tarvitaan. Huoltovarmuus, monopoliasemat jne..
Sopii hyvin yleiseen moraalikäsitykseen, että aikuinen vastaa omasta elämästään ja dsen kustantamisesta eikä ole vastuussa muista paitsi lapsistaan.
Veroilla kuitenkin kustannetaan apua heille, jotka ovat muista riippuvaisia eli heikoille vanhuksille, vammaisille jne. Tietyt toiminnot pidetään kunnilla/valtiolla mutta myös yksityisiä lisäksi.
Pohjoismaista hyvinvointia kokoomuslaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Sopii hyvin yleiseen moraalikäsitykseen, että aikuinen vastaa omasta elämästään ja dsen kustantamisesta eikä ole vastuussa muista paitsi lapsistaan.
Veroilla kuitenkin kustannetaan apua heille, jotka ovat muista riippuvaisia eli heikoille vanhuksille, vammaisille jne. Tietyt toiminnot pidetään kunnilla/valtiolla mutta myös yksityisiä lisäksi.
Pohjoismaista hyvinvointia kokoomuslaisittain.
valitettavasti tuntuu että nykyään tuo "yleinen moraalikäsitys" on vasemmistolainen eli "jonkun muun olisi syytä tarjota MINULLE kaikki mukavuudet jotta voisin tehdä "mielekkäitä asioita".
Tietysti alkuun asti. Demarit yrittivät kaataa hallituksen aseellisesti.
Toki matkan varrella on tapahtunut miljoonia hyviä asioita, mutta tuolta se alkoi.