Mikä on mielestäsi raain (eniten raaka) lastensatu?
Mun mielestä Tuhkimo ja se kun ne siskot leikkaa kantapään ja varpaan pois, että saisi kengän mahdutettua jalkaan.
Ja toinen on Hannu ja Kerttu. Se noita, joka paistaa lapsia uunissa.
Aika järkkyjä tarinoita lapselle luettavaksi. :-/
Kommentit (48)
Prinsessa Ruusunen. Sehän oli alkuperäisessä sadussa raiskattu tajuttomuusaikanaan ja heräsi vasta siihen kun synnytti.
Anni Swanin Kettu Repolaisen seikkailut on aika kamala.
Malena-neito Grimmin saduissa. Muurattu seinään.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:52"]
Ruohometsän kansa. Lasketaanko sitä nyt saduksi, mutta hiton raaka
Ei lasketa, eikä se ole lastenkirja. Todella hyvä kirja kyllä muuten, samoin kuin saman kirjoittajan Ruttokoirat, joka ei sekään tosiaan ole lastenkirja.
Ruohometsän kansa on kuitenkin kirjastossa lastenosastolla.
Max ja Moritz, ja se Grimmin satu jossa on 12 tanssivaa prinsessaa. Kaikki prinssit jotka eivät saaneet selville salaisuutta kolmessa yössä, hakattiin kappaleiksi. Aloin lukea tätä kirjasta kahdelle pikkutytölle, ja en ollut kuullut koko tarinasta koskaan aiemmin. Sitten kun tulin kohtaan jossa ensimmäisestä prinssistä tehtiin hakkelusta, olin että öö ehkä tämä ei olekaan ihan pikkulapsille sopiva.
Minä järkytyin kun punahilkam syönyt susi tapettiin kirveellä ja maha avattiin. Olen eläinystävä.
Topeliuksen Satu kesästä, joka ei koskaan tullut kirjasarjassa Lukemisia lapsille. Siinä sairas pikkupoika odottaa kovasti kesää, mutta kuolema korjaa ennen.
Sadut ovat tärkeitä, myös ne raa'at ja surulliset.