Uusi naisystävä maksattaa minulla lähes kaiken
Tai ei hän nyt aivan uusi ole, kun reilut puoli vuotta ollaan yhdessä oltu. Hänellä on yksi herttainen lapsi edellisestä liitostaan eikä se ole minulle ongelma. Vaikka raha ei ihmissuhteissa täysin keskiössä kuulukaan olla, niin silti se on alkanut minulla eniten kaihertamaan. Tuntuu, että maksan suuren osan naisystävän menoista, vaikka ainakin toistaiseksi asumme vielä eri osoitteissakin.
Hänellä ei ole esimerkiksi omaa autoa ja aina käytämme näin ollen minun autoani ja minä maksan autoilun kulut. Kaupassa hän maksaa itse ostokset, jos ne ovat pieniä ja siinä on mukana useampia hänelle itselleen tulevia juttuja, kuten meikkihommia tms. Minä taas ajaudun aina maksamaan silloin, kun tehdään isot ruokaostokset tai käydään hampurilaisella ym. Tässä vastikään oltiin kaupungilla ja lähellä oli jäätelökioski. Hänen lapsensa tuli minulta kysymään, että ostettaisiinko jätskit? Totesin, että mitäköhän äitisi siihen sanoo, niin lapsi totesi; "äiti käski kysyä sinulta, että ostettaisiinko jäätelöt".
Tässä kohtaa moni sanoo, että nosta kissa pöydälle aiheesta, mutta totuushan on, että näin ei voi tehdä ilman riitaa ja ilmapiirin kiristymistä.
Kommentit (99)
Onnea valitsemallesi tielle. Ei ehkä kannata muuttaa yhteen, tai sä maksat ihan kaiken.
Kissa pöydälle ja jos siitä riitaa syntyy niin tee omat johtopäätöksesi siitä millainen ihminen uusi kumppanisi on. Miksi välttelet konfliktia?
Vierailija kirjoitti:
Ja te sitten yhdessä suunnittelette syömiset ja kokkaatte, katatte sekä siivoatte jäljet?
Ja sinä varmaan syöt vain pari perunaa ja puolikkaan pihvin kun naisystävä lapsineen syö nelinverroin suhun nähden ja vielä jälkkärinkin.
Karkkeja, sipsiä ja lintuja et myöskään nautiskele.
Ja miten tämä liittyy siihen, että toinen maksaa kaiken? Jos syö pari perunaa enemmän, niin sekö meinaa sitä, että on velvoitettu maksamaan kaikki kulut?
Jos työelämässä naisen euro on 80 senttiä, niin parisuhteessa miehen euro on 20 senttiä.
Kyllä nainen tulee kalliiksi tavalla tai toisella. Saatko mitään vastiketta rahoille?
Kannattaa pistää suhde poikki. Sä olet vain lompakon roolissa. Itselläni tuli kanssa paljon näitä yhäreitä vastaan jotka halusi maksattaa kaiken minulla. Paljon parempi sinkkuna. Jää rahaa säästöönkin.
Olet uhri, vaikka nainen on omasta mielestäsi herttainen. Alpha Fux Beta Bux tilanne
En katselisi kauan moista. Ja varsinkaan lasten juttuja en rahoittaisi. Kokeile keskustelua asiasta. Jos menee mökötykseksi niin tiedät että yhteenmuuton jälkeen se reaktio on sitten potenssiin kymmenen.
Me maksetaan kaikki yhteiset kulut nettotulojen suhteessa. Siis ihan kaikki, myös jäätelötötteröt. Yhteisiä on myös esim vessapaperi ja kösisaippua. Otetaan kuitit talteen ja tasataan kerran viikossa. Kumpikin maksaa itse kaikki henkilökohtaiset kulut esim kosmetiikka, harrastukset, lapsen kulut, vaatteet…meillä on kaksi autoa joten molemmat maksaa oman auton kulut itse. Mökkimatkan bensat pannaan tasaukseen.
Tämä sovittiin jo ennen yhteenmuuttoa. Hyvin on toiminut. Nettotulot todetaan veropäätöksestä (verotettava tulo kunnallisverotuksessa miinus verot ja maksut yhteensä). Kun toinen saa esim palkankorotuksen toinenkin hyötyy tätä kautta.
Pihiltä mieheltä vaikutat. jos yhden jäätelön ostaminen lapselle närästää.
Tosin kylläkin niitä jäätelöitä pitäis ostaa kolme, eli jokaiselle, mikä tekee jotain 16 euroa, mikäli ostaa tötteröt.
Kai nyt jonkun tolkun voit hommalle laittaa, kyse on vain siitä, uskallatko ja haluatko.
Ei kai se nyt yksin miehen tehtävä ole maksaa aina hampurilaisateriat ja jäätelöt kaikille.
Toki ruokakuluihin tulee osallistua omalta osaltaan jos viettää aikaa ja vkonloput naisystävän luona.
Mutta vain omalta osaltaan.
Sun ap kannattaa huomata, että kulutat ap:n luona ollessai myös wc-paperia, talouspaperia, vettä ja sähköä.
Onko sulla mukana omat hygieniatarvikkeet kuten, hammastahnat, shampoot, suihkusaippuat ja muut vastaavat?
Vierailija kirjoitti:
Pihiltä mieheltä vaikutat. jos yhden jäätelön ostaminen lapselle närästää.
Tosin kylläkin niitä jäätelöitä pitäis ostaa kolme, eli jokaiselle, mikä tekee jotain 16 euroa, mikäli ostaa tötteröt.
Kai nyt jonkun tolkun voit hommalle laittaa, kyse on vain siitä, uskallatko ja haluatko.
Ei kai se nyt yksin miehen tehtävä ole maksaa aina hampurilaisateriat ja jäätelöt kaikille.
Toki ruokakuluihin tulee osallistua omalta osaltaan jos viettää aikaa ja vkonloput naisystävän luona.
Mutta vain omalta osaltaan.
Sun ap kannattaa huomata, että kulutat ap:n luona ollessai myös wc-paperia, talouspaperia, vettä ja sähköä.
Onko sulla mukana omat hygieniatarvikkeet kuten, hammastahnat, shampoot, suihkusaippuat ja muut vastaavat?
Älä nainen viitsi. Lue ap:n kirjoitus tarkkaan. Kysymys ei ole jäätelö tötteröstä.
Ai kauhia tuota jäätelöhommaa, en kyllä ikinä kehtais.
Onko teillä isot tuloerot, onko hän vähävarainen, oletteko suomalaisesta kulttuuritaustasta? Yritän ymmärtää mikä tuossa voi olla takana, on niin erikoista käytöstä.
Minulla oli yksi miesystävä (amerikkalainen) joka halusi maksaa ihan kaiken, se oli kyllä vaikea pala niellä vaikka yritin antaa vähän periksi independent woman tavoistani. Mutta luulen että Suomessa yleisin tapa on se, että kumpikin makselee niin että menee suurinpiirtein tasan. Mistään penninviilauksesta en tykkäisi, että maksetaan erikseen tms., liian kylmäkiskoista meininkiä. Mieluummin tarjoan sitten itse. Mutta kyllä se alkais kaivella jos toinen aina antais minun tarjota.
Ens kerralla kun lapsi pyytää sulta sano että lompsa jäi autoon, kotiin, jonnekin ja äiti saa nyt maksaa. S-Marketin halvin tuutti on noin 50sn, osta sieltä.
Aika noloa tuo että äiti käskee kysyä sinulta (maksattaa jäätelöt sinulla). Hänen lapsihan on kyseessä.
Ei jatkoon!
Onks tää naisystävä ihan kantasuomalainen? Jossain muissa kultttuureissa on totuttu siihen että mies maksaa.
Ja te sitten yhdessä suunnittelette syömiset ja kokkaatte, katatte sekä siivoatte jäljet?
Ja sinä varmaan syöt vain pari perunaa ja puolikkaan pihvin kun naisystävä lapsineen syö nelinverroin suhun nähden ja vielä jälkkärinkin.
Karkkeja, sipsiä ja lintuja et myöskään nautiskele.