Onko se yleistä nuorten keskuudessa että jos myöhästyy niin ei sitten mennä ollenkaan?
Että logiikka on tämä: parempi olla menemättä kuin että vähän myöhästyy
Kommentit (10)
Koulussa tuntuu olevan monesti linja että luokan ovi menee kiinni niin sille tunnille ei enää pääse.
Ainakin omassa nuoruudessani oli yleistä. Jos jo myöhästymisestä joutuisi ongelmiin, niin "parempi" oli jättää kokonaan menemättä.
Nuorena ei useinkaan kehdannut ryhtyä selittämään myöhästymisiään, tai varsinkaan esim. soittamaan asiasta.
Jotku opettajat sanoo että jos myöhästyy ei tarvi ollenkaan tulla. eli opettaa.
Eivätkä myöskään ilmoita myöhästymisestä tai poissa olemisestaan, tämä on uusi nuorten trendi myös töissä, valitettavasti.
Mun teini ei siis mene harrastukseenkaan jos myohästyy. Se on jotenkin ihan hirveän ahdistava juttu myös minulle äitinä, että teini kättä tuollaisen syyn takia harrastuksen väliin, josta olen vieläpä maksanut aika paljon. Hänellä on siis taipumusta myöhästyä jatkuvasti jona paikasta. Lähtee viime tipassa ja sitten syyttää busseja ja kaikkia olosuhteita.
Pitäisikö tällaisessa tilanteessa ymmärtää vai olla kovana?
Vierailija kirjoitti:
Mun teini ei siis mene harrastukseenkaan jos myohästyy. Se on jotenkin ihan hirveän ahdistava juttu myös minulle äitinä, että teini kättä tuollaisen syyn takia harrastuksen väliin, josta olen vieläpä maksanut aika paljon. Hänellä on siis taipumusta myöhästyä jatkuvasti jona paikasta. Lähtee viime tipassa ja sitten syyttää busseja ja kaikkia olosuhteita.
Jos teiniä ei kiinnosta harrastus, niin miksi maksat sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teiniä ei kiinnosta harrastus, niin miksi maksat sen?
Kyllä kiinnostaa.
Joitain ahdistaa myöhästyminen niin heille on helpompaa olla sitten kokonaan pois kuin mennä myöhässä. Mutta ei se kovin yleistä ole. Suurin osa uskaltaa kyllä olla myöhässä ongelmitta ja osa myöhästelee kroonisesti.