Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajista tehdään tahallaan huonoja

Vierailija
24.02.2023 |

Antamalla huonoa opetusta. Kukaan ei välitä oikeasti.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi jos ei opeteta kunnolla.

Vierailija
2/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt kyllä näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten muuten saataisiin heikkolahjaisista puupäistä ja keski-ikäisistä kaljasiepoista koulutettua lähäreitä?

Vierailija
4/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miten muuten saataisiin heikkolahjaisista puupäistä ja keski-ikäisistä kaljasiepoista koulutettua lähäreitä?

Aivovuoto näkyy hoitoalalla.

Vierailija
5/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urheiluhieroja ja halusin kouluttautua lisää jollain lyhyellä koulutuksella valitsin lähihoitajan ja pakko sanoa etten helpompaa koulua ole ikänä käynyt, vähän jopa pelottaa millainen taso on valmistuneilla 19 vuotiailla lähihoitaja nuorilla koska valmistuin itse vitosen keskiarvolla näkemättä yhtään vaivaa.

Vierailija
6/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida suurin ongelma olla opetuksessa. Meillä päivystyksessä intoksikaatiopotilaille oli lempinimenä lähihoitajaopiskelija. Syyn voitte arvata.

Vierailija
7/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään?

Vierailija
8/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon päteviä lähihoitajia. He tekevät tärkeää ja usein raskasta työtä.

Vierailija
9/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen taas. 0/5

Vierailija
10/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivovuoto näkyy hoitoalalla.

Tämä. Harmi kun tästä ei puhuta.

Vierailija
11/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia on parjattu ja aliarvioitu ja aliarvostettu niin paljon, ettei kukaan järkevä enää halua sitä työtä tehdä. Kansa saa sitä mitä on tilannut.

Vierailija
12/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen urheiluhieroja ja halusin kouluttautua lisää jollain lyhyellä koulutuksella valitsin lähihoitajan ja pakko sanoa etten helpompaa koulua ole ikänä käynyt, vähän jopa pelottaa millainen taso on valmistuneilla 19 vuotiailla lähihoitaja nuorilla koska valmistuin itse vitosen keskiarvolla näkemättä yhtään vaivaa.

Minun aikaani ikäraja oli 17, opetus oli tarkkaa ja esim poissaoloja kytättiin. Harjoitteluita oli useita: päiväkoti kuukausi, kotihoito kuukausi, vuodeosasto kaksi kuukautta ja sitten omien suuntaavien opintojen harjoittelut 2 x 1,5 kk. Harjoitteluihin ei päässyt ellei lääkelaskut ollut saatu läpi yms. Opettajat oli tiukkoja ja jos ei asiat onnistuneet, sanottiin että et ehkä sovi alalle.

En väitä että koulu olisi ollut mahdoton, mutta se oli aika tarkka monessa jutussa. Tämä 1998-2001. Ehkä nykypäivänä voisi miettiä paluuta vanhaan. Osa nimittäin pääsee koulun läpi ilman että edes tekevät harjoitteluita, mm. oppisopimuksella. Ihan käsittämätöntä. Sitten ei osata mitata verenpainetta.

Vierailija
13/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja tiedän aivan ihania ja hyvin työnsä hoitavia lähihoitajia joilla on tunneälyä ja sydän paikallaan. Omaiseni on sairauden vuoksi tarvinnut lähihoitajien apua paljonkin.

Vierailija
14/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajia on parjattu ja aliarvioitu ja aliarvostettu niin paljon, ettei kukaan järkevä enää halua sitä työtä tehdä. Kansa saa sitä mitä on tilannut.

Juuri näin.

Vierailija
15/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ja tiedän aivan ihania ja hyvin työnsä hoitavia lähihoitajia joilla on tunneälyä ja sydän paikallaan. Omaiseni on sairauden vuoksi tarvinnut lähihoitajien apua paljonkin.

Aina se "tunneäly ja sydän". Eli sellaisia yksinkertaisia, mutta hyväntahtoisia. Kunnon loukkaus. Itse olen lähihoitaja, mutta myös sairaanhoitajan ja TTM. 

Vierailija
16/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajakoulutus on ihan yhtä kuraa. Vaihdoin alaa heti valmistumisen jälkeen, koska en osannut mitään. Vastavalmistunut kaveri harkitsee alanvaihtoa samasta syystä.

Vierailija
17/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida suurin ongelma olla opetuksessa. Meillä päivystyksessä intoksikaatiopotilaille oli lempinimenä lähihoitajaopiskelija. Syyn voitte arvata.

Oottepa hauskoja, mitähän ne teidän lähihoitajatyökaverit teidän huumorista tykkää?

Vierailija
18/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajakoulutus on ihan yhtä kuraa. Vaihdoin alaa heti valmistumisen jälkeen, koska en osannut mitään. Vastavalmistunut kaveri harkitsee alanvaihtoa samasta syystä.

Hyvä tietää. Miksi suomen koulutusta kehutaan? En keksi mitään kehumisen aihetta

Vierailija
19/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikaani ikäraja oli 17, opetus oli tarkkaa ja esim poissaoloja kytättiin. Harjoitteluita oli useita: päiväkoti kuukausi, kotihoito kuukausi, vuodeosasto kaksi kuukautta ja sitten omien suuntaavien opintojen harjoittelut 2 x 1,5 kk. Harjoitteluihin ei päässyt ellei lääkelaskut ollut saatu läpi yms. Opettajat oli tiukkoja ja jos ei asiat onnistuneet, sanottiin että et ehkä sovi alalle.

En väitä että koulu olisi ollut mahdoton, mutta se oli aika tarkka monessa jutussa. Tämä 1998-2001. Ehkä nykypäivänä voisi miettiä paluuta vanhaan. Osa nimittäin pääsee koulun läpi ilman että edes tekevät harjoitteluita, mm. oppisopimuksella. Ihan käsittämätöntä. Sitten ei osata mitata verenpainetta.

Eikö oppisopimus ole harjoittelua?

Vierailija
20/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö opettaa. On paljon muitakin aloja jolla ei niin älykäs tarvitse olla ja se on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi