Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat ärsyttää!

Vierailija
26.06.2021 |

Aaargh. Pakko purkaa tää nyt jonnekin.

Minun vanhempani ovat varmasti syyllistämisen mestareita! Niin turhauttavaa. He eivät pidä mitään, eivät siis oma-alotteisesti MITÄÄN yhteyttä lapsenlapsiinsa. Ei ainuttakaan puhelua, käyntiä tapaamaan lapsia, ei mitään.

Ja sitten syyllistetään siitä miksen minä tuo lapsia mökille. Kun sinne sitten päästään jatkavat isovanhemmat omissa puuhissaan, hokevat LAPSILLE koko ajan, että on kiire hoitaa rikkaruohot, maalata pihakeinu tms, minulla ja lapsilla on todella epämukava olo olla "tiellä" jatkuvasti, mutta jos ei mennä, niin siitä vasta syyllistetään!

On se nyt perk kun täytyy pilata toistenkin juhannus käytöksellään.

Ja ei, minä en odota minkäänlaista lastenhoitopalvelua, esikoinen on 10v, eikä sinä aikana isovanhemmat ole hoitaneet lapsia kuin tunneissa laskettavan määrän. Ei ainuttakaan yökyläilyä tms. Mutta mikä siinä on, että lapsenlapset täytyy saada paikalle aivan kuin sitä varten, että näytetään mökkinaapureille, että ollaan "hyviä" isovanhempia....

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että teillä on täällä niin paljon töitä ettemme viitsi häiritä kauempaa. 

Tätä olen miettinyt monta kertaa. Kun se on niin TYLYÄ, kun lapset yrittävät puhua jotain "mummi, mummi, katso perhonen!" Ja mummi vastaa "mummilla on nyt kiire tehdä sitä ja tätä..."

Täytyy ehkä ensi kerralla sanoa, että tullaan seuraavan kerran, kun heillä ei ole niin kiire koko aikaa.

Eiköhän se mummi ole nähnyt elämässään jo sen verran monta perhosta, ettei jokaisesta viitsi aina innostua vaikka lapsi kuinka hihkuisi. Muutenkin olisi hyvä opettaa lapset olemaan kerjäämättä huomiota 24/7.

tai sitten voi ryhtyä katselemaan niitä perhosia, jättää ruuanlaiton väliin ja kun lapsi valittaa nälkäänsä, voi sanoa, että ei me nyt syödä, me ihaillaan näitä perhosia. Katso, tuolla on yksi keltainen lisää.

Mikä vttu sinua vaivaa?

Vierailija
142/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että teillä on täällä niin paljon töitä ettemme viitsi häiritä kauempaa. 

Tätä olen miettinyt monta kertaa. Kun se on niin TYLYÄ, kun lapset yrittävät puhua jotain "mummi, mummi, katso perhonen!" Ja mummi vastaa "mummilla on nyt kiire tehdä sitä ja tätä..."

Täytyy ehkä ensi kerralla sanoa, että tullaan seuraavan kerran, kun heillä ei ole niin kiire koko aikaa.

Eiköhän se mummi ole nähnyt elämässään jo sen verran monta perhosta, ettei jokaisesta viitsi aina innostua vaikka lapsi kuinka hihkuisi. Muutenkin olisi hyvä opettaa lapset olemaan kerjäämättä huomiota 24/7.

tai sitten voi ryhtyä katselemaan niitä perhosia, jättää ruuanlaiton väliin ja kun lapsi valittaa nälkäänsä, voi sanoa, että ei me nyt syödä, me ihaillaan näitä perhosia. Katso, tuolla on yksi keltainen lisää.

Mikä vttu sinua vaivaa?

Realismi on negatiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voisi joku hoitaja kertoa miten ”herttaisen mukava” on narsistivanhus joka käy niin omaisten kuin hoitajien kimppuun. Hirveetä paskalässytystä että ei ne vanhukset tahallaan ole hakanneet ja kaltoinkohdelleet lapsiaan - vahingossako ne sen teki?

Sanotaan nytkin, että esim huonosti käyttävästä lapsesta ettei sille mitään voi kun se on erikoislapsi. Kautta aikojen on tämän tyyppisiä sairauksia ollut ja hoitamattomina ne on johtanut niin meluisiin seurauksiin.

Vierailija
144/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistämisestä selviää kuuntelemalla. Ja kuten yllä sanottiin oppia ikä kaikki. Ensi kerralla olet menemättä ja annat heidän kiutella ihan yksinään.

Kun se ei tosiaan pääty siihen, ettei mennä. Minut haukutaan kaikille sukulaisille. Varsinkin isäni haukkuu minut äidilleen (minun mummolleni siis) ja mummo soittaa taas hädissään miksen käy mökillä🤯

No sitten kerrot juurta jaksain kaikille kyselijöille, miksi et käy. Ja kerrot tämän etukäteen myös vanhemmillesi, ennen kuin ehtivät soittaa yhtäkään puhelua, että mitään itkupotkuraivaria ja marttyyrikohtauksia on turha saada, ja haukkumapuheluita soitella. Ja että et käy, koska lapsenlapset eivät tosiasiassa kiinnosta vanhempiasi yhtään. Joskus suoraan sanominen päin naamaa herättelee.

On ihan sama, mitä sukulaiset ovat mieltä. Järkevimmät heistä varmasti tietävät kolikon toisenkin puolen, vaikka eivät sano mitään. Kohkaamiseen mukaan lähtevien mielipiteillä ei ole senkään vertaa arvoa. Aseta rajat ja pidä ne.

Vierailija
145/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu sinua vaivaa?

Entä itseäsi?

Vierailija
146/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu sinua vaivaa?

Entä itseäsi?

Ihan sama oman egon nostatus kuin muitakin tämän tyyppisillä palstoilla. Minä olen suhteessa muita parempi ihminen. Tykätkää mun kommentista niin mulle tulee parempi mieli.

Vierailija
147/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu sinua vaivaa?

Miksi et voinut vaan pitää sitä omaa turpaasi kiinni vaan ruokit trollia?

148/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tärkeä puheenvuoro. Osasit sanoittaa tilanteen hyvin. Karmeaa myöntää, että joku sinulle niin läheinen voi tehdä niin väärin. Kun asian tiedostaa, ainoa huono ratkaisu on, että antaa tilanteen jatkua ja siirtää saman käytösmallin eteenpäin tuleville sukupolville. Tuhat kertaa toistettu klisee: toista ei voi muuttaa, voit muuttua vain itse. Pelasta perheesi.

Vierailija
149/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37570 kirjoitti:

Olipa tärkeä puheenvuoro. Osasit sanoittaa tilanteen hyvin. Karmeaa myöntää, että joku sinulle niin läheinen voi tehdä niin väärin. Kun asian tiedostaa, ainoa huono ratkaisu on, että antaa tilanteen jatkua ja siirtää saman käytösmallin eteenpäin tuleville sukupolville. Tuhat kertaa toistettu klisee: toista ei voi muuttaa, voit muuttua vain itse. Pelasta perheesi.

Eikä myöskään menneisyyttä voi muuttaa.

Vierailija
150/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ongelma: isovanhemmuus ei ole synonyymi lastenhoitajalle. Yhdenkään isovanhemmat ei tarvitse hoitaa yhtäkään lapsenlasta.

Syyllistyminen on sinun päässäsi, olet itse sen kehittänyt. Isovanhemmat eivät halunneet lapsia mökille, he vain esittivät kohteliaan kysymyksen "tuleeko lapset kesällä mökillä käymään" tarkoittaen, että ei ole pakko eikä tarvetta saapua, mutta kysymme, koska se kuuluu asiaan.

Mökkinaapurit ei kurki aidan yli kakaroita, korkeintaan etsivät korvatulpat, kun naapurin valtaa kakaralauma.

Isovanhemmuus ei siis tarkoita edes lasten näkemistä, kuulumisten kysymistä tai heidän elämäänsä kuulumista? Koska sitä vanhempani eivät tee. Minä en tarvitse heiltä mitään hoitopalveluita, ne on hankittu ostopalveluna jo sen 10 vuotta, joten turha sunkin on yrittää syyllistää.

Ja jos ei mennä siitä mainitaan kaikille sukulaisille, miten kiittämätön olen ym, kun en tuo lapsia heidän mökilleen, lapsenlapsia vartenhan he sitä pitävät, kaiken tekevät lapsenlapsia varten blaablaa. Siis marttyyriviitta sujahtaa sillä sekunnilla ylle, jos en ole heti menossa.

Isovanhemmuus ei tarkoita sitä, että murrosikäisen tasolle jäänytta aikuista lasta ja tämän jatkuvaa valitusta on pakko kuunnella päivästä toiseen. Isovanhemmuus ei tarkoita sitäkään, että pitää kuulla valheita "kaikista sukulaisista", koska esimerkiksi ap:n vanhemmat tietävät, että ap ei ole tekemisissä yhdenkään sukulaisen kanssa vai pitäisikö sanoa niin, että sukulaiset eivät ole tekemisissä hänen kanssaan.

Miksi valehtelet itsellesi ap? Olet ollut riidoissa vanhempiesi kanssa reilusti yli 15 vuotta, moittinut heitä, haukkunut julkisesti, tehnyt aikoinaan sukujuhlissa selväksi, miten heitä vihaat ja silti selität meille, että ne nyt ei vaan välitä. Ja totta se onkin, eivät vanhempasi välitä, koska sinä olet tehnyt heille mahdottomaksi edes yrittää rakastaa.

Mitä ihmeen p:tä jauhat??

Vierailija
151/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä mitään tule sanomaan. Jos sinusta ei ole ottamaan sitä todellista vastuuta sinun pitää oppia elämään sen kanssa.

Saattaa olla ihan mahdollista. En ole koskaan ollut sellainen tyly töksäyttelijä, vaan yleisesti yritän tasapainoilla erilaisten ihmisten kanssa. Nyt meinaa vaan taas pinna kiristyä, mutta tuskin sanon mitään ainakaan kovin pahasti.

Eli tilanne jatkuu kunnes isovanhemmat päätyy hautaan. Oletko ajatellut yhtään mihin asemaan lapsesi laitat omaa saamattomuuttasi?

Outo tämä narsujankuttaja, joka mustamaalaa ap:tä voimiensa takaa.

Vierailija
152/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ongelma: isovanhemmuus ei ole synonyymi lastenhoitajalle. Yhdenkään isovanhemmat ei tarvitse hoitaa yhtäkään lapsenlasta.

Syyllistyminen on sinun päässäsi, olet itse sen kehittänyt. Isovanhemmat eivät halunneet lapsia mökille, he vain esittivät kohteliaan kysymyksen "tuleeko lapset kesällä mökillä käymään" tarkoittaen, että ei ole pakko eikä tarvetta saapua, mutta kysymme, koska se kuuluu asiaan.

Mökkinaapurit ei kurki aidan yli kakaroita, korkeintaan etsivät korvatulpat, kun naapurin valtaa kakaralauma.

Isovanhemmuus ei siis tarkoita edes lasten näkemistä, kuulumisten kysymistä tai heidän elämäänsä kuulumista? Koska sitä vanhempani eivät tee. Minä en tarvitse heiltä mitään hoitopalveluita, ne on hankittu ostopalveluna jo sen 10 vuotta, joten turha sunkin on yrittää syyllistää.

Ja jos ei mennä siitä mainitaan kaikille sukulaisille, miten kiittämätön olen ym, kun en tuo lapsia heidän mökilleen, lapsenlapsia vartenhan he sitä pitävät, kaiken tekevät lapsenlapsia varten blaablaa. Siis marttyyriviitta sujahtaa sillä sekunnilla ylle, jos en ole heti menossa.

Isovanhemmuus ei tarkoita sitä, että murrosikäisen tasolle jäänytta aikuista lasta ja tämän jatkuvaa valitusta on pakko kuunnella päivästä toiseen. Isovanhemmuus ei tarkoita sitäkään, että pitää kuulla valheita "kaikista sukulaisista", koska esimerkiksi ap:n vanhemmat tietävät, että ap ei ole tekemisissä yhdenkään sukulaisen kanssa vai pitäisikö sanoa niin, että sukulaiset eivät ole tekemisissä hänen kanssaan.

Miksi valehtelet itsellesi ap? Olet ollut riidoissa vanhempiesi kanssa reilusti yli 15 vuotta, moittinut heitä, haukkunut julkisesti, tehnyt aikoinaan sukujuhlissa selväksi, miten heitä vihaat ja silti selität meille, että ne nyt ei vaan välitä. Ja totta se onkin, eivät vanhempasi välitä, koska sinä olet tehnyt heille mahdottomaksi edes yrittää rakastaa.

Ei ole kovin mahdoton ajatus, että joku sukulainen tunnisti aloittajan.

Vierailija
153/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mulla on oållut täysin sama kuvio, joskin vielä pahempi sillä se sisälsi väkivallan uhkaa (ja lapsena paljon väkivaltaa). Siis sillä lailla että jos olimme vanhempieni mökillä, siellä saattoi tunnelma kiristyä ja isä alkoi käyttäytyä aggressiivisesti ja väkivallan lähestymisen merkit oli selvät.

Sittemmin olemme ajautuneet välirikkoon mikä on loistava asia. Suosittelen samaa sinullekin. Mutta ensin sun pitää ymmärtää yksi asia.

Tätä on vaikea selittää ja toivon että googlaat lisätietoa. Ongelma ei oikeastaan ole se että sun vanhemmat on ärsyttävät, itsekkäät, piittaamattomat ja rakkaudettomat. Ne siis on sitä, siis absoluuttisestikin, mutta se ei ole se ydinongelma. Ydinongelma on se että SINÄ et arvosta itseäsi, et uskalla puolustaa itseäsi, et koe olevasi sen arvoinen että sua kohdellaan hyvin, et koe että sulla on oikeus vaatia kunnioittavaa käytöstä.

Nämä ajatusmallit on alitajuisia ja tulleet lapsuudessa sun alitajuntaan. Voi olla että nyt jopa kiistät että ei, ei mulla tuollaista ole!

Mutta mieti asiaa tarkkaan. Olisiko sittenkin?

Mulle oli tosi kova paikka tajuta tuo sama, miten itse alitajuisesti ajattelin itsestäni ja miten sallin itseäni kohdeltavan kuin paskakasaa. Mä aloin parantua vasta kun tuli välirikko vanhempiin. Niin kauan kun olet myrkyllisessä suhteessa ja sinua tallotaan ja alistetaan (tuo on juuri tätä, mitä sun vanhemmat tekee!) niin et näe sitä etkä pääse pois kuviosta. Vasta kun astut syrjään ja näet asian etäältä, tajuat ja ”valaistut” ja huomaat miten sairas dynamiikka teillä on.

Lopuksi sanon jotain mikä särkee sun sydämen, pyydän anteeksi, mutta jonkun pitää sanoa se: sun vanhemmat on täysin rakkaudettomia, ei ne rakasta sua. Sinä olet väline, tavara, hyödyke, joka on olemassa vain heitä varten ja heidän iloksi. Ei heitä kiinnosta sun onni, ei heitä kiinnosta onko sulla asiat hyvin, ei heitä kiinnosta auttaa tai tukea sua. Heitä kiinnostaa vain oma napa ja omat asiat.

Mieti tarkkaan haluatko lapsillesi tuollaisen kuvan läheisestä ihmissuhteesta. Mä en halunnut. Ja vasta välirikossa aloin paranemaan, vahvistumaan, ja tärkeintä: rakastamaan itseäni. Vasta tän jälkeen olen oppinut puolustamaan ja asettamaan rajat itselle, ja KUKAAN ei enää koslaan kohtele mua paskasti. Mun vanhemmat kaltoinkohteli, hakkasi, nöyryytti ja alisti mua liki 40 vuotta. En enää ikinä palaa tuohon sairaaseen ihmissuhteeseen.

Tässä tuli aivan loistava analyysi.

Olen itse käymässä läpi samankaltaista prosessia ja kipeäähän se tekee.

Minunkin lapsuuteni oli väkivallan kyllästämä ja isääni en ole ollut missään yhteydessä vuosiin.

Vanhempani erosivat kun olin ko lähtenyt kotoa muualle opiskelemaan ja äitiini välit säilyivät, mutta aikuisena olen tajunnut, että kuvio on huono.

Omien lasten myötä tajuntaan iski aivan voimalla se ajatus, että isäni oli todella väkivaltainen, fyysisesti ja henkisesti, miksi äitini antoi tilanteen vain jatkua vuodesta toiseen? Isäni ei hakannut äitiäni, minua senkin edestä. Äitini on ollut varmasti tästä tietoinen, mutta ei tehnyt mitään.

Kysyä ei enää kannata, äitini on minun lapsuudestani asti paennut ikäviä asioita voivottelun ja valittamisen taakse.

On vain pakko ollut ymmärtää, että minua ei lapsena rakastettu, ei suojeltu, ei tuettu. Se sattuu vieläkin, mutta ehkä tämän ymmärtäminen tuo vapauden.

Äitini on uuden miehensä kanssa juuri aloituksessa kuvatun kaltainen isovanhempi. Olen omien lasteni kanssa tavallaan pudonnut sellaiseen sudenkuoppaan, että lapsilla olisi edes yksi isovanhempi.

Mieheni vanhemmat ovat kuolleet suhteellisen nuorina.

Nyt kaiketi täytyy kiivetä siitä kuopasta ylös. Äitini ei pidä minua tai minun perhettäni yhtään minkään arvoisina, ja miksi pitäisi, enhän ollut mitään lapsena, mihinkäs se dynamiikka muuttuisi.

Olen päättänyt, että saan vielä onnellisen elämän. Oma perheeni on ihana, ja sitä pitää suojella, samoin itseäni. Se, että vanhempani olivat kykenemättömiä edes alkeellisimpaan vanhemmuuteen, ei voi määrittää koko elämääni.

Oho. Siis olen yllättynyt tästä vastauksesta. Nimittäin meilläkin tosiaan oli väkivaltaa lapsuudenkodissa (isäni on edelleen todella arvaamaton). Siitäkin syystä olen vältellyt lapsien jättämistä vanhemmilleni, jos isäni on paikalla (eli lähes aina).

Tulipahan mietittävää tähän juhannukseen.

Ap

Siksi ne hössöttää. Ei pysähdytä, koska se touhuaminen on ainoa yhdistävä tekijä.

Pysähtyminen merkitsee väkivallan uhkaa tai hiljaisuutta, joka on myös uhkaavaa.

Kun touhuaa, ei tarvitse puhua.

Vierailija
154/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin mahdoton ajatus, että joku sukulainen tunnisti aloittajan.

Tuskin. Tuo on yleistä kieltäjän höpötystä.

Vierailija
155/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistämisestä selviää kuuntelemalla. Ja kuten yllä sanottiin oppia ikä kaikki. Ensi kerralla olet menemättä ja annat heidän kiutella ihan yksinään.

Kun se ei tosiaan pääty siihen, ettei mennä. Minut haukutaan kaikille sukulaisille. Varsinkin isäni haukkuu minut äidilleen (minun mummolleni siis) ja mummo soittaa taas hädissään miksen käy mökillä🤯

Entä sitten?

Nimenomaan näin.  Entä sitten?

Miksi sinä annat sukulaisille noin suuren painon elämässäsi?  Ja muuten, ikimaailmassa en usko, että sinut haukutaan KAIKILLE SUKULAISILLE.   Ilmeisesti tarkoitat vain tuota mummoa, joka ei suinkaan ole kaikki.  Joka ikiselle sukulaiselle haukkuminen vaatisi melkoisen rumban kun kaikki on käytävä läpi jokaista serkkua ja tätiä ja setää myöten.  

Tässä on sulla nyt takana joku muu asia, jota et ehkä itsekään ole pysähtynyt ajattelemaan.  Kauna siitä, että vanhemmat ei ole mielestäsi hoitaneet lapsiasi niin kuin olisit halunnut, näkyy ihan selkeästi.  Ei muuten olisi mitään tarvetta korostaa sitä, kuinka lasten hoidot on huolehdittu ostopalveluina aikanaan.

Eikä muuten 10-vuotias enää sano, että mummi, mummi, katso perhonen.  Höpö höpö.

Olet vain vihainen vanhemmillesi, kun he ei korota sinua ja perhettäsi niin korkealle jalustalle kuin haluaisit, koska heillä on omakin elämänsä.  Osallistu sinä siihen, jos haluat olla vanhempiesi kanssa tekemisissä.  Mene avuksi tekemään niitä asioita.  Tai anna heidän puuhata, keitä kahvit ja pyydä heitä kahville sitten, vai menetkö sinne vain seisomaan tumput suorina ja odottamaan, että vanhempasi alkavat viihdyttää lapsianne?

Ei kaikki isovanhemmat ole mitään lapsille lepertelijöitä, eivät vain ole ja sillä siisti.  He olettavat, että sinä ja miehesi hoidatte lapsenne.  Ja eikös se näin maailmanjärjestyksen mukaan pitäisi mennäkin.  Joillekin ihmisille se kova touhuaminen on elämäntapa, koko ajan on oltava jotain tekemistä.  Et ole ilmeisesti perinyt sitä mallia.  Viihdytä sinä lapsiasi siellä mökillä.  Jos se ei onnistu, älkää menkö sinne ja viis veisatkaa mistään jälkipuheista.  Mummon kyselyyn voitte sanoa, että ei nyt vaan menty, oli muuta ja sillä siisti.  Ja mikä siinä on, ettet voi mummollesi sanoa sitä, mitä nyt tännekin kirjoitit, että vanhemmat ei ole olleet lapsista koskaan kiinnostuneita, joten miksi menisimme.  Mikä selitysvelvollinen sinä olet?

Elämässä pitää oppia viittaamaan kintaalla näinkin mitättömille asioille.  Sukulaiset teidän asioistanne niin kiinnostuneita kuitenkaan ole.

Sä olet ihan k-pää. Täysin.

Vierailija
156/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku odottaa isovanhenmuutta vanhemmilta, jotka ei ole ollut kovin hyviä vanhempia omille lapsillekaan. Moni vanhempi tuntuu luulevan, että kaikissa syttyy se sama rakkaus kuin heissä itsessäkin kun se lapsi syntyy. Itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, enkä koskaan oppinut rakastamaan lastani. Onneksi hänellä on isä ja aivan ihana äitipuoli. Itse olen aina yrittänyt tehdä parhaani ja meillä on ihan ok välit.

Vierailija
157/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Miksi sinä annat sukulaisille noin suuren painon elämässäsi?  Ja muuten, ikimaailmassa en usko, että sinut haukutaan KAIKILLE SUKULAISILLE.   Ilmeisesti tarkoitat vain tuota mummoa, joka ei suinkaan ole kaikki.  Joka ikiselle sukulaiselle haukkuminen vaatisi melkoisen rumban kun kaikki on käytävä läpi jokaista serkkua ja tätiä ja setää myöten.  

Tässä on sulla nyt takana joku muu asia, jota et ehkä itsekään ole pysähtynyt ajattelemaan.  Kauna siitä, että vanhemmat ei ole mielestäsi hoitaneet lapsiasi niin kuin olisit halunnut, näkyy ihan selkeästi.  Ei muuten olisi mitään tarvetta korostaa sitä, kuinka lasten hoidot on huolehdittu ostopalveluina aikanaan.

Eikä muuten 10-vuotias enää sano, että mummi, mummi, katso perhonen.  Höpö höpö.

Olet vain vihainen vanhemmillesi, kun he ei korota sinua ja perhettäsi niin korkealle jalustalle kuin haluaisit, koska heillä on omakin elämänsä.  Osallistu sinä siihen, jos haluat olla vanhempiesi kanssa tekemisissä.  Mene avuksi tekemään niitä asioita.  Tai anna heidän puuhata, keitä kahvit ja pyydä heitä kahville sitten, vai menetkö sinne vain seisomaan tumput suorina ja odottamaan, että vanhempasi alkavat viihdyttää lapsianne?

Ei kaikki isovanhemmat ole mitään lapsille lepertelijöitä, eivät vain ole ja sillä siisti.  He olettavat, että sinä ja miehesi hoidatte lapsenne.  Ja eikös se näin maailmanjärjestyksen mukaan pitäisi mennäkin.  Joillekin ihmisille se kova touhuaminen on elämäntapa, koko ajan on oltava jotain tekemistä.  Et ole ilmeisesti perinyt sitä mallia.  Viihdytä sinä lapsiasi siellä mökillä.  Jos se ei onnistu, älkää menkö sinne ja viis veisatkaa mistään jälkipuheista.  Mummon kyselyyn voitte sanoa, että ei nyt vaan menty, oli muuta ja sillä siisti.  Ja mikä siinä on, ettet voi mummollesi sanoa sitä, mitä nyt tännekin kirjoitit, että vanhemmat ei ole olleet lapsista koskaan kiinnostuneita, joten miksi menisimme.  Mikä selitysvelvollinen sinä olet?

Elämässä pitää oppia viittaamaan kintaalla näinkin mitättömille asioille.  Sukulaiset teidän asioistanne niin kiinnostuneita kuitenkaan ole.

Voit ihan laittaa up, jos halua nostaa ketjua.

Vierailija
158/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva saada joku katkera eläkeläinen tänne kertomaan vastauksia kysymyksiini:

- Mistä tällainen käytös johtuu?

- Tiedostatko toimivasi haitallisesti?

- Mihin pyrit? Haluatko karkoittaa läheisesi?

- Oletko aina ollut ilkeä?

- Oletko kateellinen lapsillesi?

- Onko mitään mikä voisi estää käytöksesi?

Eikö oma ajattelukykysi riitä mistä erilaiset käyttäytymismallit voisi johtua?

Joo. Järjen köyhyyttä.

Sitäkin, mutta myös tunnepuolen köyhyyttä ja kyvyttömyyttä asettua muiden asemaan. Kaupunkilaiskakarat ei taida kyetä ajattelemaan omaa napaansa ja historiaansa pidemmälle.

Ai nyt pitäisi ajatella omaa historiaansa pidemmälle. Ja vanhemmat eivät tietenkään voi avata suutaan ja kertoa mikä on ongelma.

Ja kaupunkilaiskakarat? Suuri osa boomereista on landelta kaupunkiin muuttaneita, jolloin omat tukiverkostonne ovat olleet kaukana. Ja tämänkö nyt haluatte kostaa omille lapsillenne? Vaikka olette lähellä niin olette kauempana kuin kukaan koko sukuhistoriassanne. Siinä analyysini. Osuiko oikeaan?

Vanhempien pitäisi vanhuuden päivinä oppia puhumaan kun liian hyvään tottunut pikkuprinsessa tahtoo ylianalyysin siitä, kun hanellä ei ollut koko ajan kivaa ja se lapsuus ei ollut ikuista sunnuntaita turboelämyksineen. Sitä te haluatte nyt omille lapsillenne.

Onko sun viinat päässeet loppumaan?

Vierailija
159/164 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Voit ihan laittaa up, jos halua nostaa ketjua.

Pyh.

Vierailija
160/164 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juhannus on tulossa, niin lapseni ( hänen ydinperheessään on äiti, isä ja 7- vuotias lapsi). Niin tyttäreni ottaa minuun yhteyttä että mitä teette juhannuksena, menettekö mökille? Olemme viettäneet mieheni kanssa mökillä juhannukset. Tyttäreni perhe ovat itse valinneet käyvätkö mökillä vai eivät. Yökylään en heitä ota, kun mökki on  alkeellinen. Se olisi muutenkin liian rasittavaa kaikille. Mökki on vain 60km meidän kummankin kodista, joten siellä voi käydä päiväseltään. Joskus vain 7- vuotias on ollut mökillä päiväseltään tai yksi tai kaksi yötä. Viime juhannuksena kävivät päiväseltään mökillä, kun itse halusivat. Mökkityöt teemme silloin kun olemme kahdestann mökillä. Mielestäni juhannus mökillä on yliarvostettu ja ihana keskikesän juhla suvun kesken on useimmiten vain haave.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi