Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla on lapsettomuudesta kärsivä ystävä, mutta itselläsi on lapsia, ajatteletko näin?

Vierailija
22.08.2006 |

a) olet oikeasti surullinen ja yrität kuvitella, miltä tilanne voisi tuntua jos itsellesi olisi käynyt samoin

b) yrität hieman esittää myötätuntoa, mutta samalla ajattelet, että onneksi en ole itse tuossa asemassa, vaan olet saanut (tehnyt?) lapsen

c) ei liikuta

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaneet tulosta.

Vierailija
2/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hänen puolestaan hyvin surullinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin pitkään lapseton, joten tiedän mitä se suru on. Sitten tietenkin tavallaan sitä on huojentunut siitä, että itse sai kuin saikin lapsia!

t. kaksi lasta hoidoilla ja yksi luomuylläri

Vierailija
4/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeä asia ystävälleni on ihan oikeasti. Sitä kipua ei vain voi tuntea kukaan muu kuin tilanteessa oleva/ollut.

Vierailija
5/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

B) koittaisin vaivalloisesti esittää myötätuntoista

ja lopuksi

C) ei oikeasti ja loppujen lopuksi liikauttaisi, pystyn helposti löytämään sata ja yksi hyvää syytä lapsettomasta elämästä....

Vierailija
6/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttava kysely mutta vastaan silti.

vastaus on A, tuntisin surua hänen puolestaan. Sellainen kriisi on surullinen, tapahtuipa se ystävälle, itselle tai puolituntemattomalle naapurille.

Mutta, sellaista on elämä. Kaikkea ei voi saada. Jokaisella on omat taakkansa kannettavanaan. Ja paljon kamalampaakin tapahtuu.

Vierailija
7/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti aavistus myös B:tä.

Vierailija
8/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ajattelen että miksei sitä tullut nauttineeksi elämästä silloin ennen lapsia? Siihen lapsettomuuteen meni niin hirveesti turhaa energiaa. Oikein kun sitä ajattelen niin 3 vuotta minäkin sitä surin! Huh. Sitten nyt kun on lapsia niin tuntuu välillä tosi raskaalta ja ajattelen että olihan lapsettomana ollessa hyviäkin puolia.

Vierailija
9/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Turhauttava kysely mutta vastaan silti.

Mutta, sellaista on elämä. Kaikkea ei voi saada. Jokaisella on omat taakkansa kannettavanaan. Ja paljon kamalampaakin tapahtuu.

Ja 9:llä itsellään on näköjään lapsia tullut helposti.

Vierailija
10/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi kivitellakkaan elämää ilman lapsia.

Ja voin hyvin kuvitella sen tuskan minkä lapsettomuus aiheuttaa.

Vierailija
11/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin kaikkien toisten taakkojen kanssa.

A) Tottakai olen surullinen, että ystäväni ei saa kokea tiettyjä äitiyteen kuuluvia asioita. Toisaalta äitinä tiedostan sen, että hän säästyy monelta tuskalta (oma lapseni on kuollut noin vuosi sitten).

B) Omassa elämässäni on juuri nyt tuettava elävää lastani. Vaikka haluaisin kuolla menehtyneen lapseni perässä, on tärkeimpiä tehtäviäni juuri nyt pysyä hengissä. Myötätuntoa ei tällä hetkellä hirveästi riitä muille, niin kovaa surua vietetään yhä meidän perheessämme. Eli, osaan kyllä esittää myötätuntoa, mutta parempaan ei tällä hektellä rahkeet riitä.

C) Tosiasiassa on hetkiä, joilloin Kreikan tilanne, toisten lapsettomuus ym liikuta minua tällä hetkellä yhtään. Hyvin kiitollinen olen siitä, että ne pari lapsetonta ystävääni, joita minulla on ovat itse sanoneet, että näinä aikoina meidän kuuluu keskittyä vain itseemme.

Vierailija
12/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ja b. Totta kai olen surullinen tai ehkä enemmänkin pahoillani ystäväni puolesta ja yritän olla tukena parhaani mukaan. Mutta ei kai se poissulje sitä ettei voisi samalla olla onnellinen omista lapsistaan?

Jos joku väittää olevansa ystävä joka ei ole kiinnostunut ystävänsä suurista suruista niin ei ole ystävä ollenkaan. Poislukien tietenkin tilanteet, joissa omassa elämässä on niin paljon tragediaa ettei sillä hetkellä pysty käsittelemään muita asioita.

Vierailija
13/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän a kuin nuo muut vaihtoehdot, mutta tunteet ei ole mitenkään selkeitä ja ne vaihtelee. En ole kokenut tahatonta lapsettomuutta, joten en tietenkään voi mennä vannomaan miten olisin sen kokenut. Luulen että siitä ei olisi tullut Itselleni elämää suurempi juttu, olisin keskittynyt muihin asioihin. Tämä on se mikä estää itseäni samaistumasta kovin vahvasti lapsettomuudesta kärsivien suruun. Joillekkin se on ehkä selvempää että haluavat lapsia, kuin itselleni oli.

Vierailija
14/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi: Olisin oikeesti surullinen ystävän puolesta ja toisaalta kiitollinen etten ole itse samassa tilanteessa. (en tosin sitä ääneen sanoisi) Mut en koe et olis mitään pahaa olla kiitollinen siitä et omat asiat sillä saralla olis hyvin. Mutta en mitään ryhtyisi esittämään.

Vierailija
15/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi etten kestä kauheasti kuvitella.

Vierailija
16/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita lapsettomuudestä kärsiviä ja hoidoissa käyviä ystäviä. Ja itsekin sain lapset hoidoilla.

Vierailija
17/17 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä on niin monta lasta, ja tietyllä tavalla se vieroittaa toisesta, kun pelkää, mitä toinen tuntee, kun kertoo taas raskaudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä