Mitä te julkisesti ja näkyvästi imettävät oikein haluatte?
Olimme tänään veljeni kanssa Sokoksella aikeinamme etsiä juhlavaatteita erästä sukujuhlaa varten (olemme molemmat miehiä). Jo pian sisään käytyämme alkoi jostain kuulua kummallista, mässyttävää lussutusta, ja huomasimme naisen istumassa penkillä lastaan imettämässä. Siinä, kaikkien vaatetankojen keskellä, leveän käytävän laidalla yleisellä kulkuväylällä. Toinen rinta oli paidan sisällä, toinen reippaasti kokonaan ulkona, "peittonansa" (kehnona sellaisena) vain vauvan pää. Jäimme veljeni kanssa katselemaan näkyä. Pysähdyimme vähän matkan päähän seisomaan ja katselemaan toimitusta keskustelumme lomassa. Tästähän tämä nainen veti ihan järkyttävät kilarit. Voi jestas sitä huutoa, ensin huusi nainen, ja sitten alkoi vauva huutamaan. Perverssejä kuulemma olemme.
Miksi ihmeessä sitten pitää suorittaa kyseinen toimitus kaikkien näkyvillä, jos kerran kukaan ei saa sitä nähdä? Olen ennenkin pysähtynyt seuraamaan esimerkiksi kun vieraat ihmiset leikittävät lapsiaan tai lemmikkejään, enkä ole koskaan saanut kuin hyväntahtoisia hymyjä takaisin. Melkoista kaksinaismoralismia, jos kyse on olevinaan maailman kauneimmasta asiasta, ja jos se jotakuta häiritsee, hän on itse vain rajoittunut ja ahdasmielinen. Mutta sitten taas, jos joku vapaaehtoisesti moista katselee, on perverssi.
Ja tähän ei sitten tarvitse vastata, jos ei ole muuta asiaa, kuin "minä ainakin imetän huivin suojassa / wc-tiloissa" tms. Haluaisin perehtyä nimenomaisesti näiden julkisesti ja kainostelematta imettävien ajatuksenkulkuun.
Kommentit (148)
Täytyypä ruveta tuijottamaan mammoja jotka imettävät! Kiitos AP ideasta, toivottavasti tällä kampanjalla saadaan ne tissit edes vähän enemmän piiloon. En olekaan ennen tajunnut, itsepähän kerjäävät.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:04"]
13: Voi olla, että tämä oli sitten naiselta virhearvio, sitä en voi tietää. Oletin vain hänen olevan niitä naisia, joiden mielestä imettämisessä ei ole mitään kainosteltavaa, eikä tarvetta häveliäisyyteen ole. Ihmettelen tuota, että sanot, ettet rinnasta imetystä pissaamiseen, jos kerran sen voi tehdä mielestäsi näkyvästi vain sekavassa mielentilassa. En jäisi kohteliaisuudesta katsomaan pissaavaa naista, mutta mielestäni esimerkiksi jäätelöä syövän lapsen katseleminen ei ole epäkohteliasta. Itse rinnastan imetyksen enemmän tuohon lapsen ruokailuun kuin pissaamisen kaltaiseen ruumiintoimintoon, vaikkakin toki ymmärrän, miksi monet haluavat suorittaa toimituksen katseelta piilossa.
Naisen valitsema paikka oli sellainen, että hän ei voinut kuvitella olevansa piilossa katseilta. Vaikka selkäpuolella ja sivuilla oli vaatetankoja, oli hän kääntynyt kohti leveää käytävää, jota monet käyttävät poistuessaan sillä suunnalla sijaitsevasta ovesta. - Ap
[/quote] Ehkä oletit väärin? En sanonut että "kerran sen voi tehdä mielestäsi näkyvästi vain sekavassa mielentilassa.", tietääkseni, selitin vain miksi tämä näkemäsi nainen käyttäytyi niin kuin teki. Tai yritin ainakin selittää.
Ja ei varmaan kovin pitkään nää harsomammat oo imettäääneet kun eivät ymmärrä miksi sitä harsoa ei voi pitää edessä..
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:10"]
Täytyypä ruveta tuijottamaan mammoja jotka imettävät! Kiitos AP ideasta, toivottavasti tällä kampanjalla saadaan ne tissit edes vähän enemmän piiloon. En olekaan ennen tajunnut, itsepähän kerjäävät.
[/quote]
Alan tuijottamaan ja vihjailevasti lipomaan huuliani silmää iskien (olen nainen).
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:11"]
13: Voi olla, että tämä oli sitten naiselta virhearvio, sitä en voi tietää. Oletin vain hänen olevan niitä naisia, joiden mielestä imettämisessä ei ole mitään kainosteltavaa, eikä tarvetta häveliäisyyteen ole. Ihmettelen tuota, että sanot, ettet rinnasta imetystä pissaamiseen, jos kerran sen voi tehdä mielestäsi näkyvästi vain sekavassa mielentilassa. En jäisi kohteliaisuudesta katsomaan pissaavaa naista, mutta mielestäni esimerkiksi jäätelöä syövän lapsen katseleminen ei ole epäkohteliasta. Itse rinnastan imetyksen enemmän tuohon lapsen ruokailuun kuin pissaamisen kaltaiseen ruumiintoimintoon, vaikkakin toki ymmärrän, miksi monet haluavat suorittaa toimituksen katseelta piilossa.
Naisen valitsema paikka oli sellainen, että hän ei voinut kuvitella olevansa piilossa katseilta. Vaikka selkäpuolella ja sivuilla oli vaatetankoja, oli hän kääntynyt kohti leveää käytävää, jota monet käyttävät poistuessaan sillä suunnalla sijaitsevasta ovesta. - Ap
[/quote] Ehkä oletit väärin? En sanonut että "kerran sen voi tehdä mielestäsi näkyvästi vain sekavassa mielentilassa.", tietääkseni, selitin vain miksi tämä näkemäsi nainen käyttäytyi niin kuin teki. Tai yritin ainakin selittää.
[/quote] Ymmärsin tekstistäsi, että hänen päätöksensä imettää näkyvällä paikalla johtuisi "maitoaivosyndroomasta". Käsitän sen sekavana ajatuksenjuoksuna. Ehkä olen ymmärtänyt väärin, pahoittelen. - Ap
" koska uteliaisuuttamme halusimme olla todistamassa imetystä, koska veljeni ei ole moista ikinä ennen nähnyt, enkä minäkään montaa kertaa. - Ap "
Ei helvetti =D
Onkohan veljesi niitä joka Suomi24:n imetyspalstalla hakee seuraa koska haluaa katsella niin kaunista tapahtumaa ja ehkä itsekin vähän juoda? =D
Ette kyllä ole ihan terveitä.... Jos kaverinne nainen saisi vauvan ja imettäisi kun olette käymässä ette siis osaisi olla luonnollisesti, vaan tuijottaisitte koko ajan? =D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:10"]Täytyypä ruveta tuijottamaan mammoja jotka imettävät! Kiitos AP ideasta, toivottavasti tällä kampanjalla saadaan ne tissit edes vähän enemmän piiloon. En olekaan ennen tajunnut, itsepähän kerjäävät.
[/quote]
Kai tämä jonkin sortin pakkomielle on. En tajunnutkaan, että syöminen on noin vaikea pala jollekin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:11"]
[/quote] Ymmärsin tekstistäsi, että hänen päätöksensä imettää näkyvällä paikalla johtuisi "maitoaivosyndroomasta". Käsitän sen sekavana ajatuksenjuoksuna. Ehkä olen ymmärtänyt väärin, pahoittelen. - Ap
[/quote] Ei hyvää päivää. EN SANONUT ETTÄ KAIKKI JULKI-IMETTÄJÄT TOIMIVAT SAMALLA TAVALLA; YRITIN SELITTÄÄ MIKSI _ALOITUKSEN_ IMETTÄJÄ REAGOI TUIJOTUKSIINNE HUUTAMALLA!
Huh... Huudetaanko sinulle muuten usenkin? Minua nyt ainakin helpotti.
Mitä ihmeen tuijottajapellejä te ootte?
Hyi olkoon, ihan sama mikä tilanne niin vihaisin sitä jos joku tuijottaa matkan päästä! Tykkäätkö ite jos joku tuijottaa? No useimmat ei.
Tuijotatte koko suvun voimalla kehitysvammaisia, amputoituja, tatuoituja, kehonrakentajia ym ketä/mitä vaan ette oo aiemmin nähneet?
En sano mitään tästä toimituksesta. Mutta mulla kävi töissä työkaveri vauvan kanssa. Sanoi, että pitää imettää ennen lähtöä. Olin, et ok. Mutta se otti kahvipöydässä tissin esiin ja alkoi imettää. Olin ihan hämilläni ja lähdin muka vessaan. Olen itsekin äiti. Mutta osaan kyllä mennä sivummalle imettämään tai laittaa edes kaulahuivin vauvan ja tissin eteen. En oikeasti tajua näitä tissin esittelijöitä.
" koska uteliaisuuttamme halusimme olla todistamassa imetystä, koska veljeni ei ole moista ikinä ennen nähnyt, enkä minäkään montaa kertaa. - Ap "
Ei helvetti =D
Onkohan veljesi niitä joka Suomi24:n imetyspalstalla hakee seuraa koska haluaa katsella niin kaunista tapahtumaa ja ehkä itsekin vähän juoda? =D
Ette kyllä ole ihan terveitä.... Jos kaverinne nainen saisi vauvan ja imettäisi kun olette käymässä ette siis osaisi olla luonnollisesti, vaan tuijottaisitte koko ajan? =D
[/quote]
En tiedä, mitä veljeni netissä kirjoittelee.
Jos kaverini nainen tulisi rinnat paljaana samaan kahvipöytään imettämään, kokisin sen lupana seurata toimitusta. Mikäli hän käyttäisi jotain liinaa tai kääntyisi pois päin minusta, kokisin sen tahdonilmaisuna siitä, ettei hän halua yleisöä tapahtumalle.
No musta taas ylipäätään ihmisten pidempi tuijottaminen on jo vähän epäkohteliasta.
Itse en häpeillyt tissejäni nnen raskauttakaan. Läskiä ja maitorauhasia. Tottakai peitin niitä yleisillä paikoilla, mutta kyllä mökillä esim olin yläosattomissa. En ole jaksanut hirveästi stressata sen takia että sattuu olemaan isommat tissit kuin miehillä.
Joku nyt vain on keksinyt että naisen rinnat ovat niin ihmeellisiä ja eroottisia verrattuna miehen tisseihin.
En tajua miksi rintoja oudoksutaan. Pakottakaa miehiä sit (vasinkin niitä joilla on moobsit) peittämään itseään rannalla. Yök, törröttävät nännit, hyi.
luultavasti joku yh-mamma joka on muutenkin huomion perässä niin kuin aina. nautti tietenkin katseistanne ja tunsi itsensä kerrankin kauniiksi kun joku jäi katsomaan, vaikka katsoittekin vain ällötyksestä
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:18"]
Ei helvetti =D
[/quote]
En tiedä, mitä veljeni netissä kirjoittelee.
Jos kaverini nainen tulisi rinnat paljaana samaan kahvipöytään imettämään, kokisin sen lupana seurata toimitusta. Mikäli hän käyttäisi jotain liinaa tai kääntyisi pois päin minusta, kokisin sen tahdonilmaisuna siitä, ettei hän halua yleisöä tapahtumalle.
[/quote] Jaa, että kotonaan pitää peittää itseään jos ei halua että tuijotetaan? Mitä js muuttaisit Lähi-Itään?
Kyllä minun vierailla on ollut sen verran tilannetajua etteivät ole tuijottaneet vaikka olen imettänyt kotona vain ottamalla rinnan ulos imetysliiveistä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:20"]
Itse en häpeillyt tissejäni nnen raskauttakaan. Läskiä ja maitorauhasia. Tottakai peitin niitä yleisillä paikoilla, mutta kyllä mökillä esim olin yläosattomissa. En ole jaksanut hirveästi stressata sen takia että sattuu olemaan isommat tissit kuin miehillä.
Joku nyt vain on keksinyt että naisen rinnat ovat niin ihmeellisiä ja eroottisia verrattuna miehen tisseihin.
En tajua miksi rintoja oudoksutaan. Pakottakaa miehiä sit (vasinkin niitä joilla on moobsit) peittämään itseään rannalla. Yök, törröttävät nännit, hyi.
[/quote]
ei pahalla mutta taidat nauttia vaan huomiota mitä saat miehiltä
"Olen ennenkin pysähtynyt seuraamaan esimerkiksi kun vieraat ihmiset leikittävät lapsiaan"
Kyllä minua karmisi jos vieras mies alkaisi tuijotella minun lapsia... Voipi olla että poistuttaisiin paikalta aika nopeasti tuollaisten pervojen takia...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:23"]
"Olen ennenkin pysähtynyt seuraamaan esimerkiksi kun vieraat ihmiset leikittävät lapsiaan"
Kyllä minua karmisi jos vieras mies alkaisi tuijotella minun lapsia... Voipi olla että poistuttaisiin paikalta aika nopeasti tuollaisten pervojen takia...
[/quote]
On kyllä päässä vikaa jos kukaan ei saa edes katsoa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:23"]
[/quote]
Ja sitten ihmetellään suomalaisten lapsivihamielisyyttä ja ylistetään Välimeren maita, joissa tarjoilijasedätkin lepertelevät lapsille.
On tämä sairas maa!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:02"]
Minua kiinnostaa ap:n ja veljen ostosvaihtoehtoja käsittelevän keskustelun tarkka sisältö. Jo pelkästään se kuulostaa niin oudolle. Miksi siitä piti erikseen puhua, miesten juhlapukeutuminen on kuitenkin aika kapea-alainen asia. Miksette vain menneet katselemaan erilaisia pukuja/paitoja/solmioita/kenkiä?
[/quote]
Keskustelimme siitä, onko liivin käyttö puvun alla tarpeellista. Koitimme muistella tuttaviemme asuvalintoja juhlissa, mutta harmiksemme emme oikein muistaneet, mitä sukujuhlissa on kelläkin ollut päällä. Päädyimme jättämään liivit kauppaan ja menemään kauluspaidoilla ja kravateilla. Vitkuttelimme miesten juhlavaateosastolle menoa, koska uteliaisuuttamme halusimme olla todistamassa imetystä, koska veljeni ei ole moista ikinä ennen nähnyt, enkä minäkään montaa kertaa. - Ap