Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujous tulkitaan väärin

Vierailija
21.06.2014 |

Olen hyvin ujo, kun olen sellaisen miehen seurassa, johon tunnen voimakasta vetovoimaa. Ihastuminen vie minut aivan jumiin. Mies tulkitsee sen kylmyytenä ja ylimielisyytenä. En tiedä miten pääsisin tästä yli, ja voisin ilmaista kiinnostukseni. Tuntuu lähinnä siltä, että miehen pitäsi olla joku mentalisti huomatakseen, että olen ihastunut. Mikä neuvoksi? En pysty kertomaan sitä. Siis en kerta kaikkiaan PYSTY. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:49"]

Voi ap, sä vaikutat ihanalta. Voisko jotkut mielikuvaharjoitukset auttaa? Tai esiintymisvarmuuden kehittämiseen tähtäävä kurssi tai vaikka joku teatteriharrastus! Tai sitten vaan päätät että repäisi ja otat riskin että nollat itsesi, sellaista tää elämä on! Ei haudan vakavaa... Tsemppiä, vaikutat hyvältä tyypiltä, toivon että onnistaa!! :-) 

[/quote]

Ujo nainen voi sulkeutua kuoreensa vuosiksi tuollaisen kokemuksen jälkeen. Se palautuu aina mieleen ja voi olla todella traumaattinen. Eli en neuvoisi tekemään sitä. Reipas ja sosiaalinen voi repäistä vaikka joka päivä ja nauraa päälle jos menee puihin, mutta en usko, että se on ujolle ja syrjäänvetäytyvälle ihan niin helppoa. Niin kuin ei varmaan amatööriteatterikaan, vaikka monet näyttelijät ujoja ovatkin (esim. Johnny Depp). Rooli on kuitenkin rooli. Siksi moni ujo pärjääkin sosiaalisessa työssään aivan hyvin - yksityiselämässä sen sijaan ei. Varsinkaan mitä tulee rakastumiseen, läheisyyteen ja seksuaalisuuteen. Hyvin herkkä alue. Eli mikä sopii ekstrovertille, voi olla ujolle introvertille painajainen. 

e ap

[/quote]

siis EI ap

Vierailija
22/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti olet myös aika tyhmä. kyllä normaali ihminen pystyy samaistumaan toiseen.

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:00"]

Mä ainakin voin myöntää että en ymmärrä ujoutta alkuunsakaan. Olen itse todella äänekäs ja suorapuheinen, ja en pysty yksinkertaisesti ymmärtämään, miten joku voi olla ujo. Huomaan kyllä heti ihmisestä, jos tätä ujostuttaa ja siksi koitankin aina jotenkin helpottaa ujon ihmisen oloa. Toisaalta jotkut vaan ovat niin ujoja, ettei ne lämpene millään, jolloin sellaisen ihmisen seurassa on vain kiusallista olla.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan voisi ohimennen mainita että hei, oon aika ujo vaan, et sen takia käyttäydyn tälleen. :) laita sanat niin että mies ymmärtää että olet hänestä kiinnostunut oikeasti, muttet vaan uskalla tehdä aloitetta ja sinun on vaikea olla ns normaali hänen seurassaan. Tyyliin olet niin ihana että saat mut ihan sekaisin! :D

Vierailija
24/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin ujo ettei kehtaa sanoa ihan tota viimesenlaista kommenttia niin edes voisi mainita että oon tosi ujo, ainakin aluksi, ehkä sitten myöhemminkin. -46

Vierailija
25/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:49"]

Voi ap, sä vaikutat ihanalta. Voisko jotkut mielikuvaharjoitukset auttaa? Tai esiintymisvarmuuden kehittämiseen tähtäävä kurssi tai vaikka joku teatteriharrastus! Tai sitten vaan päätät että repäisi ja otat riskin että nollat itsesi, sellaista tää elämä on! Ei haudan vakavaa... Tsemppiä, vaikutat hyvältä tyypiltä, toivon että onnistaa!! :-) 

[/quote]

Ujo nainen voi sulkeutua kuoreensa vuosiksi tuollaisen kokemuksen jälkeen. Se palautuu aina mieleen ja voi olla todella traumaattinen. Eli en neuvoisi tekemään sitä. Reipas ja sosiaalinen voi repäistä vaikka joka päivä ja nauraa päälle jos menee puihin, mutta en usko, että se on ujolle ja syrjäänvetäytyvälle ihan niin helppoa. Niin kuin ei varmaan amatööriteatterikaan, vaikka monet näyttelijät ujoja ovatkin (esim. Johnny Depp). Rooli on kuitenkin rooli. Siksi moni ujo pärjääkin sosiaalisessa työssään aivan hyvin - yksityiselämässä sen sijaan ei. Varsinkaan mitä tulee rakastumiseen, läheisyyteen ja seksuaalisuuteen. Hyvin herkkä alue. Eli mikä sopii ekstrovertille, voi olla ujolle introvertille painajainen. 

e ap

[/quote]

Niin totta... Täällä myös eräs ujo nainen, joka aina nolostelee jälkeenpäin kaikkea tyhmää mitä on sanonut sille miehelle, johon on rakastunut... eikä tulis mieleenikään laittaa itseäni jotenkin alttiiksi. Mitä jos siltä saisi pakit? En kehtaisi katsoa sitä silmiin enää koskaan. 

Ei ekstrovertit voi tätä ymmärtää. 

Exäni kanssa olin kyllä täysin normaali, kun hän oli ensin murtanut sen jään ja tunsin oloni luottavaiseksi ja rakastetuksi hänen seurassaan. Siinä meni hetki, mutta mies on tosi sinnikäs. :) 

Vierailija
26/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]

Niin, elämä on. Vaikka ujona naisena sitä toivoisi että samanlainen mies ymmärtäisi naisenkin voivan olla arka.

[/quote]

Se on joo hauska, että tosiaan ujoja miehiä tosiaan ei toiset ujot naiset kiinnosta. Eipä sillä, en mä itsekään tulisi kenties ujon miehen kanssa toimeen...Tai mistä sitä tietää.

[/quote]

Kyllä kiinnostaa, mutta jos ujo nainen istuu tuppisuuna ja itse joutuu tekemään aivan kaiken työn, siinä palaa kohtuuttomasti energiaa. Ensin pitää tapella omaa ujoutta vastaan ja sitten vielä yrittää repiä naisesta jotain irti väkisin. Paljon helpompaa on jutella naisen kanssa, joka oikeasti keskustelee takaisin.

[/quote]

Ei se noin ole. Jos sulatat ensin jään, kyllä ujo nainen juttelee sinulle. Väkisin taas et mitään saa. 

ei ap

[/quote]

Mutta miksi yrittäisin ujon jäätä sulattaa, kun sen räiskyvän ja ulospäinsuuntautuvan naisen kanssa on niin paljon helpompaa ja hauskempaa jutella? Olen huomannut, että monet ekstrovertit naiset tykkäävät ujommasta ja hiljaisemmasta miehestä.

Vierailija
27/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:18"]

Jos on niin ujo ettei kehtaa sanoa ihan tota viimesenlaista kommenttia niin edes voisi mainita että oon tosi ujo, ainakin aluksi, ehkä sitten myöhemminkin. -46

[/quote]

HYVIN paljon myöhemmin... EHKÄ. Jos olis ensin juonut ison lasin valkoviiniä.

nro 48

Vierailija
28/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]

Niin, elämä on. Vaikka ujona naisena sitä toivoisi että samanlainen mies ymmärtäisi naisenkin voivan olla arka.

[/quote]

Se on joo hauska, että tosiaan ujoja miehiä tosiaan ei toiset ujot naiset kiinnosta. Eipä sillä, en mä itsekään tulisi kenties ujon miehen kanssa toimeen...Tai mistä sitä tietää.

[/quote]

Kyllä kiinnostaa, mutta jos ujo nainen istuu tuppisuuna ja itse joutuu tekemään aivan kaiken työn, siinä palaa kohtuuttomasti energiaa. Ensin pitää tapella omaa ujoutta vastaan ja sitten vielä yrittää repiä naisesta jotain irti väkisin. Paljon helpompaa on jutella naisen kanssa, joka oikeasti keskustelee takaisin.

[/quote]

Ei se noin ole. Jos sulatat ensin jään, kyllä ujo nainen juttelee sinulle. Väkisin taas et mitään saa. 

ei ap

[/quote]

Mutta miksi yrittäisin ujon jäätä sulattaa, kun sen räiskyvän ja ulospäinsuuntautuvan naisen kanssa on niin paljon helpompaa ja hauskempaa jutella? Olen huomannut, että monet ekstrovertit naiset tykkäävät ujommasta ja hiljaisemmasta miehestä.

[/quote]

Sanavalinnoistasi jo huomaa, että tykkäät muutenkin siitä ekstrovertistä naisesta paljon enemmän. Joten ei tosiaan kannata. Mene vaan sen lou, ja anna meidän ujojen olla rauhassa. :)

t. ei ap

Vierailija
29/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Juu, ei me halutakaan olla mitään lohdutuspalkkintoja vaikka ujoja olemmekin. Se hauska, helppo ja räiskyvä ekstroverttinainen on varmasti sulle se oikea. Jätä meidät huoleti huomiotta. 

nro 48

Vierailija
30/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:00"]

Mä ainakin voin myöntää että en ymmärrä ujoutta alkuunsakaan. Olen itse todella äänekäs ja suorapuheinen, ja en pysty yksinkertaisesti ymmärtämään, miten joku voi olla ujo. Huomaan kyllä heti ihmisestä, jos tätä ujostuttaa ja siksi koitankin aina jotenkin helpottaa ujon ihmisen oloa. Toisaalta jotkut vaan ovat niin ujoja, ettei ne lämpene millään, jolloin sellaisen ihmisen seurassa on vain kiusallista olla.

[/quote]

Porvoosta päivää

Vierailija
31/71 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ujona naisena olen nyt antanut itselleni tehtäviä. Menen aina viikottain vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja teen jotain "noloa". Aika kaukana ollaan vielä siitä, että sanoisin mitään tervehdystä kummempaa sille miehelle, johon olen rakastunut, mutta ehkä joku päivä. Se on vaan niin ihana <3

Ap, muakin kiinnostaisi miten tilanne eteni. Näytitkö miehelle, että olet ihastunut? Miten mies reagoi? Tästä on kuitenkin kulunut jo monta viikkoa. Kerro vähän :) 

Vierailija
32/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä olet? Kiinnostaa tietää, mihin juttu miehen kanssa johti. Uskalsitko näyttää tunteesi? Mustakin vaikutat tosi ihanalta tyypiltä, toivottavasti onnistui. Ehkä mäkin saisin siitä kerättyä vähän rohkeutta... 

t. toinen ujo nainen

Vierailija
33/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:52"]

Minä ujona naisena olen nyt antanut itselleni tehtäviä. Menen aina viikottain vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja teen jotain "noloa". Aika kaukana ollaan vielä siitä, että sanoisin mitään tervehdystä kummempaa sille miehelle, johon olen rakastunut, mutta ehkä joku päivä. Se on vaan niin ihana <3

Ap, muakin kiinnostaisi miten tilanne eteni. Näytitkö miehelle, että olet ihastunut? Miten mies reagoi? Tästä on kuitenkin kulunut jo monta viikkoa. Kerro vähän :) 

[/quote]

Jotain tällaista hain... Kun totuus on se, ettei ne pelot itsestään hälvene, kyllä sen eteen on tehtävä töitä, vaikka se epämiellyttävää olisikin. Itse olen vähän kahtiajakoinen siinä mielessä et voin olla kumpaakin ääripäätä riippuen tilanteesta. Ymmärrän hyvin täydellistä puihin menemistä. Ja sitä miten pitkään typerä olo voi jatkua ja se asioiden valvominen, mutta ei tietyssä pisteessä enää voi muuta kun miettiä asiaa järjellä. Usein se oma sisäinen ääni on muits kriittisesti ja muut ihmiset ei edes tajua mistä itse nolostuu viikoksi. En väitä, että on helppoa voittaa itsensä ja pelkonsa, mutta on se sen arvoista!

