Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä uhkaa viedä puhelimeni ja kuukausirahat jos en toimi tätini häissä ilmaisena lapsenvahtina

Vierailija
22.06.2021 |

En oikein osaa olla lasten kanssa. Haluaisin nauttia juhlasta kuten muutkin. Näillä näkymin juhliin on tulossa kuusi 3-5- vuotiasta. Olisiko mitään keinoa että saisimme aikaan jonkinlaisen sopuratkaisun?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus sinulla on niitä vahtia. Eikös se ole vanhempien tehtävä. Maksetaanko sinulle siitä. Minkä ikäinen olet. Itse voisin ajatella vahtivani lapsia pientä korvausta vastaan. Pitäähän sinunkin saada nauttia hääpöydän herkuista.

Olen 14v. Haluaisin nauttia herkuista kuten muutkin. Mutta ei se onnistu kuusi mukulaa jaloissa.

T: ap

Kukaan 14-vuotias ei kirjoita "kuusi mukulaa jaloissa."

Vierailija
62/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten vahtiminen ei missään tapauksessa voi olla 14-vuotiaan vastuulla. Entä jos jotain sattuu, kuka on vastuussa? Eihän 14-vuotias saisi hakea näitä lapsia esim. päiväkodistakaan, sieltä ei saa alaikäinen hakea vaikka olisi oma sisarus, juurikin vastuukysymyksen vuoksi. Muutenkin kuuden pikkulapsen vahtiminen on yhdelle, täysi-ikäiselle ja lapsiin tottuneellekin, ehdottomasti liikaa. Minäkään, vaikka olen aikuinen ja äiti, en todellakaan ottaisi vastuulleni kuutta vierasta pikkulasta. Juhlapaikoissa, joissa häitä yleensä vietetään, on paljonkin vaaran paikkoja, niin sisällä kuin varsinkin kesällä ulkona. Entä sitten, kun ap olisi viemässä yhtä lasta vessaan, mitä ne viisi muuta sillä välin keksivät tehdä? Juoksevat ulos ja jäävät auton alle tai hukkuvat järveen, jos juhlapaikka on esim. jossain rannalla? Onnettomuuksia voi sattua sisälläkin. Vieraista lapsista ei edes tiedä, miten käyttäytyvät ja miten villejä ovat, villitsevätkö toisiaan yms. Yritä ap vaikka näistä vastauksista ottaa jotain pointteja, jotka esität isällesi ja vaikka sille tädillesikin. Vastuu on viime kädessä heidän, jos pakottavat sinut lapsenvahdiksi ja jotain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihme häitä Porvoossa kun ei vanhemmat itse voi huolehtia lapsistaan.

En koskaan ole ollut häissä, joissa olisi joku lastenosasto erikseen. Lapset juhlivat vanhempiensa kanssa ja heidän vastuulla.

Vierailija
64/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kysynyt tädiltä voisiko tätä hommaa ratkaista muuten kuin kiristämällä? Kerro tädillesi, että isäsi kiristää sinua ja nyt meinaa jäädä erittäin paska maku juhlista. Riippuen tädin mielenterveydestä hän joko ymmärtää sinua, tai on isäsi kaltainen.

Vierailija
65/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollololloo ja mammat kiehuu raivosta

Vierailija
66/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ap:tä. Hän vain jankkaa herkuista. Jos itse olisin 16, olisin verisesti loukkaantunut kiristämisestä enkä tahtoisi koko häihin ollenkaan.

Vierailija
67/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavalle teinille herkut on kaiken aaa ja ooo

Mättööö….

Vierailija
68/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu isä, opettaa vastuunkantoa. Harmi, että on joutunut kanssasi käyttämään äärikeinoja jotta opetushetki voisi toteutua. Aiemmin lienee oltu liian lepsuja.

Vastustan perhejuhlissa laitetaan lapsenvahdiksi joku teini. Pitää kyetä hoitaa häissä lapsia itse,jos ne on kyenyt tekee. Vastuuta voi opetaa monella tapaa,se ei kuitenkaan kuulu sukulaisen juhliin.Vai onko kyse alkohoolisita? Juodaan käniin ei huolehdita lapsista? Itse olin häät,jossa otin mukaani 3 lasta. Itse asiassa meidät puhaletin sieltä ulos kun viina alkoi virtaa.Hääpari muiti tulla hakee lapsensa vasta  maanantai ilta. Kyse oli lauantai-illasta sunutaihin  ,sununtai- ilta haettava.Sillä perhellämä alkoi loma ja mökille lähtö maanantai Joutsaan. Hääpari vihasia kun joutuivat lapset hakee sunnuntai ilta.Lapset joilla oli vain juhla vaateet ja kengät. Aika entinen.nyky aika voi mannerhemin lastensuojelu liitto tilata hoitajan .Se maksaa toki.Ainahan silloin kiini raha kun juhlaa ja ilmasta hoitajaa tarvitaan.Kaupojen ilmotustaulut,  tarvitsemme lasten hoitajaa joskus.opiskelioita tulee toki maksaa.

Vierailija
69/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ole ollut häissä, joissa olisi joku lastenosasto erikseen. Lapset juhlivat vanhempiensa kanssa ja heidän vastuulla.

Se, ettet juuri sinä ole tällaisissa häissä ollut, ei tarkoita, etteikö niitä olisi.  Kyllä vaan on.

Vierailija
70/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on melkoise iso suku josta löytyy äärimmäisen mukavuudenhaluiset vanhemmat. Kukaan ei kato mukuloiden perään paitsi velvollisuudentuntoiset 10-17 vuotiaat. Luojan kiitos taaperoiden määrä on viime vuosina pudonnut kolmeen. Jotain hyötyä tosta mukavuudenhalusta.

Vierailija
71/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tädille ja pyydä sitä puhumaan sun isälle.

Jos ei kuitenkaan mikään auta ja päädyt lastenvahdiksi, ota mukaan kannettava/tabletti ja pistä piirrettyjä päälle. Äänet täysille ja koko seremonian ajaksi tietenkin.

Ruokapöydässä hae itse ruokaa ensin ja nauti siitä. Älä välitä siitä mitä lapset tekee, syö vaan rauhassa niin paljon kun tahdot.

Jos joku tulee valittamaan, hymyile nätisti ja sano "voi lapset on lapsia. Kyllä heidän tulee saada tehdä mitä tykkäävät, nythän on juhlat!"

Jos lapsi alkaa itkemään tai häiritsemään muita vieraita, älä reagoi. Älä auta vessassa, anna pissata housuun. Katsotaan pyydetäänkö sua uudestaan lapsenvahdiksi :D

Vierailija
72/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epärelevanttia, onko tämä provo vai ei, aihe on kuitenkin todellinen ja mielenkiintoinen. Turvallisuussyistä ei missään nimessä kuutta noin pientä alaikäisen vahdittavaksi, ei edes kokemattoman aikuisen.

Olen itsekin äiti, mutta en itsekään haluaisi ottaa tuollaista vastuuta vieraista lapsista, vieraassa ympäristössä ja juhlahumussa. Eikä tuonkaltainen järjestely edes osaavan hoitajan kanssa olisi lapsille erityisen hyvä. Jos hoitaja on tosiaan vastuussa noin monesta pienestä, niin miten hoidetaan wc-käynnit, ovatko lapset sillävälin yksin, kun hoitaja käy hakemassa kullekin ruokaa, entä jos hoitajan tarvitsee itse käydä vessassa, entä jos lapset mekastavat puheiden aikaan? Onko tarkoitus olla ulkona? Aivan mahdotonta vahtia kuutta pikkulasta ulkona muiden vieraiden seassa, paikka kun tuskin on suunniteltu pikkulasten ulkoilua ajatellen. Erittäin huono idea kaikenkaikkiaan.

Vierailija
73/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että tiskaat mieluummin vaikka astioita. Mun teinitytöt ei myöskään yhtään viihdy pikkulasten kanssa. En todellakaan pakottaisi hoitamaan.

Miksi pitäisi edes tiskata? Eivätkö kaikki sukulaiset ja ystävät ole häissä vieraina samanarvoisia, eli miksi jotkut joutuvat siellä töihin? Hääparin tehtävä on palkata työntekijät häihinsä.

Vierailija
74/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän juhlissa lastenvahti vahtii lapsia mm. heidän ruokailuaan. Kyllä se tekevät yleensä vanhemmat. Ja nykyisin ihan yhtä hyvin äiti tai isä tai molemmat vuorotellen.

Vierailija
75/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epärelevanttia, onko tämä provo vai ei, aihe on kuitenkin todellinen ja mielenkiintoinen. Turvallisuussyistä ei missään nimessä kuutta noin pientä alaikäisen vahdittavaksi, ei edes kokemattoman aikuisen.

Olen itsekin äiti, mutta en itsekään haluaisi ottaa tuollaista vastuuta vieraista lapsista, vieraassa ympäristössä ja juhlahumussa. Eikä tuonkaltainen järjestely edes osaavan hoitajan kanssa olisi lapsille erityisen hyvä. Jos hoitaja on tosiaan vastuussa noin monesta pienestä, niin miten hoidetaan wc-käynnit, ovatko lapset sillävälin yksin, kun hoitaja käy hakemassa kullekin ruokaa, entä jos hoitajan tarvitsee itse käydä vessassa, entä jos lapset mekastavat puheiden aikaan? Onko tarkoitus olla ulkona? Aivan mahdotonta vahtia kuutta pikkulasta ulkona muiden vieraiden seassa, paikka kun tuskin on suunniteltu pikkulasten ulkoilua ajatellen. Erittäin huono idea kaikenkaikkiaan.

Monissako juhlissa olet ollut jossa vanhemmat eivät vahdi lapsia vaan sen hoitaa lastenhoitaja? Mä en ole onnistunut olemaan vielä yksikkään sellaisissa.

Vierailija
76/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän juhlissa lastenvahti vahtii lapsia mm. heidän ruokailuaan. Kyllä se tekevät yleensä vanhemmat. Ja nykyisin ihan yhtä hyvin äiti tai isä tai molemmat vuorotellen.

Olisikin noin. Tästä suvusta lähti viimeinen lastenhoitaja (teini) maailmalle. Soittivat mulle haluaisinko tulla pitkästä aikaa juhlimaan sukulaisten kanssa. Kieltäydyin.

Saavat vihdoinkin kantaa vastuuta omista tuotoksistaan.

Vierailija
77/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi vahtii itse omat lapsensa! Ei häihin mitään lastenvahteja tarvita. Ei olla ennenkään tarvittu. Jos joku haluaa tulla häihin ryyppäämään ilman lapsia, niin hän hommaa tietysti omaan kotiinsa lastenhoitajan.

Sitä paitsi 6 lasta on aivan liikaa vahdittavaksi 14-vuotiaalle. Itselläni on kaksi lasta ja niidenkin vahtimisessa on välillä täysi työ, kun ovat niin vilkkaita. Eivät todellakaan istu iltaa paikoillaan. Eivätkä lapset välttämättä tottele teiniä samalla tavalla kuin vanhempaansa. Kuka vastaa, jos jotain sattuu? Kuka pystyy vahtimaan kuutta lasta ylipäätään?

Ap:na sanoisin isäukolleni, että tässä on puhelimeni, ole hyvä. Ukko vahtii itse kuutta mukulaa, tai komentaa serkkupojat hommiin!

Vierailija
78/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin isälle, että asia selvä, ojentaisin puhelimen samantien pois. Loppupelissä se on sitten isäsi, joka niitä lapsia menee vahtimaan. Jos uhkailuja tulee lisää, voit antaa isälle lastensuojelun puhelinnumeron (toki olet sen jo etukäteen paperille kirjoittanut) ja todeta, että tuonne voi soittaa, jos tekee mieli kasvattaa vähän lisää.

Aina voi lähteä ja usein lähtö on monella tavalla hyväksi kaikille.

Vierailija
79/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasten vahtiminen ei missään tapauksessa voi olla 14-vuotiaan vastuulla. Entä jos jotain sattuu, kuka on vastuussa? Eihän 14-vuotias saisi hakea näitä lapsia esim. päiväkodistakaan, sieltä ei saa alaikäinen hakea vaikka olisi oma sisarus, juurikin vastuukysymyksen vuoksi. Muutenkin kuuden pikkulapsen vahtiminen on yhdelle, täysi-ikäiselle ja lapsiin tottuneellekin, ehdottomasti liikaa. Minäkään, vaikka olen aikuinen ja äiti, en todellakaan ottaisi vastuulleni kuutta vierasta pikkulasta. Juhlapaikoissa, joissa häitä yleensä vietetään, on paljonkin vaaran paikkoja, niin sisällä kuin varsinkin kesällä ulkona. Entä sitten, kun ap olisi viemässä yhtä lasta vessaan, mitä ne viisi muuta sillä välin keksivät tehdä? Juoksevat ulos ja jäävät auton alle tai hukkuvat järveen, jos juhlapaikka on esim. jossain rannalla? Onnettomuuksia voi sattua sisälläkin. Vieraista lapsista ei edes tiedä, miten käyttäytyvät ja miten villejä ovat, villitsevätkö toisiaan yms. Yritä ap vaikka näistä vastauksista ottaa jotain pointteja, jotka esität isällesi ja vaikka sille tädillesikin. Vastuu on viime kädessä heidän, jos pakottavat sinut lapsenvahdiksi ja jotain sattuu.

TÄMÄ! Minäkään en ottaisi tuollaista vastuuta yksin vaikka olen ollut perhepäivähoitaja ja nykyään lastenhoitaja päiväkodissa ja kolmen lapsen äiti. Täysin kohtuuton ja epäreilu vaatimus isältäsi.

Vierailija
80/104 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö pitäisi kuutta vahtia? Eikö sulla ole sisaruksia tai serkkuja?

Sisaruksia ei, serkkuja kyllä. Mutta he saavat juhlia kuten muutkin. Minä joudun mm. vahtimaan lasten ruokailun niin saa nähdä saanko itse syötyä mitään.

T: Ap

No ne serkut pyydetään sitten myös avuksi. Miksi ei?

Minulla on vaan poikaserkkuja eivätkä he suostu vahdiksi. Ei kukaan tosin ole sitä edes heiltä vaatinut.

T. Ap

Ei niitä pentuja kuulu hoitaa teinityttöjen, mutta ei myöskään teinipoikien. Eri asia jos itse sniin haluavat. Hoitakoon vanhempansa, tai sitten ostakoon sinne erikseen lastenvahdin. Yksinkertaista.

M43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän