Henkinen paha olo hallitsee..
Lopetin psyykelääkkeet alkuvuodesta. Pari kk meni hyvin, mutta sitten lääkäri määräsi uudelleen Ketipinor 25mg ahdistuneisuushäiriöön. Alussa se auttoi, nyt tuntuu että oireet ovat taas palanneet.
Mieltäni hallitsee erittäin häiritsevät asiat. Tapasin nykyisen mieheni viime vuonna ja menimme juuri kihloihinkin. Suhde on hyvä ja mies ihana. Yksin ollessani, ahdistuksen ollessa huipussaan alan ajattelemaan synkkiä juttuja; entä jos mieheni löytää toisen, haluaa jättää minut, kuolaa muiden perään...jne. Vertailen itseäni muihin ja pelkään menettäväni onneni. Joskus jopa ahdistun siitä ajatuksesta, että mieheni katselee muita, vaikkei tee sitä sillä silmällä. On luotettava ja kunnollinen.
Ahdistusta ja pelkoa lisää se, että rankan menneisyyteni vuoksi osa miehen lähipiiristä vastustaa suhdettamme ja puhuu minusta pahaa miehelleni. Mieheni tietää kaiken minusta ja joutuu usein puolustelemaan suhdettamme ja minua.
Hyvinä päivinä näitä fiiliksiä ei ole. Ahdistuksen ollessa poissa tunnen itseni varmaksi kaikesta sekä iloiseksi. Juominen lisää mulla ahdistusta - krapulassa tunnen että sekoan enkä kestä enää. Haluaisin ajatuksiltani rauhan ja oloni normaaliksi. Lisättäköön, että mulla on epävakaa persoonallisuus.
En haluaisi kuulla olevani hullu, vaan saada vertaistukea muilta ahdistuneisuushäiriöstä/epävakaudesta kärsiviltä. Mikähän tähän auttaisi? Onkohan lääkitystä muutettava/lisättävä?
Puhu lääkärille. Ketipinoria voi lisätä ja masennuslääke mukaan. Mulla oli tossa cymbalta mukana ketipinorin lisäksi ja hyvin toimi. Tarkoituksena kuitenkin että pääset niistä joskus eroon.