Helvetti kun en jaksa tätä paskaa enää!!!!!!
Miksi se olen aina minä jolla on ns vetovastuu ja ideointivastuu kaikista saatanan kotitöistä alkaen ruoanlaitto, pyykkihuolto, kodin remppa&sisustus jne.
Nämä lomapäivätkin sitä, että herättyäni aamupalan tekoa (juu mies auttaa kyllä), muuta, lounaan tekoa (juu mies auttaa kyllä), muuta, päivällisen tekoa (juu mies auttaa kyllä) jne ja ne muut kotityöt. Nyt joku ajattelee, että vituraakos valitat, jos kerta mies auttaa pyydettäessä, mutta kun minäkin haluaisin AIVONI LOMALLE TÄSTÄ ARKISHOWSTA!!!! ruokien miettimisestä, laittamisesta, pyykin lajittelusta/pesusta ja puhtaiden lajittelusta, muista kotitöistä kuten vaikkapa petivaaterumbasta (vaihdettava väh 1x/vkossa kesäaikaan, koska varsinkin mies
hikoilee öisin=petivaatteet haisee) ym.ym.ym
Ja jos/kun on asia mikä minua häiritsee kuten jäljet wc-pöntöissä niin minun asianihan ne on pestä, kun kerta minua häiritsevät eikä heitä.
Juhannusruoat mietitty, kohta syötykin ja sitten miettimään seuraavien päivien ruokia ja arkisin töissä, koska ei vielä lomaa.
HELVETTI KUN EN JAKSA ☹️🤯😤😭😥🤬🥵😟😓😡😐😖😫😱
Kommentit (105)
Suvun painostuksesta on tehdä pakkokakroita heti ensimmäisen vastaan tulevan kanssa joka siihen suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit juuri hänet kaikista miehistä?
Rehellisesti veikkaan jälkimmäistä, mutta miksi näin on?
Osalle miehistä, kun puolisosta tulee äiti, tulee hänestä samalla miehen äiti. Näin ainakin meillä.
Muistan aina, kun lapset olivat pieniä ja laitoin heille kattilasta keittoa lautasille. Miehelle en laittanut ruokaa valmiiksi lautaselle ja hän suuttui asiasta.
kympin nainen oot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
Etenkin jos mies on paljon ylitöissä ja tienaa hyvin.
Just, että vielä ylitöissä välttelemässä kotona odottavia vastuitaan. Törkeää.
No aivan rehellisesti sanottuna, minä jään nyt kesällä välillä ylitöihin osittain sen vuoksi, että se on ainoa tapa saada mies ruokkimaan lapset oma-aloitteisesti. Muuten odottaa minun alkavan työpäivän päätteeksi tekemään ruokaa, vaikka itse on lomalla.
Yksi syy toimintaani on myös se, että haluan poikien näkevän myös isänsä tekevän ruokaa heille. Tai edes huolehtivan ruokailusta tilaamalla kotiin ruokaa…
Juuri näin.
Kerrankin nainen joka ottaa vastuun tasa-arvosta ihan käytännössä eikä jätä tasa-arvoa mölinän tasolle.
Ottakaas muut naiset mallia tästä hienosta rouvasta.
Arvostan ihan kympillä.
Meikäläinen varaisi tuollaiselle daamille kaappiin kylmää huurteista odottelemaan kun pääsee töistä. Järjestäisin myös rauhallisen tilan ja lähtisin lapsen kanssa pihalle että saa rauhoittua hetken ajan kotona töiden jälkeen ja koota ajatuksiaan rauhassa ilman että aletaan hössöttämään kotitöistä.
Täydet sydämet sulle sinne kotikatsomoon <3
En ymmärrä tämän viestin pointtia. Itse 2-vuotiaan lapsen äitinä teen vähän väliä 70-tuntista työviikkoa työpaikalla ja tuon tuplasti enemmän rahaa taloon kuin mies. Silti en ole huurteisia saanut.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä määrä on nykyään työtä vieroksuvia miehiä.
Miehet oppivat nopeasti että tasa-arvo on naisten puolelta pelkkää sanahelinää vain.
Miksi ryhtyä maksajaksi ja vielä kotiorjaksi?
Jos sitä haluaa niin voi pelata simssiä ja simoloida koko homman. Käy halvemmaksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
kympin nainen oot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
Etenkin jos mies on paljon ylitöissä ja tienaa hyvin.
Just, että vielä ylitöissä välttelemässä kotona odottavia vastuitaan. Törkeää.
No aivan rehellisesti sanottuna, minä jään nyt kesällä välillä ylitöihin osittain sen vuoksi, että se on ainoa tapa saada mies ruokkimaan lapset oma-aloitteisesti. Muuten odottaa minun alkavan työpäivän päätteeksi tekemään ruokaa, vaikka itse on lomalla.
Yksi syy toimintaani on myös se, että haluan poikien näkevän myös isänsä tekevän ruokaa heille. Tai edes huolehtivan ruokailusta tilaamalla kotiin ruokaa…
Juuri näin.
Kerrankin nainen joka ottaa vastuun tasa-arvosta ihan käytännössä eikä jätä tasa-arvoa mölinän tasolle.
Ottakaas muut naiset mallia tästä hienosta rouvasta.
Arvostan ihan kympillä.
Meikäläinen varaisi tuollaiselle daamille kaappiin kylmää huurteista odottelemaan kun pääsee töistä. Järjestäisin myös rauhallisen tilan ja lähtisin lapsen kanssa pihalle että saa rauhoittua hetken ajan kotona töiden jälkeen ja koota ajatuksiaan rauhassa ilman että aletaan hössöttämään kotitöistä.
Täydet sydämet sulle sinne kotikatsomoon <3
En ymmärrä tämän viestin pointtia. Itse 2-vuotiaan lapsen äitinä teen vähän väliä 70-tuntista työviikkoa työpaikalla ja tuon tuplasti enemmän rahaa taloon kuin mies. Silti en ole huurteisia saanut.
Aivan. Tajuat varmasti että sinulla on huono mies, joka ei arvosta sinua yhtään.
Siksi et saa huurteista. Valitsit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruoista mitään voi sopia, koska hän ei kokkaa ja piste. Ruoanlaitto on kuulema asia joka joko kiinnostaa tai sitten ei kiinnosta ja kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta eikä silloin kokata ja piste.
Ap
Kyllä se alkaa kiinnostaa sitten kun on tosissaan nälkä. Sinäkö se olet aina kiltisti ruokkinut miehenkin?
Vierailija kirjoitti:
Suvun painostuksesta on tehdä pakkokakroita heti ensimmäisen vastaan tulevan kanssa joka siihen suostuu.
Sama pätee armeijaan. Käytävähän se on.
Kannattaa kaikki painostavat hommat suorittaa nuorena nopeasti pois päiväjärjestyksestä.
Turha niitä on pitkään roikuttaa listoilla.
Rauhoitu hyvä ihminen. Yksi asia kerrallaan ja tarpeeksi monta peräkkäin. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta jaan saman kohtalon, joten vastaan oman kokemukseni.
Hän oli ihana, viisas, älykäs, tuoksui hyvälle, oli omaan silmään komea nallekarhu (ei mikään komea adonis), hänellä oli hauskat jutut, seksi oli mahtavaa, hän siivosi, hoiti asiansa, teki työnsä ja oli kaikella tavalla hyvän oloinen mies.
Mutta kun lapsi tuli perheeseen, niin hanskat tippui. Hän lakkasi olemasta se mitä oli. Ei tehnyt kotitöitä, ei ruokaa, ei siivonnut. Huumori loppui ja seksi. Alkoi tappelut ja kaikki arjen paskuus, jossa minä vain vedän kivirekeä perässä ja jossa hän murjottaa. Hän on joko sokea kaikelle tai ei HALUA osallistua elämään.
Synnytyksen jälkeen nainen erittää enemmän hormoneita lapselle kuin miehelle.
Se vaikuttaa radikaalisti. Yleensä mies tällöin jättäytyy taka-alalle ja erityisesti kun nainen myös menettää seksuaaliset halunsa useiksi vuosiksi. Silloin miehen on parempi olla vain ylitöissä ja käydä kotona lähinnä nukkumassa ja pierimässä.
Ei tarvitse edes synnyttää kun pitkässä parisuhteessa ei enää seksi kiinnosta eikä ole haluja. Minulla on vaihdevuodet vieneet kaikki halut eikä enää kiinnosta suttuista sisään ulos naimista. Ja sitä hiivaa mitä aina mulkusta tuli. Nyt on alapää paljon terveempi eikä kutise koko ajan kun sinne ei työnnetä yhtään mitään.
Nämä naisten hiiva tulehdus mainokset ärsyttävät niin että kaikilla naisilla on hiiva. Onhan se kun miehet eivät pese vehkeitään.
Vierailija kirjoitti:
lets törn taim kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vapaus pitää ansaita kirjoitti:
Itse olen aina miehenä todennut että vaihdetaan toki osia. Maksa sinä asunto ja kulut, niin minä jään kotiin lasten kanssa ja hoidan kaiken.
Kaikki tuntemani naiset käyvät töissä.
Kyllä, mutta lapsen synnyttyä on tapana että paremmin tienaava jatkaa työelämässä ja vähemmän tienaava jää lapsen kanssa kotiin.
Onneksi nykyään näkee isejä lasten kanssa ja ovat poissa työelämästä, mutta edelleen tasa-arvosta poimitaan ne marjat ja valitetaan sitten kun pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia.
Vaikka oli mahdollisuus valita toisinkin.
Haluttiin ne lomamatkat ja muut taloudelliset edut. Sitten halutaan että mies tekisi pitkien päivien päätteeksi ne tekemättömyydet kotitöissä...
Aika halpamaista minusta.
Olin minäkin äitiyslomalla, mutta silloin elin säästöillä. Ja maksoin miehenkin menoja. Miehellä on myös mahdollisuus jäädä kotiin.
Kyllä se miehen mahdollisuus on yleensä ihan puhetta. Käytäntöä ei näy koskaan.
Aina valehdellaan ääneen että kyllä miehellä on mahdollisuus ja miehellä on mahdollisuus.
Kun ei vaan näy käytännössä mitenkään.
Että ihanko olit äitiyslomalla ihanko...
Tuon jankuttamisen sijaan pitäisi tukea miehiä ja antaa heille myös mahdollisuus olla kotona vuosia. Se lähtee teistä naisista se.
Sanoista tekoihin ja vähän äkkiä!
Ehdotin miehelleni asiaa ja hänen vastaus oli "en ikinä pystyisi jäämään kotiin lapsen kanssa" ja lopulta minäkin laskin vain päiviä milloin pääsen takaisin töihin. Kyllähän siinä pää alkaa hajoilemaan neljän seinän sisällä pienen lapsen kanssa pidemmän päälle.
Samaa ongelmaa ei olisi jos mies olisi pienituloinen.
Asioita voi luontaisesti valita ja suosia.
Asiosita voi seurusteluaikana ottaa selvää ja tehdä keskusteluja ja päätelmiä.
Sinä valitsit huonon miehen. Moni muu mies olisi ollut parempi, nyt kärsit huonosta valinnastasi.
Minulla oli elämäni ihanimmat kolme vuotta lapsen kanssa kotona koti-isänä. Pää ei hajonut yhtään.
Kerkesin siivota, kokata, käydä kaupassa, viedä lapsen pariksi tunniksi ulos ja kerkesin urheilla.
Päinvastoin työelämässä se pää hajoaa ja työelämä on pahasti sairastunut.
Antakaa naiset miehillenne mahdollisuus olla kotona lasten kanssa, niin parisuhdekin elävöityy.
Ottakaa suurempi vastuu taloudesta.
Selkeät vastuualueet on ratkaisu.
Meillä miehen vastuualuetta ovat vilma ja tarvittaessa reagointi viesteihin, kolmesta lapsesta kahden harrastukset (yhden harrastus mun vastuulla), ruohonleikkuu ja muut pihatyöt.
Vuorotellen (sovitut vuorot) on molemmilla ruuanlaitto ja kaupassa käynti, siis siten että se vuorossa oleva miettii ruuan ja kauppalistan.
Minun vastuullani on pyykkihuolto, lapsen (aiemmin kaikken lasten) hammaslääkärit sun muut, yhden lapsen harrastus kuskaamisineen. Teen jonkin verran enemmän ruuanlaitto- ja muita keittiöhommia kuin mies.
Siivous on ulkoistettu, siivooja käy parin viikon välein.
Lomat suunnitellaan yhdessä, jokainen pakkaa omat matkalaukkunsa.
Tämä toimii hyvin. Aluksi voit ap vaikka listata kaikki ne asiat joista nyt olet vastuussa ja annat miehen vaikka ihan itse valita mitkä osa-alueet hän ottaa itsenäiseen hallintaansa. Ja sitten et puutu asioihin vaikka hommat ei hoituisi sinun tavallasi. Kyllä se siitä oppii ja tottuu tekemään.
Mulla ainakin naisystävät ovat paljastuneet aika tumpeloiksi. Eivät osaa kunnolla pyykkiä lajitella eikä pestä, ruoanlaittotaidotkin vähän sitä ja tätä jne. Itse olen sitten yleensä näistäkin asioista huolehtinut. Älykkäitä ovat kyllä olleet, mutta sellainen erottelu- ja kokonaisuuksien hahmotuskyky jotenkin puuttunut. Nyt olen sitten sinkkuna ja olishan se kiva löytää joku fiksu kumppani, mutta ei vain ole natsannut. Eli nää päivittäiset miestenhaukkumisketjut täällä ovat jotenkin vähän yksipuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruoista mitään voi sopia, koska hän ei kokkaa ja piste. Ruoanlaitto on kuulema asia joka joko kiinnostaa tai sitten ei kiinnosta ja kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta eikä silloin kokata ja piste.
Ap
Piste. Nosta jalat pöydälle ja se siitä. Älä ota turhaa stressiä
Pallo on teillä ladyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lets törn taim kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vapaus pitää ansaita kirjoitti:
Itse olen aina miehenä todennut että vaihdetaan toki osia. Maksa sinä asunto ja kulut, niin minä jään kotiin lasten kanssa ja hoidan kaiken.
Kaikki tuntemani naiset käyvät töissä.
Kyllä, mutta lapsen synnyttyä on tapana että paremmin tienaava jatkaa työelämässä ja vähemmän tienaava jää lapsen kanssa kotiin.
Onneksi nykyään näkee isejä lasten kanssa ja ovat poissa työelämästä, mutta edelleen tasa-arvosta poimitaan ne marjat ja valitetaan sitten kun pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia.
Vaikka oli mahdollisuus valita toisinkin.
Haluttiin ne lomamatkat ja muut taloudelliset edut. Sitten halutaan että mies tekisi pitkien päivien päätteeksi ne tekemättömyydet kotitöissä...
Aika halpamaista minusta.
Olin minäkin äitiyslomalla, mutta silloin elin säästöillä. Ja maksoin miehenkin menoja. Miehellä on myös mahdollisuus jäädä kotiin.
Kyllä se miehen mahdollisuus on yleensä ihan puhetta. Käytäntöä ei näy koskaan.
Aina valehdellaan ääneen että kyllä miehellä on mahdollisuus ja miehellä on mahdollisuus.
Kun ei vaan näy käytännössä mitenkään.
Että ihanko olit äitiyslomalla ihanko...
Tuon jankuttamisen sijaan pitäisi tukea miehiä ja antaa heille myös mahdollisuus olla kotona vuosia. Se lähtee teistä naisista se.
Sanoista tekoihin ja vähän äkkiä!
Ehdotin miehelleni asiaa ja hänen vastaus oli "en ikinä pystyisi jäämään kotiin lapsen kanssa" ja lopulta minäkin laskin vain päiviä milloin pääsen takaisin töihin. Kyllähän siinä pää alkaa hajoilemaan neljän seinän sisällä pienen lapsen kanssa pidemmän päälle.
Samaa ongelmaa ei olisi jos mies olisi pienituloinen.
Asioita voi luontaisesti valita ja suosia.
Asiosita voi seurusteluaikana ottaa selvää ja tehdä keskusteluja ja päätelmiä.
Sinä valitsit huonon miehen. Moni muu mies olisi ollut parempi, nyt kärsit huonosta valinnastasi.
Minulla oli elämäni ihanimmat kolme vuotta lapsen kanssa kotona koti-isänä. Pää ei hajonut yhtään.
Kerkesin siivota, kokata, käydä kaupassa, viedä lapsen pariksi tunniksi ulos ja kerkesin urheilla.
Päinvastoin työelämässä se pää hajoaa ja työelämä on pahasti sairastunut.
Antakaa naiset miehillenne mahdollisuus olla kotona lasten kanssa, niin parisuhdekin elävöityy.
Ottakaa suurempi vastuu taloudesta.
Öö minä naisena tienaan hieman enemmän kuin mieheni. Ja jäin kotiin. Mies ei halunnut. Hoitaa kyllä lapsen ja kotityöt.
Kuten joku aiemmin neuvoi, niin varsinkin lomalla kannattaa eineksiä hyödyntää, pari saarioisten makaronilaatikkoa paistinpannun kautta, lisukkeeksi kurkkua ja tomaattia ja ketsuppia, lounas/illallinen kuitattu. Samoin monenlaisia kiusauksia tms saa isoina pakkauksina. Perjantaina pitsapäivä, lauantaina makkaraa grilliin tms. ei silleen että koko viikkoa pitäisi eineksillä mennä mut annat itsellesi vapaapäiviä ruuanlaitosta. Aamupalaksi riittää hyvin leivät tai pikapuurot tms. Toki jos vaatii että kaiken oltava täydellistä, niin saa itsensä kyllä sillä työmäärällä uuvutettu. Eli mies aamupalavastuuseen: osaa kai keittää kahvit + nostaa leivät + tarvikkeet pöytään ja siivota pois? Tarviiko kahta lämmintä ruokaa päivässä vai voiko toisen näistä kuitata pinaattiletut/kokoa itse tortilla/rieskalätty tms systeemillä. Lomalla kuitenkin menee jätskiä tms joten lapset saa päivän kaloriannoksen kyllä täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jospa hän ymmärtäisi ettei suakaan kiinnosta ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta jaan saman kohtalon, joten vastaan oman kokemukseni.
Hän oli ihana, viisas, älykäs, tuoksui hyvälle, oli omaan silmään komea nallekarhu (ei mikään komea adonis), hänellä oli hauskat jutut, seksi oli mahtavaa, hän siivosi, hoiti asiansa, teki työnsä ja oli kaikella tavalla hyvän oloinen mies.
Mutta kun lapsi tuli perheeseen, niin hanskat tippui. Hän lakkasi olemasta se mitä oli. Ei tehnyt kotitöitä, ei ruokaa, ei siivonnut. Huumori loppui ja seksi. Alkoi tappelut ja kaikki arjen paskuus, jossa minä vain vedän kivirekeä perässä ja jossa hän murjottaa. Hän on joko sokea kaikelle tai ei HALUA osallistua elämään.
Se vaikuttaa radikaalisti. Yleensä mies tällöin jättäytyy taka-alalle ja erityisesti kun nainen myös menettää seksuaaliset halunsa useiksi vuosiksi. Silloin miehen on parempi olla vain ylitöissä ja käydä kotona lähinnä nukkumassa ja pierimässä.
Juu, aivan. No itse kyllä olin seksuaalisesti erittäin aktiivinen, enemmän kuin mies. Elin todella puutteessa koska häntä vaan ei kiinnostanut seksi. Että nyt et kyllä mitenkään saa syytä siirrettyä naisten niskoille, sorit siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle miehistä, kun puolisosta tulee äiti, tulee hänestä samalla miehen äiti. Näin ainakin meillä.
Muistan aina, kun lapset olivat pieniä ja laitoin heille kattilasta keittoa lautasille. Miehelle en laittanut ruokaa valmiiksi lautaselle ja hän suuttui asiasta.
Saman olen huomannut. Lautanen jää pöytään kun tyyppi on saanut syötyä. Ihan kuin odottaa, että joku noukkii sen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuttu tunne. Kun puhe ei ole auttanut niin olen antanut vaan olla. Teen vaan pakolliset ja mitä itseä huvittaa ja mies on saanut itse havahtua ettei vaatteet puhdistu eikä mene kaappiin yksinään, ruoka ei ilmesty tyhjästä ja astiat ei pese itse itseään.
Olen tehnyt saman, en ole mikään kotiorja. Perhe on syömättä jos eivät tajua tehdä osuuttaan ja vessassa saa haista kusi, en nöyränä siivoa jälkiä joka kerta .Nykyään tekevät osansa vähän paremmin ja teinit ovat omatoimisia. Ei kannata olla palvelija, siitä tulee katkeraksi.