Pettynyt lapsen kummiin :-(
Ollaan kaverini kanssa ristiin toistemme lasten kummeja. Viime vuosina ei ole enää hirveästi yhteyttä pidetty, mutta nyt kummilapset ovat rippikouluiässä, joten kummille on taas tarvetta. Oltiin minun kummilapseni rippijuhlissa ja annettiin toiseen mukaan lahjaksi rahaa mopokorttia varten. 50 euroa vain, mutta sekin on iso raha minulle, sillä olen äitiyslomalla. Oli hauska nähdä pitkästä aikaa ja puhuttiin, että pitää kyläillä ja pitää paremmin yhteyttä. Oman lapseni rippijuhla oli myöhemmin, eikä tämä kummi osallistunut lapsen rippijuhlaan eikä konfirmaatioon. Postilaatikkoon oli sentään tuonut kortin. Pelkän kortin siis. Ei rahaa, ei lahjaa. Ottaa niin päähän lapsen puolesta. Jos olisin tiennyt, että lahjojen antaminen on yksipuolista, olisin ennemmin antanut senkin rahan omalle lapselleni. Kuinka kukaan voi olla noin juntti?
Jos tämä kummitäti nyt sattuu palstalle ja lukee tämän, niin varmaan tunnistaa itsensä, mutta ihan sama. Eipä paljon kiinnosta ajatella hänen tunteitaan nyt. Ja ihan turha esittää myöhemmin kutsua lapsen valmistujaisiin, lakkiaisiin tms. En ole maisemissa...
Kommentit (87)
No ei ole lapsen vika, jos äitinsä mokaa, ja olisi ollut sinulta todella ala-arvoista "laittaa vahinko kiertämään" ja kostaa omalle kummilapsellesi. Se ei hyödyttäisi ketään, sitten olisi vain yhden sijaan kahdella lapsella pettynyt mieli. Olet pettynyt äitiin, et lapseen, joten älä kosta raukkamaisesti syyttömälle lapselle. Jos haluat tilanteeseen jotenkin puuttua, puhu suoraan sille aikuiselle johon olet pettynyt.
Kaikki ei edes käy rippikoulua eikä näin ollen mitään rahankeruujuhliakaan järjestetä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:18"]Mitä miehesi on asiasta mieltä?
[/quote][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:18"]Mitä miehesi on asiasta mieltä?
[/quote]
On ihan yhtä pettynyt kuin minäkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:03"]Kaikki ei edes käy rippikoulua eikä näin ollen mitään rahankeruujuhliakaan järjestetä.
[/quote]
No tässä tapauksessa nyt kumpikin lapsista kävi rippikoulun.
ap
Mä olen ap täysin sun puolella. On näitä ihmisiä jotka haluaa saada, mutta ei antaa.
Onneksi en kuulu kirkkoon ja en voi ruveta kenenkään kummiksi. Kyllä monelle kummi on vaan lahjakone.
olishan se tietysti kauheeta kasvattaa selkäranka ja soittaa sille kummille ja kysyä että koska susta on tullut tuollainen narttu
Mitä miehesi on asiasta mieltä?