Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?

Vierailija
22.06.2021 |

Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳

Kommentit (394)

Vierailija
381/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on nyt vähän myöhässä kun ketju on vuodelta 2021

Ei sitä tiedä, jos jonkun lapsi valmistuu tänäkin keväänä ylioppilaaksi. Olen kuullut huhuja...

Vierailija
382/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkämatkalaiset käy abc:llä syömässä.  Juhla on juhla jossa juhla tarjottavia.  Sortteja ei kannata olla montaa, muutama kaunis ja laadukas.  Karjalanpiirakat ei oikein ole juhlaruoka paitsi karjalaisessa pitopöydässä.  Tarjottavien on hyvä olla esim. kahvilusikalla syötäviä. Mutta kukin tavallaan niin kuin Unelmahäät ohjelmassakin on nähty.

Juhlapalvelussa olen työssä ja voileipäkakkuja on niin monenlaista ja kaunista. Ja kaikki tykkää.  Saa myös kasvisversiona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua ja anjovisleipiä !

Vierailija
384/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran söin terveellistä vegaanivoileipäkakkua kahvilassa, oli tarjouksessa. Tai siis vähän söin. Täysin mautonta.

Vierailija
385/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen lanttuhyytelö on jokaisen juhlapöydän tähti:

Lanttuhyytelö

Keitä kaksi kiloa lanttuja pehmeiksi viidessä litrassa mietoa suolavettä.

Lisää joukkoon 500 g jauhettua sianihraa ja keitä vielä tunti.

Jäähdytä kädenlämpöiseksi ja lisää kourallinen muserrettuja liivatelehtiä.

Sekoita tehosekoittimella 5 minuuttia.

Anna jäähtyä jääkaappilämpöiseksi, kumoa vadille ja herkku on valmis.

Vierailija
386/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään.

Voileipäkakku on ja pysyy. Varsinkin kalasellainen.

Vierailija
387/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on ylppärit? Opetelkaa suomea.

Vierailija
388/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan, leipäkakku on itse pirun keksintö .

hyi stn.

Vierailija
389/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastasalaatti, esim kirsikkatomaatteja, oliiveja, aruingonkuivattuja tomaatteja, pesto, kurkkua, tuoreita yrttejä, fetajuustoa

Vierailija
390/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quichet ja karjalanpiirakat. Tartteeko tuota muuta suolaista?

Vierailija
391/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjosin voileipäkakkua, siikahyydykekakkua, juustocroissantpalloja, täytekakkua, juustokakkua, raparperipiirakkaa, suklaakeksejä, leipäjuustoa ja lakkahilloa. Syömistä oli yllikyllin, oikeestaan liikaa. Ihmiset ei ehdi niin paljoa syömään. varsinkin jos on useammat lakkiaiset. Salaatti on vähän vaikea tarjottava kun ihmiset istuu puku päällä ym. ellei teillä ole sitten istumapaikka jokaiselle. 

Vierailija
392/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein ensimmäistä kertaa elämässäni voileipäkakun esikoisen ristiäisiin ja yllätyin miten helppo se oli (jopa väsyneelle koliikkivauvan äidille). Oikeasti vain leipien ja täytteiden latomista vuorotellen ja tuorejuustolevitettä päälle. Koristelukin on helppoa kinkku- tai lohirullilla ja persiljaa tai tilliä, niin epätasaisuudet peittyy.

Vanha ketju, mutta vastaanpa silti. 

Voileipäkakkusi kuulostaa kuivalta. Hyvissä voileipäkakuissa on jotain muutakin kostuketta välissä kuin tuorejuustolevitettä, ja vaatii kokemusta, ettei lopputulos ole märkä mössö. 

Vierailija
393/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkämatkalaiset käy abc:llä syömässä.  Juhla on juhla jossa juhla tarjottavia.  Sortteja ei kannata olla montaa, muutama kaunis ja laadukas.  Karjalanpiirakat ei oikein ole juhlaruoka paitsi karjalaisessa pitopöydässä.  Tarjottavien on hyvä olla esim. kahvilusikalla syötäviä. Mutta kukin tavallaan niin kuin Unelmahäät ohjelmassakin on nähty.

Juhlapalvelussa olen työssä ja voileipäkakkuja on niin monenlaista ja kaunista. Ja kaikki tykkää.  Saa myös kasvisversiona.

Mä olen kyllä samaa mieltä, että juhlissa juhlavat tarjottavat ja pitkänmatkalaiset voivat syödä matkalla. Ai että ärsytti, kun anoppi oli meillä kerran auttamassa juhlajärjestelyissä ja rupesi sitten viimetinkaan keittelemään kalakeittoa pitkänmatkalaisille. Kukaan sitä ei edes syönyt, koska nämä matkalaiset olivat tosiaankin syöneet matkalla ja halusivat vaan kahvin ja juhlatarjoilut. Karsea kalakeiton käry oli kämpässä, ihana juhlatunnelma. 

Vierailija
394/394 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta valmiita ohuita pehmeitä rieskoja, sisälle kala- tai liha versio täytteestä, sitten rullaat.

Vaaleista paahtoleivistä reunat pois. Laita ne päällekkäin, sisälle maustamatonta tai maustettua tuorejuustoa, hyvin ohuita viipaleita retiisiä sekä tuorekurkkua. Yhden reunoista kastat tuorejuustoon ja käytät kevätsipuliraasteessa. Nättiä ja raikasta.

Rieskarullia suosittelisin minäkin, nyt kun niistä muistutettiin. Voi tehdä usean sisältöisiä, joten kaikkien makuun löytyy jotain. Pitäisiköhän testata noita tuossa kuunvaihteessa, kun yksi kevään juhlahan siinäkin on vietettävänä. 😎👍