Entistä useampi suomalainen osaa nauttia "superhelteistä", mikä olisi sinun vinkkisi niille, jotka eivät vielä osaa tai halua?
Helteet ovat tulleet jäädäkseen, ja ihan hyvä niin. Kyse on vain pitkälti tottumisesta. Päivän tasaajan asukkaille 30+ lämpötilat ovat viileitä! Heille helteet yleensä alkavat vasta 40+c. Miksi sitten toiset tykkäävät ja toiset ei?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteiden vihaajat tulivat alapeukuttamaan ja inisemään :)
Ihmisillä on oikeus vihata hellettä.
Mutta ei oikeutta rakastaa niitä? :) Tämähän se asenne näissä keskusteluissa on.
Missään ei ole sanottu näin. Henkilökohtaisesti ihmetyttää helteestä tykkääjät, jotka yrittävät pakottaa muitakin väkisin tykkäämään niistä.
Nimenomaan tämä. "Nauttimista" ja muita kliseitä hierotaan naamaan sillä tyylillä, että oikeasti pakko ihmetellä helteenrakastajien lapsellisuutta ja itsekkyyttä. Jos MINÄ nautin, muidenkin on opittava.
En ymmärrä, mitä itsekästä on nauttia vallitsevista olosuhteista. Olisi itsekästä, jos helteestä nauttivat pystyisivät jostain vaikuttamaan säähän, mutta ainoa, johon ihminen pystyy nopeasti vaikuttamaan, on suhtautuminen. Jos olisi nappula, millä helteet saisi pois päältä, olisi itsekästä kieltää sen käyttö. Mutta kun sellaista nappulaa ei ole, on vain hyväksyttävä olosuhteet. Pitkän ajan olosuhteet ja ilmastonmuutoshan ei mitenkään liity mihinkään, koska se on Kiinan vastuulla.
En koe olevani itsekäs, kun pidän helteestä. Mulle on ihan sama, jos joku ei nauti, mutta en halua kuunnella jatkuvaa valitusta. Koittakaa kestää ihan kaikki, kyllä tämä jossain vaiheessa helpottaa!
Mulla lämpö vaikuttaa täysin toisinpäin - olen kuin duracell, en malttaisi edes nukkua kun on lämmintä, valoisaa ja ihanaa! Aloitan touhuamisen kuudelta aamulla ja tulen sisälle 22. Hyvä että maltan ruokaa laittaa! Mutta pakko, on koko ajan nälkä:D