Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?

Vierailija
15.06.2014 |

Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.

Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.

M34

Kommentit (541)

Vierailija
61/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, näitä on enemmänkin tällaisia kusipäämiehiä! Minulle tehtiin pahin mahdollinen teko! Mikä ihme miehiä vaivaa? Eikö niiden päässä toimi mikään!

T. petetty ja jätetty

Vierailija
62/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää ei ole provo niin voi jumalauta mikä nössö pelkuri oot mieheksi. Tyttöystäväsi on parempi ilman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:52"]

Puhuit tuosta, että konkreettinen syy vaaditaan ja sanoit, että voisit valehdella ihastuneesi toiseen. Pysyisikö muka sinulla pokka toisen kysyessä, että ootko harrastanut seksiä sen toisen kanssa/pettänyt jollain tapaa. 

Ymmärrän osin, mikset halua pettämisestä kertoa. Se sattuu aivan maan helvetillisesti (kokemusta on), mutta ei kuitenkaan ikuisuuksia. Tekään ette ole olleet niin pitkää yhdessä etteikö voisi kuvitella naisen pääsevän elämässään eteenpäin oikean syyn ja totuuden kanssa. 

Oletko osin vähän paniikkinappulaa turhaa painamassa, jos olet typeryyksissäsi hänestä eronnut esimerkiksi facebookissa? Miksi ihmeessä? Ihan lapsellista ja kaikenlisäksi pettämisen päälle äärimmäisen loukkaavaa käytöstä. Jos nyt yrittäisit edes korjata vähän omia virheitäsi niin selkä suorana nyt kannat loput jutusta harteillasi niin kuin ne ovat.

Kerro totuus, eipähän jää ketään kalvamaan menneisyys.

[/quote]

Uskon että pokka kyllä pysyisi, olen taitava valehtelemaan kasvotustenkin (jos tuota nyt taidoksi voi kutsua...). Ja niin, tuo fb-statuksen muutos oli pitkälti paniikin tulosta. En tiennyt mitä tehdä ja ajatukseni olivat ihan sekaisin, minun oli pakko jotenkin konkretisoida tilannetta ja sitä, että ero on tulossa. En tekisi sitä uudestaan mutten enää voi mennä sitä parisuhdetilannetta facebookissa muuttamaankaan.

AP

Vierailija
64/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jos mies kertoo pettäneensä niin silloin nainen ei etsi syitä itsesään?!?! Mutta jos kertoo ettei rakasta, niin nainen etsii syitä itsestään?! Hei, ei naiset nyt niin noin tyhmiä ole - ja joku nainen etsii AINA syitä itsestään, joku toinen taas jo tajuaa ettei ole vastuussa toisen ihmisen tunteista. En rakasta enää, on täysin hyvä syy jättää!!!!

[/quote]

Kyllä, koska en usko siihen tuubaan että pettäjä ajetaan pettämään, kun suhteessa ei ole asiat kunnossa. Jotkut ihmiset vain ovat kusipäitä eikä mikään riitä sellaiselle ihmiselle. Kusipäätä ei kaipaa kukaan.

Sitten, jos suhteessa olisi asiat hyvin ja yhtäkkiä puskista tulisi tieto, ettei toinen enää rakasta, niin tulisi mietittyä mitä vikaa itsessä on. Pettämisestä jos saisi tietää, niin kyllä minulla ainakin olisi päällimmäisenä tunteena viha kusipää-mulkero-pettäjää kohtaan sen verran vahva, että toivoisin sellaisen tyypin vain katoavan maan päältä.

Vierailija
65/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä täälläkin levittelet tätä meidän porvoolaista kevätsonaattia. Kivat sulle. Mitä jos mä tekstaisin naisellelsi miten asiat on.

Vierailija
66/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi mennä enää vaihtamaan fb-statustasi, niin voit kuitenkin piilottaa sen näkymästä muille. Jos siis jotain on vielä pelastettavissa, niin kannattaisi se edes käydä muuttamassa, ennen kuin tieto kiirii sitä kautta tyttöystävällesi.

Mielenkiinnosta vielä pakko kysyä, että missä AP asut?

Vierailija
67/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:01"]

Puhuit tuosta, että konkreettinen syy vaaditaan ja sanoit, että voisit valehdella ihastuneesi toiseen. Pysyisikö muka sinulla pokka toisen kysyessä, että ootko harrastanut seksiä sen toisen kanssa/pettänyt jollain tapaa. 

Ymmärrän osin, mikset halua pettämisestä kertoa. Se sattuu aivan maan helvetillisesti (kokemusta on), mutta ei kuitenkaan ikuisuuksia. Tekään ette ole olleet niin pitkää yhdessä etteikö voisi kuvitella naisen pääsevän elämässään eteenpäin oikean syyn ja totuuden kanssa. 

Oletko osin vähän paniikkinappulaa turhaa painamassa, jos olet typeryyksissäsi hänestä eronnut esimerkiksi facebookissa? Miksi ihmeessä? Ihan lapsellista ja kaikenlisäksi pettämisen päälle äärimmäisen loukkaavaa käytöstä. Jos nyt yrittäisit edes korjata vähän omia virheitäsi niin selkä suorana nyt kannat loput jutusta harteillasi niin kuin ne ovat.

Kerro totuus, eipähän jää ketään kalvamaan menneisyys.

[/quote]

Uskon että pokka kyllä pysyisi, olen taitava valehtelemaan kasvotustenkin (jos tuota nyt taidoksi voi kutsua...). Ja niin, tuo fb-statuksen muutos oli pitkälti paniikin tulosta. En tiennyt mitä tehdä ja ajatukseni olivat ihan sekaisin, minun oli pakko jotenkin konkretisoida tilannetta ja sitä, että ero on tulossa. En tekisi sitä uudestaan mutten enää voi mennä sitä parisuhdetilannetta facebookissa muuttamaankaan.

AP

[/quote]

Mikä siinä pettämisen kertomisessa on niin kamalaa, että sitä vältellään kaikin keinoin? Oikeasti, eikä vain av-mammaraadin mielestä, paras tapa hoitaa tämä parisuhde pakettiinsa on kertoa se totuus.

Vierailija
68/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:11"]

Jos et voi mennä enää vaihtamaan fb-statustasi, niin voit kuitenkin piilottaa sen näkymästä muille. Jos siis jotain on vielä pelastettavissa, niin kannattaisi se edes käydä muuttamassa, ennen kuin tieto kiirii sitä kautta tyttöystävällesi.

[/quote]

Täytyy nyt katsoa että mitä teen tuon facebook-jutun suhteen, olisi kyllä aika noloa heti piilottaa se. Asun Jyväskylässä, jos sillä on jotain merkitystä.

Vierailija
69/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko ap muuten, että naisesi on matkoilla 100%:n uskollinen? Tuskin. Eiköhän hän ole siellä puuhaamassa samaa mitä sinä ja uskon, että hän lähinnä ilahtuu kun kerrot asiasta. Kyllä kai nainen on sinut oppinut tuntemaan näiden vuosien aikana ja tietää, että paras keino päästä suhteesta yli on pitää kivaa toisaalla. Lähtisin siis sillä asenteella kertomaan, että ei sillä naisellakaan välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa kun kerran on naisporukalla a-luokan matkalla... Siellä se naisesi vaan kihertelee tyhmyydellesi ja pitää sinua pilkkanaan, juttelee kavereidensa kanssa sinun oudoista jutuistasi ja miettii ohessa miten pääsisi sinusta eroon.

Vierailija
70/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:11"]

[/quote]

Täytyy nyt katsoa että mitä teen tuon facebook-jutun suhteen, olisi kyllä aika noloa heti piilottaa se. Asun Jyväskylässä, jos sillä on jotain merkitystä.

[/quote]

Noloa olisi piilottaa status? Eiköhän tässä sun touhussa ole noloa ihan kaikki muu. Statuksen piilottaminen olisi ainoa fiksu teko facebookin osalta.

Vierailija
71/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:03"]Kerro mahdollisimman pian, soita vaikka nyt heti. Näin ex-naisellasi on vielä mahdollisuus löytää kunnollinen ja rakastava kumppani. Mikä vittu siinä on että ei voi jättää ennen ku menee uittamaan sitä mulkkuaan muualla? Toivottavasti sait edes matkamuiston itsellesi.[/quote]

Luuletko että jotenkin suunnittelin tämän tai halusin sen menevän niin, että ensin sänkyyn toisen kanssa ja sitten vasta ero? En halunnut, se tilanne vaan jotenkin ajautui siihen että päädyin työkaverini kanssa sänkyyn. Elän hetkessä ja tunteella, ja tunteeni sanoivat silloin että minun on saatava tuota naista. Typerää, tiedän, pitäisi osata hillitä itseään.

[/quote]

Päivittämättä facea halusit siis tuon työkaverisi luulevan, että olet sinkku vai mikä ihmeen kiire päivittää profiilia? 

Vierailija
72/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tosiaan kuulla ihan oman, ennaltavalmistelemattoman selityksesi tyttöystävällesi siinä vaiheessa, kun hän jo ennen kotiutumistaan ehtii soittaa sinulle ja ihmetellen kertoo jonkun Facebookissa olevista kavereistaan kertoneen että olet vaihtanut suhdestatuksesi.

Vierailija
73/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole eronnut, jos et ole kertonut toiselle. Olet pettänyt. Olet muuttanut statuksen, mutta et ole kertonut naiselle. Huh.

Kerro TOTUUS, älä keksi mitään. Ansaitset ne haukut ja toisen tuskan ilmaisun, niin se vaan on. Kestä ne kuin mies. Jos hän ei voi ikinä saada tietää pettämisestä, valitse itse kerrotko. Eron taustoista kerro kuitenkin VAIN totuus.

Vierailija
74/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:30"]

Uskotko ap muuten, että naisesi on matkoilla 100%:n uskollinen? Tuskin. Eiköhän hän ole siellä puuhaamassa samaa mitä sinä ja uskon, että hän lähinnä ilahtuu kun kerrot asiasta. Kyllä kai nainen on sinut oppinut tuntemaan näiden vuosien aikana ja tietää, että paras keino päästä suhteesta yli on pitää kivaa toisaalla. Lähtisin siis sillä asenteella kertomaan, että ei sillä naisellakaan välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa kun kerran on naisporukalla a-luokan matkalla... Siellä se naisesi vaan kihertelee tyhmyydellesi ja pitää sinua pilkkanaan, juttelee kavereidensa kanssa sinun oudoista jutuistasi ja miettii ohessa miten pääsisi sinusta eroon.

[/quote]

Aika jännä, että tiedät noin tarkkaan sen, että millainen (ex)naiseni on ja mitä hän tekee... Minä sentään tunnen hänet toisin kuin sinä, ja tiedän, että hän ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen.

AP

Vierailija
75/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:03"]Kerro mahdollisimman pian, soita vaikka nyt heti. Näin ex-naisellasi on vielä mahdollisuus löytää kunnollinen ja rakastava kumppani. Mikä vittu siinä on että ei voi jättää ennen ku menee uittamaan sitä mulkkuaan muualla? Toivottavasti sait edes matkamuiston itsellesi.[/quote]

Luuletko että jotenkin suunnittelin tämän tai halusin sen menevän niin, että ensin sänkyyn toisen kanssa ja sitten vasta ero? En halunnut, se tilanne vaan jotenkin ajautui siihen että päädyin työkaverini kanssa sänkyyn. Elän hetkessä ja tunteella, ja tunteeni sanoivat silloin että minun on saatava tuota naista. Typerää, tiedän, pitäisi osata hillitä itseään.

[/quote]

Päivittämättä facea halusit siis tuon työkaverisi luulevan, että olet sinkku vai mikä ihmeen kiire päivittää profiilia? 

[/quote]

Kirjoitin tuolla aiemmin jo, että "tuo fb-statuksen muutos oli pitkälti paniikin tulosta. En tiennyt mitä tehdä ja ajatukseni olivat ihan sekaisin, minun oli pakko jotenkin konkretisoida tilannetta ja sitä, että ero on tulossa. En tekisi sitä uudestaan mutten enää voi mennä sitä parisuhdetilannetta facebookissa muuttamaankaan."

AP

Vierailija
76/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle rehellinen totuus ja anna hänen itsensä päättää miten siihen sitten suhtautuu.

Vierailija
77/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos asetelma olisi toisinpäin ja lukisit viestisi ikäänkuin rakastamasi nainen olisi ne kirjoittanut, suhtautuisit samalla asenteella? Tuskin.

Pettämisesi ei todellakaan ole se syy miksi sinua "haukutaan", tehty mikä tehty ja kaikki tekevät virheitä. Mutta tapa miten aiot hoitaa virheesi on todella lapsellinen, yhtä hyvin voisit päivittää sinne fb-statukseesi "kertokaa xxxxx:lle etten mä enää oo sen kaa". Oletettavasti olet kuitenkin aikuinen mies etkä 10-vuotias lapsi, joten ehkä olisi aika aikuistua? Tuo suunnitelmasi on ihmissuhdepeliä, eikä terve, kestävä aikuisten välinen parisuhde ole pelaamista. Jos et halua olla rehellinen exäsi takia, tee se itsesi takia. Sillä se miten toimit nyt (niin hyvässä kuin pahassa) seuraa helposti seuraavaan suhteeseen. Niin näkemäni kuin kokemani perusteella.

Vierailija
78/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
79/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvotusten pitää osata jättää,raukkamaista jättää jollain viestillä. Itse jätin kasvotusten epäilemäni pettäjän. Itse en halunnut pettäjän leimaa,olin sopinut treffit toisen miehen kanssa ja jätin edellisen,jotta sain hyvillä mielin mennä treffeille. Enkä kadu päätöstä,naimisiin menin tämän uuden löydön kanssa ja lapsiakin siunaantui.

Vierailija
80/541 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkökulmasta. Minä sain tietää että mies oli vaihtanut facebookissa statuksensa sinkuksi. Minulle hän ei asiasta puhunut ja yrittää nyt jälkeenpäin välillä väittää mulle, ettei meillä mitään suhdetta ollutkaan. Olen ollut hänelle "vain pano" jo kohta kahden vuoden aikana. Tunnen itseni petetyksi ja toivon että tulisi joku parempi joka veisi minulta jalat alta ja sais unohtamaan tollaisen turhakkeen. Eli minusta asioista pitää keskustella. Ja sano mielummin suoraan, ettei asiat toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi