Tulin kipeäksi pari viikkoa sitten, josta olen ihan hyvin parantunut. Keuhkoissa tuntuu todella oudolta.
Taudissa nousi kuume, kova yskä ja kunnon nuha. Tunnen itseni väsyneeksi edelleen ja jotenkin painaa rintakehästä/keuhkojen alueelta edelleen. Sellainen lievä viiltävä tunne tai painon tunne. Välillä jopa kuvottaa. Lisäksi tullut vatsaoireita joita ei ennen ollut, ehkei liity toisiinsa. Onko teilläkin vastaavaa ollut?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Itsenäisyyspäivän kieppeillä nousi kohtalaisen kova kuume. Joka paikkaa koski ja välillä vilutti kuin horkassa. Pari viikkoa meni ja kuvittelin jo olevani terve. Ehei. Kuume nousi uudestaan ja yskä sekä nuha pahenivat. Mukaan tuli myös ripuli. Viikko sitten keuhkot vielä rohisivat ja yskin kyljet kipeiksi. Nenästä valuu räkä solkenaan vieläkin. Lieneekö kaksi pöpötartuntaa perätysten.
Itselläkin tuntuu että taasko olen tulossa kipeäksi tai sitten en vain ole vielä toipunut kunnolla. Nenä valuu kans edelleen vaikka ei yhtälailla. On kuitenkin outo olo, ei oikein saa mitää aikaiseksi, kroppa on väsynyt, rintakehällä tuota outoa tuntemusta, yskä ollut rohisevaa limaista mutta sekin alkanut helpottamaan.
Viikkoa ennen joulua nuha yskä , ei kuumetta. Meni ohi pientä kuivaa yskä muutaman kerran päivässä. Olo oli jo ok. reilu viikko sitten pahoinvointia kuumetta 38- 38,5 astetta, nuhaa ja köhää, keuhkoputki kipeä ärtynyt, olo kaikinpuolin sairas. Nyt tuntuu hellittävän, ei kuumetta, nuha kuivumassa yskä limaista.
Mietin myös onko uusi tauti, vaiko ensimmäisen jatko-osa. Kaipa tämä tästä.
Keuhkoputken tulehdus jälkitautina. Lääkäriin.
Voi olla keuhkoputkentulehdus tai kuumeeton keuhkokuume. Jos olo on outo, eikä lepo auta niin kyllä kannattais lääkäriin mennä.
Kuinka pitkään olitte pois töistä?
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoputkentulehdus kyllä yskittää puolikin tuntia putkeen. Oudon tunteen takia tarvitse lääkäriä
Minä sairastin marras- joulukuun vaihteessa flunssan, josta jäi jälkitaudiksi kova yskä. Olin muissa asioissa terveydenhoitajan luona ja hän kehotti menemään lääkäriin, koska yskä oli jatkunut niin pitkään. Kuinka ollakaan, ennen lääkäriaikaa sairastin viikonloppuna pienen pikaflunssan, joka vei voimat ihan täysin. Lääkäri määräsi keuhkokuviin ja labraan, lopputulemana keuhkoputkentulehdus ja antibioottikuuri. Hoito ei ole vielä vaikuttanut, olo on edelleen vetämätön ja antibiootti puolestaan tekee ihan karsean olon. Nyt mietin, soitanko aamulla uudestaan työterveyteen, vai menisinkö puolikuntoisena töihin. Toisaalta vain kaksi päivää töitä ennen viikonloppua, jolloinka saa taas levätä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla nousi vielä kuukautta myöhemmin joka yö limaa keuhkoputkiin niin että heräsin kun henki ei tahtonut kulkea.
Sain kortisoni-inhalaattorin. Parissa viikossa ongelma poistui.
Itse joudun aina ulosteen väristen ulkomaalaisten uhriksi. Voi olla, että yksi päivä en näe ulosteen väristä ulkomaalaista kun olen ulkona, mutta sitten kuitenkin netissä jossain näkyy ulosteen värinen ihminen.
Selvät fataalin keuhkosyövän oireet. Tee testamenttisi ja sano sitten:"Hei, hei".
Kyllä vain. Itsenäisyyspäivän kieppeillä nousi kohtalaisen kova kuume. Joka paikkaa koski ja välillä vilutti kuin horkassa. Pari viikkoa meni ja kuvittelin jo olevani terve. Ehei. Kuume nousi uudestaan ja yskä sekä nuha pahenivat. Mukaan tuli myös ripuli. Viikko sitten keuhkot vielä rohisivat ja yskin kyljet kipeiksi. Nenästä valuu räkä solkenaan vieläkin. Lieneekö kaksi pöpötartuntaa perätysten.