Anoppi toi pojalle ruokakassin.
Joka viikon maanantai yleensä tuo. Tänään toi vesimelonia,mansikoita,tomaatteja, 2 lajia valmisruokaa,juotavaa jogurttia,vanukkaita ja maitoa. Mitä mieltä olet asiasta? lapsi kohta 6v.
Kommentit (54)
"Ei se minua närästä että hän kassin ruokaa tuo saa tuoda kun haluaa."
No, mikä tässä on sitten ongelma? Anoppi?
Ehkä ilkeästä anopista huolimatta, monet ajattelevat vierailulle menessään vievänsä tuliaisia, kun se kuuluu hyviin tapoihin. Ehkä anopillasi on tuo "ruokakassi", jonka hän haluaa tuoda teille tuliaiseksi.
Meille tullessaan oma isäni tuo aina vaippapaketin ja jonkun satunnaisen ruokakassin (ainakin jos on käynyt kaupassa omilla tarpeillaan ennen tuloa). Musta se on huippu juttu. Ollaan suht. nuoria, eikä vielä rahassakaan uida ja vauvakin vie aikaa. Olin eilen esim. suunnittelemassa kauppareissua, kun iskä soitti että voisi piipahtaa poikaa katsomaan. Vaan säästyinpäs kauppareissulta, kun isä toi kassillisen mukanaan mm. salaattitarvikkeita ja muuta ruokaa.
Toki, jos kyseessä on sellaisia asenteita "ette osaa kaupassa käydä", "syötte niin epäterveesti", "kun ei täällä ikinä ole mitään" ja se teitä loukkaa, niin sitten ymmärrän.
Mun äiti tuo edelleenkin tullessaan kasseittain ruokaa, joko ostettua tai itse tehtyä. Siellä käydessä saa aina jotain mukaansa, edes tähteet ja rahaa se aina jemmailee taskuihin.
Viimeksi oli lapsille antanut sataset ja miehen takin taskuun laittanut neljä sataa. Koska mä aina suutun noista seteleistä. Lapsille ok, mutta meille nyt mitään enää tarvii ja pienestä eläkkeestä.
Se on mutsin juttu, kuten myös se, että sitten marisee siskolle kun mä olen niin vaativa ja joutuu syömään laihaa lientä ja puuroa, kun tuun niin kalliiksi. Siskolle ei anna rahaa, koska se on kouluttautunut ja miehensä kanssa ovat maailmaamatkaavia diplomi-insinöörejä.
Meillä ollaan vaan itseoppineita nörttejä. Eli taloudellisesti perheillä menee kummallakin hyvin, mutta äiti <3
Hän on joskus vihjaillut meidän taloudellisesta tilanteesta ja selkeästi pitää meitä jotenkin omituisen köyhinä vaikka ei sitä olla ja siksi minusta tuota ruokaa tuo. En toki siitä mitäåän hänelle sano ja onhan se kiva kun tuo mutta kun anoppi on ikänsä ollut miehensä kanssa hyvätuloinen niin ei osaa ajatella että vaikka me olemme pienituloisia niin pärjäämme ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:17"]
Hän on joskus vihjaillut meidän taloudellisesta tilanteesta ja selkeästi pitää meitä jotenkin omituisen köyhinä vaikka ei sitä olla ja siksi minusta tuota ruokaa tuo. En toki siitä mitäåän hänelle sano ja onhan se kiva kun tuo mutta kun anoppi on ikänsä ollut miehensä kanssa hyvätuloinen niin ei osaa ajatella että vaikka me olemme pienituloisia niin pärjäämme ihan hyvin.
[/quote]
No nythän sun ei enää tartte niistä kasseista valitella, jos niiden tulo on nyt loppu.
Anoppi on 65v eikä ole karjalainen. En oikein tiedä miksi noin tekee mutta luultavasti ajattelee että meillä olisi taloudellisesti tiukkaa tms ja nuo on tarkoitettu pojalle me hommaamme omat ruokamme me vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:19"]
Anoppi on 65v eikä ole karjalainen. En oikein tiedä miksi noin tekee mutta luultavasti ajattelee että meillä olisi taloudellisesti tiukkaa tms ja nuo on tarkoitettu pojalle me hommaamme omat ruokamme me vanhemmat.
[/quote]
MIksi te suhtaudutte niin epäluuloisesti? Ei anopilla tarvitse olla mitään epäilyksiä siitä, että te olisitte liian köyhiä tai että lapsi ei saisi tarpeeksi ruokaa.
Taidan olla itse sen verran lähempänä anopin ikää, että kerronpa oman käsitykseni. Ehkä anoppi aikanaan on ajatellut, että olisipa antaa jotain herkkua omalle lapselleen. Mutta ei ollut, ei hän ehkä saanut itsekään lapsena ja saattoi jo silloin ajatella, että sitten kun minulla on varaa ... Tai sitten hän on itsekin saanut jotain ylimääräistä ja ollut siitä hyvin iloinen, ja ajattelee teidänkin ilahtuvan.
Mistä anoppi muuten tietää, kuka ne herkut syö? Ai kai missään perheessä ole erikseen äidin ruokia, isän ruokia ja lapsen ruokia, joita kukaan muu ei syö, vai onko?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:40"]
[/quote]
MIksi te suhtaudutte niin epäluuloisesti? Ei anopilla tarvitse olla mitään epäilyksiä siitä, että te olisitte liian köyhiä tai että lapsi ei saisi tarpeeksi ruokaa.
Taidan olla itse sen verran lähempänä anopin ikää, että kerronpa oman käsitykseni. Ehkä anoppi aikanaan on ajatellut, että olisipa antaa jotain herkkua omalle lapselleen. Mutta ei ollut, ei hän ehkä saanut itsekään lapsena ja saattoi jo silloin ajatella, että sitten kun minulla on varaa ... Tai sitten hän on itsekin saanut jotain ylimääräistä ja ollut siitä hyvin iloinen, ja ajattelee teidänkin ilahtuvan.
Mistä anoppi muuten tietää, kuka ne herkut syö? Ai kai missään perheessä ole erikseen äidin ruokia, isän ruokia ja lapsen ruokia, joita kukaan muu ei syö, vai onko?
[/quote]
No, kun anoppihullulla loppuu kohta mielikuvitus kesken, mistä rykäisisi näitä anoppialoituksia. Tässä ei enää keksinyt mitään raflaavaa haukuttavaa, joka olisi uponnut, eikä vaikuttaisi ilmiselvältä provolta.
Näitä voi suoltaa tänne taas muutaman tämän päivän aikana, kun anoppihullu istuu koneellaan pimeässä huoneessa ja hautoo katkeruuttaan ja tekee anoppialoituksia
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:40"]
[/quote]
[/quote]
Anoppi on kyllä joskus maininnut että herkut on lapselle ja anoppi on ollut aina miehensä kanssa hyvin toimeentuleva joten todellakin on voinut antaa miehelleni ja miehen siskolle vaikka mitä ruokia,harrastuksia yms. kyllä mä luulen että taloudellisen tilanteen takia niitä tuo kun meillä paljon pienemmät tulot kuin heillä vaikka ovat eläkkeellä mutta ovat erittäin hyvätuloisia eläkeläisiä ja heillä omaisuuttakin jonkin verran. Ja itse kyllä pystyttäisiin hyvin ruokkimaan lapsi ei ole siitä kyse mutta anoppi ei oikein tajua miten tulla meidän tuloilla toimeen kun aina on ollut hyvätuloinen. Ja en tosiaan koskaan ole raha-asioita anopille valitellut mutta tietää ne suunnilleen siis tulot.
Äiti ei ole osannut päästää poikaansa helmoistaan ja poika on luuseri, kieroutunut äiti-poikasuhde. Oma ex-naapuriäiti laittoi useamman kerran viikossa porraskäytävään ruokakassin luuserityttärelleen jonka tämä nouti jossakin vaiheessa päivää. Nyttemmin tyttö on muuttanut äidilleen, ovat kuin lesbopari, aina kahdestaan joka paikassa. Ei ole kaikki kohdillaan tuollaissa suhteissa.
[/quote]
Eli sinun anoppisi on 65 v. ja sinun lapsesi, anoppisi lapsenlapsi on 6 v.
Tuo ruokakassi, jonka anoppisi tuo on siis tarkoitettu tämän 6 v. lapsen syötäväksi, ikäänkuin ylimääräisiksi herkuiksi.
Diagnoosi:
Anoppi kaipaa lapsenlapsensa seuraa kipeästi. Ota seuraavan kerran ruokakassi vastaan ja tyrkkää lapsesi anopille, sano, että voi palauttaa sitten, kun on kyllästynyt.
Tällä menetelmällä anoppi tankkaan herkut lapseesi jossain muualla, toivottavasti ruokakassi tulee pienenemään jatkossa.
Kokeile ja kerro toimiko.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:52"]
[/quote]
Eli sinun anoppisi on 65 v. ja sinun lapsesi, anoppisi lapsenlapsi on 6 v.
Tuo ruokakassi, jonka anoppisi tuo on siis tarkoitettu tämän 6 v. lapsen syötäväksi, ikäänkuin ylimääräisiksi herkuiksi.
Diagnoosi:
Anoppi kaipaa lapsenlapsensa seuraa kipeästi. Ota seuraavan kerran ruokakassi vastaan ja tyrkkää lapsesi anopille, sano, että voi palauttaa sitten, kun on kyllästynyt.
Tällä menetelmällä anoppi tankkaan herkut lapseesi jossain muualla, toivottavasti ruokakassi tulee pienenemään jatkossa.
Kokeile ja kerro toimiko.
[/quote]
Anoppi asuu tuossa 8 km päässä ja käy meillä n 4-5 kertaan viikossa ja monesti ottaa lapsen mukaan mummolaan muutamaksi tunniksi eli lapsenlapsen seuraa kyllä varmasti saa tarpeeksi.
"Äiti ei ole osannut päästää poikaansa helmoistaan ja poika on luuseri, kieroutunut äiti-poikasuhde."
Eihän nyt edes ollut kysymys anopin pojasta, vaan pojanpojasta 6 v.
Kieroutunut suhde ja anopille selvät sanat ruokakassista. Aivan liian paljon epäterveellistä ja vielä sokeria. Tuskin muutkaan lahjat ovat sen kummempia, eihän anopilla voi koskaan olla mitään tyylitajua. Sama juttu rahalahjoista, eihän anopilla ole edes värisilmää. Puhmattakaan tulevasta perinnöstä, siitäkin kannattaa kieltäytyä anopin eläessä, joutuisi kuitenkin maksamaan perintöveron ja nurkat ovat rumia mööpeleitä pullollaan, eikä ne lainkaan sovi meidän Ikean huonekaluihin ja valkoiseen sisustukseen, kun anopilla on aina ollut niin huono maku.