6% äideistä purkaa stressiään pahoinpitelemällä lapsiaan.
Aivan kamalaa.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sressaantunut-aiti-on-vakivaltainen/1835072
Kommentit (128)
Mielenkiintoista uutta tietoa, olen luullut että äidit ja isät olisivat yhtä edustettuina. En muista, kummalta sain enemmän piiskaa lapsena, molemmilta kuitenkin.
Toivottavasti tässä asiassa päästäisi parempaan suuntaan!
Ei ole vanhemmilla helppoa nykyään, kun tehokkaat keinot on kriminalisoitu. Samalla kun syyllistetään siitä, ettei lapsille pidetä riittävästi kuria. Eteläeurooppalainen tapa, jossa lapsia läpsitään ihan julkisestikin ja myös halataan ja suukotellaan, on jotenkin terveempi tässä suhteessa.
Ajatuksena sellainen, voisiko se vaikuttaa että kun on eroperheitä, suurin osa lähivanhemmista on äitejä? Ja lähivanhemmilla on enemmän stressiä koska vastuu lapsesta on päivittäisissä toiminnoissa enemmän heillä. En siis tarkoita että kaikki eroperheiden äidit mätkisivät lapsiaan, vaan että heillä voi olla stressin takia suurempi riski toimia niin. Itsekin olen eronnut äiti ja lähivanhempi ja stressiä, epätoivoa ja jaksamattomuuden tunnetta on huomattavasti enemmän kuin silloin kun oli vielä mies apuna perheen pyörittämisessä.
Niin, olisi järkeenkäypää olettaa, että naiset ovat lapsille määrässä mitaten useammin julmia kuin miehet, koska naiset ovat lasten kanssa enemmän kuin miehet. Itse en ole tavannut koskaan häijyä miestä, sen sijaan naisia useitakin.
4
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:13"]
Ajatuksena sellainen, voisiko se vaikuttaa että kun on eroperheitä, suurin osa lähivanhemmista on äitejä? Ja lähivanhemmilla on enemmän stressiä koska vastuu lapsesta on päivittäisissä toiminnoissa enemmän heillä. En siis tarkoita että kaikki eroperheiden äidit mätkisivät lapsiaan, vaan että heillä voi olla stressin takia suurempi riski toimia niin. Itsekin olen eronnut äiti ja lähivanhempi ja stressiä, epätoivoa ja jaksamattomuuden tunnetta on huomattavasti enemmän kuin silloin kun oli vielä mies apuna perheen pyörittämisessä.
[/quote]
No ainakin meillä oli näin. Isää näin kerran viikossa, ei siinä paljon hermot mene kellään sukupuolesta riippumatta, kun niin vähän näkee.
4
Naiset myös pahoinpitelee miehiä nykyään enemmän. Siis sen lisäksi että naiset pahoinpitelevät lapsiaa myös enemmän. Miehet ovat kärjessä ainoastaan hyväksikäyttötilastoissa.
Surullista mutta totta
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:13"]Ei ole vanhemmilla helppoa nykyään, kun tehokkaat keinot on kriminalisoitu. Samalla kun syyllistetään siitä, ettei lapsille pidetä riittävästi kuria. Eteläeurooppalainen tapa, jossa lapsia läpsitään ihan julkisestikin ja myös halataan ja suukotellaan, on jotenkin terveempi tässä suhteessa.
[/quote]
Väkivalta on väärin lasta kohtaan, piste.
Kasvatus on haastavampaa ilman sitä, mutta niin sen kuuluu ollakin. Toivottavasti sinulle ei tullut yllätyksenä, että lapset tuovat haastetta tullessaan.
Kun mummi lyö lastenlastaan, väkivaltainen historia omaa lastaan kohden. Ei tarvitse olla enää missään tekemisissä ko. henkilön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:19"]Naiset myös pahoinpitelee miehiä nykyään enemmän. Siis sen lisäksi että naiset pahoinpitelevät lapsiaa myös enemmän. Miehet ovat kärjessä ainoastaan hyväksikäyttötilastoissa.
Surullista mutta totta
[/quote]
Olen kyllä melko varma, että miehet ovat kärjessä perheväkivaltatilastoissa. Netistä helppo tarkistaa. Varmasti on paljon miehiä lyöviä naisiakin, luulen että tuollaissa suhteissa väkivalta on usein molemminpuolista. Jos vain toinen osapuoli on väkivaltainen, väitän kyllä sen useammin olevan mies.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:13"]Ajatuksena sellainen, voisiko se vaikuttaa että kun on eroperheitä, suurin osa lähivanhemmista on äitejä? Ja lähivanhemmilla on enemmän stressiä koska vastuu lapsesta on päivittäisissä toiminnoissa enemmän heillä. En siis tarkoita että kaikki eroperheiden äidit mätkisivät lapsiaan, vaan että heillä voi olla stressin takia suurempi riski toimia niin. Itsekin olen eronnut äiti ja lähivanhempi ja stressiä, epätoivoa ja jaksamattomuuden tunnetta on huomattavasti enemmän kuin silloin kun oli vielä mies apuna perheen pyörittämisessä.
[/quote]
Helvetti mitä selittelyä. Eihän miesten tekemään pahoinpitelyä selitellä sillä että kun suurin osa miehistä on niin stressaantuneita niin siksi ne varmaan lyö. Väkivalta on aina väärin. Ero ei ole lasten syytä, ne kärsii erosta jo ihan tarpeeksi ilma hakkaamistakin. Naisten väkivaltaisuuteen ei voida puuttua ellei ongelmaa myönnetä ja tuomita.
Miesten tekemät pahoinpitelyt ja erityisesti törkeät pahoinpitelyt ovat lähteneet laskuun koska toiminta on laajasti tuomittu.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:13"]Ei ole vanhemmilla helppoa nykyään, kun tehokkaat keinot on kriminalisoitu. Samalla kun syyllistetään siitä, ettei lapsille pidetä riittävästi kuria. Eteläeurooppalainen tapa, jossa lapsia läpsitään ihan julkisestikin ja myös halataan ja suukotellaan, on jotenkin terveempi tässä suhteessa.
[/quote]
Kasvatus on haastavampaa ilman sitä, mutta niin sen kuuluu ollakin. Toivottavasti sinulle ei tullut yllätyksenä, että lapset tuovat haastetta tullessaan.
[/quote]
Taas joku yhden kiltin tytön äiti pääsee pätemään. Olen itse seurannut vieressä paria adhd lapsen perhettä, siellä voi rauhallinenkin vanhempi tai isovanhempi joskus menettää malttinsa ja tukistaa, enkä vaan osaa hirveästi paheksua sitä, vaikka toki kaikki tietävät ettei niin saa tehdä, eikä sen vuoksi näitä niin usein satukaan. Erityislasten haasteet tulee kyllä yllätyksenä, sen voin vakuuttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:22"]
[/quote]
[/quote]
Taas joku yhden kiltin tytön äiti pääsee pätemään. Olen itse seurannut vieressä paria adhd lapsen perhettä, siellä voi rauhallinenkin vanhempi tai isovanhempi joskus menettää malttinsa ja tukistaa, enkä vaan osaa hirveästi paheksua sitä, vaikka toki kaikki tietävät ettei niin saa tehdä, eikä sen vuoksi näitä niin usein satukaan. Erityislasten haasteet tulee kyllä yllätyksenä, sen voin vakuuttaa.
[/quote]
Hyväksyt varmaan myös että vähän ongelmaista puolisoa voi hieman lyödä kun hermot menee.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:19"]Naiset myös pahoinpitelee miehiä nykyään enemmän. Siis sen lisäksi että naiset pahoinpitelevät lapsiaa myös enemmän. Miehet ovat kärjessä ainoastaan hyväksikäyttötilastoissa.
Surullista mutta totta
[/quote]
Olen kyllä melko varma, että miehet ovat kärjessä perheväkivaltatilastoissa. Netistä helppo tarkistaa. Varmasti on paljon miehiä lyöviä naisiakin, luulen että tuollaissa suhteissa väkivalta on usein molemminpuolista. Jos vain toinen osapuoli on väkivaltainen, väitän kyllä sen useammin olevan mies.
[/quote]
Olet täysin väärässä.
The Truth About Domestic Violence - You'll Never Believe
Kaiken muun lisäksi naisten tekemään väkivaltaan suhtaudutaan vähätellen..
Nainen pahoinpitelee miestä puistossa - sivullisten reaktio yllättää
http://m.iltalehti.fi/perhe/201405270164534_pr.shtml
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:32"]Eihän miesten tekemään pahoinpitelyä selitellä sillä että kun suurin osa miehistä on niin stressaantuneita niin siksi ne varmaan lyö. Väkivalta on aina väärin.[/quote]
Ei nuo toisiaan poissulje. Jos jollekin asialle on järkeenkäypä selitys niin eikö se silloin enää voi olla väärin?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:56"]
Joo joo mutta entäs isät, kuinkas paljon miehet pahoinpitelevät lapsiaan? Palstan nykyistä miesasiamieshenkeä mukaillen totean, että tähän on ihan turha kiinnittää minkäänlaista huomiota ennen kuin täsmälleen sama tutkimus on tehty isistä. Taas vaan yhteiskunta yrittää leimata naisia kun äitien stressikin luultavasti johtuu heidän miehistään.
[/quote
]Hyvä juttu! Vasta kolmas viesti sai perimmäisen syyllisen eli miehen pahoinpitelyn aiheuttajaksi. Kannattaisikohan otta joskus ottaa itse vastuu tekemisistään. Tästä on hyvä jatkaa perinteisellä linjalla.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:13"]Ajatuksena sellainen, voisiko se vaikuttaa että kun on eroperheitä, suurin osa lähivanhemmista on äitejä? Ja lähivanhemmilla on enemmän stressiä koska vastuu lapsesta on päivittäisissä toiminnoissa enemmän heillä. En siis tarkoita että kaikki eroperheiden äidit mätkisivät lapsiaan, vaan että heillä voi olla stressin takia suurempi riski toimia niin. Itsekin olen eronnut äiti ja lähivanhempi ja stressiä, epätoivoa ja jaksamattomuuden tunnetta on huomattavasti enemmän kuin silloin kun oli vielä mies apuna perheen pyörittämisessä.
[/quote]
Helvetti mitä selittelyä. Eihän miesten tekemään pahoinpitelyä selitellä sillä että kun suurin osa miehistä on niin stressaantuneita niin siksi ne varmaan lyö. Väkivalta on aina väärin. Ero ei ole lasten syytä, ne kärsii erosta jo ihan tarpeeksi ilma hakkaamistakin. Naisten väkivaltaisuuteen ei voida puuttua ellei ongelmaa myönnetä ja tuomita.
Miesten tekemät pahoinpitelyt ja erityisesti törkeät pahoinpitelyt ovat lähteneet laskuun koska toiminta on laajasti tuomittu.
[/quote]
No ei tarvitse alkaa kiroilemaan siellä. Ei minun tarvitse mitään selitellä - en itse hakkaa jälkikasvuani. Kommentti oli vain ajatus, joka tuli mieleeni. En itsekään hyväksy väkivaltaa, en miehen enkä naisen harjoittamana.
-10
Samaan aikaan toinen keskustelu siitä, miten lapset käyttäytyvät huonosti päivähoidossa. Syiksi ehdoteltu myös kotikurin puuttumista.
www.vauva.fi/keskustelu/4204787/ketju/hs_5_vuotias_poika_sai_potkut_pai…
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 11:27"]
Surullista mutta totta
[/quote]
[/quote]
Olet täysin väärässä.
The Truth About Domestic Violence - You'll Never Believe
Kaiken muun lisäksi naisten tekemään väkivaltaan suhtaudutaan vähätellen..
Nainen pahoinpitelee miestä puistossa - sivullisten reaktio yllättää
http://m.iltalehti.fi/perhe/201405270164534_pr.shtml
[/quote]
Kannattaisikohan luottaa mielummin ihan suomalaisiin tilastoihin, eikä johonkin yotubepaskaan ja omaan mutuiluun? Viimeisimmät tilastot netistä kertoivat, että parisuhdeväkivaltaan kuolleista 83 % oli naisia. Ja poliisin vastaanottamissa ilmoituksista 86 % väkivallasta kohdistui naisiin.
Siinä miehelle vähän mietittävää parisuhdeväkivallasta. Vaikka ketju koskeekin lapsiin kohdistunutta väkivaltaa, jossa naiset ovat enemmistönä. Johtuu varmaan siitä, että naiset ovat yleensä lasten kanssa. Väkivalta on aina väärin, vain sairaat ihmiset pahoinpitelevät.
Suomalaisten naisten osuudesta perheväkivaltaan on tehty tutkimus. Naisjärjestöt kovasti protestoivat ja yrittivät estää kun RAY oli myöntämässä tuolle tutkimukselle määrärahoja. Tutkimuksen julkaisemiseen asti perheväkivaltaa pidettiin miesten syynä, mutta sen jälkeen tiedettiin molempien rooli asiassa. Tuloksista löytyy myös tietoa ihan uutisotsikoistakin.
Tästä aiheestahan on palstalla keskusteltu jo niin monta kertaa ettei pitäisi olla kenellekään yllätys. Ellei sitten ole tarkoituksena yrittää harhaanjohtaa niitä, jotka tutkimukseen eivät ole perehtneet.
Tutkimus on tehty ja paljastaa, että naiset ovat väkivaltaisempia kuin miehet. Miehet eivät juurikaan pahoinpitele lapsiaan, jotka taas saattavat ottaa opetussuunnitelmassaan lapset hengiltä.
Sitäpaitsi se että joka kahdeskymmenes nainen pahoinpitelee vakavasti lastaan, ei tosiaankaan ole mikään sellainen asia, että pitäisi ensiksi jäädä odottamaan jotain tutkimusta miehistä. Joka kahdeskymmenes lapsi on hengenvaarassa ollessaan kahdestaan äitinsä kanssa. Stressaantuneille äideille olisi määrättävä pakkolääkitys. Sillä ei ole mitään merkitystä miten äiti on itsensä stressannut.
Ja jos tutkimukset ovat niin tärkeitä, niin esimerkiksi wikipedia löytyy :
"Niin sanotussa kuritusväkivallassa naisten osuus näyttää uskomuksista poiketen selkeästi ylittävän miesten osuuden. Esimerkiksi uusimman Lastensuojelun keskusliiton Omnibus-tutkimuksen mukaan [81][84] naiset ja äidit käyttävät ruumiillista väkivaltaa lasten kasvatuksessa miehiä useammin"
Äidit hakatkaa miestänne tai viillelkää itseänne, jos on aivan pakko, mutta älkää hakatko lapsianne.