Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?
Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳
Kommentit (394)
Voileipäkakun voi korvata esimerkiksi erilaisilla täytetyillä leivillä, voileipärullilla tai voileipätorteilla. Näiden valmistaminen on helppoa ja niitä voi tarjota monipuolisesti erilaisilla täytteillä ja koristeilla. Lisäksi voit harkita esimerkiksi erilaisia suolaisia piirakoita, kuten kinkku- tai kasvispiirakkaa, tai tarjoilla erilaisia juustoja ja keksejä. Voit myös tehdä hedelmävartaat tai valmistaa erilaisia dippejä, kuten hummusta, tzatzikia tai guacamolea. Tärkeintä on, että tarjoilu on monipuolinen ja herkullinen, joten voit hyvin jättää voileipäkakun pois ja silti tarjota maukasta ruokaa vieraillesi.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakun voi korvata esimerkiksi erilaisilla täytetyillä leivillä, voileipärullilla tai voileipätorteilla. Näiden valmistaminen on helppoa ja niitä voi tarjota monipuolisesti erilaisilla täytteillä ja koristeilla. Lisäksi voit harkita esimerkiksi erilaisia suolaisia piirakoita, kuten kinkku- tai kasvispiirakkaa, tai tarjoilla erilaisia juustoja ja keksejä. Voit myös tehdä hedelmävartaat tai valmistaa erilaisia dippejä, kuten hummusta, tzatzikia tai guacamolea. Tärkeintä on, että tarjoilu on monipuolinen ja herkullinen, joten voit hyvin jättää voileipäkakun pois ja silti tarjota maukasta ruokaa vieraillesi.
Varmasti hyviä ja uppoaa vieraisiin. Mierin miten hirvittävä homma näitä on tehdä, kylmäsäilyttäö ja juhlissa lämmittää ja pitää lämpumänä turvallisesti. En ole koskaan järjestänyt juhlia, eli hatunnosto juhlien järjestäjille.
Jos noi tilaa, maksaa maltaita ja silloinkin kylmäsäilytystila? Ja lämpimänä pito? Harvalla on isot tilat niihin?
Miten te sen teette? :)
N 41 v
Mikä muuten on voileipätorteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hyviä ja uppoaa vieraisiin. Mierin miten hirvittävä homma näitä on tehdä, kylmäsäilyttäö ja juhlissa lämmittää ja pitää lämpumänä turvallisesti. En ole koskaan järjestänyt juhlia, eli hatunnosto juhlien järjestäjille.
Jos noi tilaa, maksaa maltaita ja silloinkin kylmäsäilytystila? Ja lämpimänä pito? Harvalla on isot tilat niihin?
Miten te sen teette? :)N 41 v
Mikä muuten on voileipätorteet?
Niin ja näiden päälle vielä makeat tarjoilut, kahvit, mehut, skumpat etc. Ja allergiat täytyy myös huomioida asianmukaisesti, niin todellakin hatunnosto.
Kyllähän voileipäkakut voi korvata millä tahansa muulla suolaisella purtavalla. Itse olen kuitenkin aina pettynyt, jos sitä ei juhlapöydästä löydy.
Voileipäkakkua ei muuten ikinä saa eli se on todellista juhlatarjottavaa. Oikeestaan kaikkea muuta melkein syödään arkenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista.
Tuttu tunne. Tosin täälläpäin ainakin laittavat niihin suolaisiin piirakoihinkin juustoa/viiliä tms joten syömättä jää yhtä lailla kuin voileipäkakkukin. Itse asiassa raikkaat voileivät olisi hyvä. Tai Karjalan piirakat mieluiten itse tehtynä.
Ja riittävästi pötyä pöytään. Jos joku tekee ap ehdotuksen niin vink vink: varaa lohta riittävästi. Se on ainoa kunnon suolainen osuus ja jos vieraat nälkäisenä pitkän matkan takaa ja juhlissa aikaa vietetään, saa sen 300 gr per vieras varata lohta. Perunat myös lisäisin menuun.
Savulohta ei kannata koko suvulle syöttää. Tyyriiksi tulee.
Jos vain osalle annetaan lohet niin ei tarvitse kyllä sitten muiden tuoda lahjojakaan. Hyvänen aika meitä metsä suomalaisia. Pidetään juhlat kotona, eli säästää tilavuokrat, pitopalvelut, ravintolan hinnoittelut.. Tiedustellaan miten tulisi juhlat mahdollisimman halvaksi!!?? Tuossa on jo iso säästö, on vain ruokien hinta.
Toiselle iso juhlapäivä ja jo lohi pidetään liian kalliina tai voileipäkakku.
Mariekeksejä, pirkka kahvia ja xtra makkaraa?Ei kukaan sellaista ehdottanut, että osalle lohet annetaan. Joku ehdotti, että 300 grammaa henkilöä kohden. Ei ne mitkään hääjuhlat ole vaan yo-juhlat. Pientä purtavaa ja kakkukahvit on jees.
Tosin kyllä se 300g lohta.menee jos ajanut Rovaniemeltä Espooseen. Ymmärsin että se on ainoa 'ruokaruoka' tuossa ap:lla. Naisena hyvinkin menisi tuo määrä, ja miehillä homma on selviö. Ei raavas nälkäinen mies tomaatilla elä. Koko päivä: hirveä ajo aamulla ja illalla, juhlat pönötetään välissä. Siihen nähden 300 g kalaa ei paha. Ja on hyvää, helppoa ja terveellistä. Toisin kuin voileipäkakkukin mistä on sivukaupalla jauhettu..
Mikä sinua estää poiketa ajon aikana vaikka grillikioskilla?
Ootko tosiaan koko matkan syömättä, ja juhlapaikalla vedät kuin sika ääntä kohti?Juhlavaatteet päällä grillille, mäkkiin tai heseen.? Ei. Kyllä juhlissa nyt kunnon tarjoilu tulee olla vai ollaanko tässä ihan pula-ajan kutsuilla? Älkää sitten vaatiko lahjaa ja älkää ihmetelkö jos seuraavissa kemuissa väkikato iskee.
Leinosen perhe 44, 47, 13, 9 ja 17 v..
5 hengen perhe menee nälissään yo-juhliin. Mättävät juhlavaatteissa niin kuin ei olis ikinä ruokaa nähnyt. On se näky. Vain possut ei osaa syödä grilliruokaa sotkematta vaatteita.
Possuvarras kirjoitti:
Soppatykki pihaan ilmeisesti ja grillattu possu.
Olin kerran juhlissa, jossa oli kokonainen porsas vartaassa. Oli parhaat tarjoilut ikinä.
Suolaiset piirakat on jotenkin ihania eikä niitä tule itse tehtyä kovin usein. Juhlavan piirakasta saa erikoisemmilla täytteillä. Parsaa, latva-artisokkaa, lohta tai savuporoa. Kuohukermasta ja ranskankermasta tehty munamaito. Vähän parempaa juustoa. Mmm...
Joko raikkaat voileivät on mainittu :)
Ihan millä vaan, voileipäkakut on ihan pahinta maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Lasange?
Olisi aika mielenkiintoinen valinta juhlapöytään.
Ihanaa, huomenna on voileipäkakkupäivä 😍
Olin eräissä yo juhlissa työssä. Laitin ruuat esille, hoidin tarjoilua, keräsin astiat ym. Oli kuuma hellepäivä, ruuat oli ulkona ja vieraatkin. Olin työssäni ravintolassa tottunut että kaikki tarjolla ollut heitetään roskiin. Niin tein nytkin. Kun vieraat oli lähteneet ja pakkailin loppuja tavaroita-emäntä tuli kysymään että missä ne jäljelle jääneet ruuat on. Olin heittänyt varmaan 10 kiloa ruokaa roskasäkkeihin. Moitteet tuli ja pyysin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa pitsaa tai kebabbia.
Nämä eivät ole juhlaruokaa, vaan arkista laiskan miehen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin eräissä yo juhlissa työssä. Laitin ruuat esille, hoidin tarjoilua, keräsin astiat ym. Oli kuuma hellepäivä, ruuat oli ulkona ja vieraatkin. Olin työssäni ravintolassa tottunut että kaikki tarjolla ollut heitetään roskiin. Niin tein nytkin. Kun vieraat oli lähteneet ja pakkailin loppuja tavaroita-emäntä tuli kysymään että missä ne jäljelle jääneet ruuat on. Olin heittänyt varmaan 10 kiloa ruokaa roskasäkkeihin. Moitteet tuli ja pyysin anteeksi.
Itse aikoinaan tein useampia esim. savulohi/graavilohi-satseja jääkaappiin ja kaikista muistakin kylmäsäilytystä tarvitsevista, eli esille helteeseen sitten pitopavelun nainen laittoi uusia tilalle suoraan jääkaapista sitä mukaan kuin kuin edellinen tyhjeni. Yllättävän paljon mahtuu tarjoiluvateja päällekkäin jääkaappiin. Eli annostelkaa noita tarjottavia useampiin astioihin ja siitä sitten esille, jos kauniita tarjoiluastioita on rajoitetusti, niin ihan vaikka kertakäyttöastioihin annostelut jääkaappiin ja välissä aina pesaisee tarjoiluastioita (niihinkin voi laittaa esim. folio, kelmu, leivinpaperi tms. muu koriste, joka pitää tarjoiluastian puhtaampana, on sitten helppo nopeasti pesaista se esille laitettava astia ja laittaa siihen jääkaapista lisää tarjottavaa). Olen itse niin tarkka siitä, että ruokaa ei seiso lämpimässä kauaa, että en ikinä söisi pitkään helteessä seisonutta ruokaa. Meillä meni 15-30 min. puoli tuntia kun tarjotin tyhjeni ja tuli uutta. Toki helpotti se, että oli tuo pitopalvelun nainen tuota vahtimassa, itse en olisi siihen ehtinyt.
Ei mitenkään. Voileipäkakku on pyhä.
Lihapullia on meidän juhlissa aina ollut,ruokailua ja kaikille kelpaavat. Jotenkin kyllä olen samaa mieltä, että vielä jotain teidän pöytä tarvitsee. Ja tuki suolaiset kana-tai kinkkupiirakka
AP:n järjestämät juhlat lienee jo pidetty. Olisi kiinnostavaa kuulla mitä voileipäkakun tilalla tarjottiin?