Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako enää odottaa kutsua tämän kesän häihin?

Vierailija
17.06.2014 |

Hyvä ystäväni, joka on myös entinen kämppikseni, on menossa heinäkuun lopulla naimisiin. En saanut kutsua hiljattain pidettyihin polttareihin, joita järkännyt kaaso on minun ja morsiamen yhteinen kaveri, ja nyt ei näköjään ole tulossa kutsua häihinkään. Kun vähitellen pitäisi alkaa lyödä lomasuunnitelmia lukkoon, niin kannattaako kyseiset häät jättää kokonaan laskuista pois?

Toisekseen, kannattaako morsiamelta kysyä suoraan, että miksei minua ole kutsuttu? Minua ihan oikeasti harmittaa, koska olimme opiskeluaikoina todella läheisiä, ja varsinkin yhdessä asuessa tuli jaettua paljon elämän iloja ja suruja. Suoraan sanottuna on aika petetty olo, kun ystävä ei halua minua mukaan elämänsä tärkeimpään päivään. Onko mautonta kysyä syytä vai pitääkö ainoastaan todeta, että jokaisella on oikeus kutsua kenet haluaa? Jotenkin hankalaa vain hymyillen jatkaa yhteydenpitoa, kun tulee tunne, että ystävyys on yksipuolista.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin nettiyhteys. No sait ainakin vastauksia. Tv. 10-12

Vierailija
62/65 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin ystävältäni vastaavanlaisessa tilanteessa mutta en saanut vastausta.

Alkutilanne: ystäväni oli menossa naimisiin ja tiedusteli osoitettani, jonka ilmoitin hänelle. Aikaa kului eikä kutsua kuulunut, koskaan. Ihmettelin tilannetta, koska hän oli nimenomaan kysynyt osoitettani kutsun lähettämistä varten. Ajattelin, että häät olivat peruuntuneet tms. Kysyinkin (txt) asiaa, vastausta kuitenkaan saamatta. Annoin olla ja siitä on jo vuosia. Siinä meni vuosien ystävyys, tosin olimme jo valmiiksi etääntyneet välimatkan takia. Mitään riitaa ei ollut tms. Kutsu jäi vain tulematta. Koskaan ei selvinnyt, että mitä tapahtui. Näin hänet ohimennen vuosien päästä, hän ei ollut ainakaan kuollut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 01:06"]Minä kysyin ystävältäni vastaavanlaisessa tilanteessa mutta en saanut vastausta.

Alkutilanne: ystäväni oli menossa naimisiin ja tiedusteli osoitettani, jonka ilmoitin hänelle. Aikaa kului eikä kutsua kuulunut, koskaan. Ihmettelin tilannetta, koska hän oli nimenomaan kysynyt osoitettani kutsun lähettämistä varten. Ajattelin, että häät olivat peruuntuneet tms. Kysyinkin (txt) asiaa, vastausta kuitenkaan saamatta. Annoin olla ja siitä on jo vuosia. Siinä meni vuosien ystävyys, tosin olimme jo valmiiksi etääntyneet välimatkan takia. Mitään riitaa ei ollut tms. Kutsu jäi vain tulematta. Koskaan ei selvinnyt, että mitä tapahtui. Näin hänet ohimennen vuosien päästä, hän ei ollut ainakaan kuollut :)

[/quote]

Todella outoa ja törkeääkin käytöstä kysyä osoitetta ja sitten jättää kutsu lähettämättä! Kaikkea sitä kuuleekin. Eikö ihmisillä ole enään mitään käytöstapoja, kuinka tulee toimia tietyissä tilanteissa?!

Vierailija
64/65 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, näin ajattelin tosiaan toimia, jos nyt päädyn asiaa kysymään. Pitäisi vain tosiaan osata kysyä asiaa hienovaraisesti muttei kuitenkaan liian ympäripyöreästi.

8 & 10, toki olen tätäkin vaihtoehtoa miettinyt, että kyseessä on pelkkä perhejuhla ja vieraslista on pidettävänä maltillisena. Jotenkin vain minulle on syntynyt kuva, että häihin on kutsuttu mm. yksi ystäväni entinen työkaveri parin vuoden takaa. Muutenkin ystävälläni on hyvin pieni suku, ja minulle ainakin on syntynyt mielikuva isomman mittakaavan pippaloista.

9, ohhoh! Tuo on jo aika paksua. Onneksi asia sentään selvisi. Jotenkin itsekin jaksan toivoa, että oman tilanteeni takana olisi jokin outo väärinkäsitys tai kommunikaatiokatkos eikä se, ettei ystäväni vain halunnut kutsua minua.

12, voihan harmi :( Todella outoa käytöstä kyllä, varsinkin kun ei edes suoraan kysyttäessä vastannut mitään. Tuota juuri pelkäänkin, että asia jää vain ilmaan leijumaan vuosikausiksi ja jään vain miettimään, että mikä ihme oli syynä kutsun puuttumiselle. Olisi mukavaa saada tietää syy, vaikkei se minun kannaltani mieluisa olisikaan.

Kiitos kaikille vastauksista! Jotenkin ihanaa saada puhuttua tästä, koska kaveripiirissäni en oikein viitsi tästä avautua, kun niin monet tuntevat morsiamen.

Vierailija
65/65 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikatauluista sen verran, että meille on ainakin jo viime viikolla tullut hääkutsu elokuun alun häihin. V.p. on tuossa kesäkuun loppuun. 

Kutsu pitäisi tulla näin kesälomien aikaan väh. 6vk ennen, mutta ihan viimeistään 4vk.. 

Minä ainakin yrittäisin kysyä kutsun perään, ihan jo mainitsemiesi lomasuunnitelmien takia. Toivottavasti kutsu on tulossa!!