Isä uhkaa viedä puhelimeni ja kuukausirahat jos en toimi tätini häissä ilmaisena lapsenvahtina
En oikein osaa olla lasten kanssa. Haluaisin nauttia juhlasta kuten muutkin. Näillä näkymin juhliin on tulossa kuusi 3-5- vuotiasta. Olisiko mitään keinoa että saisimme aikaan jonkinlaisen sopuratkaisun?
Kommentit (104)
Mikä velvollisuus sinulla on niitä vahtia. Eikös se ole vanhempien tehtävä. Maksetaanko sinulle siitä. Minkä ikäinen olet. Itse voisin ajatella vahtivani lapsia pientä korvausta vastaan. Pitäähän sinunkin saada nauttia hääpöydän herkuista.
Olen 50v, yhtään mukulaa en ole koskaan vahtinut enkä vahdi. En, vaikka minulla on p***u. Ihan hyvä, työtätekevä ihminen minusta silti tuli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä velvollisuus sinulla on niitä vahtia. Eikös se ole vanhempien tehtävä. Maksetaanko sinulle siitä. Minkä ikäinen olet. Itse voisin ajatella vahtivani lapsia pientä korvausta vastaan. Pitäähän sinunkin saada nauttia hääpöydän herkuista.
Olen 14v. Haluaisin nauttia herkuista kuten muutkin. Mutta ei se onnistu kuusi mukulaa jaloissa.
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkö pitäisi kuutta vahtia? Eikö sulla ole sisaruksia tai serkkuja?
Sisaruksia ei, serkkuja kyllä. Mutta he saavat juhlia kuten muutkin. Minä joudun mm. vahtimaan lasten ruokailun niin saa nähdä saanko itse syötyä mitään.
T: Ap
No ne serkut pyydetään sitten myös avuksi. Miksi ei?
Minulla on vaan poikaserkkuja eivätkä he suostu vahdiksi. Ei kukaan tosin ole sitä edes heiltä vaatinut.
T. Ap
Aivan. Sinäkin kieltäydyt nyt. Selität kantasi, että siellä on poikiakin mitä pyytää. Et ole velvollinen vahtimaan ketään eikä sinua siitä voi rankaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta erikseen. Saan 25€ kuukausirahaa ja sen isä uhkaa nyt viedä ensi kuulta jos en suostu vahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta erikseen. Saan 25€ kuukausirahaa ja sen isä uhkaa nyt viedä ensi kuulta jos en suostu vahdiksi.
Isäsi on pönttö. Sanot hänelle, että sinulle ei kuulu yhdenkään lapsen vahtiminen alaikäisenä, saati sitten kuuden. Isäsi voi vahtia niitä lapsia ihan itse. Mitä mieltä äitisi on tästä kiristämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on pieni menetys kun sinun pitää taistella naisten oikeuksien puolesta. Etkä sinä sitä puhelinta menetä kun selität asian ja häissä selität kaikille miten isäsi mielestä naissukupuoli on syntynyt vain palvelemaan ja miehet nauttimaan eduista. Taistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisaruksia ei, serkkuja kyllä. Mutta he saavat juhlia kuten muutkin. Minä joudun mm. vahtimaan lasten ruokailun niin saa nähdä saanko itse syötyä mitään.
Minulla on vaan poikaserkkuja eivätkä he suostu vahdiksi. Ei kukaan tosin ole sitä edes heiltä vaatinut.
T. Ap
Aivan. Sinäkin kieltäydyt nyt. Selität kantasi, että siellä on poikiakin mitä pyytää. Et ole velvollinen vahtimaan ketään eikä sinua siitä voi rankaista.
Kyllä isä voi tehdä kuten sanoo, viikkoraha kesäksi pois ja puhelin myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25€? Kerää pulloja ja myy vaikka ne pari kaapin perälle unohtunutta muumimukia, joita tädit antelee lahjoiksi ja käteen jää luultavasti enemmän rahaa. Myös sellaisen näppäinkapulan saa halvalla, jos soitella haluat. Anna vain isäsi ottaa rahat ja puhelin pois. Ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 14v. Haluaisin nauttia herkuista kuten muutkin. Mutta ei se onnistu kuusi mukulaa jaloissa.
Tottakai onnistuu. Lataat pöydät täyteen karkkeja niin saat nauttia herkuista kuten muut. Ne lapset on todennäköisesti huikeita tyyppejä eikä vinkuiitoja kuten sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kyllä isä voi tehdä kuten sanoo, viikkoraha kesäksi pois ja puhelin myös
Niin voi, jos on täysi törppö. Palkkaahan kuuden lapsen vahtimisesta pitäisi saada, mutta sitä ei ole taidettu edes harkita?
Noin monta lasta ei saa olla edes yhdellä koulutetulla hoitajalla hoidossa, miten sitten jollain teinillä? Kenen vastuu, jos jotain sattuu? Kysyisin ehkä isältä, että kuka vastaa jos vaikkapa Simo-Sofia tipahtaa rappusissa ja joudutaan päivystykseen? Ja vaatisin kaveria tuohon hommaan. Voihan sitä isältä suoraan kysyä, että onko tämä sukupuolesta johtuva asia? Jännä, että serkkupojat eivät kelpaa vahdiksi, monesti pojat ovat lasten kanssa tosi hyviä.
Mene töihin ja maksa itse itsellesi puhelin ja kuukausiraha. Ei ne mitään ihmisoikeuksia ole.
Mitä tulee aloitukseesi niin 0/5. Valtaosa onkin kommentoinut kieli poskella.
Sano että suostut jos ne poikaserkutkin vahtii. Yksin kuuden ipanan kanssa on liikaa vaadittu.
Luuletko joskus saavasi palkallisen duunin jos et ensin hanki mitään kokemusta?
Älä suostu, jos et oikeasti lapsenvahtina halua olla. Isäsi tietää, että muut keinot eivät sinuun tepsi kuin kiristys, joten hän tietää olevansa heikoilla hangilla. Anna viedä kännykkä ja rahat, pärjäät ilman kyllä vähän aikaa. On hääparin vastuulla hankkia maksullinen lapsenvahti häihin, sinä olet vieras ja saat ihan yhtälailla nauttia sukulaisen häisät vieraana, kuin muutkin.
Et suostu, tietysti voit auttaa muissa jutuissa jos haluat, mutta jos et yhtään koe pikku lasten vahtimista omaksi jutuksesi, niin jätä väliin.
Voisit myös kysyä, miksi serkuiltasi ei tätä hommaa olla vaatimassa? Siellähän voi olla joku, jota lasten hoito ym. kiinnostaa, vaikka onkin "väärää sukupuolta." lastenvahti hommiin.
Rahallinen menetys on pieni, kestät sen kyllä.
Aloitus voi toki olla sepitettä mutta ilmiö sinänsä on hyvin tavallinen että tytöt nakitetaan piioiksi, pojat saa juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v, yhtään mukulaa en ole koskaan vahtinut enkä vahdi. En, vaikka minulla on p***u. Ihan hyvä, työtätekevä ihminen minusta silti tuli.
Ei tullut, luulet vain.
Kuka edes on niin ääliö että vaatii kokematonta vahtimaan noin montaa pikkulasta. Itse en jättäisi edes lapsiani sellaisiin käsiin joista en tiedä voiko luottaa. Ja tämä ei ole siis kannanotto ap:tä vastaan vaan yleinen toteamus. Nuorillekin kuuluu hauskanpito.