Juhannusdraama-ketju! Vetikö mies kännit heti aamusta, itkevätkö lapset tylsyyttä? Jaetaan!
Me ollaan vauvamme kanssa perheen mökillä ja eilen isäni kävi mun päälle autotallissa ja lähti sitten ovet paukkuen mökiltä, ottaen kostoksi mukaan tiskiharjan ettei voida pestä astioita. Sellainen startti. Tänään ollaan sitten keskenään minä, mies, vauva ja koirat, äitini tulee käymään päivällä.
Kommentit (92)
Ei ole miestä kenen kanssa riidellä. Mutta onneksi on kissoja, niillä on joku härdelli taas menossa. Sähinää ja läpsimistä. Illalla lähden sitten sukulaisia moikkaamaan. Grillataan varmaan. Itikoiden syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhdessä laitettu piha priimakuntoon. Nyt sitten vain ihaillaan maisemia ja levätään. En päästäisi ketään mun puutarha töitäni tekemään, siten ei olisi omaa tekemisen iloa. Puoliso auttaa ettei jää ihan kaikki minulle.
Kiva kun pystyt.
Minun selkäni on niin rikki, että olen onnellinen kun pääsen vielä kävelemään, kyykistymään ja kumartelemaan en kykene, enkä kantamaan mitään raskasta. Anteeksi kovasti kun ostan palvelut ja sinä siitä mielesi pahoitat.
Mistä teitä ääliöitä oikein riittää?
Samaa mietin, sanookohan nää ääliöt pyörätuolissa istuvalle, että miksi et siivoa itse, minä kyllä siivoan ja teen pihatyöt itse.
😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toi ryyppykaverinsa tänne mökillemme, jossa olin yksin vauvan kanssa. Joku Reiska paskansi verannan lattialle ja äijät telakoitui tuvassa. Illan päätteeksi sauna paloi ja mun mies hukkui järveen. Itkettää ja suututtaa, kun vieraat eivät tuoneet edes omia grillimakkaroita ja minun täytyy laittaa juhannus koko miehen suvulle. Anoppi siivosi mielenosoituksellisesti koko yön, kun oli ”taas niin kamalan sotkuista”. Sitten mun isä tuli paikalle, joi kaikkien juhannusviinat ja varasti tiskiharjan. Onneksi on vauva av mihin pystyy purkautumaan, muuten sekois.
Tuohan se tietty voittajaolon kun saa tulla rikkomaan rauhallisesti leikkivien kavereiden hiekkalinnan. Mutta jossain vaiheessa turpa kärsii, kun toiset suuttuu.
Miesvihako on rauhallista leikkimistä? Tuskin!
Vierailija kirjoitti:
Tultiin eilen illalla iltayöstä mökille. Teini herätti klo 6.30 hämähäkin takia. Sen jälkeen kukaan ei enää nukkunut. Itkuinen ja hämpistä ahdistunut teini haluaa ehdottomasti takaisin kotiin.
Onko teini down?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toi ryyppykaverinsa tänne mökillemme, jossa olin yksin vauvan kanssa. Joku Reiska paskansi verannan lattialle ja äijät telakoitui tuvassa. Illan päätteeksi sauna paloi ja mun mies hukkui järveen. Itkettää ja suututtaa, kun vieraat eivät tuoneet edes omia grillimakkaroita ja minun täytyy laittaa juhannus koko miehen suvulle. Anoppi siivosi mielenosoituksellisesti koko yön, kun oli ”taas niin kamalan sotkuista”. Sitten mun isä tuli paikalle, joi kaikkien juhannusviinat ja varasti tiskiharjan. Onneksi on vauva av mihin pystyy purkautumaan, muuten sekois.
Tuohan se tietty voittajaolon kun saa tulla rikkomaan rauhallisesti leikkivien kavereiden hiekkalinnan. Mutta jossain vaiheessa turpa kärsii, kun toiset suuttuu.
Tää on juhannusdraamaa-ketju AV:lla. Muista hengittää välillä! ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on juhannusdraamaa-ketju AV:lla. Muista hengittää välillä! ; )
Sieltä hiekkikseltä se kiusaaminen alkaa. Ja jatkuu läpi elämän ja loppuu vanhainkodin vuodeosastolla hoitajien simputukseen.
Ja äiskät (sinä?) vaan naureskeleee, et poijaat on poikia.
Vierailija kirjoitti:
Tultiin eilen illalla iltayöstä mökille. Teini herätti klo 6.30 hämähäkin takia. Sen jälkeen kukaan ei enää nukkunut. Itkuinen ja hämpistä ahdistunut teini haluaa ehdottomasti takaisin kotiin.
Anna kun arvaan: olette Hesasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teini down?
Pelkääkö downit hämähäkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs APn isä pillastui?
Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ei syö lääkkeitä. Pitemmän aikaa on vaikuttanut aika epävakaalta ja eilen heti aamusta tiesin että jotain tapahtuu. Haastoi kaupan pihassa riitaa kahden eri tuntemattoman henkilön kanssa, ja kun tultiin tänne niin alkoi kunnon psykoosisekoilu, väitteet että koitamme hyötyä hänestä jotenkin, haukkui kaikkia ihmisiä ja sen sellaista. Aloin itkemään kun kaikki lapsuuden traumat tuollaisesta käytöksestä pamahti pintaan niin isä ahdisti minut autotallin nurkkaan ja alkoi huutamaan että selitä miksi v*ttuilet ja löi. Äitini oli tulossa tuomaan vauvalle vaatteita niin isä parkkeerasi auton tahalleen eteen niin ettei pihaan pääse kääntymään, kysyin miksi tekee tahalleen kiusaa niin huuto alkoi taas ja lähti sitten pois. AP
Jos ukko käyttäytyy noin, niin sun kannattaa soittaa sille kytät perään, ettei se käy kenenkään muun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei ole näkynyt maanantain jälkeen ja tänään olisi lähtö juhannuksen viettoon. Elossa on.
Huhhuh. Luuletko että saapuu paikalle?
Mitä teet jos ei saavu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: olette Hesasta?
Ei olla Hesasta tai edes Helsingistä😆 Ihan pikkukaupungista ollaan ja teini on lukiolainen..👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi teitä. Minulla on ihana aamu yksin lähiökerrostalokämpässä, parvekkeella kauniit kukat ja linnunlaulu. Kahvit juotu, karjalanpiirakat ja munavoita oli aamiaiseksi. Pikku hiljaa lähden torille fiilistelemään. Upea juhannus aluillaan. Kyllä kelpaa.
Minun ei onneksi tarvitse tyytyä jerrstalokoppiin, istun omakotitaloni pihalla, aamulla kävin savusaunassa kun eilen lämmitin, hyvät löylyt sain vielä, saunan jälkeen uin kirkkaassa lammessa, Vesi on todella viileää mutta ihanan puhdasta. Linnut laulaa, kaunista on.
Lapset perheineen tulevat lounaalle jonka yhdessä grillaaminen.
Talonmiespalvelu hoiti pihani eilen priimakuntoon. Kantoi puut sanalle, vesi sinne tulee hanasta.
Kyllä köyhillä eläkeläisillä on kurjaa. Kaikki viedään, indeksi on taittunut ja lääkäriin on jono.
Mies lähti kaverinsa kanssa juhannuksen viettoon eilen yhdeksi yöksi. Minä jäin kotiin vauvan kanssa. Yleensä niin rauhallinen vauva alkoi tehdä ilmeisesti hampaita aamyöllä ja olen kuunnellut huutoa tuntikausia kannellen ja harhauttaen ties millä keinoin, että hetkeksi rauhoittuisi. Vihdoin väsy voitti ienkutinan ja vauva nukahti päiväunille. Mies lupasi palata kotiin puolilta päivin, joten draama on vasta tulossa, kun hän suvaitsee palata tunteja myöhässä.
Eilen illalla kurvasi pihaamme tytär perheineen juhannuksen viettoon, kuten olimme sopineet. Paljastui kuitenkin heti, että koko perhe on yskäinen ja flunssainen. Mutta kun koronatesti oli negatiivinen niin ei kuulemma haittaa! Niin, onhan meillä vanhuksilla aikaa sairastaa. Eihän meillä voi olla kiirettä töissä tai sovittuja ja odotettuja menoja tulossa. Tästä on ennenkin kyllä puhuttu ja olen pyytänyt ilmoittamaan, jos ovat taudissa, kun on ollut sovittu kyläily puolin tai toisin. Mutta kun "ei se välttämättä tartu" ja "taudin nyt voi saada mistä tahansa"... No enpä ole vuosikausiin saanut muualta kuin tyttäreni perheeltä. Mutta pitäisi jaksaa ymmärtää ja ottaa tauti kuin tauti iloiten vastaan, kun heillä on pieniä lapsia jotka ovat usein sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs APn isä pillastui?
Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ei syö lääkkeitä. Pitemmän aikaa on vaikuttanut aika epävakaalta ja eilen heti aamusta tiesin että jotain tapahtuu. Haastoi kaupan pihassa riitaa kahden eri tuntemattoman henkilön kanssa, ja kun tultiin tänne niin alkoi kunnon psykoosisekoilu, väitteet että koitamme hyötyä hänestä jotenkin, haukkui kaikkia ihmisiä ja sen sellaista. Aloin itkemään kun kaikki lapsuuden traumat tuollaisesta käytöksestä pamahti pintaan niin isä ahdisti minut autotallin nurkkaan ja alkoi huutamaan että selitä miksi v*ttuilet ja löi. Äitini oli tulossa tuomaan vauvalle vaatteita niin isä parkkeerasi auton tahalleen eteen niin ettei pihaan pääse kääntymään, kysyin miksi tekee tahalleen kiusaa niin huuto alkoi taas ja lähti sitten pois. AP
Lähikö autolla? Psykoosipotilaat ei saa ajaa autoa, soita poliisit perään.
Lähti. Meni kotiinsa avovaimonsa luo, veikkaan että siellä saadaan sellaiset hulinat käyntiin että poliisit tulevat paikalle joka tapauksessa. AP
Otan osaa ap.
Olen tuntenut läheisesti kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan. En halua yleistää, mutta ainakin siinä omassa tilanteessani kaikki oli helvetillistä. Olen n i i n onnellinen että en ole enää siinä tilanteessa.
Että ei esim. enää tarvitse miettiä päättyykö ryyppyputki tällä kertaa tähän ja laukeaako psykoosi. Tai katsoa kuinka heitteille jättää lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhdessä laitettu piha priimakuntoon. Nyt sitten vain ihaillaan maisemia ja levätään. En päästäisi ketään mun puutarha töitäni tekemään, siten ei olisi omaa tekemisen iloa. Puoliso auttaa ettei jää ihan kaikki minulle.
Kiva kun pystyt.
Minun selkäni on niin rikki, että olen onnellinen kun pääsen vielä kävelemään, kyykistymään ja kumartelemaan en kykene, enkä kantamaan mitään raskasta. Anteeksi kovasti kun ostan palvelut ja sinä siitä mielesi pahoitat.
Mistä teitä ääliöitä oikein riittää?
Hienoa että saat nuo palvelut ostamalla, työllistät ihmisiä ja voit nauttia mökistäsi!
Ajattelemattomia ja yksioikoisia jussinviettäjiä riittää.
Hyvää juhannusta!
- eri
Anteeksi, mutta mua naurattaa hirveästi tuo tiskiharjan vieminen :D.
Jos olisin sinun miehesi niin uittaisin tuollaisen appiukon jorpakossa. Uittaisin kyllä oman isänikin jos se tuollaiseksi alkaisi. Olkoot vaikka mikä mielenvika tai sairaus kyseessä.