Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se yleistä nuorten keskuudessa että jos myöhästyy niin ei sitten mennä ollenkaan?

Vierailija
25.02.2026 |

Että logiikka on tämä: parempi olla menemättä kuin että vähän myöhästyy 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ahdistaa myöhästyminen niin heille on helpompaa olla sitten kokonaan pois kuin mennä myöhässä. Mutta ei se kovin yleistä ole. Suurin osa uskaltaa kyllä olla myöhässä ongelmitta ja osa myöhästelee kroonisesti. 

Vierailija
2/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa tuntuu olevan monesti linja että luokan ovi menee kiinni niin sille tunnille ei enää pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa nuoruudessani oli yleistä. Jos jo myöhästymisestä joutuisi ongelmiin, niin "parempi" oli jättää kokonaan menemättä.

Nuorena ei useinkaan kehdannut ryhtyä selittämään myöhästymisiään, tai varsinkaan esim. soittamaan asiasta.

Vierailija
4/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä.

Vierailija
5/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku opettajat sanoo että jos myöhästyy ei tarvi ollenkaan tulla. eli opettaa.

Vierailija
6/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä myöskään ilmoita myöhästymisestä tai poissa olemisestaan, tämä on uusi nuorten trendi myös töissä, valitettavasti.

Vierailija
7/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ei siis mene harrastukseenkaan jos myohästyy. Se on jotenkin ihan hirveän ahdistava juttu myös minulle äitinä, että teini kättä tuollaisen syyn takia harrastuksen väliin, josta olen vieläpä maksanut aika paljon. Hänellä on siis taipumusta myöhästyä jatkuvasti jona paikasta. Lähtee viime tipassa ja sitten syyttää busseja ja kaikkia olosuhteita.

Vierailija
8/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tällaisessa tilanteessa ymmärtää vai olla kovana?

Vierailija
9/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini ei siis mene harrastukseenkaan jos myohästyy. Se on jotenkin ihan hirveän ahdistava juttu myös minulle äitinä, että teini kättä tuollaisen syyn takia harrastuksen väliin, josta olen vieläpä maksanut aika paljon. Hänellä on siis taipumusta myöhästyä jatkuvasti jona paikasta. Lähtee viime tipassa ja sitten syyttää busseja ja kaikkia olosuhteita.

Jos teiniä ei kiinnosta harrastus, niin miksi maksat sen?

Vierailija
10/10 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teiniä ei kiinnosta harrastus, niin miksi maksat sen?

Kyllä kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä