Haluaisin mennä käymään festareilla, mutta en voi kun ahdistaa muiden alkoholinkäyttö
Kommentit (27)
Arvasin heti otsikon nähdessäni, että alkoholia liikaa kittaavat ovat tulleet alapeukuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa hakea apua alkoholiongelmaasi.
Ei mulla mitään alkoholiongrlmaa ole. Juon ehkä kaksi kertaa vuodessa lasin skumpaa ollessani juhlissa. Silloinkin yleensä otan alkoholittoman version.
Kaikki festarit ei ole ryyppäjäisiä. Kokeile vaikka Savonlinnan ooperajuhlia.
Mene festareille ja koita käsitellä ahdistuksesi. Kokemuksesta voin sanoa, että kotiin ei kannata jäädä nököttämään tuntemattomien alkoholinkäytön takia, heitäkään kun ei kiinnosta muu, kuin oma kaveriporukka.
Kaikki ei tosiaankaan juo festareilla, monet menee sinne kuuntelemaan musiikkia ja tapaamaan ihmisiä ja nauttimaan fiiliksestä. Sinne vain, festareille mahtuu kyllä kaikki. Toisten juomisesta ei tarvi välittää. Ne juo jotka haluaa ja ne ei juo, jotka ei halua.
Et ole ainut. Olen monesti jättänyt menemättä festareille, koska se kulttuuri on niissä usein niin päihdekeskeistä. Ei minua ainakaan haittaa alkoholinkäyttö, jos se on kohtuullista, ei päihtymishakuista. Silloin tällöin otan itsekin lasin viiniä ruoan kanssa tai nostan kuohumaljan. Mutta kun en itse nauti ollenkaan siitä, että pää on sekaisin, niin ei jaksaisi katsella muitakaan sekoilevia ryyppääjiä.
haluaisin mennä kirkkoon, mutta ahdistaa se uskonto. Ärsyttää, että nekin on sellaisia hihhulipaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Kaikki festarit ei ole ryyppäjäisiä. Kokeile vaikka Savonlinnan ooperajuhlia.
Savonlinnan oopperajuhlat onkin hienot juhlat. Ei niitä kyllä yleensä sanota festareiksi.
Miksi annat ahdistuksen hallita sinua? Tietysti menet festarille vaikka kaikki olisi konttaus kunnossa siellä
Jos on ikärajaton festari, yleensä siellä on omat anniskelualueet. Ei siellä joka paikassa ryypätä.
Onhan se toki kivaa vänistä ihan vänimisen ilosta kun ei muuta keksi.
Mene Suviseuroille, siellä tuskin on alkoholin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin heti otsikon nähdessäni, että alkoholia liikaa kittaavat ovat tulleet alapeukuttamaan.
Minä en ole koskaan juonut alkoholia, mutten myöskään kärsinyt toisten kännäämisestä festareilla. Menen sinne ihan omin aatoksin, välittämättä muista.
Mikä on tämä ap:n oletus, että kaikki ovat kännissä festareilla? Et ole juuri nykyfestareilla tainnut käydä. Päiväsaikaan varsinkin aika harva on ihan umpikännissä ja jos sivistynyt alkoholin nauttiminen sinua risoo, niin sitten on tosiaan parempi, ettet liiku kotoasi ollenkaan. Nimittäin narkkeja ja kännisiä on ihan tuolla ulkomaailmassa ihan ilman festareitakin.
Ymmärrän ahdistuksen <3 mutta jos vain pystyt, koita mennä mukaan vain!
En itsekään välitä alkoholia käyttää, mutta käyn silti keikoilla kyllä. Vaikka ärsyttää myös ne pahimmat, jotka ördää.
Mitä enemmän meitä siellä kuitenkin käy, sitä enemmän ehkä "löydetään kaltaisiamme" ja muutkin alkaisi uskaltautua tulla sinne, jotka ei välitä juomisesta. :)
Vierailija kirjoitti:
haluaisin mennä kirkkoon, mutta ahdistaa se uskonto. Ärsyttää, että nekin on sellaisia hihhulipaikkoja
Defenssit puskee alkoholisteilla päälle.
Olen miettinyt samaa. Miksi aina on tyypättävä?