Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujous tulkitaan väärin

Vierailija
21.06.2014 |

Olen hyvin ujo, kun olen sellaisen miehen seurassa, johon tunnen voimakasta vetovoimaa. Ihastuminen vie minut aivan jumiin. Mies tulkitsee sen kylmyytenä ja ylimielisyytenä. En tiedä miten pääsisin tästä yli, ja voisin ilmaista kiinnostukseni. Tuntuu lähinnä siltä, että miehen pitäsi olla joku mentalisti huomatakseen, että olen ihastunut. Mikä neuvoksi? En pysty kertomaan sitä. Siis en kerta kaikkiaan PYSTY. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:51"]

En ole koskaan tavannut ujoa, mutta itsevarmaa ihmistä. Ujous johtuu siis omasta epävarmuudesta ja liiasta itseen keskittymisestä. Enkä tiedä tulkitaanko ujoutta edes kovin väärin, onhan se kylmää ja koppavaa se käytös. Itseen käpertyneisyydestä ei viitsitä sen vertaa päästää irti, että antaisi kommunikaation kautta minuudesta mitään toisille. Että sikäli, en ihmettele, jos eivät ujot kiinnosta kaikkia.

[/quote]

En ole kylmä enkä koppava. Ja tässä ketjussa oli kyse ujoudesta sen ihastuksen läsnäollessa, mikä onkin todella jäätävää. Muistelen viikkoja jälkikäteen omia tyhmiä sanoja ja ilmeitä. Exän kanssa se helpotti, kun hän osoitti rakastavansa minua sellaisena kuin olin, ja kaikki oli sitten helppoa. Seksi myös ihanaa. Eli kannattaa nähdä vaivaa sen ujon naisen kanssa, koska sillä voi olla todella paljon annettavaa makuuhuoneessa (ne kaikki tukahdutetut ja patoutuneet tunteet). Oli kuin padot olis avautuneet ja se oli kyllä aivan taivaallista, myös miehelle. 

ei ap

Vierailija
42/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:54"]

En ole koskaan tavannut ujoa, mutta itsevarmaa ihmistä. Ujous johtuu siis omasta epävarmuudesta ja liiasta itseen keskittymisestä. Enkä tiedä tulkitaanko ujoutta edes kovin väärin, onhan se kylmää ja koppavaa se käytös. Itseen käpertyneisyydestä ei viitsitä sen vertaa päästää irti, että antaisi kommunikaation kautta minuudesta mitään toisille. Että sikäli, en ihmettele, jos eivät ujot kiinnosta kaikkia.

[/quote]

Oletpa epäempaattinen. Mutta se on totta, etteivät ujot ole itsevarmoja. Tässä StubbLandiassa he joutuvatkin helposti muiden jalkoihin. En minäkään yhtään ihmettele etteivät kiinnosta kaikkia, tai edes kovin monia. 

t. ujo ja introvertti, ja jo luopunut toivosta 

[/quote]Millä perusteella epäempaattinen? Miksi odotat minulta empatiaa? Olisko niin, että jos haluat ymmärrystä, ala ensin ymmärtää itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:02"]

[/quote]

En ole kylmä enkä koppava. Ja tässä ketjussa oli kyse ujoudesta sen ihastuksen läsnäollessa, mikä onkin todella jäätävää. Muistelen viikkoja jälkikäteen omia tyhmiä sanoja ja ilmeitä. Exän kanssa se helpotti, kun hän osoitti rakastavansa minua sellaisena kuin olin, ja kaikki oli sitten helppoa. Seksi myös ihanaa. Eli kannattaa nähdä vaivaa sen ujon naisen kanssa, koska sillä voi olla todella paljon annettavaa makuuhuoneessa (ne kaikki tukahdutetut ja patoutuneet tunteet). Oli kuin padot olis avautuneet ja se oli kyllä aivan taivaallista, myös miehelle. 

ei ap

[/quote]Käytös on kylmää ja koppavaa, ei henkilö. Nyt ne lukulasit päähän.

Vierailija
44/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä, mutkumutku. Kiva tekosyy toi ujous olla elämättä ja olla menemättä mukavuusalueiden ulkopuolelle ja sälyttää vastuuta kanssaihmisille.

Vierailija
45/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei ap

[/quote]

Tämän voin allekirjoittaa. Piiritin ujoa naisystävääni todella kauan, mutta niin sieltä paljastui varsinainen tiikeri kun pääsimme viimein hommiin. Kun ne estot katoavat, ne katoavat. Puhumattakaan siitä, että hän oli ollut ujouttaan aika kauan ilman... sai orgasmin todella helposti, mikä oli tietysti ihanaa. Yhä vielä on kiihkeää, kymmenen vuoden jälkeen. 

mies

Vierailija
46/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^että kaikki estot katoavat kaikilta stereotyyppisesti kerralla ja valtava avoimuus hyökyy?

Vierailija
47/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:06"]

[/quote]

ei ap

[/quote]

Tämän voin allekirjoittaa. Piiritin ujoa naisystävääni todella kauan, mutta niin sieltä paljastui varsinainen tiikeri kun pääsimme viimein hommiin. Kun ne estot katoavat, ne katoavat. Puhumattakaan siitä, että hän oli ollut ujouttaan aika kauan ilman... sai orgasmin todella helposti, mikä oli tietysti ihanaa. Yhä vielä on kiihkeää, kymmenen vuoden jälkeen. 

mies

[/quote]

Samaa mieltä. Ne jääkuningattaret kannattaa sulattaa. Siellä syvällä sisällä lyövät liekit. Etelän maissa tämä ymmärretään, mutta Suomessa pitäisi naisen olla reipas ja rempseä (mitä itse en arvosta). Miehenä arvostan naisessa pientä mystiikkaa ja olen valmis tekemään töitä valloittaakseni hänet. Ujo ja estoinen nainen on monesti pohjimmiltaan todella intohimoinen - ja halukas. Älkää miehet luovuttako niin helpolla! 

Kun saa ujon naisen antautumaan (tai saamaan orgasmin!), on se kuin olis voittanut maailmanmestaruuden. :) Tekee niin hyvää itsetunnolle. 

Vierailija
48/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehet tietenkin ajattelee ennen muuta sitä seksiä. Mutta jos se rohkaisee teitä lähestymään, niin siitä vaan. Kyllä meillä ujoillakin on halumme; emme vain uskalla näyttää niitä ennen kuin luottamus on syntynyt. 

t. ujo nainen 

Vierailija
49/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Minua on aina pidetty ylpeänä ja kylmänä jääkuningattarena, kun oikeasti kyse on ujoudesta. Perusilmeenikin on sellainen v*ttumainen. En voi sille mitään. Siksi ystävien saaminen ja varsinkin kumppanin löytäminen tuottaa vaikeuksia. 

Vierailija
50/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo, saamaton... hymyiletkö ikinä edes?

Vierailija
51/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin voin myöntää että en ymmärrä ujoutta alkuunsakaan. Olen itse todella äänekäs ja suorapuheinen, ja en pysty yksinkertaisesti ymmärtämään, miten joku voi olla ujo. Huomaan kyllä heti ihmisestä, jos tätä ujostuttaa ja siksi koitankin aina jotenkin helpottaa ujon ihmisen oloa. Toisaalta jotkut vaan ovat niin ujoja, ettei ne lämpene millään, jolloin sellaisen ihmisen seurassa on vain kiusallista olla.

Vierailija
52/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen kyllä, mutta tässä on kyse siitä, että jäädyn sen ihastuksen seurassa. Pystyn olemaan normaalisti ihmisten kanssa, joista en ole sillä lailla kiinnostunut. Siis se ihastus saa tämän aikaan. Olen liian tietoinen itsestäni ja ajattelen, että teen tai sanon jotain idioottimaista, ja näytän tyhmältä ja naurettavalta. Joten olen hiljaa. Valitettavasti mies tulkitsee sen kiinnostuksen puutteena, kun ei ole ajatustenlukija. Lapsellista, tiedän, varsinkin kun olen nelikymppinen enkä mikään teinityttö. 

Vihaan tätä piirrettä itsessäni, mutta en tiedä miten päästä siitä yli. Yritetty on.

ap

Vierailija
53/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:08"]

Hymyilen kyllä, mutta tässä on kyse siitä, että jäädyn sen ihastuksen seurassa. Pystyn olemaan normaalisti ihmisten kanssa, joista en ole sillä lailla kiinnostunut. Siis se ihastus saa tämän aikaan. Olen liian tietoinen itsestäni ja ajattelen, että teen tai sanon jotain idioottimaista, ja näytän tyhmältä ja naurettavalta. Joten olen hiljaa. Valitettavasti mies tulkitsee sen kiinnostuksen puutteena, kun ei ole ajatustenlukija. Lapsellista, tiedän, varsinkin kun olen nelikymppinen enkä mikään teinityttö. 

Vihaan tätä piirrettä itsessäni, mutta en tiedä miten päästä siitä yli. Yritetty on.

ap

[/quote]

No joo, veikkaan ettet ole ainoa joka kärsii vastaavasta. Mä en ole mikään ns ujo, mutta ihastuksen lähellä menen ihan puihin... Suusta pääsee joko sammakko tai ei mitään.

Vierailija
54/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies on riittävän kiinnostunut, se kyllä jaksaa piirittää niin kauan, että saa sen ujouden häipymään.

Tarkoitatko nyt ujoudella sitä, että et itse ota kontaktia, vai että jos kysyy vaikka ohimennessä, että oletko nähnyt Pekkaa, et pysty vastaamaan yhtään mitään ja käännät jopa selkäsi? Jos ensimmäistä, ei se ole este, jos mies on tarpeeksi kiinnostunut.

Tai ei ole ainakaan ollut koskaan mulla.

Vierailija
55/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:15"]

Jos se mies on riittävän kiinnostunut, se kyllä jaksaa piirittää niin kauan, että saa sen ujouden häipymään.

Tarkoitatko nyt ujoudella sitä, että et itse ota kontaktia, vai että jos kysyy vaikka ohimennessä, että oletko nähnyt Pekkaa, et pysty vastaamaan yhtään mitään ja käännät jopa selkäsi? Jos ensimmäistä, ei se ole este, jos mies on tarpeeksi kiinnostunut.

Tai ei ole ainakaan ollut koskaan mulla.

[/quote]

Sitä ensimmäistä. Kyllä jos mies kysyy jotakin tms, vastaan. Mutta en pysty olemaan aloitteellinen tai osoittamaan kiinnostusta ennen kuin olen aika varma siitä, että hän on myös ihastunut. Vaikutan kymäkiskoiselta, ja koen tämän ongelmana, koska pystyn kyllä nauramaan ja olemaan eläväinen sellaisten miesten kanssa, joista en ole kiinnostunut. Mielelläni olisin samanlainen ihastuksen seurassa, mutta sen sijaan olen hiljaa ja aivan jumissa. Ja näytän varmasti ynseältä. Onko vinkkejä mitä voisin tehdä? Pitäisi olla liikennevalo päässä, joka näyttää vihreää. 

ap

Vierailija
56/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita paidan alle sellainen t-paita missä lukee 'olen erittäin kiinnostunut mutta toivottoman ujo'  ja vedät sen esille kun olet jumissa 

Vierailija
57/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele vaikka peilin ääressä hymyilyä. Ujous voi olla myös seksikästä.

Mitä jos harjoittelisit jonkun kaverin kanssa roolileikkiä, jossa hän on se ihastus (tarkoitan ihan sellaista juttelua, ei enempää). Voit olla miten nolo tahansa. Ei asioita kannata ottaa niin vakavasti. Itselleen nauraminen auttaa näissä. Tavallinen ihminen se on se ihastuskin. Ei se sua syö! Ehkä :D 

Vierailija
58/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:41"]

laita paidan alle sellainen t-paita missä lukee 'olen erittäin kiinnostunut mutta toivottoman ujo'  ja vedät sen esille kun olet jumissa 

[/quote]

Hyvä idea! Ja sen taakse voi myös piiloutua. 

ap

Vierailija
59/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä huomannut monesti, että asia on isompi sille, joka on ujo kuin sille toiselle. Eli ujo on suunnitellut/halunnut tehdä tai sanoa niin tai näin ja kun just se ei onnistu, niin on ihan paiseessa ja kuvittelee olevansa tosi tönkkö ja kiree ja kylmä jne. ja ne muut siinä ympärillä ei huomaa yhtään mitään. Loppupelissähän siinä on kyse siitä, että keskittyy itseensä muiden sijasta. Yritä keskittää kaikki huomio täysin muihin, niin tilanteet helpottaa.

Vierailija
60/71 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vika, nimenomaan jäädyn.

Nuorena kun käytiin kaveriporukassa baareissa ja muutenkin hengattiin vapaa-aikana ihmisten kanssa niin oli helpompi osoittaa mielenkiinto hakeutumalla vaikka sen kiinnostavan ihmisen viereen sitten ja lähelle tulemalla rohkaista mies tekemään seuraava siirto, jos oli kiinnostunut. Mutta nykyisissä arkiympyröissä on tuohon kyllä liian korkea kynnys.

Sitten kun osaan olla ystävällinen miehille jotka eivät kiinnosta tippaakaan, on moni tulkinnut sen kiinnostukseksi :/.

Olen alistunut eristyneeseen kohtalooni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi