Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet sanoo siivoojalle näin?

Vierailija
22.06.2021 |

Olen ollut nyt vuoden töissä laitoshuoltajana päiväkodeissa ja kouluissa ja yleisin asia, mitä muulta henkilökunnalta kuulen töitä tehdessäni on "voisit tulla meille kotiin siivoomaan, kun en ite jaksa/ehdi". Miksi te sanotte niin? Luuletteko, että siivooja on intona työhönsä ja haluaisi aivan palavasti päästä jokaisen kotiin työpäivän jälkeen jatkamaan hommia, kun ei saa niistä tarpeekseen? Luuletteko, että se on kehu, josta siivooja on hyvillään, kun siivousjälki näyttää niin hyvältä? Olen tässä vuoden aikana yrittänyt keksiä jotain nasevaa sanottavaa noihin tokaisuihin. Muutamalle olen todennut, ettei sun rahat riitä mun tuntipalkkaan. Eilen vissiin tuli mitta täyteen, kun pusähdyin, katsoin tokaisijaa silmiin ja sanoin "ei kuule vois vähempää kiinnostaa sun kotis siivoominen".

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kohta on asuntovelkaisilla myös perintöasunto mitä ei saa myytyä eikä vuokrattua. Yhtiövastike on kerrostalossa 400 kuukaudessa, kannattaa jo alkaa miettiä miten perintöasunnon sisustaa.

Vierailija
22/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulen tuota joskus ja olen kyllä käsittänyt että se on vaan sellainen heitto eikä tule mieleenkään alkaa kettuilemaan sanojalle. Ottakaa nyt hyvät ihmiset rennommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin tädeille vastaisin kyllä, että ja sinä voisit tulla hoitamaan lapsiani.

Todella typerää kommentointia.

Itse olin aikanaan kesätöissä sairaalassa siivoojana, yleisin kommentti tuolloin oli että ;

ja hyvin pyyhkii.... Näitä tolloja riitti.

Myös "Puhdasta tulee." Toisille on vaivaannuttavaa olla vaan hiljaa/sängyssä siivouksen ajan, ymmärrystä heille! - Mä olin ensimmäisessä ammatissani sairaalassa 17 vuotta. Potilaat haluavat myös aina keskustella säästä, ehkä siksi, etteivät he pääse/näe ulos. Joka ammatissa on omat vastaavat vakiokuvionsa, turha siitä on verenpainetta ottaa.

No ei kyllä olleet mitään vuodepotilaita. Vaan ihan liikkuvia tollukoita. Sairaaloissa ei todellakaan ole kaikki mitään vuodepotilaita.

Taida itse olla juuri tuollainen tollo viisastelija, kun niin heitä puolustelet. Nolottaako oma moukkamainen käytös?

Vierailija
24/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin tädeille vastaisin kyllä, että ja sinä voisit tulla hoitamaan lapsiani.

Itse olin aikanaan kesätöissä sairaalassa siivoojana, yleisin kommentti tuolloin oli että ;

Myös "Puhdasta tulee." Toisille on vaivaannuttavaa olla vaan hiljaa/sängyssä siivouksen ajan, ymmärrystä heille! - Mä olin ensimmäisessä ammatissani sairaalassa 17 vuotta. Potilaat haluavat myös aina keskustella säästä, ehkä siksi, etteivät he pääse/näe ulos. Joka ammatissa on omat vastaavat vakiokuvionsa, turha siitä on verenpainetta ottaa.

No ei kyllä olleet mitään vuodepotilaita. Vaan ihan liikkuvia tollukoita. Sairaaloissa ei todellakaan ole kaikki mitään vuodepotilaita.

Taida itse olla juuri tuollainen tollo viisastelija, kun niin heitä puolustelet. Nolottaako oma moukkamainen käytös?

Oletpa pahalla tuulella. Jaksamista päivääsi.

Vierailija
25/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö ei ole ap:n mielestä selvästi mikään palveluammatti, kun aukoo päätään noin rumasti ihmisille. Kuvitelkaa, että kaupan kassa sanoisi asiakkaalle takaisin tuohon tyyliin. Olisiko ok ja hyvä comeback veemäiselle asiakkaalle vai epäammattimaista ja kassahenkilö työhönsä sopimaton?

Ymmärrän kyllä että ärsyttää, olen itsekin ollut useamman vuoden siivoojana ja saanut kuunnella oman osani rasittavia ja mukahauskoja kommentteja, mutta en ikinä olisi alentunut menettämään hermojani ja v ttuilemaan asiakkaille noin.

Vierailija
26/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta oli kerran kampaajalla istuessani, kun jutustelimme niitä näitä ja tuli puhe ammatissani. Kampaaja sanoi, ettei kyllä yhtään tykkää siivoomisesta, voisit tulla tämän jälkeen meille kotiin siivoomaan. Vastasin hänelle, että sopii kyllä, sittenhän tämä leikkaus ja värjäyskin on ilmainen. Siinä kampanjakin ehkä tajusi heittonsa typeryyden.

Ei se ole kehumista, että pyydät työnsä tekijää tulemaan kotiisi tekemään työtään. Ei se vaan ole kehu. Jos haluat kehua, keksi joku toinen tapa.

Miksi leikkaus ja värjäys olisi ilmainen? Vai halveksitko omaa työtäsi niin paljon, että et tee sitä korvausta vastaan vaan maksutta? Tietenkin kampaaja olisi maksanut sinulle!

Kirjoittaja tarkoitti varmaankin, että tuossa olisi vähän niin kuin vaihdettu työpanoksia. Kampaajan työ vaihtuu kotona siivoukseen.

Silloin yleensä sovitaan aika, ei ilmoiteta, että tee kuule kampaaja työsi ilmaiseksi.

Vierailija
27/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että voin tullakin kun hinnoista sovitaan

Vierailija
28/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tekin vedätte herneen nenään.

Vierailija
29/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siivoja saa puhua potilaiden kanssa. Tietääkö esimiehesi tästä?

Vierailija
30/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan työkaveri aina kehui siivoojaa siitä, miten upeaa ja tärkeää työtä tämä teki. Kerran totesin (siivooja ei ollut paikalla), että ymmärrätkö ollenkaan, että hän saa aikaan keskinkertaista jälkeä ja työnsä on ainakin meidän toimistossamme aika lailla helppoa. Roskakorien tyhjennys ja ne on nykyisin aika tyhjät, koska paperia ei enää käsitellä kuin ennen ja lisäksi lattian moppaus. Siinä on perussiivous, vahaukset ja ikkunanpesut on erikseen.

On ihan turha kiitellä siivoojaa jostain sellaisesta, jolla ei loppupelissä ole isoa merkitystä. Vessan meillä siivoaa jokainen käytyään eli kun tiedostaa, että siivooja siivoaa tämän vasta ensi viikolla, niin tila pysyy siistinä.

Meillä ei käy asiakkaita!

Vierailija
31/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että he tarkoittavat olla kohteliaita ja kehua työsi jälkeä. 

Koskaan ei voi tietää, mistä joku raivostuu. 

Vierailija
32/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa. 

Eristyshuoneessa oli mukavaa jutella hoitohenkilökunnan kanssa. Ihailin kaikkien heidän ammattitaitoaan, kärsivällisyyttään ja taitavuuttaan. 

Vierailija
33/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuostakin voi loukkaantua. Ei kai siinä tarkoitakaan, että sinä huviksesi menisit siivoamaan toisille ilmaiseksi, vaan sitä, että sinun palveluusi ollaan tyytyväisiä ja että joku voisi haluta palkata sinut. 

Vierailija
34/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikoinaan työkaveri aina kehui siivoojaa siitä, miten upeaa ja tärkeää työtä tämä teki. Kerran totesin (siivooja ei ollut paikalla), että ymmärrätkö ollenkaan, että hän saa aikaan keskinkertaista jälkeä ja työnsä on ainakin meidän toimistossamme aika lailla helppoa. Roskakorien tyhjennys ja ne on nykyisin aika tyhjät, koska paperia ei enää käsitellä kuin ennen ja lisäksi lattian moppaus. Siinä on perussiivous, vahaukset ja ikkunanpesut on erikseen.

On ihan turha kiitellä siivoojaa jostain sellaisesta, jolla ei loppupelissä ole isoa merkitystä. Vessan meillä siivoaa jokainen käytyään eli kun tiedostaa, että siivooja siivoaa tämän vasta ensi viikolla, niin tila pysyy siistinä.

Meillä ei käy asiakkaita!

Eronanne oli se, että työkaverisi oli kohtelias ja mukava.

Kaikki eivät ole. 

Vierailija
35/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta oli kerran kampaajalla istuessani, kun jutustelimme niitä näitä ja tuli puhe ammatissani. Kampaaja sanoi, ettei kyllä yhtään tykkää siivoomisesta, voisit tulla tämän jälkeen meille kotiin siivoomaan. Vastasin hänelle, että sopii kyllä, sittenhän tämä leikkaus ja värjäyskin on ilmainen. Siinä kampanjakin ehkä tajusi heittonsa typeryyden.

Ei se ole kehumista, että pyydät työnsä tekijää tulemaan kotiisi tekemään työtään. Ei se vaan ole kehu. Jos haluat kehua, keksi joku toinen tapa.

Miksi leikkaus ja värjäys olisi ilmainen? Vai halveksitko omaa työtäsi niin paljon, että et tee sitä korvausta vastaan vaan maksutta? Tietenkin kampaaja olisi maksanut sinulle!

Kirjoittaja tarkoitti varmaankin, että tuossa olisi vähän niin kuin vaihdettu työpanoksia. Kampaajan työ vaihtuu kotona siivoukseen.

Silloin yleensä sovitaan aika, ei ilmoiteta, että tee kuule kampaaja työsi ilmaiseksi.

Joillekin ei vaan mene pointti perille, ei vaikka ratakiskosta vääntäisi... 

Vierailija
36/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylysti sanottu asiakkaalle joka yrittää olla ystävällinen, ettei kiinnosta sun kotis siivous. Hymyile vaan ja jatka hommia.

Vierailija
37/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis entinen esimies? Tietenkin, olin varsin pidetty. Ammattinimike oli sairaalahuoltaja, ja siinä työssä on pikkupakkokuiin jutella potilaiden kanssa, me nimittäin hoidettiin myös osastokeittiö tarjoiluineen. Kiva työ, maksoi asuntolainan, nyt teen jo muuta.

Vierailija
38/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu, taidan itsekkin käyttää tuota lausetta. Joo, minua ei vielä inhota nuo ihmisten tokaisut "tule meillekkin siivoomaan". Ohitan ne kuulematta.

"Hyvin sanottu"?!?

No ei todellakaan. Minulle ei tulisi mieleenkään sanoa jotakin noin v*mäistä kenellekään "asiakkaalle". Työntekijät siivouskohteissasi ovat työnantajasi edustajia ja meidän siivoojat eivät ole koskaan v*ttuilleen meille. Saattavat toki selän takana puhua, kuten kaikki ihmiset joskus, mutta en minäkään v*ttuile päin naamaa meidän siivoojille ja en todellakaan odota, että meidän siivoojat v*ttuilisivat meille jos vahingossa satuttaisiin kehumaan väärällä tavalla.

Kuuluu ihan perus käytöstapoihin.

Vierailija
39/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Nyt on niin paksua tarinaa ettei mitään rajaa.

Vierailija
40/64 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kunhan yrittävät jotain small talkia, ihan sama kuin sanoisivat "kaunis ilma tänään" Samaa ihmiset harrastaa kaikilla aloilla. Voi tätä tosikkomaisuutta, ei kannata ihan kaikesta ottaa nokkiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan