Nimeksi Miranda?
Sukunimi on ruotsalaisperäinen -berg päätteinen. Onko liian prinsessamainen? Mikä sopisi toiseksi nimeksi?
Kommentit (35)
Mun tytön paras kaveri on Miranda. Hän ei ole mustalainen.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:46"]
Upea ja kansainvälinen nimi! Wikipediasta: Miranda on naisen etunimi. Nimi on peräisin William Shakespearen vuonna 1611 kirjoittamasta näytelmästä Myrsky. Latinassa ja italiassa mirandus, feminiinimuodossa miranda, merkitsee ihailtavaa, ihmettelemisen arvoista. Nimi tuli Englannissa käyttöön jo 1600-luvulla.
[/quote]
Suomessa ja Ruotsissa nimellä ei ole yhtä ihmeellistä kaikua kuin Wikipediassa. Negatiivinen ensivaikutelma tulee heti, kun nimen kuulee. Saritat, Dianat ja Lenitat kannattaa yhtä lailla unohtaa.
Kaunis nimi. Sopii suuhun monella kielellä ja kirjoitetaan kuten sanotaan täällä Suomessa. Itse en tiennyt sen olevan romanien käytössä. Miten olisi Miranda Ulriikka?
Ihan nätti nimi, mutta tuo romanikonnotaatio on siinä mielessä ikävä, että esimerkiksi asuntoa hakiessa jotkut vuokranantajat suhtautuvat hakijaan jotenkin negatiivisesti jos tämän nimi nimi on Miranda. Eihän se oikein ole, mutta tosiasia silti. Ystäväni (ei-romani) on siis nimeltään Miranda ja hän on tätä minulle harmitellut.
Mannenimi. Laittakaa vielä toiseksi nimeksi Rosita.
Mulle tulee Mirandasta ekana mieleen Miranda Kerr. Mutta kuten jo aikasemmin sanottu, jos pidätte ko nimestä miehenne kanssa, niin sitten annatte sen nimen (jollei nää mustalais-kommentit leimaantuneet nyt teidänkin mieliin...) :)
Tietokone ohjelma. Sairaskertomus.
Terveydenhuollossa käytössä oleva potilastietojärjestelmä. Joten toivottavasti tyttärestäsi ei tule lääkärä tai sairaanhoitajaa...Isoissa yliopistosairaaloissa esimerkiksi. Tuo romanijuttu myös hieman vaivaisi, juuri lähinnä siitä syystä, että ei kutsuttaisi työpaikkahaastatteluun tms.
Kaunis nimi, mutta laittaisin em syistä toiseksi nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 23:07"]
Onpa täällä paljon rasisteja.
[/quote]
Ei, vaan realisteja. Miranda nimenä ei ole mikään bonus.
Mulla oli ekaluokalla vähän aikaa luokkakaverina romanityttö nimeltä Miranda (lopetti ekaluokan kesken, yllättävää). Tämän vuoksi en pysty Mirandaa ajattelemaan kenenlään muun kuin mustalaisen nimenä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:31"]Oletteko mustalaisia? Sitten ok nimi muuten en ikinä antaisi.
[/quote]
Emme ole, mutta miehellä italialaisia ja minulla ruotsalaisia sukujuuria. En kyllä tiedä, liittyykö Miranda mitenkään Italiaan saati Ruotsiin. Täällä se näyttää lähinnä olevan vihattu romaninimi.
Emme kai sitten laita Mirandaa. :/
Ap
[/quote]
Tästä voit etsiä jonkin toisen italialaisnimen jota ei ole vielä romaneilla:
http://www.20000-names.com/female_italian_names.htm
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:24"]
Sukunimi on ruotsalaisperäinen -berg päätteinen. Onko liian prinsessamainen? Mikä sopisi toiseksi nimeksi?
[/quote]
Vanha mustalaisnimi.
Miranda Desiree?