Tuttavilla EI OLE KUOHUVIINILASEJA OLLENKAAN!
Juotiin kuoharit viinilaseista... empä ole ennen moiseen törmännyt että jollain ei ole shamppanjalaseja ollenkaan.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:24"]
Ei ole kyse siitä osaanko minä juhlia ilman alkoholia (en osaa, enkä edes halua) vaan siitä, ettei jollain ole kuoharilaseja. Eikä nyt tartte viilata pilkkua juodaanko siitä kuohuviiniä vai oikeaa samppanjaa. Kuplivalle on kuitenkin oma lasinsa.
Ap
[/quote]Mutta meillä ei juoda sitä. Meillä juodaan vain halvinta kaljaa/viiniä, ehkä joskus jotain kirkasta.
Ei kukaan ole myöskään huomauttanut, että AP kirjoitti "empä" eikä "enpä".
Pahempi moka se on kuin vierasperäisen sanan oikeinkirjoitus. Tarkkuutta kielipoliisit!!!
Meillä kyllä viinilaseja löytyy ja kuoharilasitkin ehkä. Mutta niille ei ole käyttöä. Juon viinin muumimukista!!! Mitäs ap siihen sanot???
Minusta kuohari ja shampanja ei vaan maistu oikealta väärissä laseissa. Sama on viinin kanssa. Ei ole mikään iso taloudellinen satsaus ostaa esim. Ikeasta kuuden paketti kutakin lasia. Jos tarjoaa kouhujuomia vieraille, niin kyllä ne pitää tarjota oikeista laseista. Kuuluu yleissivistykseen.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:21"]Uskomatonta! Nyt on jo 32 vastausta, eikä kukaan ole nälväissyt siitä, ettei ap osaa edes kirjoittaa samppanjaa oikein!
[/quote]
puhe onkin ollut siitä mistä laseista niitä juo. Yritä nyt pysyä pöksyissäsi ja ei ole väärin puhua shampanjasta.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:24"]
Ei ole kyse siitä osaanko minä juhlia ilman alkoholia (en osaa, enkä edes halua) vaan siitä, ettei jollain ole kuoharilaseja. Eikä nyt tartte viilata pilkkua juodaanko siitä kuohuviiniä vai oikeaa samppanjaa. Kuplivalle on kuitenkin oma lasinsa.
Ap
[/quote]
Aivan, meillä kilistettiin juhannuslounaan alkumaljoina kuohuviinilaseissa Pommacia! Ruokajuomana oli Pellegrinoa, ja kyllä se vaan oli tavallistakin parempaa kauniista lasista juotuna. Seuraavaksi odottaa Pommac Rose, lapset hyppää varmaan kattoon. Tapakasvatusta nääs.
Kukaan ei todellakaan pysty nolaamaan itseään sillä, jos kirjoittaa vauva-palstalla shampanja tai shamppanja. Olet ärsyttävä nipo, sinä asiasta huomauttanut.
Maitokin juodaan suoraan tölkistä ja kahvi pannusta, muuten maistuu ruunan kuselta. Minä olen ainut oikea makutuomari!
Mikä on pellegrinolle oikea kaunis lasi?? Eikö kaunis kattaus ole ylipäätään Se asia, ei lasin jalallisuus/korjeus?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:06"]
No vaikka synttärit, äitienpäivä, joulu, juhannus, uusi vuosi ja mitä näitä muita nyt onkaan mitä yleensä juhlitaan :)
Ap
[/quote]
Meilläkään ei ole viinilaseja tai kuohuviinilaseja. Emme juo alkoholia juurikaan, tai no itse en oikeastaan koskaan. Toisaalta olemme vasta 25-vuotiaita, joten ehkä niitä laseja ehtii vielä kertyä...
[/quote]
Mekin ostettiin ekat kuohuviinilasit esikoisen ylioppilasjuhliin, hyvin pärjättiin siihen asti ilmankin.
Ethän ap juo samppanjaa kuohuviinilasista?!?! Niille kun molemmille on olemassa omat lasit.
Meillä juodaan paljon kuoharia+skumppaa ja ihan yleislasista juon :D olenko ny paha ihminen ? :D täytyykö nyt pelätä että ystävät hylkää ja mies jättää ?voiko kaakaota tai teetä juoda kahvikupista ? ;D
Järkytän myös maailmankuvaasi, ei ole meilläkään :D En tiedä paljon turhempaa kamaa, kaapit on jo nyt ihan täynnä, miksi sinne pitäisi ängetä vielä laseja, joitas ei juuri koskaan käytetä?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:55"]
Miksi niitä laseja pitäisi ostaa, jos ei koskaan juo kuoharia/sampanjaa? Vai pitäsikö ostaa varalta, jos joskus jonakin päivänä joku vieras juo kuoharia?
[/quote]
Meille hankittiin ihan ikiomia kuoharilaseja jonkun syntymäpäiväjuhliin, ja siihen mennessä tämä perhe oli ollut olemassa jo noin 20 vuotta. Mutta suurin osa lainattiin silloinkin.
Viinilaseja ei ole vieläkään
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:21"]
Uskomatonta! Nyt on jo 32 vastausta, eikä kukaan ole nälväissyt siitä, ettei ap osaa edes kirjoittaa samppanjaa oikein!
[/quote]
Minä aikani yritin valistaa, en nälvinyt, samppanjan oikeasta suomenkielisestä kirjoitusasusta. Kuten huomaat, nämä eivät opi, joten olkoot. Itsensä vain nolaavat, eivät minua.