Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavilla EI OLE KUOHUVIINILASEJA OLLENKAAN!

Vierailija
20.06.2014 |

Juotiin kuoharit viinilaseista... empä ole ennen moiseen törmännyt että jollain ei ole shamppanjalaseja ollenkaan.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan aidosti yllättynyt että teitä lasittomia on noin paljon. Enkä minä edes ole mitenkään rikas, en edes akateeminen :)

Katatteko vaikkapa joulupöytään sitten ne samat maitolasit, joista juotte joka päivä?

Ap

Vierailija
2/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:51"]Olen ihan aidosti yllättynyt että teitä lasittomia on noin paljon. Enkä minä edes ole mitenkään rikas, en edes akateeminen :)

Katatteko vaikkapa joulupöytään sitten ne samat maitolasit, joista juotte joka päivä?

Ap

[/quote]

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joulupöytä olisi sen kummosempi kuin marraskuinen tiistaipöytä? Ei kaikki hömppään usko ja vietä sitä.

40 v synttäreiksi vaihdoin pöytää.. pidettiin kekkerit pihalla, siis ulkopöydällä ja juotiin maljat MUOVIMUKEISTA! Muuten sitten saivat tyytyä viinilaseihin ja tölkkeihin tai muovimukeihin lisää.

Vierailija
4/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loydy meiltakaan :) kumpikaan ei oikein pida viinista, joten kaapista ei loydy tarvikkeita, ei juontiin tahi pullon avaamiseen. Miehella on oma olutlasikokoelmansa kaiken maailman kevat- ja syysoluille, mina juon veteni ihan vaan normaalista lasista ja teeni isoista mukeista.

Jos nyt sattuisi tilanne esiin, missa vieraille pitaisi tarjota, kaataisin ihan normaaleihin laseihin. Muodollisempiin juhliin hankkisin vasta niita oikean mallisia kippoja ja kuppeja.

Vierailija
5/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavillani kuohuviinilasit ovat marketista. Juomalasitkaan eivät ole Iittalaa. Pitää varmaan lempata facebook - kaveruuskin pois ettei meitä vaan epäillä samaan porukkaan kuuluviksi.

Ihan oikeasti hei: Hankkikaa elämä niin huomaatte, että kuohuviinilasien olemassaolo ei ole ihmisyyden mitta.

Vierailija
6/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:49"]

Juotiin kuoharit viinilaseista... empä ole ennen moiseen törmännyt että jollain ei ole shamppanjalaseja ollenkaan.

[/quote]

Mekin juotiin Cavaa tänään valkkarilaseista. Kuohuviinimaljat pitää pestä käsin ja jäähdyttää ennalta, kun Wirkkalan laseissa on niin massiivinen jalka. Hienot on, siksi Star Trekissäkin viralliset Enterpricen lasit, vähän kuten prinsessa Leian Galaktiset laaksot. Mutta oikeasti se vaiva juoda kuohuviinimaljasta kuohuviiniä, vappu oli riittävän työläs ettei tänään jaksanut. Vain shampanjaa tai poikkeuksellisia vieraita varten jaksan jäähdyttää lasit.

Meillä on lisäksi isompia tilaisuuksia varten yläkaapissa 24 kpl halpoja, mutta yksinkertaisen elegantteja kuohuviinilaseja, mutta helpompaa se on juoda vaan valkkarilaseista. Eikä tarvitse pestä käsin.

Vierailija
7/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä löytyy useammankin sarjan laseja tosin en yleensä viitsi ottaa niitä esille astiakaapin perältä en ainakaan juhannuksena joka on minusta täysin turha ryyppyjuhla.

Vierailija
8/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:51"]

Olen ihan aidosti yllättynyt että teitä lasittomia on noin paljon. Enkä minä edes ole mitenkään rikas, en edes akateeminen :)

Ap

[/quote]

Todellakin.

Vierailija
9/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin se kupla puhkesi, Juhannuksena 2014.

Vierailija
10/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vielä piti lisätä etten ainkaan tuttavien vuoksi vaivautuisi laseja esiin kaivelemaan

Vierailija
11/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:55"]

Miksi niitä laseja pitäisi ostaa, jos ei koskaan juo kuoharia/sampanjaa? Vai pitäsikö ostaa varalta, jos joskus jonakin päivänä joku vieras juo kuoharia?

[/quote]

Meille hankittiin ihan ikiomia kuoharilaseja jonkun syntymäpäiväjuhliin, ja siihen mennessä tämä perhe oli ollut olemassa jo noin 20 vuotta. Mutta suurin osa lainattiin silloinkin.

Viinilaseja ei ole vieläkään

[/quote]

Ja pointti oli? Vastaus ei liittynyt mitenkään kirjoitukseeni.

Vierailija
12/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin muutama vuosi sitten iso pakkaus erikokoisia viinilaseja. Varmaan siellä on kuohuviinilasitkin. Ei olla vielä jouduttu avaamaan pakkausta, kun ei olla vielä ostettu viiniä. Kumpikaan ei tykätä viineistä, eikä meillä ole sellaisia ystäviäkään jotka joisivat. En ole absolutisti. Jos joku tarjoaa jossain viiniä, voin juoda seuran vuoksi, mutta en maun vuoksi.

Vierailija
13/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG! Älä pliis järkytä mua enempää :(

Vierailija
14/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:06"]

No vaikka synttärit, äitienpäivä, joulu,  juhannus, uusi vuosi ja mitä näitä muita nyt onkaan mitä yleensä juhlitaan :)

Ap

[/quote]

Meinaatko ihan tosissasi, että jokaisena juhlapäivänä pitää juoda kuoharia? Uuden vuoden ymmärrän, mutta oikein joulunakin ja äitienpäivänä! Ja jos nyt kerran vuodessa drinksuttelee kuoharia/samppanjaa, niin ei siihen kuoharilasia tarvita tai sen takia erikseen ostaa. Melkoinen juoppo taidat olla, kun lasia pitää kilistellä joka juhlapäivänä.

[/quote]

Öh, meillä juodaan ainakin kuoharia ihan viikonloppuisin ja joskus arkenakin ruoan kanssa. Kohottaa heti arjen juhlaksi!

Vierailija
15/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että vaikka kaikkien ei tarvitse arvostaa erilaisia juomia niin paljon, että hankkii niille tarkoitettuja laseja, olen todella tyytyväinen siihen, että omaan ystäväpiiriini kuuluu paljon nautiskelijoita ja esteetikkoja.

Vierailija
16/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meillä juodaan myös kuohuviinit Riedelin valkoviinilaseista, sillä se tuo maun ja tuoksun parhaiten esiin. Kapea malli on ainoastaan sitä varten, ettei kuplat haihdu.

t. sommelierin vaimo

Vierailija
17/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini, mukaanlukien kuohuviini, on ainoa alkoholijuoma, josta pidän. Meillä on liuta erilaisia viinilaseja. Tajusin tämän ketjun myötä, että meillä ei ole puna- ja valkoviineille omia laseja. Taidan avata nyt toisen skumppapullon ja lähteä verkkoon etsimään täydennystä lasikaappiin.

Vierailija
18/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista on halveksia muita ihmisiä. Sivistyneet ihmiset sietävät muiden virheitä, ja etikettimokista vaietaan kohteliaasti. Muiden halveksiminen ja virheisiin tarttuminen kertoo halveksijan omasta tarpeesta asettua muiden yläpuolelle. Ehkä hän on nousukas, joka epävarmuutensa vuoksi haluaa pitää tiukasti kiinni tietyistä etikettisäännöistä. Kannattaa opetella tiettyä armollisuutta muita ihmisiä ja heidän astiastojaan kohtaan... ;-)

Vierailija
19/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis Omg EI KUOHUVIINILASEJA tekiskö rikosilmotuksen??

Vierailija
20/95 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä kaikilla löytyy skumppalasit kaapista, eikä edes olla mitenkään rikkaita tai akateemisia. Ei mua kyllä haittaa jos jollain ei oo, mut luulis et enemmistöllä aikuisista ne on hankittuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan