Tätiläskistä eroon?
Onko kukaan oikeasti onnistunut? Siis että on ensin turvonnut iän myötä ja sitten päässyt OIKEASTI onnellisesti eroon alleista, yläselkäheltoista ja pömpöttävästä tätimahasta? Ketuttaa kun vaikka miten yrittää syödä (tai olla syömättä) ja treenata, niin tuo saakelin alavatsarasvapömppö ei katoa. Ja allitkin väpättävät, jos ei jännitä käsivartta koko ajan. Ällöttää. Varsinkin nyt helteellä.
Kommentit (161)
Figure 8 fitness, toimii kuin unelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala liikkua tehokkaasti ja KUNNOLLA! Ei mitään sauvakävelyä vaan kunnon juoksulenkkejä, vähintään 15 km 2-3 kertaa viikossa ja punttisalia ihan kunnolla, kyllä siinä saa allit ja pömppöpötsi kyytiä. Eikä tarvii enää varoa syömisiään kun keskimääräinen kalorinkulutus huitelee siinä 3000 per päivä.
En jaksa millään normiduunin ohella ja keski-ikäisenä tuollaista harjoitusmäärää. Turha haaveilla - kyllästyisin parissa viikossa ja homma jäisi siihen. Haluan tasoittaa tämän tilanteen niin, että muutos on pysyvää. Ei siis liian intensiivistä huippurääkkiä. Uskon, että ruokavaliomuutoksilla saa paljon aikaan aineenvaihdunnan suhteen ym. Treeniä ei tarvitse ihan veren maku suussa vetää, vaan pikkuhiljaa.
No pidä sitten läskisi ja allisi. Tuolla tavalla et ikinä pääse niistä eroon ja jatkat samanlaista ruuan mussuttamista kuin tähänkin asti.
Väärin. Minä olen päässyt ihan urheilematta eroon jo kahdestakymmenestä liikakilosta parin vuoden sisään. Ja ikää on jo lähes 60. Vain kolme ateriaa päivässä, maltillinen annoskoko eikä välipaloja. Jokin pieni herkku joka päivä ilta-aterian jälkeen jälkiruoaksi, suklaata tai jokin leivos. Rentouttavia kävelylenkkejä, uintiretkiä ja puutarhanhoitoa, hyötyliikuntaa siinä sivussa, siinä se meikäläisen liikunta. Teen vain sellaista mistä oikeasti tykkään. Nälkä ei vaivaa enkä ole luopunut mistään mieliruoastani. Pitää vaan muistaa että hiljaa hyvä tulee. Kilon pudotus kuussa riittää, sillä vauhdilla kevenee kahdessa vuodessa jo 24 kiloa. Ja kun paino on pudonnut, voi jatkaa ihan samalla ruokavaliolla ja liikunnalla kuin laihtuessaan.
Ei se kuntosali ole mikään kaiken alfa ja omega. Painon saa putoamaan muutenkin. Sinulla on varmaan hauskaa kuntosalilla, mutta suurin osa ihmisistä rehellisesti sanoen inhoaa niitä. Sinne meno ei todellakaan ole pakollista painonhallintaan ja kunnon kohottamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala liikkua tehokkaasti ja KUNNOLLA! Ei mitään sauvakävelyä vaan kunnon juoksulenkkejä, vähintään 15 km 2-3 kertaa viikossa ja punttisalia ihan kunnolla, kyllä siinä saa allit ja pömppöpötsi kyytiä. Eikä tarvii enää varoa syömisiään kun keskimääräinen kalorinkulutus huitelee siinä 3000 per päivä.
En jaksa millään normiduunin ohella ja keski-ikäisenä tuollaista harjoitusmäärää. Turha haaveilla - kyllästyisin parissa viikossa ja homma jäisi siihen. Haluan tasoittaa tämän tilanteen niin, että muutos on pysyvää. Ei siis liian intensiivistä huippurääkkiä. Uskon, että ruokavaliomuutoksilla saa paljon aikaan aineenvaihdunnan suhteen ym. Treeniä ei tarvitse ihan veren maku suussa vetää, vaan pikkuhiljaa.
