Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
Onko pakko kertoa toisesta naisesta ollenkaan? Etkö voi vain sanoa,ettet halua sitoutua vaan elää itseksesi?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:29"]
Onko pakko kertoa toisesta naisesta ollenkaan? Etkö voi vain sanoa,ettet halua sitoutua vaan elää itseksesi?
[/quote]
No jotkut täällä ovat sanoneet, että naiselle pitää antaa joku konkreettinen syy erolle jotta hän pääsee helpommin yli. Jos kerron syyksi sen, että haluan omaa tilaa ja aikaa suhteen sijasta, niin se ei kuulemma ole riittävän konkreettista.
AP
Minusta tuo toisesta kertominen lisää tuskaa. En kertoisi vaan itsekseen elämisen tarve riittää selitykseksi.
Jos et kerro pettämisestä voisit ihan yhtähyvin sanoa eron syyksi että olit niin paska tyttöystävä, siltä entisestäsi kuitenkin tulee tuntumaan jos ei saa tietää pettämisestä.
Ja se että mies ihastuu toiseen sattuu varmaan miljoona kertaa enemmän kuin pelkkä pettäminen. Että tosi hyvä tekosyy jos tarkoituksesi on satuttaa vielä vähän enemmän..
Oi miten ihanan, suoraselkäisen, miehekkään, vahvan, ainutlaatuisen ja rehellisen miehen MINÄ olenkaan saanut itselleni. Ei häntä voi edes verrata sinunlaisteesi ihmisroskaan. Olet sitten trolli tai tosissasi.
Mitä mieltä muuten olette, kannattaako tuossa kirjeessä mainita se facebook-juttu esim. tähän tyyliin: ”Olen lisäksi jo vaihtanut parisuhdestatukseni Facebookissa sinkuksi, joten olen jo tehnyt lopullisen päätöksen eroamisesta. Sinun ei siis kannata elätellä toiveita suhteen jatkumisesta sillä olemme periaatteessa jo eronneet, sitten sinäkin pääset nopeammin ja kivuttomammin erostamme yli.”
Koska kuten sanoitte, hän saattaa sen kuitenkin kuulla jostain muualta jos en kerro.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:45"]
Ja se että mies ihastuu toiseen sattuu varmaan miljoona kertaa enemmän kuin pelkkä pettäminen. Että tosi hyvä tekosyy jos tarkoituksesi on satuttaa vielä vähän enemmän..
[/quote
Miten se voi satuttaa enemmän, varsinkin jos sanon etten ole tehnyt sen ihastuksen kanssa yhtään mitään? Kyllä toisen kanssa panemisesta kertominen sattuisi häntä enemmän.
Miten ap ei käsitä vaikka sivutolkulla hänelle yritetään eri tavoin sanoa että miten selkärangaton hän on ja miten tuo toimintatapa on väärin. Alan epäillä "naisesi" täydellisyyttä kun on kerran noin ällöttävän miehen itselleen kelpuuttanut.
Miten tämä on mahdollista??
Etkö käsitä, että sinun tulee kärsiä seuraukset sen nimissä, että totuus satuttaa "naistasi" vähiten? Viis sinusta häntäheikki, sinun tunteitase ei tässä asiassa tarvitse enempää ajatella. Toimi edes tässä asiassa epäitsekkäästi ja kerro "naisellesi" totuus.
Halveksin tuommoista käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:53"]
Mitä mieltä muuten olette, kannattaako tuossa kirjeessä mainita se facebook-juttu esim. tähän tyyliin: ”Olen lisäksi jo vaihtanut parisuhdestatukseni Facebookissa sinkuksi, joten olen jo tehnyt lopullisen päätöksen eroamisesta. Sinun ei siis kannata elätellä toiveita suhteen jatkumisesta sillä olemme periaatteessa jo eronneet, sitten sinäkin pääset nopeammin ja kivuttomammin erostamme yli.”
Koska kuten sanoitte, hän saattaa sen kuitenkin kuulla jostain muualta jos en kerro.
AP
[/quote]miksi helvetissä haluat hieroa suolaa haavoihin? Ihan sama facelle,kunhan asian saat reilusti ja kiertelemättä sanottua. Ja tuskin fiksu ihminen toiveita elättelee.
Toiseen ihastuminen satuttaa exääsi paljon enemmän kuin vahinkopano jonkun tuntemattoman kanssa, mutta sitä sinä ilmeisesti haluatkin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:52"]
Oi miten ihanan, suoraselkäisen, miehekkään, vahvan, ainutlaatuisen ja rehellisen miehen MINÄ olenkaan saanut itselleni. Ei häntä voi edes verrata sinunlaisteesi ihmisroskaan. Olet sitten trolli tai tosissasi.
[/quote]
Olen kaukana ihmisroskasta ja varmaan sinunkin miehesi pettää sinua, et vain tiedä sitä.
AP, kuten myös nro 148
149 jatkaa: Valehtelun aistii ja naiselle jää tunne, ettei kaikki ole ihan kohdallaan ja päätyy helposti etsimään syitä itsestään. Senkö hän on ansainnut tämäm kaiken päälle? Anna "naisesi" vihata sinua niinkuin olet ansainnut. Vitun sika.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:05"]Kiitos noista muutamasta asiallisesta vastauksesta. (Ex)naiseni tulee huomenna kotiin, ja olen nyt alkanut valmistella sitä kirjettä jonka aion hänelle antaa. Se menee näin: "Hei Anna (nimi muutettu), en tiedä miten kertoa tästä, mutta nämä tulevat olemaan viimeisiä päiviä kun enää näet minua. Olet ollut minulle upea tyttöystävä etkä ole tehnyt mitään väärää, mutta olen ihastunut toiseen. Niin vain kävi, vaikka en halunnut. En ole kuitenkaan tehnyt uuden ihastukseni kanssa mitään sellaista, joka olisi sinua loukannut, toisin sanoen emme ole olleet sängyssä.
[/quote]
Vau miten liioitellusti valehtelet hänelle. Melkoista luuseritouhua.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:56"]
Miten ap ei käsitä vaikka sivutolkulla hänelle yritetään eri tavoin sanoa että miten selkärangaton hän on ja miten tuo toimintatapa on väärin. Alan epäillä "naisesi" täydellisyyttä kun on kerran noin ällöttävän miehen itselleen kelpuuttanut.
Miten tämä on mahdollista??
Etkö käsitä, että sinun tulee kärsiä seuraukset sen nimissä, että totuus satuttaa "naistasi" vähiten? Viis sinusta häntäheikki, sinun tunteitase ei tässä asiassa tarvitse enempää ajatella. Toimi edes tässä asiassa epäitsekkäästi ja kerro "naisellesi" totuus.
Halveksin tuommoista käytöstä.
[/quote]
Mistä sinä tiedät että totuus sattuisi (ex)naistani vähiten? Usein juuri totuus satuttaa eniten, itse en ainakaan ikinä haluaisi tietää toisen pettäneen minua ja uskon että moni olisi kanssani samaa mieltä. Tieto pettämisestä satuttaisi ja loukkaisi häntä ihan varmasti vielä enemmän kuin ero. Ja minulla on vain eri näkemys, mielestäni tämä on oikea tapa toimia, tosin sen fb-statuksen vaihdon olisin voinut jättää vähän myöhemmäksi.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:53"]
AP
[/quote]
Laita noin. Nainen näkee heti mikä mulkku olet. :)
Rakas ap,
kysyt miksi ihastuminen ilman seksiä on pahempi kuin seksi ilman ihastusta. Etkö ymmärrä, että ihastuminen (jota tässä ei ole oikeasti edes tapahtunut!) on paljon intiimimpää, yhdistävämpää, kauniimpaa ja siten myös sitä jätettyä satuttavampaa kuin se, että harrastit seksiä ilman tunnetta työkaverin kanssa. Oikeasti, älä satuta sitä naisparkaa turhaan!
Pettäminen on sikamainen teko, entinen naisystävästi ansaitsee kuulla siitä! Suuttuminen ja viha toisen holtittoman käytöksen takia on paljon helpompi kestää kuin loputon, pohjaton suru siitä, että oma rakas valitsee toisen ihmisen elämäänsä. Trust me, oon nää polut läpi kahlannut!
Ei ole oikeasti reilua, että kerrot eksällesi satuja jostain täydellisestä mielikuvitustyttöystävästä, joka vie hänen paikkansa.
Kirjoita kirje
"Anna, petin sinua enkä voi jatkaa suhdetta. Muutin jo lomalla ollessasi face statukseni sinkuksi, joten olet viimeinen joka tietää erostamme. Muuttaisitko ystävällisesti pois."
Jätä kirje pöydälle äläkä vastaa puhelimeen tai muutenkaan suostu keskustelemaan asiasta. Toista sama kaava myös seuraavissa suhteissasi.
Voiko kukaan olla noin pelkuri :D aiot kaiken lisäksi mennä eri huoneeseen karkuun kun nainen lukee kirjettä? Ei saatana.