~**LOKAKUISTEN KESKIVIIKKO**~
Kommentit (25)
Nyt on onneksi alkanut vauva taas liikkumaan ihan reilusti, niin että jopa maha siirtyy selkeästi puolelta toiselle. Epäilen, että olin maanantaina niin kauheesti menossa ja tekemässä kaikkea unohtaen istua ja levätä välillä, että toinen taisi saada kunnon tuudittelut ja nukkui sitten vaan suurimman osan ajasta... Toivotaan, että jatkaa nyt liikkeitä edelleen...
Myttynen, joo mies on rahtari. Ajaa muille ja nykyinen työnantaja on ihan eri puolella Suomea kuin mitä itse asutaan. Aiemmin oli samalla työnantajalla töitä täällä meidän lähellä, mutta ne loppui ja nyt ukkeli on sitten sunnuntai iltapäivästä yleensä perjatai yöhön töissä. Harvemmin sattuu edes sellaisia keikkoja, että ajaisi tästä ohi, että pääsis edes käymään vaikka pariksi tunniksi kotona. Hän aina kehuukin olevansa asuntosäästäjä, kun säästää kotia käytöltä. ;->
Toisinaan se jaksaa naurattaa, mutta toisinaan ei kyllä naurata ollenkaan. Ihan kiva, että on tosiaan joku kohtalotoveri sattunu tähän pinoon!
Onkos muuten muut huomannu että Lupicaia ei ole myöskään kirjoitellut pitkään aikaan? Onko hänestä kenelläkään tietoa?
Niin ja tarkennetaanpas sitten sitä eilistä sekavaa selitystä siitä milloin kuvittelen vauvan syntyvän. Laitetaan nyt sitten vaan ihan yksi päivä: 30.10. (Sanontahan kuuluu: Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato kunnes Uskoon siirtyi!)
Mutta nyt on lähdettävä syömään, pojulla on juoksukisat tänään! Mitähän siitäkin sitten tulee? No sen näkee sitten.
tikru ja Agentti 30+4
Mä en oo jaksanut moneen päivään kirjotella. Oon kyllä pinot käynyt lueskelemassa lähes päivittäin, mutta en sitten oo vaan jaksanut itse kirjotella. Oon nyt sairaslomalla unettomuuden takia, perjantaina alko, kun olin jo kolmisen viikkoa sinnitellyt parin-kolmen tunnin yöunilla. En vaan kerta kaikkiaan jaksanut enää töissä, kun kolmivuoro työtä teen, niin sekään ei tohon unettomuuteen mitään helpotusta/rytmiä tuo. Viime yönä sitten nukuin ensimmäisen kerran kunnon yöunet kuukauteen. Vaikka heräsinhän viime yönäkin neljä kertaa ainakin vessaan ja muutaman kerran asennon vaihtoon. Pääasiassa nukuin kuitenkin hyvin ja noin 8 tuntia nukuin varmaan yhteensä, kun menin jo klo.21.30 sänkyyn, et se tuntu aamulla suorastaan ruhtinaalliselta muutamista heräilyistä huolimatta.
Muuten olo ollut ihan hyvä ja vauva liikku tosi paljon. Ihanaa, kun ilmatkin pikkuhiljaa viilenee, odotan jo että sais kaivaa villapaidat esiin. Rakastan syksyä, ja viileet ilmat on muutenkin tervetulleita. :)
Syntymä galluppiin, veikkaan meille syntymäpäiväksi 16.10. mikäli vaan syntyy luonnollisesti itsekseen. Mikäli sektio tulee syntyy tietenkin aikasemmin, kun laskettu päivä on 14.10.
Mikäs se toinen galluppi olikaan...????
Niin se dementtia! Joo, täällä sitä esiintyy jo kovati. Esikoista kun odotin en niin aatellut koko asiaa, mutta kun vauva oli maailmassa demettia vaan paheni, oisko se sit jotain imetys-dementtiaa? Sitä siis odottellessa... :)
Mukavaa oäivän jatkoa koko poppoolle ja kaikille vaivasille täältäkin tsempitykset ja unettomille paljon jaksuja! Toivotaan, et kaikkien vauvat pysyis vielä masussa muutaman viikon...
Möhömassu + masukki rv 32+4
Käytiin Hyvinkään sairaalan ' synnytys tutuksi' luennolla... ja enpä saanut tietooni juurikaan mitä en olisi jo tiennyt vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Mutta tulipahan käytyä.
Pahoinvointia ja väsymystä täällä meillä ilmassa, ihan kuin ois alkuraskaus tullut takaisin:( Toivottavasti tää on pian ohimenevää! Ja masussa pikku-ukko potkii ja mesoo parhaillaan hurjasti, koko masu hytkyy ja ' kumpuilee' potkuista. Kylkiluut on taas koetuksella:(
Hittolainen tota mun miestä! Olen yrittänyt selittää sille miksiolen miettinyt nlasta pyytää lähetteen synnytyspelkopolille, mutta se vaan kohauttelee olkapäitään ja pitää mua hysteerisenä. krrr.... Helppohan sen on sanoa kun itsellään ei ole tuosta asiasta tarvetta stressata.
Mua ei kauheasti kipu pelota vaikka olenkin ihan suunnattoman(!!!) kipuherkkä. Kontrollimenetyskään ei tunnu pelottavalta, mutta mua jäytää tunne että mulla ei voimat riitä siihen urakkaan. Mun elämäni on ollut niin pitkään jo muutenkin masiksen takia yhtä väsymystä ja voimattomuutta, että tollanen suoritus kuulostaa ihan toivottomalta. No joo. eihän se ole vielä täysin varmaa edes että alateitse pääsen synnytystä kokeilee, mutta onhan se vaihtoehto jota täytyy kanssa miettiä. (siis ens viikolla nlalekurissa selviää että saanko lähetteen synnytystapa-arvioon vai onko lantio levinnyt tarpeeksi...). Mietityttää tuo asia kuitenkin jo siinä määrin että öisin se tulee uniin. Ei kiva!
Nyt tuntuu etten kehtaa asiasta edes puhua kenellekään, toi miehen reaktio jotenkin loukkas mua.
Olikohan jotain kyselujuttuja??? En jaksaa muistaa...
Eilen vähän kasailin tavaroita kassiin jonka otan sitte laitokselle mukaan:) Vaikea kuvitella että kohta sitä ollaan ihan oikeasti pienen ihmislapsen äiti! Kivasti ajatus saa mahassa perhoset lentelee, tää on ihan oikeasti jännää että millanen pieni poika tänne maailmaan tupsahtaa ja että kuinka meillä lähtee ' yhteistyö' menemään.
Olen täs pohtinut että voispa nukkua siihen asti kun on aika lähteä synnyttämään;) Tää odottelu kun rupee ole aikamoista piinaa munlaiselle kärsimättömälle luonteelle... Vaan ei auta. Laskettuun aikaan on vielä odotettavaa n. 7 viikkoa ja jos vauva vielä päättää syntyä la:n jälkeen....
Ei mutta nyt mä lähen köllöttelee ja ihmettelee tuota mieletöntä jumppaa masussani.
vimati ja Vötkäle 32+5
Jotenkin ajattelen, että meidän vauva syntyisi 1.10 rv 38+1 (la 13.10). Tuo ajatus on vaan ihan sen vuoksi, etä esikoinen syntyi just noilla viikoilla.
Nyt nukkumaan, väsyttää ihan älyttömästi ja vielä kaksi viikkoa pitäisi jaksaa olla töissä. Menen kyllä maanantaina äippäpolille, että täytyy sit katsoa pyydänkö sairaslomaa loppuajan.
S-I: Kyllä se voi hyvin olla limatulppaa. Mulla tuli sitä viimeraskaudessa just joskus rv 33 tienoilla ja kävin sitten sen vuoksi äitipolillakin mutkan. Lääkäri sanoi, että useasti uudelleensynnyttäjillä limatulppaa vuotaa jo aikaisessa vaiheessa, kun kohdunsuu pehmenee ja antaa hieman periksi. Eli nou hätä, meidänki tyttö synty sitte lopulta rv 39+4 (ja uuden limatulpan saattelemana ;)
VAATTEISTA: Tuo pienten vaatteiden hankkiminen jakaa kyllä mielipiteet yleensä kahtia. Kun tosiaan on niitä, jotka jo syntyessään ovat aivan liian pieniä 50-senttisiin ja sitten taas niitä, jotka hukkuu 60-senttisiin aluksi. Meillä on niitä 50-senttisiä pidetty n. kuukausi, mutta oikein hyväksi olen havainnut kaikilla kolmella lapsella koon 56. Se ei oo järkyn iso heti alussakaan, mutta menee silti mallista riippuen jopa 2-4kk (siis näin meidän lapsilla). Nyt ajattelin, että jos jotain pitää ostaa niin ostan kokoa 56 tai 60. Niitä ihan pieniä mulla on pari vaatekertaa ja sitten taas 62 koosta eteenpäin on aika paljon ja ne on kyllä alussa ollu tosi isoja.. Ja meillä siis lapset olleet syntyessään 47, 48 ja 48,5cm pitkiä eli siksi nuo 56-senttiset menneet kauan, toisin tietenki ois jos vauva ois jo syntyessään joku 52 tai 54cm pitkä :) Ja sitä kun ei voi etukäteen tietää.
Mutta nyt vaipanvaihtoon ja sitten ulos nauttimaan iiiihanasta ilmasta.