No pidä sitten läskisi ja allisi. Tuolla tavalla et ikinä pääse niistä eroon ja jatkat samanlaista ruuan mussuttamista kuin tähänkin asti.
No puhutko nyt itsestäsi kun niin katkeralta kuulostat?
N Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Minä olen päässyt ihan urheilematta eroon jo kahdestakymmenestä liikakilosta parin vuoden sisään. Ja ikää on jo lähes 60. Vain kolme ateriaa päivässä, maltillinen annoskoko eikä välipaloja. Jokin pieni herkku joka päivä ilta-aterian jälkeen jälkiruoaksi, suklaata tai jokin leivos. Rentouttavia kävelylenkkejä, uintiretkiä ja puutarhanhoitoa, hyötyliikuntaa siinä sivussa, siinä se meikäläisen liikunta. Teen vain sellaista mistä oikeasti tykkään. Nälkä ei vaivaa enkä ole luopunut mistään mieliruoastani. Pitää vaan muistaa että hiljaa hyvä tulee. Kilon pudotus kuussa riittää, sillä vauhdilla kevenee kahdessa vuodessa jo 24 kiloa. Ja kun paino on pudonnut, voi jatkaa ihan samalla ruokavaliolla ja liikunnalla kuin laihtuessaan.
Ei se kuntosali ole mikään kaiken alfa ja omega. Painon saa putoamaan muutenkin. Sinulla on varmaan hauskaa kuntosalilla, mutta suurin osa ihmisistä rehellisesti sanoen inhoaa niitä. Sinne meno ei todellakaan ole pakollista painonhallintaan ja kunnon kohottamiseksi.
En myöskään halua sitoa kuntoiluani mihinkään tiettyyn paikkaan tai aikasabluunaan. Siksi kotitreeni, joka on ihan riittävän tehokasta itselleni. On myös edullista - ei salimaksuja tms. Ja treenata voi koska haluaa. Esim. TV:n äärellä ehtii kuntoutua yllättävän hyvin päivittäin. Suosittelen!
Terveellinen ruokavalio. Kuntoilua ja paljon!
Joko sitä näkee vaivaa ja saa tuloksia tai ei. Siinä ne vaihtoehdot.
Lisää kommentteja. Varsinkin jos löytyy sellaisia, ketkä ovat onnistuneet tässä. Miten teitte sen? Itse ajattelin kesän jälkeen aktivoitua laihdutukseen. Pikkuhiljaa on kiloja kertynyt noin 15 liikaa..
Pääsee eroon, mutta aikaa kuluu. Tärkeintä on kaloreiden vähentäminen. Pieniä annoksia muutaman tunnin välein. Liikuntaa, ainakin kävelyä joka päivä. Aina, kun syön, ajattelen, että kulutan tämän tänään. Laihduttamiseen ei ole mitään kikkaa, vaan kyse on energian saannin ja
kulutuksen välisestä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Minkäikäiselle kirjoittaja tätä hevoskuuriaan olisi tarjoilemassa? Tehokkaasti ainakin noin saa paikat hajotettua, eritoten nivelet, jollei maltti ole mukana.
Laihtumisessa muutenkin taisi se periaate olla, että onnistuessaan painonpudotus on 80% ruokavaliota ja 20% liikuntaa.
Itsellänikin yhden lapsen jälkeen maha pömpöttää ja kiloja enemmän kuin silloin viimeisimmillään raskaana. Toisen lapsen jälkeen aloitan kävelyt vauvan kanssa ja haluan näistä kiloista eroon.
Mielestäni synnyttäneellä naisella kuuluukin olla vähän kiloja vatsa pömpöttää. Tieädn äidin joka niin laiha ja sopusuhtainen vaikka hänellä kolme lasta. Tosin kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia lenkkeillä esim ilman lapsia kuin toisilla. Lasten kanssa lenkkeily ei tosiaankaan ole helpoimmasta päästä. Minun touhukas lapseni ei malta kuitenkaan pyöräillä tms että saisin itse juostua kunnolla. Ja lenkkien ajaksi ei kuitenkaa muuta aikuista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Minkäikäiselle kirjoittaja tätä hevoskuuriaan olisi tarjoilemassa? Tehokkaasti ainakin noin saa paikat hajotettua, eritoten nivelet, jollei maltti ole mukana.
Laihtumisessa muutenkin taisi se periaate olla, että onnistuessaan painonpudotus on 80% ruokavaliota ja 20% liikuntaa.
Ei 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja pari lihaskuntotreeniä ole mikään hevoskuuri! Tuossahan jää täysiä lepopäiviäkin vaikka kuinka monta.
Vai vielä nivelet hajoaa? Kyllä sitä näköjään laiska aina selityksen keksii, ei voi muuta sanoa.
Tunti liikuntaa per päivä on keskivertosuorite, jota pystyy pitämään yllä loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin yhden lapsen jälkeen maha pömpöttää ja kiloja enemmän kuin silloin viimeisimmillään raskaana. Toisen lapsen jälkeen aloitan kävelyt vauvan kanssa ja haluan näistä kiloista eroon.
Mielestäni synnyttäneellä naisella kuuluukin olla vähän kiloja vatsa pömpöttää. Tieädn äidin joka niin laiha ja sopusuhtainen vaikka hänellä kolme lasta. Tosin kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia lenkkeillä esim ilman lapsia kuin toisilla. Lasten kanssa lenkkeily ei tosiaankaan ole helpoimmasta päästä. Minun touhukas lapseni ei malta kuitenkaan pyöräillä tms että saisin itse juostua kunnolla. Ja lenkkien ajaksi ei kuitenkaa muuta aikuista ole.
LAADUKAS magneettijarrullinen kuntopyörä kotiin, niin mikään em. selittelyistä ei estä päivittäistä pyörälenkkiä.
Samalla voi katsella telkkaria tai tablettia, jota tulisi katsottua muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ei kuulu, paitsi korkeintaan vastasynnyttäneenä. On totta ettei pienten lasten kanssa pääse tehokkaasti treenaamaan ellei ole lapsiparkillista kuntokeskusta lähellä, mutta lapset kasvavat ja vähitellen pääsee liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja pari lihaskuntotreeniä ole mikään hevoskuuri! Tuossahan jää täysiä lepopäiviäkin vaikka kuinka monta.
Vai vielä nivelet hajoaa? Kyllä sitä näköjään laiska aina selityksen keksii, ei voi muuta sanoa.
Tunti liikuntaa per päivä on keskivertosuorite, jota pystyy pitämään yllä loppuelämän.
Kaikenlaista puoskaria onkin liikkeellä, toivottavasti ihmiset osaavat käyttää omaa harkintaa. Et nimittäin esimerkiksi tosiaankaan yhtään huomioinut lähtökuntoa, ikää, terveystilannetta tai muitakaan seikkoja.
Tee itse mitä haluat, mutta toivottavaa olisi vastuullisuus muiden neuvomisessa.
Mä en kyllä mitenkään päin pystyisi saati haluaisi juosta 3 kertaa viikossa 15 km, huh hei! Mieluummin jakaa ne kilometrit useammalle päivälle ja kävelee reippaasti syke koholla, mutta 15 km juoksulenkkiin saa olla jo aika hyvä kunto.
Ap, mulla on auttanut pätkäpaasto parhaiten. Syön aikavälillä 6-12 ja paino putoaa vajaan kilon viikossa. Viitisen vielä tiristettävänä. Liikuntaa sen höysteenä, sen verran kuin tuntuu mielekkäältä ja siinä muodossa kuin ylipäänsä saa itsensä liikkeelle. En ole siis mikään himourheilija todellakaan, mutta järjellä saan itselleni perusteltua liikkumaan n. 15 000 askelta päivässä.
Toinen täti täällä toteaa, että vaikeaa on. Läski istuu tiukassa!
Elämä on valintoja. Monelle se tarkoittaa, et pitää valita joko rento elämä+läskit, tai sitten kurinalainen elämä.
Tämähän on ihan itsestä kiinni, et kumpi on omalla listalla korkeammalla. Kultainen keskitie olis toki paras, ja varmaan se onkin salaisuus siihen pitkäaikaiseen painonhallintaan.
Kokeilin (ennen koronaa
) kuntosali 3 krt vko +Fitfarm- yhdistelmää, ja kyllä se paino siitä tippuu, mutta todella hitaasti suhteessa aikaan, vaivaan ja työn määrään.
Eli kyllä ne lähtee, mut ei ilmaiseksi. Jostain muusta se on aina pois, eikä siitä pääse yli eikä ympäri.
Oon onnistunut kiinteytymään lasten jälkeen ja suurin yksittäinen muutos on ollut painonnosto. Kävelen paljon ja syön normiruokaa maltillisia annoksia ja aina puolet kasviksia. Venyttelen ja joogaan, meditoin ja nukun tarpeeksi paljon. Aloitin 35v hiit-jumpan ja kävelyn, pari vuotta sitten aloitin painonnoston ja sen myötä loputkin mammaläskit lähti. Uskon että liikunnalla on todella merkittävä vaikutus laihdutuksessa, mun tapauksessa ainakin. Nesteet kiertää ja vatsa toimii, uni maistuu ja energiaa riittää. Vatsan sain litteämmäksi stomach vacuumingilla, teen aina joogatessa ja joskus pitkin päivää. Oon tehnyt pieniä parempia valintoja jo 5v ja vaikka kiloja on tullut 7 lisää olen kiinteämmässä kunnossa kuin ikinä.
Motivaatio liikuntaan on säilynyt tulosten kasvun myötä, on mahtava fiilis kun saa laittaa lisää rautaa tankoon ja huomaa että jaksaa. Venyttely on parantanut kivut ja säryt ja haluan pitää huolta liikkuvuudesta. Motivaatio parempaan syömiseen säilyy kun haluan jaksaa töiden ja lasten lisäksi urheilla. Todellisuudessa käyn salilla vaan 1-3krt vko ja lisäksi kävelen paljon mutta näköjään sekin riittää.
Kannustan opettelemaan pieniä terveellisiä rutiineja kuten vartin aamukävely joka aamu ja iltapäivä tai vartin venyttely joka ilta. Keskity siihen mihin sun kroppa pystyy eikä siihen miltä se näyttää, mulle se on ollut motivaatiota ylläpitävä voima. Itseluottamus on parantunut huimasti ja olen oppinut arvostamaan omaa vartaloa ja sitä mihin se pystyy. Kokonaisuus ratkaisee, herkkuja voi syödä päivittäin vähän jos 80% safkasta on järkevää. Armollisuus itseä kohtaan on myös tärkeää, stressi vaikeuttaa painonhallintaa.
Oikeastaan laihana pysytteleminen ei paljonkaan poikkea rangaistusvangin elämästä. Jotkut kestävät sitä, toiset eivät.
Pitää olla kurinalainen. Huonoa mielialaa ei voi säädellä syömällä ja juomalla. Liikkua pitää, vaikkei huvittaisi. Illalla nukkumaan aikaisin, sillä valvominen lisää keskivartalolihavuutta. Sosiaalisissa tilanteissa olet kummajainen, koska et vapaasti voi syödä, mitä on tarjolla.
Takaan, että lihavuuteen taipuvaisen ihmisen on yksinkertaisesti mahdoton laihtua, koska hänen mielenlaatunsa ei salli sitä.
Minä en myöskään suostu hyväksymään sitä, että "läskistyminen" olisi jotenkin väistämätön ja normaali kehitysvaihe ihmisen elon kaaressa. Joka päivä kaupungilla näkee oikein hyväryhtisiä ja ikäisekseen hyväkuntoisia ja jopa hoikkia senioreja. Sitä kohti!