Pukeudutko Goretexiin, tai muuhun vastaavaan näillä keleillä?
Oletko kaivanut välikausikamppeet esiin? Onko sinulla ulkoiluvaatetus jossa nämä kurjat säät sateineen, tuulineen ja rankkasadekuuroineen eivät haittaa? Vai alistutko pysymään sisällä tai ulkona kastumaan ja palelemaan.
Kommentit (26)
Sää on pukeutumiskysymys. Vesisade ja tuuli ei haittaa kun on säänmukaisesti pukeutunut.
Kyllähän kunnon av-mammalla on aina sateenpitävä välikausiasu käden ulottuvilla sekä lapsille että itselle.;-)
Tietysti on goret. Lapsilla välikausiasut, puuvillasormikkaat, kaulurit ja pipot.
Goretex mp:llä ajaessa. Muuten farkut fleeseä ym. En vielä kuitenkaan ole toppatakkia kaivanut esiin.
Nainen
Minulla on arkikäytössä goretex kuoripuku (usein pelkkä takki) ja goretex kengät. Ei niitä tarvitse mistään esille kaivaa. Pukeudun sään mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:03"]Minulla on arkikäytössä goretex kuoripuku (usein pelkkä takki) ja goretex kengät. Ei niitä tarvitse mistään esille kaivaa. Pukeudun sään mukaan.
[/quote]
:)
13
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:03"]
Minulla on arkikäytössä goretex kuoripuku (usein pelkkä takki) ja goretex kengät. Ei niitä tarvitse mistään esille kaivaa. Pukeudun sään mukaan.
[/quote]
Jos olet lähdössä ulos ja huomaat että ulkona rankkasade pauhaa pahimmillaan niin kuinka silloin pukeudut? Laitatko erilliset sadevaatteet pahimpaan rankkasateeseen? Minä merkkinen kuoripuku sulla on ja kuinka hyvin se pitää vettä?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 20:03"]Minulla on arkikäytössä goretex kuoripuku (usein pelkkä takki) ja goretex kengät. Ei niitä tarvitse mistään esille kaivaa. Pukeudun sään mukaan.
[/quote]
:)
13
[/quote]
Varmaan ihana tuollainen tällaisena kesänä:-)
Käytössä on kaiken maailman goret ja tecit ja drymaxit. Tartten niitä töissäkin, joten tälleen lomallakin vaatteet on ihan tuossa eteisen naulakossa käytettävissä, eikä tartte mitenkään erikseen esiin kaivella. Ja olen tässä mielessä ehta mamma, myös lapsilla on kunnolliset sateenkestävät vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:20"]
Käytössä on kaiken maailman goret ja tecit ja drymaxit. Tartten niitä töissäkin, joten tälleen lomallakin vaatteet on ihan tuossa eteisen naulakossa käytettävissä, eikä tartte mitenkään erikseen esiin kaivella.
[/quote]
Mikä on sun suosikki noista? Tarkoitatko että tätä mammaa ei kastella millään säällä, eli pärjäätkö noilla ihan säällä kuin säällä vaikka rankkasateessa?
Onko kellään Erätukun kuoriasuja Airtexejä, tuleeko niistä vesi yhtään läpi?
Mä laitan talvisen villakangastakin, joka on jo vähän kulahtanut, mutta vuorellinen takki pitää lämpimänä Suomen juhannusaikana.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:20"]
Käytössä on kaiken maailman goret ja tecit ja drymaxit. Tartten niitä töissäkin, joten tälleen lomallakin vaatteet on ihan tuossa eteisen naulakossa käytettävissä, eikä tartte mitenkään erikseen esiin kaivella.
[/quote]
Mikä on sun suosikki noista? Tarkoitatko että tätä mammaa ei kastella millään säällä, eli pärjäätkö noilla ihan säällä kuin säällä vaikka rankkasateessa?
[/quote]
Kengät on goret, mutta takkeja ja housuja minulla on montaa eri merkkiä, eikä mikään niistä ole erityisesti huono. Drymaxxit pitää ainakin kaiken rankkasateen, mutta tunnustan, etten mitenkään erityisen innokkaasti pahimmilla keleillä ulos mene. Olen kuitenkin ulkona ajoittain jopa puolet työajastani, joten vaatteiden on vaan kestettävä. Pahimmat säät on märät, mutta lämpimät. Silloin kunnolla hengittävätkään ei ole mukavat, koska kuuma tulee, mutta ei sitä likomärkänäkään viitsi olla.
Minulla on Erätukun Airtex. Kaatosateella saattaa olla kostean oloinen, muttei vaatteet siltikään ole läpimärkiä. Ei kovin hengittävä, kuulemma, mutta minun mielestä ok.
Joo Airtexilla, olettaisin että melkein kaikilla ongelmallisinta on juuri nuo märät mutta lämpimät kelit. Siis perushintaisista? Saako sikakalliilla jostain parempia, en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:58"]
Minulla on Erätukun Airtex. Kaatosateella saattaa olla kostean oloinen, muttei vaatteet siltikään ole läpimärkiä. Ei kovin hengittävä, kuulemma, mutta minun mielestä ok.
[/quote]
Ainahan vähän kostealta tuntuu kaatosateella kun ilma on kosteaa. Oliko sulla kuitenkin olkapäät ja rintojen päällinen paidasta kuivana niin ettei kangas näyttänyt märältä? Onhan se joka tapauksessa paljon parempi kuin normaali tuulipuku. Minulla on kaksi tuulipukua ja molemmista tulee kaatosateessa tosi nopeasti vesi läpi ja kastuu läpimäräksi. Tosi inhottavaa kun vesi valuu takin sisäpuolella pitkin niskaa, selkää ja rinnuksia. Ja tällaisena kesänä näitä kaatosadekuuroja näyttää riittävän.
Eihän näitä av-mammoja saa millään kasteltua kun heillä on kuorivaatteet aina valmiina ja kun ulos lähtiessä sataa kaatamalla tai rankkasade edes uhkaa tulla niin he vetävät heti päällensä Goretexit, Drymaxit tai Airtexit. Rankkasade kastelee tehokkaasti läpimäräksi useimmat ulkoiluvaatteet mutta ei sekään pääse läpi kun kuoripuvun kangas on Goretexiä, Drymaxia tai Airtexiä ja saumatkin teipattu. Kun vielä mamma vetää suojalistallisen vetskarin ylös asti kiinni, korkean kauluksen pystyyn ja hupun päähänsä niin eihän rankkasade pääse millään tällaisen kuoripuvun sisään kastelemaan mamman vaatteita.
Vitsi kun oli tuollaiset kamppeet itselläkin niin sadepäivät kuluisivat paljon mukavammin kuin ulkona märkinä tuulipuvuissa palellessa tai kuivana sisällä nyhjöttäessä.
Juhannuksena koleaa ja sadetta eli Goretexit tai vastaavat päälle niin ei keli haittaa.
Kuoripuvun sisään tuo inhottava sade ja tuuli ei pääse ja voi ihan hyvin ulkoilla.