6% äideistä purkaa stressiään pahoinpitelemällä lapsiaan.
Aivan kamalaa.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sressaantunut-aiti-on-vakivaltainen/1835072
Kommentit (128)
YHTEENVETO:
Alle 18-vuotiaisiin lapsiin kohdistuvat pahoinpitelyrikokset vähenivät vuonna 2012 edelliseen vuoteen verrattuna kolme prosenttia. Lapsiuhreja oli nyt 5 900, vuotta aiemmin 6 100. Tämä on 16 prosenttia kaikista pahoinpitelyjen uhreista. Lapsina uhriksi joutuneista poikia oli 3 800 (64 prosenttia) ja tyttöjä 2 100 (36 prosenttia). Lapsiuhreista ikäluokkaan 0–6 sijoittui 17 prosenttia, 7–14-vuotiaisiin 44 prosenttia ja 15–17 vuoden ikäisiin 39 prosenttia.
Lapsen seksuaalisia hyväksikäyttöjä 1567 kappaletta. Joista 95-100 % on miesten tekemiä.
0-6-vuotiaiden osuus pahoinpitelyistä oli 17 %, eli pieni osa. Tämän ikäisten pahoinpitelyt ovat niitä, joihin naiset osallistuvat. Naiset eivät juuri koskaan pahoinpitele isompia ja teini-ikäisiä lapsia.
Kaikenikäisten lasten pahoinpitelyistä reilusti suurin osa oli miesten tekemiä. Siihen kun liisää tuon hyväksikäyttöjen määrän, joka on myös väkivaltaa, saamme voittajan. Pisteet menevät siis miehille lasteen kohdistuvissa väkivaltatapauksissa. MIEHET ovat TILASTOJEN mukaan VÄKIVALTAISEMPIA myös LAPSIA KOHTAAN.
Menikö perille?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:41"]
Lähisuhde- ja perheväkivalta kohdistuu kaikissa yhteiskunnissausein naisiin ja lapsiin, kun miehiin kohdistuva väkivalta on tyypillisesti tuntemattomien julkisessa tilassa tekemää väkivaltaa. Kyselytutkimusten mukaan naisista ja miehistä suunilleen yhtä moni on kokenut parisuhdeväkivaltaa, mutta vakava väkivalta kohdistuu useammin naisiin ja naiset saavat väkivallasta miehiä enemmän ja vakavampia vammoja. Parisuhdeväkivaltaan kuolleista suurin osa on naisia.Naisiin kohdistuva väkivalta on maailmanlaajuisesti merkittävänaisten terveyttä ja tasa-arvoa koskeva ihmisoikeuskysymys. Kansainväliset järjestöt ja eri maiden hallitukset ovat ryhtyneet toimiin naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi. Suomessa naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisytyötä koordinoi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).Naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämisen ohjelma 2010–2015Mitä tilastot kertovat väkivallasta ja sukupuolesta? (Tasa-arvotiedon keskus Minna, THL)
Wikipedia linkittelijä on kyllä sama henkilö kokoajan. Kuka uskoo johonkin wikipediaan täysin, mitä voi mukata kuka tahansa. Kannattaa katsoa mielummin poliisin tilastoja Suomessa. Et sitten vastannut kysymykseeni, niin vähän arvelinkin. Tuskin sinulla on siis kokemusta naisen pahoinpideltävänä olosta, ilman että olisit itse tehnyt samaa.
[/quote]
Avaapas ne Wikipedian linkit, niin pääset tutkimusten lähteille. Ne ovat autenttista tietoa. Eri asia tietenkin on, jos et usko epämiellyttäviä totuuksia! En ole tuo, jolta kysyt kokemusta naisen pahoinpitelevänä olosta. Voin kyllä vastata omasta puolestani: Kyllä oma äitini hakkasi vyöllä ja solkipäällä, jonkin kerran. Tiedän siis tuon puolen omakohtaisesti. Tämä onkin syynä mielenkiintoon aiheeseen: äitien lapsiinsa kohdistamat pahoinpitelyt.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:59"]
Yrität varmaan tällä kampanjallasi oikeuttaa oman väkivaltasi naisia kohtaan? "Koska naiset ovat oikeasti väkivaltaisempia, pelkään naisia ja siksi minun oli pakko puolustautua!!!!!!".
Onko sinua ikinä tuomittu pahoinpitelystä ketä tahansa (miestä, naista kohtaan)? Voisin hyvin kuvitella, että olisi sellaista taustalla. Kun olet kuitenkin hyvin eri mieltä, kuin suurin osa ihmisistä ja tilastoista. Minua ei ole edes epäilty, kun en ole väkivaltainen.
[/quote]
Mitähän ketjua olet lukenut. En löytänut alleviivaamaani kohtaa? Luulottelut sikseen ja pysy asiassa!
Kyllä olet, muttet halua vastata. Ei sinun tarvitsekaan, kaikki ketjua lukevat arvannevat vastauksen.
Olit ilmeisesti yh-äidin poika kun pelkästään äidiltä remmiä sait? Oliko äitisi ns. huono äiti, vai mistä vihasi kumpuaa? Itse sain piiskaa molemmilta vanhemmilta, kuten lähes kaikki tuttavanikin joiden kanssa olen jutellut aiheesta ja jotka elivät ydinperheessä. Olen aivan varma, että naisten suurempi osuus lapseen kohdistuneissa väkivallan tapauksissa selittyy sillä, että on paljon yh-äitejä, ei sukupuolella. Jos yh-isät olisivat enemmistö, tutkimuksen tulos olisi miesten puolella. Etkö itse osaa kuvitella tälläistä? Minna.fi sivustolla on hyviä suomalaisia tilastoja. Lapsiin kohdistunutta väkivaltaa oli myös tutkittu, ja päädyttiin siihen että mies ja nainen (vanhemmat) ovat yhtä usein tekijänä. Kyllä ne miehetkin omia lapsiaan runsaasti pahoinpitelevät, ja vielä enemmän toisten lapsia. Oletko katsonut tilastoja? Seksuaalirikoksia minna-sivun tilastoon oli tuskin otettu mukaan, ne nostaisivat aika mukavasti miesten osuutta koska ovat lähes poikkeuksetta heidän väkivaltamuotonsa lapsia kohtaan.
Alle kolmannes poliisin tietoon tulleesta lasten kohtaamasta väkivallasta tapahtuu perhepiirissä. Tällöin epäilty on selvästi useammin isä kuin äiti. Isä oli epäiltyinä 238:ssa ja äiti 135 tapauksessa. Molempia vanhempia epäiltiin 31 tapauksessa. Isäpuolta epäiltiin syylliseksi 40 väkivallanteossa ja äitipuolta kahdessa.
Lapseen kohdistuvaan henkirikokseen on syyllistynyt useimmiten äiti. Vuosina 2002–2009 surmattiin yhteensä 46 alle 15-vuotiasta lasta. Uhreista 29:n (63 %) surmaaja oli äiti, kolmentoista (28 %) isä, kahden (4 %) veli ja kahden (4 %) uhrille ennalta tuntematon mies.
Eli minna.fi tilastojen mukaan lapsen tappaja on useimmin äiti ja pahoinpitelija isä tai isäpuoli. Todenmukaisia suomalaisia tilastoja.
"Helsinkiläiseen Malmin sairaalaan vuonna 2003 hakeutuneista parisuhdeväkivallan uhreista 84 % oli naisia. Uhreista koottiin tarkat tiedot. Pahoinpitely kurkusta kuristamalla, nyrkillä tai muulla siihen verrattavalla esineellä lyömällä, päätä kovaa pintaa vasten hakkaamalla, maahan kaataminen tai hiuksista raahaaminen olivat naisiin kohdistuvassa parisuhdeväkivallassa yleisempiä kuin miehiin kohdistuvassa. Teräaseella lyöminen oli puolestaan miehiin kohdistuvassa parisuhdeväkivallassa yleisempää."
Mutta parisuhdeväkivaltaan kuolleista 83 % prosenttia on naisia. Jos naiset käyttävät myös usein törkeää väkivaltaa miestä kohtaan tilastoiduissa tapauksissa, oletko miettinyt mistä se voisi johtua? Itse luulen teräaseet syyksi siksi, että se on naisen keino pärjätä tappelussa miestä vastaan. Jos pelkät nyrkit ovat aseena niin mies vahvempana saa rumaa jälkeä aikaan ja nainen jää alakynteen.
Surkuhupaisaa, jos joku on tosiaan niin palikka että ihan pokkana väittää naisten olevan se väkivaltaisempi osapuoli. Ota silmä käteen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:15"]
http://feministienvuoro.wordpress.com/2011/06/29/vakivalta-samaa-sukupuolta-olevien-parisuhteissa/
Onhan homopareillakin yhtä paljon väkivaltaa? Seksuaalista vielä useimmiten. Ei ihme kun miehistä on kysymys. 99 % raiskauksista on miesten tekemiä. Miehet myös raiskaavat lapsia. Pedofilia on lähinnä miesten ongelma. Miesten käyttämä väkivalta on myös raaempaa, miehet tappavat paljon useammin.
Miehet ovat olleet kautta aikojen väkivaltaisempia. Johan sen jo biologia sanelee, mies on fyysisesti vahvempi.
[/quote]
No sehän olikin pointti ettei miesluku parisuhteessa vaikuta väkivallan määrään. Fiksu olisi sen jo heti tajunnut.
Naisen on käytännössä mahdoton raiskata miestä eli ei ole ihme jos naisen suorittamat raiskaukset ovat harvinaisia. Myös tappoihin tämä fyysinen ero vaikuttaa. Miehen on helpompi tappaa nainen kuin toisinpäin. Joskus/usein tapahtuu jopa "vahingossa" pahoinpitelyn seurauksena.
Pedofilia on sairaus sekä hyvin harvinainen ilmiö. Sitä pahempi on vain lapsen surma ja niitähän äidit tekevät miehiä enemmän. Oulussa meni juuri 5. Kuritus- ja muu lapseen kohdistuva väkivalta on myös huomattavasti useammin äidin suorittama. Pedofilia-tyyppinen rikos on myös opettaja-oppilas seksisuhteet ja näissäkin naiset ovat yliedustettuina.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:15"]
http://feministienvuoro.wordpress.com/2011/06/29/vakivalta-samaa-sukupuolta-olevien-parisuhteissa/
Onhan homopareillakin yhtä paljon väkivaltaa? Seksuaalista vielä useimmiten. Ei ihme kun miehistä on kysymys. 99 % raiskauksista on miesten tekemiä. Miehet myös raiskaavat lapsia. Pedofilia on lähinnä miesten ongelma. Miesten käyttämä väkivalta on myös raaempaa, miehet tappavat paljon useammin.
Miehet ovat olleet kautta aikojen väkivaltaisempia. Johan sen jo biologia sanelee, mies on fyysisesti vahvempi.
[/quote]
No sehän olikin pointti ettei miesluku parisuhteessa vaikuta väkivallan määrään. Fiksu olisi sen jo heti tajunnut.
Naisen on käytännössä mahdoton raiskata miestä eli ei ole ihme jos naisen suorittamat raiskaukset ovat harvinaisia. Myös tappoihin tämä fyysinen ero vaikuttaa. Miehen on helpompi tappaa nainen kuin toisinpäin. Joskus/usein tapahtuu jopa "vahingossa" pahoinpitelyn seurauksena.
Pedofilia on sairaus sekä hyvin harvinainen ilmiö. Sitä pahempi on vain lapsen surma ja niitähän äidit tekevät miehiä enemmän. Oulussa meni juuri 5. Kuritus- ja muu lapseen kohdistuva väkivalta on myös huomattavasti useammin äidin suorittama. Pedofilia-tyyppinen rikos on myös opettaja-oppilas seksisuhteet ja näissäkin naiset ovat yliedustettuina.
[/quote]
No ei todellakaan ole naiset yliedustettuina opettaja-oppilas suhteissa! Kyllä miesopettajat ja valmentajat käyttävät enemmän lapsia hyväkseen. Pedofilia ei ole todellakaan mikään harvinainen ilmiö. Hyvin monella miehellä on taipumus pedo- ja ebofiliaan. Oletko seurannut keskustelua/raportteja verkkosaalistuksesta? Täälläkin palstalla saamme törmätä pedareihin päivittäin. Todella moni lapsi on joutuu seksuaalisen lähentelyn uhriksi ja hyväksikäytetyksi, kyseessä ei todellakaan ole mikään harvinainen ilmiö.
Naisilla pedofilia on huomattavasti harvinaisempaa. Kuten myöskin naisten tekemät raiskaukset. Kyllähän naiset pystyisivät ainakin lapsia helposti raiskaamaan, mutta eivät näytä sitä juurikaan tekevän. Naisilta näyttää puuttuvan joku luontainen himo seksuaaliseen väkivaltaan miehiin verrattuna.
Naiset siis tilastoissa tappavat omia pieniä lapsiaan useammin kuin isät. Mutta miehet tappavat huomattavasti enemmän muiden ihmisten pieniä ja isoja lapsia, myös aikuisia. Miehet ovat naisia raaempia ja väkivaltaisempia. Moraalisesti on yhtä väärin tappaa kenen tahansa jälkeläinen, on jälkeläinen sitten minkä ikäinen tahansa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:36"]
Kyllä olet, muttet halua vastata. Ei sinun tarvitsekaan, kaikki ketjua lukevat arvannevat vastauksen.
Olit ilmeisesti yh-äidin poika kun pelkästään äidiltä remmiä sait? Oliko äitisi ns. huono äiti, vai mistä vihasi kumpuaa? Itse sain piiskaa molemmilta vanhemmilta, kuten lähes kaikki tuttavanikin joiden kanssa olen jutellut aiheesta ja jotka elivät ydinperheessä. Olen aivan varma, että naisten suurempi osuus lapseen kohdistuneissa väkivallan tapauksissa selittyy sillä, että on paljon yh-äitejä, ei sukupuolella. Jos yh-isät olisivat enemmistö, tutkimuksen tulos olisi miesten puolella. Etkö itse osaa kuvitella tälläistä? Minna.fi sivustolla on hyviä suomalaisia tilastoja. Lapsiin kohdistunutta väkivaltaa oli myös tutkittu, ja päädyttiin siihen että mies ja nainen (vanhemmat) ovat yhtä usein tekijänä. Kyllä ne miehetkin omia lapsiaan runsaasti pahoinpitelevät, ja vielä enemmän toisten lapsia. Oletko katsonut tilastoja? Seksuaalirikoksia minna-sivun tilastoon oli tuskin otettu mukaan, ne nostaisivat aika mukavasti miesten osuutta koska ovat lähes poikkeuksetta heidän väkivaltamuotonsa lapsia kohtaan.
[/quote]
Jos vastasit tuolla vyöllä hakannenn lapselle, niin se olen minä. Ja en kasvanut YH-perheessä. Isäkin oli kuvioissa, mutta aina työssä. Lyönyt olen takaisin puolustaessani pienempiä ja heikompia kavereitani, heidän apua pyytäessään.
Miksi luulet, että vihaan (naisia). Inhoan, en vihaa kaksinaismoralisteja. Ja mitä tulee oletukseen, että YH-äidit hakkaisivat lapsiaan enemmän verrattuna ns. ydinperheeseen, oletus kaivannee lisää tietoa.. Aihe tuntuu vain olevan tunteita nostattava. Mitä tulee oletettuun äitini "huonommuuteen", en itse koe itse niin.
PS. Pysykäämme siis aiheessa. Antaa asioiden riidellä, älkäämme menkö henkilökohtaisuuksiin.
"Naiset siis tilastoissa tappavat omia pieniä lapsiaan useammin kuin isät. Mutta miehet tappavat huomattavasti enemmän muiden ihmisten pieniä ja isoja lapsia, myös aikuisia. Miehet ovat naisia raaempia ja väkivaltaisempia. Moraalisesti on yhtä väärin tappaa kenen tahansa jälkeläinen, on jälkeläinen sitten minkä ikäinen tahansa."
No ei, vaan esim. tässä on mukana kaikki tapaukset:
"Lapseen kohdistuvaan henkirikokseen on syyllistynyt useimmiten äiti. Vuosina 2002–2009 surmattiin yhteensä 46 alle 15-vuotiasta lasta. Uhreista 29:n (63 %) surmaaja oli äiti, kolmentoista (28 %) isä, kahden (4 %) veli ja kahden (4 %) uhrille ennalta tuntematon mies.
http://m.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/jo-kahdeksas-perhesurma-vuoden-sisalla/2050398
Entäs 2009 jälkeen tapahtuneet tapot? En löytänyt uutta tilastoa? Lähivuosina miesten tekemät perhesurmat ovat olleet kova trendi. Naisten tekemät lapsensurmat ovat taas laskussa kuten muuallakin euroopassa.
"Henkirikoksiin johtaneet parisuhteet ovat lähes yksinomaan heteroseksuaalisia. Tarkastelukaudella 2002–2009 kuoli viisi miestä samaa sukupuolta olevan nykyisen tai entisen kumppanin uhrina."
Tämä suomalainen tutkimus kyllä sanoo, että homona on kyllä vaarallisempi elää parisuhteessa kuin lesbona, jos haluaa hengissä selvitä?
Kannattaa perehtyä tuohon minna.fi-sivustoon, siellä on kaikki suomalaiset faktat kirjattuna. Tasa-arvotiedon keskus. Suosittelen palstan miesasiamiehelle, linkittele mielummin sieltä kuin wikipediasta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 09:40"]Alle kolmannes poliisin tietoon tulleesta lasten kohtaamasta väkivallasta tapahtuu perhepiirissä. Tällöin epäilty on selvästi useammin isä kuin äiti. Isä oli epäiltyinä 238:ssa ja äiti 135 tapauksessa. Molempia vanhempia epäiltiin 31 tapauksessa. Isäpuolta epäiltiin syylliseksi 40 väkivallanteossa ja äitipuolta kahdessa.
[/quote]
Minna.fi.
Miten voi olla mahdollista, eivätkö äidit pahoinpitelekään isiä enemmän?
Jos nuo ovat ne pahimmat kuinkahan moni mätkii ja tukistelee lastaan kun itsellä menee huonosti.
Joo joo mutta entäs isät, kuinkas paljon miehet pahoinpitelevät lapsiaan? Palstan nykyistä miesasiamieshenkeä mukaillen totean, että tähän on ihan turha kiinnittää minkäänlaista huomiota ennen kuin täsmälleen sama tutkimus on tehty isistä. Taas vaan yhteiskunta yrittää leimata naisia kun äitien stressikin luultavasti johtuu heidän miehistään.
No, ei ole mulle uutinen. Äidiltäni olisivat voineet kysyä jo 70-luvulla. Tällaisilta vain ummistetaan niin helposti silmiä. Ihan kamalaa.
Kamalaa! Fyysinen kuritus on ollut laitonta jo 30 vuotta! Usein se ei edes ole kuritusta vaan vanhemman keino purkaa pahaa oloaan, johon lapsi oireilee. Aiheutatte mt-ongelmia ja arvottomuuden tunteen lapsellenne väkivallalla, arvon hakkaajavanhemmat.
Oksettavinta asiassa on se, että pitkän väkivaltaisen kssvatushistorian omaavassa suomessa on vieläkin tunnevammaisia urpoja, jotka pitävät asiaa täysin hyväksyttävänä!
Ihan samalla tavalle ne miehet siis pahoinpitelee, mahdollisesti enemmänkin. Jos osallistuvat lapsen kasvatukseen. Ei ole oleellista mitä sukupuolta väkivaltainen on, se on yhtä väärin joka tapauksessa. Luulen oikean luvun olevan suurempi kuin 6 %.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:48"]
Pedofilia tosiaan! Sehän on lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, pahempaa kuin mikään muu, tappamista lukuunottamatta. Pedofiilit ovat poikkeuksetta miehiä! Ja vaikka joku varmasti vetää tähän Auerin, niin itse olen melko varma, että hänestä piti saada tehtyä syyllinen, ilman todellista näyttöä! Miespedoista sen sijaan löytyy näyttöä jopa heidän itsensä kerääminä!!!
Eipä siis unohdeta pedofiliaa, miesten lapsiin kohdistamaa seksuaalista väkivaltaa, joka on sekä fyysistä että pahimman laatuista henkistä!
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/joka_kymmenes_pedofiili_on_nainen/6472199
"Pedofiileista 90 prosenttia on miehiä. Tämä tarkoittaa, että joka kymmenes on kuitenkin nainen.
- Naisten osuus on selvästi vähäisempi, mutta siitä puhutaan vähemmän. On epäilty, että naisten teot eivät ehkä tulisi niin paljon esille, eli niitä jäisi osa raportoimatta, Forsman-Behm kertoo."