Pukeudutko Goretexiin, tai muuhun vastaavaan näillä keleillä?
Oletko kaivanut välikausikamppeet esiin? Onko sinulla ulkoiluvaatetus jossa nämä kurjat säät sateineen, tuulineen ja rankkasadekuuroineen eivät haittaa? Vai alistutko pysymään sisällä tai ulkona kastumaan ja palelemaan.
Kommentit (26)
4, entä jos kunnon rankkasadekuuro ryöpsähtää sun kuorivaatteille niin alkaako pusero kastua sisältä? Minkä merkkiset kuorivaatteet sulla on?
Farkkujen alla sukkikset ja coretex kuoritakki päällä - ihana Suomen kesä:(
Ihan tavallisiin vaatteisiin pukeudun. Jos sataa, laitan vettä kestävän ulkoilupuvun ja kumpparit. Jos tuulee, laitan softshell takin ja vaellushousut. Jos on tälläinen harmaa keli, ei tuule, ei sada, ulkona on n. 10-16 astetta lämmintä, olen mekossa, sukkahousuissa ja tarpeen vaatiessa pitkähihaisessa paidassa. Mulle maksimi lämpötila on 20 astetta, ja tälläisestä harmaasta kelistä nautin suuresti kun on juuri sopiva olla.
Voi kun oliskin ollut tuulen- ja vedenpitävät kuorivaatteet päällä kun jouduin lähtemään pyörällä rankkasateeseen. Vilustuin kun normaali kalvoton tuulipuku laski kaiken jääkylmän kylmän veden heti läpi niin että alla ollut paita kastui likomäräksi selkää myöten ja hiukset hupun alla likosivat Sitten vielä hyytävä tuuli puhalsi läpi märkiin vaatteisiin. Että mä vihaan tällaista säätä.
Totta hemmetissä pukeudun. En laita kuorivaatteita pois koskaan kesäksikään, ainahan jossain vaiheessa iskee vähintään hyytävä tuuli, sadekelit tai ukkonen. Kiva olla, kun voi ulkoilla kuivin sukin ja puseroin! (Hyvistä kamppeista huolimatta en kuitenkaan mitenkään intoa puhkuen kirmaile kedoilla näillä keleillä, mutta en karsasta lähtemistä.)