Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette ratkaisseet, jos miehen kanssa toiveet asumispaikan/asunnon suhteen eivät kohtaa?

Vierailija
20.06.2026 |

Olen väsynyt nykyiseen asuntoomme, joka ei miestäni vastaa tarpeitamme. Haluan muuttaa. Mies ei halua tai jos suostuisi muuttamaan, on eri mieltä paikasta. 

Miten olette ratkaisseet vastaavan tilanteen? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Tyytymällä siihen, että jos mies ei halua, ei voi pakottaa. Tosin meillä oli kyse siitä, että mies ei halua teettää (eikä tehdä) yhtä ainuttakaan remonttia aivan täydellisellä sijainnilla olevaan kotiimme.

Näitä kun on riittävän monta, niin tuntee, että ei välitetä eikä arvosteta. Suhde näivettyy.

Vierailija
2/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet naimisissa yli 30 vuotta. Päätämme kaikki isot asiat aina yhdessä niin, että päätös miellyttää molempia. Niin kauan, kun yhteistä ratkaisua ei löydy, ei tehdä muutoksia elämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin hankkii asunnon, johon on varaa. Ei pidä jäädä elämään ihmisen kanssa, jonka kanssa toiveet eivät kohtaa. Tosin kurjaa, jos muutos tarkoittaa, että mies voi elää unelmaansa ja sinä elät yksin vuokralla paikassa, johon et missään nimessä halunnut.

Vierailija
4/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaisi asua maalla ja minä isossa kaupungissa. Tehtiin kompromissi ja muutettiin Helsinkiin

Vierailija
5/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten mun (hirveä) anoppi. Sanoi, että ei voi muuta tehdä, kuin odottaa, että mies kuolee, sitten muuttaa minne haluaa. 

Vierailija
6/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet naimisissa yli 30 vuotta. Päätämme kaikki isot asiat aina yhdessä niin, että päätös miellyttää molempia. Niin kauan, kun yhteistä ratkaisua ei löydy, ei tehdä muutoksia elämässä. 

Tuohan tarkoittaa, että toinen pystyy torppaamaan kaikki toisen unelmat

Vierailija
7/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi asua maalla ja minä isossa kaupungissa. Tehtiin kompromissi ja muutettiin Helsinkiin

Vähemmästäkin on oksennus lentänyt.

Vierailija
8/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies  halusi ok-taloon, minä en. Oltiin ok-talossa 6 v, myytiin, nyt molemmat tyytyväisinä kerrostalossa. Antaa kokeilla siipiään.

Vierailija
9/9 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löysin unelma-asunnon eikä mies ollut innostunut asiasta,niin sanoin ostavani sen yksin kunhan mies lunastaa minut ulos nykyisestä asunnostamme. Voidaan sitten tavata viikonloppuisin  vuorotellen kummankin luona. Mies sitten päättikin ostaa sen uuden asunnon yhdessä kanssani. On ollut tyytyväinen ratkaisuunsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi