Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätiläskistä eroon?

Vierailija
22.06.2021 |

Onko kukaan oikeasti onnistunut? Siis että on ensin turvonnut iän myötä ja sitten päässyt OIKEASTI onnellisesti eroon alleista, yläselkäheltoista ja pömpöttävästä tätimahasta? Ketuttaa kun vaikka miten yrittää syödä (tai olla syömättä) ja treenata, niin tuo saakelin alavatsarasvapömppö ei katoa. Ja allitkin väpättävät, jos ei jännitä käsivartta koko ajan. Ällöttää. Varsinkin nyt helteellä.

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-terkkari kirjoitti:

Täti-terkkari täällä oikoo outoja käsityksiä. Ei- en ole ottanut ketään silmätikuksi, varsinkaan kun en tee terkkarin töitä tällä hetkellä, enkä varsinkaan lapsia tai nuoria, miksi ottaisin? Olen itsekin äiti. Terveen reippaan ja urheilullisen nuorukaisen äiti. Mutta en myöskään ole mikään rupsahtanut viiskymppinen, vaikka niin toivotte ja kuvittelette. Mieheni on kymmenen vuotta minua nuorempi ja olemme molemmat urheilullisia ja terveitä elämäntapaa noudattavia. Jos tulee syyllinen olo jostain mitä sanon, sekin osuu sitten vissiin maaliinsa vai mitä? Olen muuten myös aika suora viestinnässäni, se on usein vaikeaa ihmiselle, joka ei halua tai  osaa ottaa neuvoja vastaan tai sellaiselle, jolla itsellään on kyseinen ongelma, mutta se on vaikeaa myöntää. Eli jos olet ylipainoinen, tiedät sen, mutta et saa asialle mitään tehtyä, puolustelet sitä mitä erilaisimmilla syillä esim haukkumalla täti-terkkarin täällä palstalla vaikka hän viimeiseksi on syypää ylipainoosi.

Voi, voi. Mahtaako se sinun terve, reipas ja urheilullinen löytää arvoistansa morsianta kun niillä nuorilla naisilla on sitä ylipainoa. Tsekkaa nyt ainakin alkajaiseksi ne reidet ja selluliitit jos ehdokkaita tuodaan kotiin.

Vierailija
142/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku tuolla edellä kirjoittikin:

Jos kroppaa haluaa ihan oikeasti muokata eikä vaan kikkailla edestakaisin muutaman kilon vaihteluväliä, niin siihen liikuntaan pitää laittaa aika paljon lisää intensiivisyyttä.

Ihmiskeho on tehty nostamaan ja vetämään esineitä, kiipeämään ja juoksemaan! Ne sauvakävelylenkit 120 sykkeellä on hyvä juttu, mutta ei ne yksin useimmiten riitä.

Suosittelen:

Punttisali mukaan kuvioihin, ja siellä ihan oikeita nostoja vapailla painoilla eikä vaan leikkimistä niillä laitteilla. Ja välillä juoksulenkilläkin saa tulla veren maku suuhun ja reidet ja pohkeet voi pinkoa aivan hapoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista työtä teette te, jotka ihan himona jaksatte lenkkeillä monta kertaa viikossa? Itse vietän työpäivät lyhyitä pausseja lukuun ottamatta jalkojen päällä eikä tulisi mieleenkään lähteä enää käpöttelemään saati juoksemaan duunin jälkeen. Minun kuntoiluni on enemmän lihashuoltoa ja kotijumppaa. Olen suht hoikka, mutta nimenomaan alavatsaan on ilmaantunut sellainen sitkeän oloinen kohouma, jota pömppikseksi tituleeraan. Siitä kun pääsisi eroon. Yritän pitää ryhtiä suorassa ja selän notkoa normaalina, mutta silti meinaa tuo rasvapömppö asettua taloksi pysyvästi. Hitto että rasittaa...............

Vierailija
144/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin oikeasti tätiläiskistä ja ajattelin jo että taas minulle uusi juttu kun edellisistäkään en ole ottanut selkoa. Olen esim. yrittänyt kuvitella aiempien kirjoitusten jälkeen miten muka reidet voivat hinkkautua kävellessä, en ymmärrä. Nähdessäni vielä kuvankin hiertyneistä reisistä en tajunnut senkään vertaa.

Sanon tosissani kun yritän vain ymmärtää. En kiistä ilmiötä, menee vain yli ymmärryksen. Reiteni ovat aika paksut mutta kuitenkaan en ole kokenut mitään sensuuntaistakaan.

Mä taas en tajua miten joku ei voi tajuta. Mulla on hyvin hoikat reidet, mutta ne osuvat silti yhteen ylhäältä ja kuumalla hinkkautuvat rikki jos en pidä pitkälahkeisia alushousuja.

Osaatko kuvitella kaksi juomalasia jotka ovat alhaalta kapeampia ja ylhäältä leveämpiä? Nyt kuvittele että laitat ne vierekkäin - leveät yläosat osuvat toisiinsa kiinni, mutta alhaalla ovat vielä kaukana toisistaan. Siinä se. Sellaiset ne reidet on.

Kiitos, ymmärsin periaatteen.

Vierailija
145/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaista työtä teette te, jotka ihan himona jaksatte lenkkeillä monta kertaa viikossa? Itse vietän työpäivät lyhyitä pausseja lukuun ottamatta jalkojen päällä eikä tulisi mieleenkään lähteä enää käpöttelemään saati juoksemaan duunin jälkeen. Minun kuntoiluni on enemmän lihashuoltoa ja kotijumppaa. Olen suht hoikka, mutta nimenomaan alavatsaan on ilmaantunut sellainen sitkeän oloinen kohouma, jota pömppikseksi tituleeraan. Siitä kun pääsisi eroon. Yritän pitää ryhtiä suorassa ja selän notkoa normaalina, mutta silti meinaa tuo rasvapömppö asettua taloksi pysyvästi. Hitto että rasittaa...............

Yhdeltä tutulta lähti pois kun hän alkoi harrastaa pitkiä kävelyitä ja samalla jätti pois leivokset. Niin hän on kertonut.

Vierailija
146/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alko kertyä 50-vuotiaana. Ruokavalio, pilates, uinti ja kävely auttoivat. Siis uintia 2x viikko, kävelyä ja pilatesta joka päivä. Ei venyttelypilatesta, vaan ihan oikeaa. Uinti on tehokas käsi-(alli) selkä-, hartia- ja reisiläskille ja tuo mukavaa linjakkuutta vartaloon. Pilates koko keholle, mutta erityisesti vyötärölinja löytyy uudelleen jopa vaihdevuosien jälkeen. Kävely on tapa, sitä olen tehnyt aina. Ruokavalio on kasvisvoittoinen eli kalaa, kasviksia, hedelmiä ym. kulutuksen mukaan. Käytin alkuun Sulamoa apuna sopivaa ruokamäärää laskiessani. Pieneen painonpudotukseen (4 kg) mulla toimi 5:2 mutta en suosittele kenellekään, jolla on taipumusta syömään itsensä ähkyyn. Joillakin toi laukaisee ahmimishäiriön.

Mikäs kasvis se.... kala on?

Vierailija
147/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-terkkari kirjoitti:

Täti-terkkari täällä oikoo outoja käsityksiä. Ei- en ole ottanut ketään silmätikuksi, varsinkaan kun en tee terkkarin töitä tällä hetkellä, enkä varsinkaan lapsia tai nuoria, miksi ottaisin? Olen itsekin äiti. Terveen reippaan ja urheilullisen nuorukaisen äiti. Mutta en myöskään ole mikään rupsahtanut viiskymppinen, vaikka niin toivotte ja kuvittelette. Mieheni on kymmenen vuotta minua nuorempi ja olemme molemmat urheilullisia ja terveitä elämäntapaa noudattavia. Jos tulee syyllinen olo jostain mitä sanon, sekin osuu sitten vissiin maaliinsa vai mitä? Olen muuten myös aika suora viestinnässäni, se on usein vaikeaa ihmiselle, joka ei halua tai  osaa ottaa neuvoja vastaan tai sellaiselle, jolla itsellään on kyseinen ongelma, mutta se on vaikeaa myöntää. Eli jos olet ylipainoinen, tiedät sen, mutta et saa asialle mitään tehtyä, puolustelet sitä mitä erilaisimmilla syillä esim haukkumalla täti-terkkarin täällä palstalla vaikka hän viimeiseksi on syypää ylipainoosi.

Onnea, olet virallisesti palstan rasittavin ihminen. Halveksun sun kaltaisia, jotka mielestään ovat vain "suoria viestinnässään, vaikka ihminen ei halua tai osaa ottaa neuvoja vastaan". Ehkä vika on todellakin sinussa ja sinun tavassasi viestiä??

Vierailija
148/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestäisin alavatsapömpön, mutta olen huomannut, että keski-iässä naisilla kohoaa myös ylävatsa, myös itselläni, ja siitä en tykkää. Se ahdistaa fyysisesti, tulemalla tielle kumartuessa, enemmän kuin alapömppö. Ylävatsan kookastumisen myötä naisesta tulee maskuliinisemman näköinen.

Vierailija
149/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kommentteja. Varsinkin jos löytyy sellaisia, ketkä ovat onnistuneet tässä. Miten teitte sen? Itse ajattelin kesän jälkeen aktivoitua laihdutukseen. Pikkuhiljaa on kiloja kertynyt noin 15 liikaa..

Miksi kesän jälkeen? Kesä on parasta aikaa, kun keho kaipaa luonnostaankin kevyempää ruokaa ja kasvikset on parhaimmillaan!

Vierailija
150/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii se työtä setämiehelläkin 48v. ..

Ei enää välipaloja tai naposteluja,   leffasyömiset jääneet ajat sitten myös.

Auton käyttö minimiin  yms.

Vierailija
151/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-terkkari kirjoitti:

Aika erikoista ajatella että olisit saanut kielteisiä kommentteja vain ylipainoisilta? Tekstissäsi oli asiavirheitä, jonka vuoksi sitä kommentoitiin. T hoikka.

Vierailija
152/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti-terkkari kirjoitti:

Aika erikoista ajatella että olisit saanut kielteisiä kommentteja vain ylipainoisilta? Tekstissäsi oli asiavirheitä, jonka vuoksi sitä kommentoitiin. T hoikka.

Minä arvelen myös, että enemmistö närkästyksestä ja alapeukuista terkkarille on tullut ylipainoisilta, jotka eivät kestä yhtään suoraa sanaa saati kritiikkiä ylipainoa koskien. Näitä on nähty riittävästi ja tälläkin palstalla ilmiö tulee esiin jokaisessa painonhallintaa käsittelevässä keskustelussa. Mikä siinä on, että pitää olla niin herkkänahkainen asiasta, joka on ilmiselvä? Kaikki sen tietävät ja näkevät kuitenkin. Hyssyttely ja kaunistelu ei auta asiaa pätkääkään. Täältä ääni terkkarille!

Vierailija
153/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää kommentteja. Varsinkin jos löytyy sellaisia, ketkä ovat onnistuneet tässä. Miten teitte sen? Itse ajattelin kesän jälkeen aktivoitua laihdutukseen. Pikkuhiljaa on kiloja kertynyt noin 15 liikaa..

Miksi kesän jälkeen? Kesä on parasta aikaa, kun keho kaipaa luonnostaankin kevyempää ruokaa ja kasvikset on parhaimmillaan!

Minustakin asiaan kannattaa tarttua heti eikä huomenna. Edes jollakin pienellä toimenpiteellä aloittaa... there's no time like the present!

Vierailija
154/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kestäisin alavatsapömpön, mutta olen huomannut, että keski-iässä naisilla kohoaa myös ylävatsa, myös itselläni, ja siitä en tykkää. Se ahdistaa fyysisesti, tulemalla tielle kumartuessa, enemmän kuin alapömppö. Ylävatsan kookastumisen myötä naisesta tulee maskuliinisemman näköinen.

Totta tuo, että omppupömppö ja siihen olematon takamus + tikkujalat tekevät miehekkään vaikutelman.

Silti kyllä molemmat ekstrapömppikset ovat yhtä hirveitä. En ottaisi kumpaakaan, jos saa valita. Alapömpöstä yritän eroon parhailllaan.

Vierailija
155/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii se työtä setämiehelläkin 48v. ..

Ei enää välipaloja tai naposteluja,   leffasyömiset jääneet ajat sitten myös.

Auton käyttö minimiin  yms.

Meidän taloudessa myös "setämiehellä" on mahaa kasautunut ja selän puolella kunnon vekit vyötäröllä....... en tiedä mitä se vetää kun kotona ainakaan ei syö liikoja. Pakko sanoa, että enemmän viehättäisi hoikempana, vaan yritän pitää turpani hienotunteisesti kiinni. Itse olen hoikka, koska skitsoan syömisteni kanssa ilmeisesti riittävästi.

Vierailija
156/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala liikkua tehokkaasti ja KUNNOLLA! Ei mitään sauvakävelyä vaan kunnon juoksulenkkejä, vähintään 15 km 2-3 kertaa viikossa ja punttisalia ihan kunnolla, kyllä siinä saa allit ja pömppöpötsi kyytiä. Eikä tarvii enää varoa syömisiään kun keskimääräinen kalorinkulutus huitelee siinä 3000 per päivä.

Noniin. Minkäikäiselle kirjoittaja tätä hevoskuuriaan olisi tarjoilemassa? Tehokkaasti ainakin noin saa paikat hajotettua, eritoten nivelet, jollei maltti ole mukana.

Laihtumisessa muutenkin taisi se periaate olla, että onnistuessaan painonpudotus on 80% ruokavaliota ja 20% liikuntaa.

Ei 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja pari lihaskuntotreeniä ole mikään hevoskuuri! Tuossahan jää täysiä lepopäiviäkin vaikka kuinka monta.

Vai vielä nivelet hajoaa? Kyllä sitä näköjään laiska aina selityksen keksii, ei voi muuta sanoa.

Tunti liikuntaa per päivä on keskivertosuorite, jota pystyy pitämään yllä loppuelämän.

No kun se liikunta EI LAIHDUTA!

Juoksen 4-5 krt viikossa 10km lenkin ja sitten lisäksi kotijumppa pari krt viikossa. Ei tippaakaan lähde painoa pois, bmi30. Näin olen urheillut jo vuosia. Välillä lasken kaloreita ja pieni vaje on koko ajan. En vaan laihdu.

On erittäin stressaava elämäntilanne ollut jo muutaman vuoden joten varmaan stressi estää laihtumisen. Lääkärissäkin kävin ja näytin lääkärille ”juoksu-appin” (näyttää suoritteet) kun se epäili että jospa muistan urheilun määrän väärin…

Tätä se on keski-ikäisen elämä…

Vierailija
157/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylävatsan pömppö kuuluu omenalihavuuteen. Ja siihen sitten isot roikkuvat rinnat, siinä on kummulla kokoa.

Vierailija
158/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti-terkkari kirjoitti:

Onnea, olet virallisesti palstan rasittavin ihminen. Halveksun sun kaltaisia, jotka mielestään ovat vain "suoria viestinnässään, vaikka ihminen ei halua tai osaa ottaa neuvoja vastaan". Ehkä vika on todellakin sinussa ja sinun tavassasi viestiä??

On ärsyttävä tyyppi. Alkaa vielä kehumaan ja kuvailemaan itseään ja perhettään.

Vierailija
159/161 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala liikkua tehokkaasti ja KUNNOLLA! Ei mitään sauvakävelyä vaan kunnon juoksulenkkejä, vähintään 15 km 2-3 kertaa viikossa ja punttisalia ihan kunnolla, kyllä siinä saa allit ja pömppöpötsi kyytiä. Eikä tarvii enää varoa syömisiään kun keskimääräinen kalorinkulutus huitelee siinä 3000 per päivä.

Noniin. Minkäikäiselle kirjoittaja tätä hevoskuuriaan olisi tarjoilemassa? Tehokkaasti ainakin noin saa paikat hajotettua, eritoten nivelet, jollei maltti ole mukana.

Laihtumisessa muutenkin taisi se periaate olla, että onnistuessaan painonpudotus on 80% ruokavaliota ja 20% liikuntaa.

Ei 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja pari lihaskuntotreeniä ole mikään hevoskuuri! Tuossahan jää täysiä lepopäiviäkin vaikka kuinka monta.

Vai vielä nivelet hajoaa? Kyllä sitä näköjään laiska aina selityksen keksii, ei voi muuta sanoa.

Tunti liikuntaa per päivä on keskivertosuorite, jota pystyy pitämään yllä loppuelämän.

No kun se liikunta EI LAIHDUTA!

Juoksen 4-5 krt viikossa 10km lenkin ja sitten lisäksi kotijumppa pari krt viikossa. Ei tippaakaan lähde painoa pois, bmi30. Näin olen urheillut jo vuosia. Välillä lasken kaloreita ja pieni vaje on koko ajan. En vaan laihdu.

On erittäin stressaava elämäntilanne ollut jo muutaman vuoden joten varmaan stressi estää laihtumisen. Lääkärissäkin kävin ja näytin lääkärille ”juoksu-appin” (näyttää suoritteet) kun se epäili että jospa muistan urheilun määrän väärin…

Tätä se on keski-ikäisen elämä…

Noilla juoksumäärillä pidän aika käsittämänä että et laihdu. Olisi mielenkiintoista tietää mitä keskimäärin syöt päivässä.

Termodynamiikan lakeja ei ole kumottu, ja keskitysleireillä ei ollut ylipainoisia juutalaisia. Eli jos kulutus on suurempi kuin kalorien saati, niin ihminen kyllä laihtuu.

Vierailija
160/161 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto päivittäin eli n 13-18 tuntia syömättä, tätä olen toteuttanut vuosikausia ennen kuin se tuli muotiin. Paino pysynyt kurissa aina, olen nyt 46 vuotias.BMi 19-20.Lihakset kasvaa ja rasva palaa. Juoksen, uin, joogaan ja pyöräilen, talvella käyn avannossa. Kroppa ja kestävyys on paremmassa kunnossa kuin NUOREMPANA, vaikka silloinkaan ei ollut ylipainoa. Miehen mukaan olen sekä siro, että atleettinen ja naisellinen. Ei ole vaatinut kovaa työtä kun nautin liikkumisesta ja olen tottunut pätkäpaastoon, näläntunnekin menee ohi. Kotiin ei osteta herkkuja varastoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme