Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätiläskistä eroon?

Vierailija
22.06.2021 |

Onko kukaan oikeasti onnistunut? Siis että on ensin turvonnut iän myötä ja sitten päässyt OIKEASTI onnellisesti eroon alleista, yläselkäheltoista ja pömpöttävästä tätimahasta? Ketuttaa kun vaikka miten yrittää syödä (tai olla syömättä) ja treenata, niin tuo saakelin alavatsarasvapömppö ei katoa. Ja allitkin väpättävät, jos ei jännitä käsivartta koko ajan. Ällöttää. Varsinkin nyt helteellä.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkis kirjoitti:

Minkähän takia joku laittaa alapeukkuja höttöhiilareiden poistolle? Ai siksi kun on kiva mussuttaa herkkuja....no joo, mutta se läski ei siksi lähde ja aika moni nuori nainekin on aika läski tästä syystä. Nuorilla naisilla näkee selluliittia reisissä. Puuroa ei muuten tartte jättää pois, eikä edes perunaa. Ihmisen pitää kuitenkin saada hiilareitakin ja varsinkin kuituja. Tiedän kyllä mistä puhun kun olen terkkari.

Ikävä terkkari varmaan oletkin. Olet ilmeisesti ottanut nämä nuoret naiset silmätikuksesi.

Tuo on jokaisen täti-ikäisen, miehille itseään ikuisesti laihduttelevan korppikotkan ongelma: eiväthän he koskaan pärjää hedelmällisille nuorille. Sitten kiusataan sairaalakuntoon syömishäiriöillä. Ihminen on sairas otus.

Vierailija
122/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen salilla keski-ikäisiä naisia, jotka käytännössä tekevät 0kg painoilla liikesarjat läpi ja hypätään saman tien seuraavaan laitteeseen ja toistetaan sama. Ei sillä tavoin mitkään löysät sula pois. Korkeintaan vastaa jotain verryttelyä

No parempi kai sekin kuin ei mitään. Kunhan saa itsensä liikkeelle eikä jää sängyn tai sohvan pohjalle mussupussin kanssa. Salikäynnistä voi myös saada henkistä hyvinvointia. Minusta kaikki tämä on kotiin päin!

40+ naisilla saattaa olla rangassa nikamissa ja niveissä niin paljon jo vikaa ettei voi isoja painoja käyttää. Tiedän muutaman tädin joka lähti personal trainerin ohjelman mukaan salille, siinä oli särkynyt rintarangasta tai yläselästä jotain, pitkille sairaslomille joutuneet. Näissäkin pitää muistaa kohtuus. (sivusta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko kertyä 50-vuotiaana. Ruokavalio, pilates, uinti ja kävely auttoivat. Siis uintia 2x viikko, kävelyä ja pilatesta joka päivä. Ei venyttelypilatesta, vaan ihan oikeaa. Uinti on tehokas käsi-(alli) selkä-, hartia- ja reisiläskille ja tuo mukavaa linjakkuutta vartaloon. Pilates koko keholle, mutta erityisesti vyötärölinja löytyy uudelleen jopa vaihdevuosien jälkeen. Kävely on tapa, sitä olen tehnyt aina. Ruokavalio on kasvisvoittoinen eli kalaa, kasviksia, hedelmiä ym. kulutuksen mukaan. Käytin alkuun Sulamoa apuna sopivaa ruokamäärää laskiessani. Pieneen painonpudotukseen (4 kg) mulla toimi 5:2 mutta en suosittele kenellekään, jolla on taipumusta syömään itsensä ähkyyn. Joillakin toi laukaisee ahmimishäiriön.

Vierailija
124/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allien poistoon kuntosalille! Taljavetoja ja vaatii, että oikeasti lisää sitä vastusta siihen liikesarjaan....

Lihaskasvu ei poista venyneitä alleja. Kuntosalit on täynnä hieman iäkkäämpiä naisia, jotka ovat lihaksikkaita, mutta allit roikkuu. En usko, että niihin auttaa oikein muu kuin kirurginen toimenpide. 

Kyse ei olekaan lihaskasvusta. Et saa naisena kovin paljoa lihasta kasvamaan vaikka tekisit kuinka töitä, mutta tosiaan ne ylimääräiset höllöt kyllä sulaa! Nimimerk. kokemusta on...

Niin, eikö lainaamassasi tekstissä puhuttu juuri samasta asiasta, mistä sinä puhuit.

Vastaaja varmaan oletti, että allien tilalle pitäisi syntyä uutta lihasta. Uskokaa nyt naiset. Ette saa hartioita levenemään ja habaa kasvamaan ihan pienellä tekemisellä, mutta kropan saatte kiinteytymään eikä siihen mitään jättimäistä lihaskasvua tarvita

Joo mutta edelleen kovakaan tekeminen ei kiinteytä niitä alleja pois. 

Juuri tätä tarkoitin. Allit todennäköisesti on ja pysyy, kun ne kerran ovat tulleet. Rasvaa voi sulattaa niistä pois, mutta iho jää jäljelle. Eikä siinä mitään, eihän ne menoa tai treenaamista haittaa. Minullakin on allit, vaikka treenaan niitä muutaman kerran viikossa. 

En ymmärrä miksi et panosta itseesi pienen kirurgisen operaation vertaa. Jokainen kuitenkin tietää, että ihmisen suurinta pääomaa on oma näyttävä habitus. Etenkin nainen ei ole mitään ilman timmiä olemusta.

Hyi hitto, mitä kakkaa. Ilman aivoja ja empatiaa kukaan ei ole mitään. Edellisen kirjoittajalta nämä arvokkaat ominaisuudet näyttävät puuttuvan.

Vierailija
125/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen salilla keski-ikäisiä naisia, jotka käytännössä tekevät 0kg painoilla liikesarjat läpi ja hypätään saman tien seuraavaan laitteeseen ja toistetaan sama. Ei sillä tavoin mitkään löysät sula pois. Korkeintaan vastaa jotain verryttelyä

Sama. Pistäkää nyt hyvät ihmiset sen verran vastusta että max 10 toistoa per sarja menee. Muuten ihan ajanhukkaa tuo käsien heiluttelu.

Punttitreenin/aerobisen EI KUULUKAAN OLLA HELPPOA. Se on ihan OK että tulee hiki ja täytyy pinnistellä.

Vierailija
126/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä  ei vaihdevuosi-ikäisen kannata alkaa treenata kovaa. Koska elimistössä ei enää ole estrogeenia, niin palautuminen ei enää onnistu kuten nuorena. Päinvastoin, kun elimistö kokee kovan liikunnan stressinä, se toimii sillä ainoalla tavalla, minkä se osaa eli alkaa muodostaa rasvaa. 

Vaihdevuosi-ikäisen liikkumisen pitää olla kohtuullista. Juuri mainitut kävely, uinti, pilates sopivat hyvin. Ei missään nimessä mitään 15 km juoksulenkkejä.

Liikunta ei juurikaan laihduta, vaan vaihdevuosi-ikäisen pitää kiinnittää ruokavalioon huomiota. Ei haittaa, jos ruokavaliosta pudottaa pois noin 200 kcal vaihdevuosien alettua.

Vierailija
127/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parempi kai sekin kuin ei mitään. Kunhan saa itsensä liikkeelle eikä jää sängyn tai sohvan pohjalle mussupussin kanssa. Salikäynnistä voi myös saada henkistä hyvinvointia. Minusta kaikki tämä on kotiin päin!

40+ naisilla saattaa olla rangassa nikamissa ja niveissä niin paljon jo vikaa ettei voi isoja painoja käyttää. Tiedän muutaman tädin joka lähti personal trainerin ohjelman mukaan salille, siinä oli särkynyt rintarangasta tai yläselästä jotain, pitkille sairaslomille joutuneet. Näissäkin pitää muistaa kohtuus. (sivusta)

Oikeassa olet, että monen ongelma on selkärangassa, ja tarkemmin sen täydellisessä puuttumisessa.

Vierailija
128/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-terkkari täällä oikoo outoja käsityksiä. Ei- en ole ottanut ketään silmätikuksi, varsinkaan kun en tee terkkarin töitä tällä hetkellä, enkä varsinkaan lapsia tai nuoria, miksi ottaisin? Olen itsekin äiti. Terveen reippaan ja urheilullisen nuorukaisen äiti. Mutta en myöskään ole mikään rupsahtanut viiskymppinen, vaikka niin toivotte ja kuvittelette. Mieheni on kymmenen vuotta minua nuorempi ja olemme molemmat urheilullisia ja terveitä elämäntapaa noudattavia. Jos tulee syyllinen olo jostain mitä sanon, sekin osuu sitten vissiin maaliinsa vai mitä? Olen muuten myös aika suora viestinnässäni, se on usein vaikeaa ihmiselle, joka ei halua tai  osaa ottaa neuvoja vastaan tai sellaiselle, jolla itsellään on kyseinen ongelma, mutta se on vaikeaa myöntää. Eli jos olet ylipainoinen, tiedät sen, mutta et saa asialle mitään tehtyä, puolustelet sitä mitä erilaisimmilla syillä esim haukkumalla täti-terkkarin täällä palstalla vaikka hän viimeiseksi on syypää ylipainoosi.

Vierailija
129/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin oikeasti tätiläiskistä ja ajattelin jo että taas minulle uusi juttu kun edellisistäkään en ole ottanut selkoa. Olen esim. yrittänyt kuvitella aiempien kirjoitusten jälkeen miten muka reidet voivat hinkkautua kävellessä, en ymmärrä. Nähdessäni vielä kuvankin hiertyneistä reisistä en tajunnut senkään vertaa.

Sanon tosissani kun yritän vain ymmärtää. En kiistä ilmiötä, menee vain yli ymmärryksen. Reiteni ovat aika paksut mutta kuitenkaan en ole kokenut mitään sensuuntaistakaan.

Vierailija
130/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-terkkari kirjoitti:

Täti-terkkari täällä oikoo outoja käsityksiä. Ei- en ole ottanut ketään silmätikuksi, varsinkaan kun en tee terkkarin töitä tällä hetkellä, enkä varsinkaan lapsia tai nuoria, miksi ottaisin? Olen itsekin äiti. Terveen reippaan ja urheilullisen nuorukaisen äiti. Mutta en myöskään ole mikään rupsahtanut viiskymppinen, vaikka niin toivotte ja kuvittelette. Mieheni on kymmenen vuotta minua nuorempi ja olemme molemmat urheilullisia ja terveitä elämäntapaa noudattavia. Jos tulee syyllinen olo jostain mitä sanon, sekin osuu sitten vissiin maaliinsa vai mitä? Olen muuten myös aika suora viestinnässäni, se on usein vaikeaa ihmiselle, joka ei halua tai  osaa ottaa neuvoja vastaan tai sellaiselle, jolla itsellään on kyseinen ongelma, mutta se on vaikeaa myöntää. Eli jos olet ylipainoinen, tiedät sen, mutta et saa asialle mitään tehtyä, puolustelet sitä mitä erilaisimmilla syillä esim haukkumalla täti-terkkarin täällä palstalla vaikka hän viimeiseksi on syypää ylipainoosi.

Minä taidan tuntea sinut. Olet se sama ääliö jolla kävin kerran vuosia sitten ja löysit vikaa kaikesta mitä söin, vaikka söin pelkkiä salaatteja ja lihaa. Oikein nautit siitä kun sait syyllistää ja pilkata, nauroit päin naamaa ja iskit puukkoa selkään. Tiesitkö että nyt löytyi syy miksi paino ei pudonnut sinun ohjeilla? Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kollegasi- aito ystävällinen ihminen- sanoi että en koskaan saa painoa pois ennen kuin saan hormonitason normaaliksi lääkkeillä. Että kiitos vaan kettuilusta, "suorasanaisuudesta" kuten kehtaat omaa kettuilua kutsua tässä. Annoin palautetta ja saitkin varmaan viestiä perille ylemmältä taholta kun hetken aikaa luimistelit minut nähtyäsi. Olisit ansainnut potkut. Olet ylimielinen etkä ollenkaan pätevä työhösi.

Vierailija
131/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan allien lepattaa kesätuulessa.

Vierailija
132/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee eroon, mutta aikaa kuluu. Tärkeintä on kaloreiden vähentäminen. Pieniä annoksia muutaman tunnin välein. Liikuntaa, ainakin kävelyä joka päivä. Aina, kun syön, ajattelen, että kulutan tämän tänään. Laihduttamiseen ei ole mitään kikkaa, vaan kyse on energian saannin ja

kulutuksen välisestä suhteesta.

Ensin kannattaa tarkistuttaa se kirottu ja pilkattu kilpirauhanen, jos on vajaatoimintaa, ne penteleen kilot ei lähde yhtään millään pois. Vaikka söisit vain kuivan herneen päivässä ja juoksisit 10 km aamuin illoin. Kokemusta on tuoreena tapauksena ja moni terveydenhoidon ammattilainen (joka itsekin sairastaa samaa) sanoo samaa että mitään ei lähde ennen kuin on hormonit oikealla tasolla. Normaalilla terveellä kropalla ja aineenvaihdunnalla kilot lähtee kun vain vähän viilaa ruokavaliotaan ja käy 30 min kävelylenkillä pari kertaa viikossa. Vajiksella ei lähde edes 10h liikuntasuorituksella päivässä ja 1000 kcal ruokavaliolla. Ja turha tulla muuta väittämään, minulla on 20v kokemus laihdutusyrityksistä ja nyt hormonilääkityksen saaneena on lähtenyt 1kg/vk vauhdilla painoa pois ja syön samalla tavalla kuin aiemminkin enkä liiku käytännössä kuin pakolliset menot. Täälläkin olen usein kommentoinut ja saanut mitä viheliäisimpiä neuvoja ja syytetty vaikka ja miksi, totuus ja oma kokemus on nyt tämä kun viimein sain lääkettä kokeiluun. Ja kyllä, kaikki arvot on normaalit lääkärien mukaan, kuitenkin toiset sairastuneet kertoivat että minun arvoilla ollaan erittäin vahvasti vajaatoiminnan puolella ja oikeassa olivat.

Saanko kysyä, mitä lääkettä ja miten sait? Minullakin kilpirauhanen vaivaa, on thyroxin, mutta mikään ei auta painoon, ei liikunta, ei syöminen.

Vierailija
133/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo kokeillut, mutta jotkut täti-ikäisethän on saaneet vyötäröä hyvin kavennettua hula-hula -vanteella.

Vierailija
134/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee eroon, mutta aikaa kuluu. Tärkeintä on kaloreiden vähentäminen. Pieniä annoksia muutaman tunnin välein. Liikuntaa, ainakin kävelyä joka päivä. Aina, kun syön, ajattelen, että kulutan tämän tänään. Laihduttamiseen ei ole mitään kikkaa, vaan kyse on energian saannin ja

Ensin kannattaa tarkistuttaa se kirottu ja pilkattu kilpirauhanen, jos on vajaatoimintaa, ne penteleen kilot ei lähde yhtään millään pois. Vaikka söisit vain kuivan herneen päivässä ja juoksisit 10 km aamuin illoin. Kokemusta on tuoreena tapauksena ja moni terveydenhoidon ammattilainen (joka itsekin sairastaa samaa) sanoo samaa että mitään ei lähde ennen kuin on hormonit oikealla tasolla. Normaalilla terveellä kropalla ja aineenvaihdunnalla kilot lähtee kun vain vähän viilaa ruokavaliotaan ja käy 30 min kävelylenkillä pari kertaa viikossa. Vajiksella ei lähde edes 10h liikuntasuorituksella päivässä ja 1000 kcal ruokavaliolla. Ja turha tulla muuta väittämään, minulla on 20v kokemus laihdutusyrityksistä ja nyt hormonilääkityksen saaneena on lähtenyt 1kg/vk vauhdilla painoa pois ja syön samalla tavalla kuin aiemminkin enkä liiku käytännössä kuin pakolliset menot. Täälläkin olen usein kommentoinut ja saanut mitä viheliäisimpiä neuvoja ja syytetty vaikka ja miksi, totuus ja oma kokemus on nyt tämä kun viimein sain lääkettä kokeiluun. Ja kyllä, kaikki arvot on normaalit lääkärien mukaan, kuitenkin toiset sairastuneet kertoivat että minun arvoilla ollaan erittäin vahvasti vajaatoiminnan puolella ja oikeassa olivat.

Saanko kysyä, mitä lääkettä ja miten sait? Minullakin kilpirauhanen vaivaa, on thyroxin, mutta mikään ei auta painoon, ei liikunta, ei syöminen.

Mullakin vajis ja Thyroxin vei aivosumun, hiukset ym. koheni mut painoon ei tosiaan oo vaikuttanut mitenkään. Paino putoaa vain ja ainoastaan pieni kalorimäärä (nälkä) + runsaasti liikuntaa, enkä enää vaan jaksa semmosta 😐

Vierailija
135/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thyroxin minullakin, mutta vasta aloitusannoksella. Paino ei enää putoa yhtä nopeasti kuin alussa kun kaikki jäätävä turvotus lähti kropasta. Nyt pitää pysyä visusti omassa ruokavaliossa eikä erehtyä mässäilemään koskaan. Olin tosi tiukkana ja vaadin vastauksia tk-lääkäriltä kaikkiin oireisiini että mistä ne voi johtua. Viimein meni veriarvotkin nipinnapin viitearvojen ulkopuolelle ja lääkäri myöntyi lääkekokeiluun. Se pelasti kyllä elämäni, olin tosi masentunut ja heikossa kunnossa. Ehkä sinulla pitäisi olla eri lääke tai ns. eläinperäinen lääke. Minulla toistaiseksi tuo auttaa. Kannattaa käydä sisätautilääkärillä joka on perehtynyt tähän sairauteen.  Maksaahan se paljon mutta jos saa paremmin toimivan hormonilääkkeen niin elämä alkaa uudelleen. Minäkin varmaan joudun vielä käymään asiantuntijalla, sillä eihän nuo tk-lääkärit edes osaa hoitaa eikä lukea verikoetuloksia.  Minullekin vuosia hokivat että ihan normaalit arvot, kunnes hain ja sain vertaistukea ja vahvistusta sille että tarvitsen sen lääkkeen ainakin kokeiluun.  Onko sinulta mitattu varastorauta eli ferritiini? 

Vierailija
136/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin oikeasti tätiläiskistä ja ajattelin jo että taas minulle uusi juttu kun edellisistäkään en ole ottanut selkoa. Olen esim. yrittänyt kuvitella aiempien kirjoitusten jälkeen miten muka reidet voivat hinkkautua kävellessä, en ymmärrä. Nähdessäni vielä kuvankin hiertyneistä reisistä en tajunnut senkään vertaa.

Sanon tosissani kun yritän vain ymmärtää. En kiistä ilmiötä, menee vain yli ymmärryksen. Reiteni ovat aika paksut mutta kuitenkaan en ole kokenut mitään sensuuntaistakaan.

Mä taas en tajua miten joku ei voi tajuta. Mulla on hyvin hoikat reidet, mutta ne osuvat silti yhteen ylhäältä ja kuumalla hinkkautuvat rikki jos en pidä pitkälahkeisia alushousuja.

Osaatko kuvitella kaksi juomalasia jotka ovat alhaalta kapeampia ja ylhäältä leveämpiä? Nyt kuvittele että laitat ne vierekkäin - leveät yläosat osuvat toisiinsa kiinni, mutta alhaalla ovat vielä kaukana toisistaan. Siinä se. Sellaiset ne reidet on.

Vierailija
137/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin vajis ja Thyroxin vei aivosumun, hiukset ym. koheni mut painoon ei tosiaan oo vaikuttanut mitenkään. Paino putoaa vain ja ainoastaan pieni kalorimäärä (nälkä) + runsaasti liikuntaa, enkä enää vaan jaksa semmosta 😐

Hiukset minullakin parani nopeasti ja kaikki iho-oireet katosi nopeasti. Kalorimäärän kanssa pitää olla tarkkana, yhtään ei kärsi mässäillä, vie heti pohjan koko dietiltä. Paljon kasviksia niin saa syödä kunnon annoksia ruokaa. Niissä on vähän kaloreita. Ja kannattaa sitä lääkitystä vielä kysyä asiantuntijalta että onko se riittävä vai olisko jostain muusta paremmin apua. Ilmeisesti kuitenkin käyt sinäkin verikokeissa säännöllisesti ja lukemat on hyvät?

Vierailija
138/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala liikkua tehokkaasti ja KUNNOLLA! Ei mitään sauvakävelyä vaan kunnon juoksulenkkejä, vähintään 15 km 2-3 kertaa viikossa ja punttisalia ihan kunnolla, kyllä siinä saa allit ja pömppöpötsi kyytiä. Eikä tarvii enää varoa syömisiään kun keskimääräinen kalorinkulutus huitelee siinä 3000 per päivä.

En jaksa millään normiduunin ohella ja keski-ikäisenä tuollaista harjoitusmäärää. Turha haaveilla - kyllästyisin parissa viikossa ja homma jäisi siihen. Haluan tasoittaa tämän tilanteen niin, että muutos on pysyvää. Ei siis liian intensiivistä huippurääkkiä. Uskon, että ruokavaliomuutoksilla saa paljon aikaan aineenvaihdunnan suhteen ym. Treeniä ei tarvitse ihan veren maku suussa vetää, vaan pikkuhiljaa.

mikään "pikkuhiljaa" ei toimi. Jos ei koko ajan treenaa, ne lihakset mitä on saavuttanut jo, katoaa. Pien kävely ei auta mitään, ei edes pidä peruskuntoa yllä. Pelkkä peruskunnon ylläpito vaatisi sen 3 -5 kerta/vko kävelyä.

Rankat treenit on just se mitä keski-ikäinen läskipallero tarvii.

Vierailija
139/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä  ei vaihdevuosi-ikäisen kannata alkaa treenata kovaa. Koska elimistössä ei enää ole estrogeenia, niin palautuminen ei enää onnistu kuten nuorena. Päinvastoin, kun elimistö kokee kovan liikunnan stressinä, se toimii sillä ainoalla tavalla, minkä se osaa eli alkaa muodostaa rasvaa. 

Vaihdevuosi-ikäisen liikkumisen pitää olla kohtuullista. Juuri mainitut kävely, uinti, pilates sopivat hyvin. Ei missään nimessä mitään 15 km juoksulenkkejä.

Liikunta ei juurikaan laihduta, vaan vaihdevuosi-ikäisen pitää kiinnittää ruokavalioon huomiota. Ei haittaa, jos ruokavaliosta pudottaa pois noin 200 kcal vaihdevuosien alettua.

Höpö höpö, älkää missään nimessä uskoko tähän. Ei muka palaudu jne.

Ap:n kysymykseen vastaan vielä, että KYLLÄ. Kyllä se on mahdollista jos vain päätät niin. Tärkeintä on kysyä itseltäsi että Miksi? Miksi haluan laihtua, liikkua, kuntoilla, muuttaa elämäntapojani? Kun vastaus on tarpeeksi vahva, muutokset eivät tunnu pahoilta vaan olet sitoutunut niihin.

Päätin puoli vuotta sitten, että en suostu siihen mitä vaaka näyttää. Enkä siihen miltä peilikuva näyttää. Olin normaalipainon ylärajalla ja paino nousi jatkuvasti uusiin lukemiin. Ehkä normaalia vaihdevuosissa mutta päätin silti, etten suostu siihen. Aloitin juoksuharrastuksen 3 kertaa viikossa ja joogan 4-5 kertaa viikossa. Kaikki ylimääräinen sokeri ja herkut pois, marjoja tilalle. Pätkäpaasto 16-18 h joka yö.

Painoa on puolessa vuodessa lähtenyt noin 4 kg mutta suurin muutos on peilikuvassa. Katson aivan ihmeissäni että olenko minä tuo ihminen. En ollut edes nuorena näin liikunnallinen. Juoksu ja jooga on muuten oikein hyvä yhdistelmä jos haluaa tuloksia ja luonnollisen näköisen kropan. Jooga vähentää myös stressiä. Olen myös jäänyt vähän koukkuun näihin uusiin elämäntapoihin, joten pitää jopa vähän toppuutella itseään ettei rehki liikaa :) Olen löytänyt sitä niin sanottua liikunnan iloa.

Vierailija
140/161 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna tätiläskien olla ja hyväksy itsesi sellaisena kun olet.

Ei ne tätiläskit nyt niin hirveitä ole että panikoimiseen olisi aihetta.

Hellä lämmin ja pehmoinen ……. on monelle mieluinen.

M+50

Ei! Naiset ovat päättäneet olla nälässä, ja elää paskan elämän koska patriarkaatti kertoo että tätiläski on saatanasta! Alistuva naisparka esineellistää itsensä ja kärsii.

Minä yksinkertaisesti inhoan sitä oloa, kun tunnen rasvamakkaran valuvan housunkauluksen ylle, ylimääräisen "pehmeyden" leukalinjassa ja löllökerroksen rintskoiden yläpuolella selässä... Tästä haluaa ihan luonnollisesti pyrkiä eroon. Kuinka ihana on olla hyvässä kunnossa ja suht solakkana, kun kaikki vaatteet istuvat päälle ja tuntuvat ja näyttävät hyvältä. Tämä on ihan omaa hyvinvointia tukeva asia - miesten eteen en ole valmis tekemää enää yhtään mitään. Katselkoot jos siltä tuntuu tai olkoot katsomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi