Helvetti kun en jaksa tätä paskaa enää!!!!!!
Miksi se olen aina minä jolla on ns vetovastuu ja ideointivastuu kaikista saatanan kotitöistä alkaen ruoanlaitto, pyykkihuolto, kodin remppa&sisustus jne.
Nämä lomapäivätkin sitä, että herättyäni aamupalan tekoa (juu mies auttaa kyllä), muuta, lounaan tekoa (juu mies auttaa kyllä), muuta, päivällisen tekoa (juu mies auttaa kyllä) jne ja ne muut kotityöt. Nyt joku ajattelee, että vituraakos valitat, jos kerta mies auttaa pyydettäessä, mutta kun minäkin haluaisin AIVONI LOMALLE TÄSTÄ ARKISHOWSTA!!!! ruokien miettimisestä, laittamisesta, pyykin lajittelusta/pesusta ja puhtaiden lajittelusta, muista kotitöistä kuten vaikkapa petivaaterumbasta (vaihdettava väh 1x/vkossa kesäaikaan, koska varsinkin mies
hikoilee öisin=petivaatteet haisee) ym.ym.ym
Ja jos/kun on asia mikä minua häiritsee kuten jäljet wc-pöntöissä niin minun asianihan ne on pestä, kun kerta minua häiritsevät eikä heitä.
Juhannusruoat mietitty, kohta syötykin ja sitten miettimään seuraavien päivien ruokia ja arkisin töissä, koska ei vielä lomaa.
HELVETTI KUN EN JAKSA ☹️🤯😤😭😥🤬🥵😟😓😡😐😖😫😱
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
vapaus pitää ansaita kirjoitti:
Itse olen aina miehenä todennut että vaihdetaan toki osia. Maksa sinä asunto ja kulut, niin minä jään kotiin lasten kanssa ja hoidan kaiken.
Miehet unohtavat näissä jutuissaan aina sen, että kotona oleva nainenkin saa rahaa, jonka hän tuo yhteiseen kassaan. Se ei ole yhtä paljon kuin naisen palkka, mutta rahaa sekin on. On inhottavaa, että naisen saamat rahat käytetään perheen hyväksi, mutta silti mies käyttäytyy kuin niitä ei olisi ollutkaan, vaan nainen olisi muka vain miehen elätti.
Kyllä jokaisen pitää itse hankkia se elanto. Tuskin yksikään mies tai nainen katselisi täysin tyhjätaskua?
Se totuus nyt vain on että eniten tienaavan kannattaa jäädä työelämään ja vähemmän tienaava jää kotiin ja luonnollisesti hoitaa ne kotityöt. Ei siinä mene kuin pieni hetki päivässä jos asiat on tiptop ja elämänhallinta kunnossa. Asiat pitää aikatauluttaa. Ei minulle tulisi kuuloonkaan rasittaa omaa rakasta työpäivän jälkeen kotitöillä. Siinähän menisi perheen yhteistä laatuaikaa tylsään siivoiluun jonka voi hyvin hoitaa silloin kun puoliso on töissä ja lapsi nukkuu päiväunia.
Asioita pitää osata aikatauluttaa ja suorittaa ripeästi. Minä opin nämä perusasiat jo armeijassa nuorena miehenä.
Terveisin koti-iskänä kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Että joku jaksaa ja viitsii juhannusaatto iltana provota tuollaista.
Hullu tuo ap.
Voihan ap olla joku mt-tapaus, mutta suurin syy on se, ettei nykyisillä nuorilla aikuisilla ole mitään juhannusperinteitä.
He eivät osaa juhlia mitään juhlia, ei ole mallia siihen, miten vuodenaika juhlia vietetään.
Juhlapyhät ovat yhtä tavallisia kuin tavanomaisete vkonloput, eli riidellään ja murjotetetaan ja katellaan telkkaria. Jotkut vetää olutta ja viiniä, vain siinä eroaa arkipäivistä.
Näinpä ei jää omillekaan lapsille mitään perinteitä mistään juhlista.
Surullinen tulevaisuus nykylapsille.
varmaa hauskaa kun töistä tulee, niin heti alkaa työt kotona ja valitus.
Sen sijaan että oltaisi yhdessä siistissä kodissa ja tehtäisi jotain yhdessä niillä viimeisillä illan tunneilla mitä yleensä arkisin onkaan. No valinta se tuokin on.
Tuskin tuollaisessa suhteessa työssäkäyvä pitkään jaksaa leikkiä kotia jatkuvaa työtä kotona ja töissä...
Ota Jeesus sydämmeesi ja lähde Taivaan kotiin! Tee se nyt, älä epäröi, tee se nyt heti!
Ota kännykkä, lompakko ja auton avaimet. Istu autoon ja aja pois. Älä ikinä enää palaa. Niin se stressi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
Etenkin jos mies on paljon ylitöissä ja tienaa hyvin.
Just, että vielä ylitöissä välttelemässä kotona odottavia vastuitaan. Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että joku jaksaa ja viitsii juhannusaatto iltana provota tuollaista.
Hullu tuo ap.
Voihan ap olla joku mt-tapaus, mutta suurin syy on se, ettei nykyisillä nuorilla aikuisilla ole mitään juhannusperinteitä.
He eivät osaa juhlia mitään juhlia, ei ole mallia siihen, miten vuodenaika juhlia vietetään.
Juhlapyhät ovat yhtä tavallisia kuin tavanomaisete vkonloput, eli riidellään ja murjotetetaan ja katellaan telkkaria. Jotkut vetää olutta ja viiniä, vain siinä eroaa arkipäivistä.
Näinpä ei jää omillekaan lapsille mitään perinteitä mistään juhlista.
Surullinen tulevaisuus nykylapsille.
Työpäivätkin on vedetty sellaisen pituisiksi ettei perheet enää syö yhdessä päivällistä.
Osissa perheitä muutetaan vuoden aikana kaksikin kertaa töiden perässä. Lapset ei kerkeä ystävystymään ja verkostoitumaan. Muuttamisen takia ei ole hankittu kirjahyllyjä, ruokapöytiä tai muita konservatiiviseen perimään kuuluvia huonekaluja.
Siinä myös säästää kun ostovoima on ajettu alas. Juhlapyhiä ei ole varaa viettää.
Joulu koetaan turhana ja kalliina. Tehdään säästöjä.
Konservatiivisten puolueiden olisi kannattanut aikoinaan suosia perinteisten tapojen säilyttämistä riittävällä ostovoimalla työväestölle.
Nyt ei edes enää hankita lapsiakaan.
Ei pidä ottaa perinteitä itsestäänselvänä. Kun ei ole varaa, niin perinteistä luovutaan ihan luonnollisesti.
Talouselämä vaikuttaa ihan kaikkeen ja muuttaa kultuureja.
Järkyttävä määrä on nykyään työtä vieroksuvia miehiä.
Asun yksin ja teen kaiken yksin. En ymmärrä ongelmaasi.
Mitä helvettiä te ihmiset oikein hankitte parisuhteita ja yhteisiä asuntoja ja yhteisiä lapsia jos on noin vaikeaa. Kikkelis kokkelia mitäs läksit. Jos ei pysty tuollaista asiaa handlaamaan minkä valtaosa ihmisistä kuitenkin tekee (ja jokainen ihminen allekirjoittanee että suurin osa ihmisistä ei ole mitenkään erityisen älykkäitä - sehän erityisen älykkäissä ihmisissä on erityistä, että se on harvinaista) niin olisiko pitänyt pysytellä vaan melko kasuaalisuhteissa, tai sitten selkeässä tilanteessa missä ei tehdä lapsia, omat tilit, omat kämpät.
Itsepähän olet valinnut elämäsi ja kumppanisi. Yksinkin voi elellä, jos muista tuntuu aiheutuvan vain pelkkiä harmaita hiuksia! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
Jos ei kelpaa, niin voidaan vaihtaa paikkoja.
Nyt tämän jälkeen lankeaa yleensä hiljaisuus ja pilvisyys peittää olohuoneen seinät ja katon.
Tulee hiljaista, vain seinäkellon painostavan raksutuksen voi tuntea rinnassaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit juuri hänet kaikista miehistä?
En ole ap, mutta jaan saman kohtalon, joten vastaan oman kokemukseni.
Hän oli ihana, viisas, älykäs, tuoksui hyvälle, oli omaan silmään komea nallekarhu (ei mikään komea adonis), hänellä oli hauskat jutut, seksi oli mahtavaa, hän siivosi, hoiti asiansa, teki työnsä ja oli kaikella tavalla hyvän oloinen mies.
Mutta kun lapsi tuli perheeseen, niin hanskat tippui. Hän lakkasi olemasta se mitä oli. Ei tehnyt kotitöitä, ei ruokaa, ei siivonnut. Huumori loppui ja seksi. Alkoi tappelut ja kaikki arjen paskuus, jossa minä vain vedän kivirekeä perässä ja jossa hän murjottaa. Hän on joko sokea kaikelle tai ei HALUA osallistua elämään.
Rehellisesti veikkaan jälkimmäistä, mutta miksi näin on?
Eroa vain, niin sitten ei auta kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
No aivan rehellisesti sanottuna, minä jään nyt kesällä välillä ylitöihin osittain sen vuoksi, että se on ainoa tapa saada mies ruokkimaan lapset oma-aloitteisesti. Muuten odottaa minun alkavan työpäivän päätteeksi tekemään ruokaa, vaikka itse on lomalla.
Yksi syy toimintaani on myös se, että haluan poikien näkevän myös isänsä tekevän ruokaa heille. Tai edes huolehtivan ruokailusta tilaamalla kotiin ruokaa…
Tsemppiä, ap! Minullakin meni tänään kuppi nurin samoista syistä. Poistuin juhannusjuhlista ja kirjoitin miehelle kirjeen syistä, miksi vaimoaan ottaa päähän. En lähettänyt sitä. Kaksi tuntia meni rauhoittumiseen. Odotan hyvää hetkeä nostaa kissa pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina miehenä todennut että vaihdetaan toki osia. Maksa sinä asunto ja kulut, niin minä jään kotiin lasten kanssa ja hoidan kaiken.
Kaikki tuntemani naiset käyvät töissä.
Kyllä, mutta lapsen synnyttyä on tapana että paremmin tienaava jatkaa työelämässä ja vähemmän tienaava jää lapsen kanssa kotiin.
Onneksi nykyään näkee isejä lasten kanssa ja ovat poissa työelämästä, mutta edelleen tasa-arvosta poimitaan ne marjat ja valitetaan sitten kun pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia.
Vaikka oli mahdollisuus valita toisinkin.
Haluttiin ne lomamatkat ja muut taloudelliset edut. Sitten halutaan että mies tekisi pitkien päivien päätteeksi ne tekemättömyydet kotitöissä...
Aika halpamaista minusta.
Olin minäkin äitiyslomalla, mutta silloin elin säästöillä. Ja maksoin miehenkin menoja. Miehellä on myös mahdollisuus jäädä kotiin.
Kyllä se miehen mahdollisuus on yleensä ihan puhetta. Käytäntöä ei näy koskaan.
Aina valehdellaan ääneen että kyllä miehellä on mahdollisuus ja miehellä on mahdollisuus.
Kun ei vaan näy käytännössä mitenkään.
Että ihanko olit äitiyslomalla ihanko...
Tuon jankuttamisen sijaan pitäisi tukea miehiä ja antaa heille myös mahdollisuus olla kotona vuosia. Se lähtee teistä naisista se.
Sanoista tekoihin ja vähän äkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi maksaa shown?
Oletpa TYHMÄ.
Ihan aiheellinen huomio.
No aivan rehellisesti sanottuna, minä jään nyt kesällä välillä ylitöihin osittain sen vuoksi, että se on ainoa tapa saada mies ruokkimaan lapset oma-aloitteisesti. Muuten odottaa minun alkavan työpäivän päätteeksi tekemään ruokaa, vaikka itse on lomalla.
Yksi syy toimintaani on myös se, että haluan poikien näkevän myös isänsä tekevän ruokaa heille. Tai edes huolehtivan ruokailusta tilaamalla kotiin ruokaa…
Juuri näin.
Kerrankin nainen joka ottaa vastuun tasa-arvosta ihan käytännössä eikä jätä tasa-arvoa mölinän tasolle.
Ottakaas muut naiset mallia tästä hienosta rouvasta.
Arvostan ihan kympillä.
Meikäläinen varaisi tuollaiselle daamille kaappiin kylmää huurteista odottelemaan kun pääsee töistä. Järjestäisin myös rauhallisen tilan ja lähtisin lapsen kanssa pihalle että saa rauhoittua hetken ajan kotona töiden jälkeen ja koota ajatuksiaan rauhassa ilman että aletaan hössöttämään kotitöistä.
Täydet sydämet sulle sinne kotikatsomoon <3
lets törn taim kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani naiset käyvät töissä.
Kyllä, mutta lapsen synnyttyä on tapana että paremmin tienaava jatkaa työelämässä ja vähemmän tienaava jää lapsen kanssa kotiin.
Onneksi nykyään näkee isejä lasten kanssa ja ovat poissa työelämästä, mutta edelleen tasa-arvosta poimitaan ne marjat ja valitetaan sitten kun pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapsia.
Vaikka oli mahdollisuus valita toisinkin.
Haluttiin ne lomamatkat ja muut taloudelliset edut. Sitten halutaan että mies tekisi pitkien päivien päätteeksi ne tekemättömyydet kotitöissä...
Aika halpamaista minusta.
Olin minäkin äitiyslomalla, mutta silloin elin säästöillä. Ja maksoin miehenkin menoja. Miehellä on myös mahdollisuus jäädä kotiin.
Kyllä se miehen mahdollisuus on yleensä ihan puhetta. Käytäntöä ei näy koskaan.
Aina valehdellaan ääneen että kyllä miehellä on mahdollisuus ja miehellä on mahdollisuus.
Kun ei vaan näy käytännössä mitenkään.
Että ihanko olit äitiyslomalla ihanko...
Tuon jankuttamisen sijaan pitäisi tukea miehiä ja antaa heille myös mahdollisuus olla kotona vuosia. Se lähtee teistä naisista se.
Sanoista tekoihin ja vähän äkkiä!
Ehdotin miehelleni asiaa ja hänen vastaus oli "en ikinä pystyisi jäämään kotiin lapsen kanssa" ja lopulta minäkin laskin vain päiviä milloin pääsen takaisin töihin. Kyllähän siinä pää alkaa hajoilemaan neljän seinän sisällä pienen lapsen kanssa pidemmän päälle.