41

Vierailija
34/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ehkä ap sai ihastukseltaan tylyt pakit ja nuolee nyt haavojaan. Niin se on, että rakastuminen on aina riskin ottamista, ja meille ujommille ja syrjäänvetäytyvemmille kelpaamattomuus voi olla hyvin raskasta. Varmasti ap kertoo jos jotain kerrottavaa on, tai jos on siihen valmis. 

Ei aina mene niinkuin Strömössä, varsinkaan rakkaudessa. Itse luulen, ettei ap tähän ketjuun välttämättä palaa. Toivottavasti olen väärässä. 

Vierailija
35/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:26"]

[/quote]

Ehkä ap sai ihastukseltaan tylyt pakit ja nuolee nyt haavojaan. Niin se on, että rakastuminen on aina riskin ottamista, ja meille ujommille ja syrjäänvetäytyvemmille kelpaamattomuus voi olla hyvin raskasta. Varmasti ap kertoo jos jotain kerrottavaa on, tai jos on siihen valmis. 

Ei aina mene niinkuin Strömössä, varsinkaan rakkaudessa. Itse luulen, ettei ap tähän ketjuun välttämättä palaa. Toivottavasti olen väärässä. 

[/quote]

Siis STRÖMSÖSSÄ helvete 

Vierailija
36/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa meille miehille, että olette ujoja jo ennen kuin tavataan, niin ymmärretään paremmin. Mun mielestä ujous on söpöä, eikä siinä ole mitään pahaa <3

Vierailija
37/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:40"]

Kertokaa meille miehille, että olette ujoja jo ennen kuin tavataan, niin ymmärretään paremmin. Mun mielestä ujous on söpöä, eikä siinä ole mitään pahaa <3

[/quote]

Miten?

Vierailija
38/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:40"]

[/quote]

Kyllä fiksun miehen tulisi ymmärtää naisen bodylanguagen perusteella että hän on ujo jos ei muuten. Ei uskalla katsoa kauan silmiin, katsoo alas, puhuu joskus sekavia tai ei mitään. Ei tää nyt mitään ydinfysiikkaa ole. 

57

Vierailija
39/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut ujoa, mutta itsevarmaa ihmistä. Ujous johtuu siis omasta epävarmuudesta ja liiasta itseen keskittymisestä. Enkä tiedä tulkitaanko ujoutta edes kovin väärin, onhan se kylmää ja koppavaa se käytös. Itseen käpertyneisyydestä ei viitsitä sen vertaa päästää irti, että antaisi kommunikaation kautta minuudesta mitään toisille. Että sikäli, en ihmettele, jos eivät ujot kiinnosta kaikkia.

Vierailija
40/71 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:51"]

En ole koskaan tavannut ujoa, mutta itsevarmaa ihmistä. Ujous johtuu siis omasta epävarmuudesta ja liiasta itseen keskittymisestä. Enkä tiedä tulkitaanko ujoutta edes kovin väärin, onhan se kylmää ja koppavaa se käytös. Itseen käpertyneisyydestä ei viitsitä sen vertaa päästää irti, että antaisi kommunikaation kautta minuudesta mitään toisille. Että sikäli, en ihmettele, jos eivät ujot kiinnosta kaikkia.

[/quote]

Oletpa epäempaattinen. Mutta se on totta, etteivät ujot ole itsevarmoja. Tässä StubbLandiassa he joutuvatkin helposti muiden jalkoihin. En minäkään yhtään ihmettele etteivät kiinnosta kaikkia, tai edes kovin monia. 

t. ujo ja introvertti, ja jo luopunut toivosta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi