Onko jonkun teidän parisuhteessa mies pomo? Mitä olen seurannut parisuhteita niin yleensä nainen määrää.
Toki minulla on miehen näkökulma asiaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (74)
Asunto on mun nimissä ja mä maksan vuokran. Kyllä määrään.
T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on töissä puolustusvoimissa. Ja ns Alfa uros. Mieheni ei todellakaan suostuisi kenenkään tossun alle. Hän on selkeästi perheenpää, mutta siksi koska on älykäs, hyvä johtaja ja laittaa aina perheen ja minun tarpeeni omansa edelle. Pitkä ja onnellinen liitto. Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta
Tämä. Ei kenenkään tossun alla, älykäs, vahva (myös henkisesti) mies laittaa perheen tarpeet omiensa edelle ja kuuntelee kaikessa vaimoaan, vaikka ei aina tekisi niin kuin vaimon mielestä on paras. Sellainen on mies, jota vaimo voi kunnioittaa. Sellainen mies saa pääsääntöisesti sanoa viimeisen sanan, jonka ei tarvitse olla juu.
En ole työkseni parisuhteessa enkä siten parisuhteessa kenenkään pomo tai alainen. Kuulostaisi karmivalta jos minulla olisi parisuhteessa enemmän päätäntävaltaa siksi että palkkani on isompi ja olen perinyt rahaa. Tuntuisi että jotenkin ostaisin mieheni osan päätäntävallasta rahalla. Tasa-arvo on ainoa minulle kelpaava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
En ole työkseni parisuhteessa enkä siten parisuhteessa kenenkään pomo tai alainen. Kuulostaisi karmivalta jos minulla olisi parisuhteessa enemmän päätäntävaltaa siksi että palkkani on isompi ja olen perinyt rahaa. Tuntuisi että jotenkin ostaisin mieheni osan päätäntävallasta rahalla. Tasa-arvo on ainoa minulle kelpaava vaihtoehto.
Huomasitko, miten tasa-arvoisesti lopetit keskustelun aiheesta vauvapalstalla? Tuli hiukan lukijana tunne, että vain yksi tapa elää ja olla on sallittu. En väitä sinua pirttihirmuksi kotona. Mahdollisten ongelmien varalta -töissä ja kotona - olisi hyvä muistaa kommunikaatiossa oman ilmaisutavan merkitys, ettei vahingossa jyräisi toisia alleen. Mikäli asialla on sinulle merkitystä, ja mikäli katsot, että sinulle voi antaa kriittistä palautetta. Ns. bossladyksi itsensä määrittelevää tämä ei luonnollisesti kiinnosta, mutta tasa-arvoa vaativaa luultavasti kiinnostelee.
Mulle on aika sama, kun saan käyttää suurinta valtaa seksi- ja raha-asioissa. Vaimo käyttää sitten muissa asioissa.
Olisipa ihanaa, kun löytäisin taas miehen jolla on elämä hallinnassa ja homma hanskassa. Saisi mun puolesta olla parisuhteen pomo. Yhden sellaisen kanssa seurustelin aikoinani.
Kun sanotaan, että nainen määrää, se tarkoittaa yleensä, että nainen päättää monista arkisista asioista, koska mies ei välitä, ja jonkun niistä on päätettävä. Isoissa asioissa voi ollakin ihan toisin. Jotkut kuvittelevat esim. että minä olen päättänyt, missä me asumme, kun löysin meille tämän asunnon. Mutta jos minä oikeasti päättäisin, eihän me edes asuttaisi tällä paikkakunnalla.
Minä päätän parisuhteessa tärkeistä asioista, vaimo päättää vähemmän tärkeistä asioista.
Siitä mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä vähemmän tärkeitä päättää vaimoni.
Kyllä minä sanon viimeisen sanan ja olen nainen.
Minun mieheni on pyöveli ja tekee tasan mitä käsken. Muutoin saa turpaansa
Vierailija kirjoitti:
Kun sanotaan, että nainen määrää, se tarkoittaa yleensä, että nainen päättää monista arkisista asioista, koska mies ei välitä, ja jonkun niistä on päätettävä. Isoissa asioissa voi ollakin ihan toisin. Jotkut kuvittelevat esim. että minä olen päättänyt, missä me asumme, kun löysin meille tämän asunnon. Mutta jos minä oikeasti päättäisin, eihän me edes asuttaisi tällä paikkakunnalla.
Se exäni oii siitä hyvä, että päätti (ja hoiti) kaikki tuollaiset asiat meidän taloudessa. Hoiti myös kaikki kotityöt, suunnitteli ja varasi matkat, päätti hankinnoista jne. Silloin en osannut arvostaa sellaista harvinaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se exäni oii siitä hyvä, että päätti (ja hoiti) kaikki tuollaiset asiat meidän taloudessa. Hoiti myös kaikki kotityöt, suunnitteli ja varasi matkat, päätti hankinnoista jne. Silloin en osannut arvostaa sellaista harvinaisuutta.
Tämä siis viestiltä nro 27
Olen huomannut samaa ja minusta sitä on epämiellyttävää katsella. Minusta miehen pitää päättää asioista. Jos tulee isoja asioita, vaikka työpaikan saanti ja molemmat haluaa eri asioita niin siitä tulee hajottava riita. Miehen pitäisi kyllä kuunnella naista ja molempien rakastaa, mutta lopullinen päätösvalt ta tulisi olla miehellä.
N50
Sitten on se toinen äärilaita jossa mies ei rakasta mutta pomottaa ja pompottaa naista mielivaltaisesti. Sekin on huono.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakkaampi määrää. Eli yleensä nainen.
Heh. Mitä nainen on keksinyt? Miehet ovat keksineet tietokoneen, internetin ja tekoälyn. Shakki testaa monipuolisesti kognitiivisia taitoja ja naiset ovat siinä niin huonoja, että niillä pitää olla omat leikkisarjat.
Mun miehelle kaikki on aina ihan sama tai en tiiä. Pakko sanoa, että nyt tehdään näin kerta et osaa sanoa mielipidettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa ja minusta sitä on epämiellyttävää katsella. Minusta miehen pitää päättää asioista. Jos tulee isoja asioita, vaikka työpaikan saanti ja molemmat haluaa eri asioita niin siitä tulee hajottava riita. Miehen pitäisi kyllä kuunnella naista ja molempien rakastaa, mutta lopullinen päätösvalt ta tulisi olla miehellä.
N50
Onko sinulla mitään perusteluja mielipiteellesi?
Ei parisuhteessa ole pomoja tai työnjohtajia.
Ei sellainen ole mikään parisuhde.
Miehenä luulet että aina kun nainen ei tee täsmälleen kuten mies haluaa, se tarkoittaa että nainen määrää. Kun mies määrää, se on sinulle neutraali tilanne.
Onnellisessa ja pitkässä parisuhteessa monesti nainen päättää ja mies sanoo Yes Dear.
Se mikä erottaa onnellisen onnettomasti, ajattekeeko nainen yhteistä hyvää vai pelkästään omaansa.
Isossa roolissa on, onko mies löytänyt hyvän ja luotettavan naisen rinnalleen.