Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysaste noussut puolessa vuodessa 8,3 -> 9! Ja ...

Vierailija
23.06.2014 |

joka vuosi (ainakin 2012) lähtien 1 asteen.

Viime tammikuussa (2014 siis) uutisoitiin näin:

------------------------------------------------------------------------------------

Työttömyysaste nousi joulukuussa 7,9 prosenttiin vuoden 2012 joulukuun 6,9 prosentista.

Koko vuonna 2013 työttömiä oli keskimäärin 219 000 henkeä, eli 12 000 enemmän kuin vuonna 2012. Työttömyysaste vuonna 2013 oli keskimäärin 8,2 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 7,7 prosenttia.

Nyt 20.5.2014 Findikaattorin sivuilla:

--------------------------------------------------------

Huhtikuun työttömyysaste 9,0 prosenttia

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2014 huhtikuussa 241 000 (virhemarginaali ±19 000), mikä oli hieman enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 142 000 ja naisia 99 000 henkeä.

Työttömyysaste oli huhtikuussa 9,0 prosenttia eli 0,1 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuotta aiemmin. Miesten työttömyysaste oli 10,3 ja naisten 7,6 prosenttia. Työttömyysasteen trendi oli 8,5 prosenttia.

MIHIN OLLAAN MENOSSA?

MIksi tästä rajusta työttömyyden noususta uutisoidaan niin vähän?

Onko työttömyyden nousule mitään pohjaa vai jatkuuko tämä vielä pitkään????

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo nukkumaan ettei pääsi sekoa lopullisesti.

Vierailija
62/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian pyörittelyä:

Suomessa ei ole työttömyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt pyörittele enää :D. Tai pitäiskö nyt vielä kaivella muutama mukava linkki huomisellekin.

Vierailija
64/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan työn hintaa muualla maailmassa, esim. Kiinassa tai vaikkapa Intiassa, niin on varsin selvää, ettei yksikään Länsimaa voi ainakaan työn hinnoittelulla kilpailla. Miksi näin? Koska kehittyvillä talouksilla on pari vuosikymmentä etumatkaa talouden kehittymisen suhteen...

Vierailija
65/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kaikki on työttömiä ja rahan arvo katoaa.

Vierailija
66/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obladi Obladaa...

Vierailija
67/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noina vuosina en ole näkynyt missään. Olen kotiäitinä omilla säästöilläni ja tulen olemaan vielä, vaikka lapset teini-iässä. :)

Mies tykkää, kun on ruoka pöydässä ja puhdas koti ja kalsarit.

Vierailija
68/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden muutoksia on aika turha vertailla, sillä se on normaalia kausivaihtelua. Työttömyys on aina suurimillaan kesän alussa kun oppilaitoksista tulee uusia työttömiä.

Mutta todellakin, työttömyys on hieman noussut, mutta vain 0,2%. Tosin keväällä uutiset ovat olleet hieman valoisampia, joten voi olla että nyt mennään jo parempaan päin.

http://stat.fi/til/tyti/2014/04/tyti_2014_04_2014-05-20_tie_001_fi.html

"Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työttömiä oli vuoden 2014 huhtikuussa 241 000, mikä oli hieman enemmän kuin vuosi sitten. Työttömyysaste oli 9,0 prosenttia, kun se edellisvuoden huhtikuussa oli 8,8 prosenttia."

Vierailija
69/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitaa, että työttömyys on noussut yhden asteen?

Vierailija
70/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:57"]

Tohtoria ei tosiaan palkata siivoojaksi.

Itse hain DI:n tutkinnolla contact centeriin (puhelimella asiakaspalavelua). Minulla oli kesätöistä kokemusta puhelimitse tapahtuvasta asiakaspalvelusta. Kolmen sadan hakijan joukosta 50 kutsuttiin haastatteluun. En ollut haastatteluun kutsuttujen joukossa.

Tiina

p.s. Ammattitaitoinen rekrytoija katsoi, et DI lähtisi pian muihin hommiin. Opiskelin DI:ksi vajaan kuusi vuotta. Pois oppiminen vanhasta kestää varmaan yhtä pitkään kuin sen oppiminenkin. Mut saakohan jostain vanhan tutkinnon nollaustodistuksen. :)

[/quote]

Älä laita tutkintoasi CV:hen. Niin helppoa se on. 

[/quote]

No ei ole. Jollain tavallahan sinun on 6 vuoden aukko elämässäsi selitettävä, muuten epäillään esim. vankilakeikaksi tai mielenterveysongelmaiseksi.

[/quote]

Jenkkitutkimuksen mukaan vankilatuomin saaneetkin työllistyvät pitkäaikaistyötöntä paremmin. Ehkä olisi jopa järkevää selittää puuttuvat 6 vuotta vankilakeikalla kuin tohtoroitumisella.

Opiskelu on hiukan niin kuin lottoamista; jos ei säkä käy ja työpaikkaa irtoa, lennät roskikseen ja siitä paperilapusta tulee hyödytön.

Sillä, oletko sattumoisin parempi jossakin kuin sitä paikkaa tällä hetkellä täyttävä, ei ole mitään merkitystä. Työpaikka ja -ura on sattumia ja onnekkaita kohtaamisia.

Vierailija
71/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:45"]

Mä niin toivon, että Suomen kaikki vakityöpaikan omistavat, omahyväiset työttömien ylenkatsojat päätyisivät 500 euron peruspäivärahalle/ei millekään tulolle makselemaan asuntolainojaan. Olisi kiva seurata, miten käytäisiin kaikki kaverit läpi ja kinuttaisiin niiltä töitä, miten alkaisi se päivittäinen oman alan työnhaku levitä laajemmalle skaalalle ja miten ajan kuluessa alkaisi v:ttaa, kun saisi jatkuvasti lukea sähköpostistaan "ei kiitos, hakijoita oli 123 joista päädyimme yhteen"  -ilmoituksia. Siinä alkaa vähitellen into laantua, kun kaikki opiskelukaverit painaa uraa ja itsellä se sama mahdollisuus oli vain huonosta onnesta kiinni, ei yrittämisen puutteesta ainakaan. Ja kun ne samat pullasorsat jankuttavat, miten työttömät on laiskoja yhteiskunnan sivelläeläjiä ja joutais ammuttavaksi.

Tässä rupeaa katkeroitumaan ja alkaa kohta ääriryhmittymät ja totaalitoiminta kiinnostaa, kun mihinkään ei 7 vuoden koulutuksella kelpaa paitsi ilmaistyöntekijäksi, perkele.

[/quote]

Minua taas kummastuttaa, että lähes kaikki yli 3 kk työttömät tuntuvat olevan sosiaalisesti täysiä tumpeloita, joilla ei ole mitään kykyjä hankkia sitä työtä. Ei ole kavereita, joilta kysellä, ei ole toivottua osaamista, ei ole halua mennä epämukavuusalueelle ja herätä aamulla jo 6.30, että ehtii töihin jne.

Miksi sinulla ei ole töitä ja jollain toisella on? Onko se aina hyvä onni vai sittenkin osaaminen?

[/quote]

Uskomatonta paskaa tämä jälkimmäinen! Esim. viestintäalalla EI VAIN OLE TÖITÄ. Kavereita on ja verkostoja on, mutta kun hakijoita on niihin vähiin paikkoihin aina vähintään sata per paikka. Itse olen ollut neljä kuukautta työttömänä ja hakenut paikkoja kesätiedottajasta viestintäpäällikköön, mutta eipä ole tärpännyt.

Toimittajia on irtisanottu 200 per vuosi viimeisten viiden vuoden ajan, eli tuhat vakipaikkaa on hävinnyt. Lisäksi määräaikaiset työt ovat vähentyneet. Seuraan kahdeksaa työnhakusivustoa ja tänä keväänä olen nähnyt ehkä kymmenkunta ilmoitusta avoimista toimittajien paikoista (pois lukien kesätoimittajien paikat). Eli media-alalle työllistyminen on melko mahdotonta.

Jos mietin sitä, miksi jollakulla kollegallani on töitä ja minulla ei, niin syitä ovat mm. seuraavat: kollegan työpaikalla ei ole käyty yt-neuvotteluja (omallani käytiin, ja kaikki niiden piirissä olleet menettivät työnsä), kollega on esim. täysin kaksikielinen, kollega on työvoimakoulutuksessa ja töissä ansiosidonnaisella, kollega on alityöllistetty freelancer jne.

Itselleni aikaisin herääminen tai ylitöiden tekeminen ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Päinvastoin. Töitä olen aina tehnyt sata lasissa silloin, kun niitä on ollut. Palkatonta ylityötä on uran aikana tullut tehtyä varmaan satoja tunteja. Olen ollut monta kertaa valmis muuttamaan työn perässä, määräaikaisenkin. CV:ssä on kolme entistä esimiestä suosittelijana, ja aina joka paikasta on tullut hyvä työtodistus. Sosiaalisista taidoista kertoo ehkä jotain se, että kaikista entisistä työpaikoistani on jäänyt kavereita, joiden kanssa olen edelleen tekemisissä. Niin että mikä tässä mättää?

Vierailija
72/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:1

[/quote]

Toi lista ja sen vaatimukset huononee koko ajan alemmaksi mentäess. Ensiksi vähenntä yhteiskunnan kuluja ja sitten rupeat lisäämään niitä

[/quote]

No tuossa oli vain ehdotuksia, pankaa itse paremmaksi. Ajattelin lähinnä siirtää tuloja. Siis jos jostain säästää, niin siirtää muualle missä huutava tarve.

Miksi muuten hyvinvointivaltiolle kuuluvien tehtävien (koulutus, sairaanhoito, vanhusten- ja lastenhoito) kuuluisi tuottaa voittoa? Tätä ihmettelen.

Ja vähän lisätuloa valtiolle tulisi, mikäli ulkomaisia kaivosyhtiöitä velvoitettaisiin maksamaan malmista ym. luonnonvaroista, joita maastamme pois louhitaan. Idioottimaista, että uusiutumattomia luonnonvaroja noin vain lahjoitetaan pois ilman, että niistä mitään korvausta meille maksetaan.

Tasa-arvoa taas olisi, että useammalle kuin yhdelle annettaisiin mahdollisuus, eikä niin että sama tyyppi istuu useiden kahmimiensa virkojen ja luottamustoimien päällä; kuinka niitä edes ehtii hyvin hoitamaankaan?

Vierailija
74/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:40"]

Puhelinmyyjiksi, siivoojiksi ja vastaaviin otetaan kuka vaan

[/quote]Puhelinmyyjänä sinun pitää opetella valehtelemaan potentiaalisille asiakkaille jostain tuotteesta, johon et itse usko. Lisäksi siinä pitää onnistua siinä myynnissä, että saa provisiota - kenkää voi tulla, jos ei saa mitään myytyä. Ymmärrettäväähän se.

Siivoojat tarvitsevat B-ajokortin hyvin useassa paikassa; kaikilla ei ole ajokorttia. Tuliko yllätyksenä?

Vapaaehtoistyöhönkään ei oteta ihan ketä tahansa, mutta viestisi alla oleva teema taisikin olla tyyliin yrittänyttä ei laiteta?

[/quote]

Ajokortin voi ajaa. Ajokortti pitäisi olla jokaisella aikuisella ihmisellä

[/quote]

Sinä varmaan maksat sen minulle? Ei tuosta 500 eurosta ajokorttia maksella.

[/quote]

Mene töihin. Väitätkö että et ole koskaan ollut töissä? Jos et niin myy omaisuuttasi niin pääset sinne autokouluun

Vierailija
75/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:57"]

Tohtoria ei tosiaan palkata siivoojaksi.

Itse hain DI:n tutkinnolla contact centeriin (puhelimella asiakaspalavelua). Minulla oli kesätöistä kokemusta puhelimitse tapahtuvasta asiakaspalvelusta. Kolmen sadan hakijan joukosta 50 kutsuttiin haastatteluun. En ollut haastatteluun kutsuttujen joukossa.

Tiina

p.s. Ammattitaitoinen rekrytoija katsoi, et DI lähtisi pian muihin hommiin. Opiskelin DI:ksi vajaan kuusi vuotta. Pois oppiminen vanhasta kestää varmaan yhtä pitkään kuin sen oppiminenkin. Mut saakohan jostain vanhan tutkinnon nollaustodistuksen. :)

[/quote]

Älä laita tutkintoasi CV:hen. Niin helppoa se on. 

[/quote]

No ei ole. Jollain tavallahan sinun on 6 vuoden aukko elämässäsi selitettävä, muuten epäillään esim. vankilakeikaksi tai mielenterveysongelmaiseksi.

[/quote]

Jenkkitutkimuksen mukaan vankilatuomin saaneetkin työllistyvät pitkäaikaistyötöntä paremmin. Ehkä olisi jopa järkevää selittää puuttuvat 6 vuotta vankilakeikalla kuin tohtoroitumisella.

Opiskelu on hiukan niin kuin lottoamista; jos ei säkä käy ja työpaikkaa irtoa, lennät roskikseen ja siitä paperilapusta tulee hyödytön.

Sillä, oletko sattumoisin parempi jossakin kuin sitä paikkaa tällä hetkellä täyttävä, ei ole mitään merkitystä. Työpaikka ja -ura on sattumia ja onnekkaita kohtaamisia.

[/quote]

Ei se nyt noinkaan mene. Kyllä oma tekeminen sen hyvin pitkälle ratkaisee mihin päätyy

Vierailija
76/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:43"]

Mä niin toivon, että Suomen kaikki vakityöpaikan omistavat, omahyväiset työttömien ylenkatsojat päätyisivät 500 euron peruspäivärahalle/ei millekään tulolle makselemaan asuntolainojaan. Olisi kiva seurata, miten käytäisiin kaikki kaverit läpi ja kinuttaisiin niiltä töitä, miten alkaisi se päivittäinen oman alan työnhaku levitä laajemmalle skaalalle ja miten ajan kuluessa alkaisi v:ttaa, kun saisi jatkuvasti lukea sähköpostistaan "ei kiitos, hakijoita oli 123 joista päädyimme yhteen"  -ilmoituksia. Siinä alkaa vähitellen into laantua, kun kaikki opiskelukaverit painaa uraa ja itsellä se sama mahdollisuus oli vain huonosta onnesta kiinni, ei yrittämisen puutteesta ainakaan. Ja kun ne samat pullasorsat jankuttavat, miten työttömät on laiskoja yhteiskunnan sivelläeläjiä ja joutais ammuttavaksi.

Tässä rupeaa katkeroitumaan ja alkaa kohta ääriryhmittymät ja totaalitoiminta kiinnostaa, kun mihinkään ei 7 vuoden koulutuksella kelpaa paitsi ilmaistyöntekijäksi, perkele.

[/quote]

Minua taas kummastuttaa, että lähes kaikki yli 3 kk työttömät tuntuvat olevan sosiaalisesti täysiä tumpeloita, joilla ei ole mitään kykyjä hankkia sitä työtä. Ei ole kavereita, joilta kysellä, ei ole toivottua osaamista, ei ole halua mennä epämukavuusalueelle ja herätä aamulla jo 6.30, että ehtii töihin jne.

Miksi sinulla ei ole töitä ja jollain toisella on? Onko se aina hyvä onni vai sittenkin osaaminen?

[/quote]

Uskomatonta paskaa tämä jälkimmäinen! Esim. viestintäalalla EI VAIN OLE TÖITÄ. Kavereita on ja verkostoja on, mutta kun hakijoita on niihin vähiin paikkoihin aina vähintään sata per paikka. Itse olen ollut neljä kuukautta työttömänä ja hakenut paikkoja kesätiedottajasta viestintäpäällikköön, mutta eipä ole tärpännyt.

Toimittajia on irtisanottu 200 per vuosi viimeisten viiden vuoden ajan, eli tuhat vakipaikkaa on hävinnyt. Lisäksi määräaikaiset työt ovat vähentyneet. Seuraan kahdeksaa työnhakusivustoa ja tänä keväänä olen nähnyt ehkä kymmenkunta ilmoitusta avoimista toimittajien paikoista (pois lukien kesätoimittajien paikat). Eli media-alalle työllistyminen on melko mahdotonta.

Jos mietin sitä, miksi jollakulla kollegallani on töitä ja minulla ei, niin syitä ovat mm. seuraavat: kollegan työpaikalla ei ole käyty yt-neuvotteluja (omallani käytiin, ja kaikki niiden piirissä olleet menettivät työnsä), kollega on esim. täysin kaksikielinen, kollega on työvoimakoulutuksessa ja töissä ansiosidonnaisella, kollega on alityöllistetty freelancer jne.

Itselleni aikaisin herääminen tai ylitöiden tekeminen ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Päinvastoin. Töitä olen aina tehnyt sata lasissa silloin, kun niitä on ollut. Palkatonta ylityötä on uran aikana tullut tehtyä varmaan satoja tunteja. Olen ollut monta kertaa valmis muuttamaan työn perässä, määräaikaisenkin. CV:ssä on kolme entistä esimiestä suosittelijana, ja aina joka paikasta on tullut hyvä työtodistus. Sosiaalisista taidoista kertoo ehkä jotain se, että kaikista entisistä työpaikoistani on jäänyt kavereita, joiden kanssa olen edelleen tekemisissä. Niin että mikä tässä mättää?

[/quote]

Miksi et ole hakenut muita töitä? Toisen alan töitä?

Vierailija
77/83 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:1

[/quote]

Toi lista ja sen vaatimukset huononee koko ajan alemmaksi mentäess. Ensiksi vähenntä yhteiskunnan kuluja ja sitten rupeat lisäämään niitä

[/quote]

No tuossa oli vain ehdotuksia, pankaa itse paremmaksi. Ajattelin lähinnä siirtää tuloja. Siis jos jostain säästää, niin siirtää muualle missä huutava tarve.

Miksi muuten hyvinvointivaltiolle kuuluvien tehtävien (koulutus, sairaanhoito, vanhusten- ja lastenhoito) kuuluisi tuottaa voittoa? Tätä ihmettelen.

Ja vähän lisätuloa valtiolle tulisi, mikäli ulkomaisia kaivosyhtiöitä velvoitettaisiin maksamaan malmista ym. luonnonvaroista, joita maastamme pois louhitaan. Idioottimaista, että uusiutumattomia luonnonvaroja noin vain lahjoitetaan pois ilman, että niistä mitään korvausta meille maksetaan.

Tasa-arvoa taas olisi, että useammalle kuin yhdelle annettaisiin mahdollisuus, eikä niin että sama tyyppi istuu useiden kahmimiensa virkojen ja luottamustoimien päällä; kuinka niitä edes ehtii hyvin hoitamaankaan?

[/quote]

Paikat pitää antaa osaavimmille. Monessa luottamusvirassa ei todellakaan mene kauaa aikaa per kuukausi. 

Kaivostoiminnasta pitäisi maksaa mutta kaikista eniten maanomistajille. Hehän kaiken kärsimyksenkin saa. 

Suomen valtion pitää LEIKATA kuluja ei siirtää niitä paikasta A paikkaan B. 

Joku raja sillä koulutuksella, terveydenhoidolla ja lastenhoidollakin on. Jotkut käy tis kuinka monetta koulutusta ja jotkut pitävät lapsia tarhassa kun itse makaavat kotona. 

Vierailija
78/83 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Olen hakenut lukuisiin julkishallinnon virkoihin ja määräaikaisuuksiin, päässyt jopa haastatteluihin, mutta toistaiseksi jokaiseen paikkaan on valittu talon sisältä joku. Tavallaan sen paikan olen heille suonutkin, jos ovat olleet talon sisällä vuosia määräaikaisena tai muuten huonommilla ehdoilla, mutta nuo "avoimet" paikat antavat aivan väärän kuvan oikeasta vakanssien määrästä. Ja järjestäen niitä paikkoja on hakenut 80-250 hakijaa.

Julkishallinnon säästötoimet ja rekrykiellot on yksi olennainen syy siihen, miksi tällä hetkellä korkeasti koulutetut ja vastavalmistuneet eivät työllisty. Niistä ei saa edes ulkopuoliset kesätöitä tällä hetkellä. Korkeakouluharjoitteluita korkeintaan.

Vierailija
79/83 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 20:52"]

[/quote]

Ehdotuksesi olivat osiltaan idioottimaisia. Ihme ettei tullut perus "kohtajien palkkoja pitää leikata"-skeidaa. Kansanedustajien määrän vähentäminen kyllä löytyi.

Ensinnäkin, se on täysin selkeää, että julkiselta puolelta pitää nimenomaan leikata. Suurin rahareikä löytyy sosiaali-ja terveyspuolelta, jonne menee reilu puolet valtion budjetista.Suurin yksittäinen leikauskohde tulee olemaan eläkkeet, tavalla tai toisella. Jos järjestelmä on ollut toimiva 70-luvulla, niin se ei todellakaan ole sitä enää (huoltosuhde). Indeksikorotusten jäädytysten (tai pistetään jopa negatiiviseksi, maltillisesti toki) linjalla on jatkettava ja eläkeikää korotettava. 

Sen lisäksi ehdottomasti palkankorotusten jäädyttäminen näin alkuun, yritysverotus Viron malliin, jossa veroja maksetaan vasta siinä vaiheessa, kun rahoja otetaan uls firmasta. Yksityistämistä tulee jatkaa, se on paljon tehokkaampaa kuin valtion toiminta.Ymmärrätkö, että yritys, jonka ei tarvitse tuottaa voittoa ja rahat tulee veroista, ei ole niin motivoitunutta tehdä mahdollisimman kustannustehokasta toimintaa? Kustannustehokkuuteen liittyy toki myös asiakastyytyväisyys.

Tuloverotusta tulee myös saada alaspäin, kuten verotusta ylipäätänsä. Lapsilisät voisi poistaa kokonaan. Opintotuki edelleen lainapainotteisemmaksi, malli, jossa lainaa aletaan maksaa takaisin tietty tulotaso saavutettaessa, voisi olla toimiva. Jos valtio ottaa velkaa, niin se pitää kohdistaa tuottavaan toimintaan, eikä syömävelaksi, niin kuin sinä tässä yrität ehdotella.

Tämä voi kuulostaa rajulta, mutta uskon kuitenkin, että monet ovat loppupeleissä kanssani samaa mieltä: Suomen yksi suuri ongelma on se, että työpaikkoja ei ole riittävästi ja Suomeen ei investoida. Kun ottaa tämän lähtökohdaksi, miettii, millä tavalla Suomen saisi houkuttelevammaksi, niin ratkaisuja alkaa löytyä. Ne eivät vain ole mitään mukavia ja rajoitteena on tottakai se, että heikompiosaisista n myös huolehdittava.

Vierailija
80/83 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 19:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi et ole hakenut muita töitä? Toisen alan töitä?

[/quote]

Minkä alan töitä hakisit viestintäalan koulutuksella? Sairaanhoitajan, lääkärin, poliisin vai minkä? Etkö tajua, että useimmilla aloilla vaaditaan jokin koulutus? Sellaisissa töissä, joissa ei vaadita mitään koulutusta, palkka on surkea. En ryhdy puhelinmyyjäksi. Ainoa mahdollinen toisen alan työ, joka itselleni tulee mieleen, on viestinnän alan opettajan työ, mutta hieman vaikea on motivoitua kouluttamaan alalle lisää työttömiä.

[/quote]

Tulihan se sieltä. Eli et edes halua töitä? Jos ei ole töitä niin otetaan pienipalkkaista työtä ja jatketaan sitä paremman paikan hakua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän