Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies antoi 3 -vuotiaalle 20 euroa...

Vierailija
22.06.2014 |

... risteilylle taskurahaksi. Ollaan siis lähdössä vauvan ja 3 -vuotiaan kanssa Tuhkolman risteilylle isovanhempien kera ja mies / lasten isä ei joutuu jäämään töihin. Antoi sitten 3 -vuotiaalle vähän taskurahaa käytettäväksi, 20 euron setelin. Mitä mieltä olette summasta?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 13:41"]Kyllä 3-vuotiaalle voi jo hieman rahan arvoa opettaa. Voitte laivalla yhdessä tutkia mitä rahalla saa ja ostetaanko sillä esimerkiksi yksi "kallis" lelu vai hieman halvempi lelu ja vähän karkkia. Ja jos rahaa jää yli, niin se laitetaan säästöön ja lapsi saa sillä sitten myöhemmin ostaa jotain.

Nyt jo 4-vuptiaalle kummitytölleni annan joskus muutaman kaksieuroisen. Ne laitetaan yhdessä talteen lapsen kukkaroon ja joskus lasketaan paljonko rahaa on. Yhdessä olemme sitten menneet lapsen kanssa (vanhempien luvalla) kauppaan ostamaan lapselle jonkun lapsen himoitseman lelun mihin rahat riittävät. Yhdessä olemme laskeneet ja joskus olen luvannut maksaa lput, mihin lapsen rahat eivät riitä, jotta saamme sen lelun, mihin itsekin olen tyytyväinen.

Ja lapsi on ylpeä kun sai maksaa sen ihan itse. Vaikkei suoraan rahan arvoa ymmärrä, niin ymmärtää sen että omalla pienellä rahamäärällä saa pienen lelun, ei mitään isoa, koska ne ovat kalliita ja vaativat paljon enemmän rahaa.

[/quote] Olet ihana kummi :,)

Vierailija
62/62 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea tätä ketjua, kun tämä sääkin on mitä on näin juhannuksen aikaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja kyseli ihan järkevää asiaa, kun lapsi taitaa olla hänen esikoisensa jne. Eihän hän ole rahoillaan leveillyt, ottakaa ihmiset järki käteen! Hänhän on vain antanut taustatietoja.

Osa ihmisistä taitaisi sopia luonteensa puolesta vaikka yleiseksi syyttäjäksi, älykkyysosamäärä ei vain taitaisi riittää tutkinnon suorittamiseen :)

20e on ihan passeli summa, kymppi ois ehkä liian vähän ja 50e liian paljon. Mutta itse en lähtisi vielä 3-vuotiaalle rahan säästämistä opettamaan juuri lainkaan. Sitä voi alkaa opetella sitten parin vuoden päästä.

Antaa lapsen nauttia vain itse ostotapahtumasta,  että pääsee antamaan rahan itse myyjälle jne.

terveisin kahden aikuisen pojan äiti, pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän