Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsitöitä rippilahjaksi :(

Vierailija
22.06.2021 |

Lapseni sai kaksi isoa torkkupeittoa rippilahjaksi. Kummankin tekijä kertoi kuinka hyvät (kalliit) langat oli ja kuinka kauan niitä satoja tilkkuja on virkattu. Siis mitä luulette 15v tekevän virkatulla torkkupeitolla?? Mopon suojaksi? Varmaan joutuu vetämään perässään noita puoli elämää tai kunnes tekijät kuolevat.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ja joka joulu tulee villasukkia vaikka edellisiä on muovipussillinen varastossa.

Vierailija
2/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietoutuu siiheen kun lukee kirjaa tai katselee telkkaria. MItäs nyt torkkupeitolla yleensä tehdään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti lahjoittakoon vaikka kodittomille kissoille jos ei äitinsä tapaan osaa arvostaa.

Jotkut ei ansaitse lahjoja ensinkään.

Vierailija
4/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosille valittajille on parempi olla antamatta mitään.

Vierailija
5/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa myyntiin. Jos on kauniit niin joku voi ostaa.

Vierailija
6/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja joka joulu tulee villasukkia vaikka edellisiä on muovipussillinen varastossa.

Ahaa, teille ei sitten enää joululahjoja, selvä.

Vierailija
7/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yleensäkään tekee torkkupeitolla? Kun laitoin semmosen penkinsuojaksi autoon koiraa kuskatessa sai anoppi sätkyn. Ois pitänyt arvostaa enemmän.

Vierailija
8/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, teille ei sitten enää joululahjoja, selvä.

Jos ei muuta tule kuin sukkia niin tosiaan sit mieluummin ei mitään. Jakele niitä vaikkapa postilaatikoihin ja ajattele olevasi ystävällinen.

Vierailija
9/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kietoutuu siiheen kun lukee kirjaa tai katselee telkkaria. MItäs nyt torkkupeitolla yleensä tehdään...

Taloissa on nykyään lämmitys.

Vierailija
10/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yleensäkään tekee torkkupeitolla? Kun laitoin semmosen penkinsuojaksi autoon koiraa kuskatessa sai anoppi sätkyn. Ois pitänyt arvostaa enemmän.

Mä tykkään lukea kirjaa peiton alla, mutta en silti ymmärrä tuota että lahjan antaja määrittelee miten jotain tavaraa saisi käyttää. Siis jos teille on käyttöä nimenomaan penkin suojuksena niin ei pitäisi olla anopilla nokan koputtamista.

Vierailija
11/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän kiittämättömältä tietty kuulostaa, mutta eihän tuollaisilla oikeasti yhtään mitään tee, varsinkaan joku rippikouluikäinen. Antaisin olla pari vuotta kaapissa käyttämättömänä ja pistäisin sitten myyntiin.

Vierailija
12/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloissa on nykyään lämmitys.

Olen eri vastaaja, mutta tässä mun kerrostaloasunnossa on pirun viileää talvella, joten todellakin viltit ja muut lämpimät vaatteet ovat silloin tarpeen. Ilmeisesti vvo katsoo etteivät asukkaat tarvitse lämpöä kuin minimin että pärjäävät.

Aina on talvella villasukkaa ja takkia, sekä lämmin torkkupeitto päällä, kun sohvalla makoilee ja katsoo telkkaria.

Vierailija
13/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tietenkin pitänyt antaa vain bensarahaa pärinähäirikölle.

Maksa kuule itse.

Vierailija
14/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi neuloi itselleen lukioikäisenä torkkupeiton. Sen tekemisessä kesti ikuisuus ja aika lailla ne langatkin maksoivat. 

Voi olla, ettei se lahja nyt heti paikalla tuntunut mieluisalta, varsinkin jos ahneena on rahalahjoja kärkkynyt. Mutta rippilahja saa minusta olla sellainen, jota oppii arvostamaan vasta aikuisena.

Vierailija
15/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt peitolla tavallisesti tehdään?

Vierailija
16/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tällaisessa tapauksessa miettisin, onko lahjan antaja yhtään miettinyt lahjan saaja? En usko että yksikään rippikouluikäinen poika toivoisi missään tilanteessa lahjaksi virkattua torkkupeittoa. Ihan oikeasti. Vaikka 20€ seteli lämmittäisi paljon enemmän.

Vierailija
17/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ne takaisin tekijöilleen. He varmasti löytävät niille arvostavankin saajan.

Vierailija
18/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi neuloi itselleen lukioikäisenä torkkupeiton. Sen tekemisessä kesti ikuisuus ja aika lailla ne langatkin maksoivat. 

Voi olla, ettei se lahja nyt heti paikalla tuntunut mieluisalta, varsinkin jos ahneena on rahalahjoja kärkkynyt. Mutta rippilahja saa minusta olla sellainen, jota oppii arvostamaan vasta aikuisena.

Enpä ole vielä oppinut arvostamaan yo-lahjaksi saamiani chippendalen hopeisia pikkulusikoita, taikka Elämänviisauksia -aforismikirjoja. Paska lahja on todennäköisesti paska lahja myös 30 vuoden kuluttua.

t. 45v joka ei edelleenkään omista kahviastiastoa, ja tuskin sellaista ikinä itselleni hankin. 2 tusinaa hopealusikoitakaan ei ole tarpeen.

Vierailija
19/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tällaisessa tapauksessa miettisin, onko lahjan antaja yhtään miettinyt lahjan saaja? En usko että yksikään rippikouluikäinen poika toivoisi missään tilanteessa lahjaksi virkattua torkkupeittoa. Ihan oikeasti. Vaikka 20€ seteli lämmittäisi paljon enemmän.

Mun tuttava ( vuoden päästä tosin vasta rippikouluikäinen) toivoi juuri isoäitiään neulomaan hänelle sängynpeiton. 

Vierailija
20/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole vielä oppinut arvostamaan yo-lahjaksi saamiani chippendalen hopeisia pikkulusikoita, taikka Elämänviisauksia -aforismikirjoja. Paska lahja on todennäköisesti paska lahja myös 30 vuoden kuluttua.

t. 45v joka ei edelleenkään omista kahviastiastoa, ja tuskin sellaista ikinä itselleni hankin. 2 tusinaa hopealusikoitakaan ei ole tarpeen.

Ja mä taas arvostin niitä silloin, samoin kuin käsin maalattua posliinimaljakkoa, ja molemmat ovat edelleen mulla. Tykkään kattaa kauniisti ihan vaikka vain nimpparikahveille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän